Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hope hope: ben aan het duimen voor je. Als ik het goed begrijp krijg je over iets minder dan 2 uur de uitslag?

Ik wil je de gegevens van de alternatief genezer via een prive-bericht sturen, maar weet niet hoe ik achter je emailadres kom.

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik wil je de gegevens van de alternatief genezer via een prive-bericht sturen, maar weet niet hoe ik achter je emailadres kom.

Je kan gewoon links op haar naam en dan op 'privebericht' klikken!

Ik zit nu even in Nijmegen in het ziekenhuis op de computer: het slijmvlies was helaas nog niet dik genoeg, dus nog effe een weekje door met de progynova. Volgende week woensdag 10 november weer een meting. Bij ons dus nog effe geduld!

Hope, ik krijg spierpijn in m'n duimen!!

Disi, alles geod bij jullie???

Geplaatst (aangepast)

Ik dacht vanochtend zo 'slim' te zijn:

een thuistest heeft niet zoveel zin omdat die positief kan zijn door de pregnyl ...... nu dacht ik: als hij negatief is, moet ik 'm wel geloven ..... en ja ...... helaas ...... absoluut negatief ........ het dringt nog niet helemaal tot me door , maar het houdt hierbij natuurlijk op. Die test had positief moeten zijn.

Ik heb de poli gemaild of ze me die uitslag wil bevestigen, ik ben even te emotioneel om met haar een telefoongesprek te voeren, en dat heeft ze net gedaan. Een minimale hcg tgv de pregnyl nog aanwezig, chemische waarde noemt ze dat. Dus ..... hier houdt het op ....

Hoop op meer geluk voor jullie.

liefs hope hope

aangepast door hope hope
toevoeging
Geplaatst

Oh NEEEE hope!! Ik zit hier met tranen in m'n ogen achter de computer!! Pfff, weet effe niet wat ik verder moet zeggen eigenlijk....

vind het toch apart hoor, ik heb steeds meer het idee dat iedereen die voor een derde gaat de laatste tijd erg teleurgesteld wordt omdat het gewoon na al die pogingen niet lukt! En dat terwijl vaak de eerste 2 er relatief 'makkelijk' zijn gekomen!

Hope, heel veel sterkte, dit moet enorm moeilijk zijn voor jullie. Jullie zijn al jaren bezig en hopen al jaren op een derde, ik kan niets anders zeggen dan een hele dikke knuffel van deze kant...

Geplaatst

Wat ontzettend rot voor je Hope! Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, maar wil je in ieder geval heel veel sterkte en kracht toewensen.

Ik denk aan je!

Geplaatst

Och Hope, nee toch hè...ik wil van alles tegen je zeggen, maar weet niet wat.....in ieder geval een heel dikke knuffel voor jou:

((((((((hope hope))))))))

Sterkte, ik denk aan jullie!

NDNA wat rot dat iedereen jullie miskraam "vergeten" is...2 jaar geleden inmiddels maar voor jullie nog elke dag het gemis van dat derde kindje...

Karin hoe groot waren je follikels dan? bij mij was het de vorige keer nog niet echt dik (5,6mm) genoeg maar mijn follikel was 20mm dus heb wel de Ovitrelle gekregen en vrijdag hopelijk TP. Morgen wordt ik gebelt over de cryo`s of ze goed ontdooien (hopelijk 1 van beide)

Hier verder alles goed hoor, ben wachtende voor donderdag en vrijdag.

Gisteren heerlijk opgelucht; we willen de kinderen niet meenemen naar de TP en aangezien onze smoezen een beetje op zijn en ik donderdags pas weet hoe laat we er vrijdags moeten zijn heb ik mijn zus gevraagd of mijn kindjes bij haar kindjes mogen spelen. Ze vroeg natuurlijk hoe laat ze dan kwamen en tja ik heb dus gezegt dat ik dat niet wist want dat we naar het ziekenhuis moesten (ze dacht dat ik al zwanger was maar vertelde dat het om een TP gaat). Ze vindt het enorm spannend voor ons, kwam gistermiddag gelijk bij me want ik kon mijn tranen niet bedwingen aan de telefoon nadat ze vroeg of het de eerste TP was en ik vertelde dat het inmiddels de 4e zou worden...heb dus heerlijk mijn hart kunnen luchten en ben blij dat ik nu naast mijn man iemand anders heb (persoonlijk) die ervan af weet....

Op naar morgen!

Liefs Disi

Geplaatst

Net telefoontje van de fert.afd gehad.

Ze zijn beide goed ontdooit, nu verder delen. Morgen de beste van de 2 terug, ik ben blij maar ook tranen met tuiten hier want het voelt zo dubbel....ze zei dat er genoteerd stond dat er 1 teruggeplaatst ging worden en ik gaf aan dat er nog wel enigzins twijfel daarover is en dat het "fijner" voor ons was geweest als 1 het ontdooien niet goed had doostaan. Nu staan we voor deze laatste poging voor de ontzettend moeilijke keuze om er 1 weg te gooien.....pfffff sorry ik wil niemand kwetsen hiermee maar ben even heeel erg emotioneel....

Ik hoop maar dat 1 van beide besluit om niet goed verder te delen....wat klinkt dat stom hè...

Mijn man wil er gewoon niet 2 teruggeplaatst krijgen bij mij. Hij is te bang dat het een tweeling zal worden met de nodige risico`s....mijn verstand zegt hetzelfde en vindt dat ie gelijk heeft maar mijn gevoel.......het knaagt aan me en ik ben bang dat dat het altijd zal blijven doen als het niet lukt met de "beste van de 2".....

Morgen om 14.30 TP wat natuurlijk ontzettend fijn is, wat een geluk dat ik steeds een TP heb gehad met de cryo`s....maar toch...

Geplaatst

Hè Disi,

Ja ...... ook dat is moeilijk ........ ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is ....... ik ben iemand die m'n gevoel zoveel mogelijk volgt ..... maar in dit geval is het natuurlijk meer angst die van zich laat spreken ? ..... ben je diep van binnen evt. ook blij met een tweeling of niet ? ...... tja ........ ik hoop dat jullie morgen bericht krijgen dat er eentje is gestopt met doordelen, dan hoef je zelf geen beslissing te nemen ...

Veel sterkte en succes morgen !!! Vergeet niet ...... je hebt een terugplaatsing, dat is wel weer heel mooi !!!!

liefs hope hope

Geplaatst

He Disi,

Dank je wel ook nog voor jouw reactie op mijn bericht over mijn miskraam 2 jaar geleden.

Succes met de terugplaatsing vanmiddag; ik ga duimen dat er een innesteling en zwangerschap volgt!

Hope: balen dat mijn toch best lange prive-bericht naar jou verdwenen is...zal snel een keer opnieuw reageren.

Gaat 't een beetje met je?

Geplaatst

Nog even een meer praktische vraag: weet iemand hoe je je kunt abonneren op een discussie? En betekent abonneren dat je dan een melding krijgt als er een nieuw bericht in die discussie is geplaatst?

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site. Gisteren ben ik begonnen met icsi. We hebben een dochtertje van 11 maanden die we hebben gekregen door middel van icsi na 9 jaar kinderwens. Nu starten we dus een nieuw traject voor een 2e kindje.

groetjes Flora

Geplaatst

Flora welkom! wanneer mag je gaan starten?

NDNA dat abonneren zou ik niet weten eigenlijk...ik zoek altijd "mijn vaste topics" op d.m.v. mijn eigen posts te zoeken.

Vandaag de TP gehad van 1 Blastocyt.

Nu 2 lange weken wachten en hopen....

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo meiden,

Disi ..... allereerst ........ heeeeeeel veeeeel succes en sterkte alvast deze twee weken !!!

Ik ga een beetje minder aanwezig zijn op deze site, moet het toch een beetje gaan loslaten.

Alhoewel ik jullie wel blijf volgen hoor.

NDNA ..... tja ..... ik heb op 3 topics een abonnement ......... maar ik weet ff niet meer hoe ik dat gedaan heb .... als ik het weer weet, meld ik het direct. Ben vrij warrig op het moment .... Het moet allemaal even bezinken ...... ik heb echt nooit bedacht dat het zo zou aflopen ..... af en toe gaat het wel goed maar ook vaak ben ik toch wel heel emotioneel ..... er zit een groot verdriet en dat moet eruit !!!

Flora, hallo, spannend weer voor je, je bent voor jullie eerste kindje enorm lang bezig geweest, ik duim voor je dat het nu snel zal lukken.

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes ! Het helpt ....

liefs hope hope

Geplaatst

Hope :hugs2: ik begrijp je gevoel. Je moet afscheid nemen van jullie wens, jullie droom.

Wat moeilijk.....ik denk aan je, sterkte!

Geplaatst

Zo, daar ben ik weer, ik heb maar even een lijstje gemaakt met dingen waar ik op wil/moet reageren... Vergeef me als ik iets vergeet!

Als eerste: NDNA, als je dit topic open hebt ,dan staat er ergens links boven 'Discussietools' (direkt onder de onderwerptitel). Als je daarop klikt staat er de mogelijkheid 'abonneren ...'. Je krijgt dan een berichtje als er een nieuwe reaktie is geplaatst!

En ja, ik heb ook een miskraam gehad, maar ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig, al was dat natuurlijk voor een tweede kindje (die we inmiddels hebben). ik vond het toen natuurlijk heel erg, maar ik dacht ook 'er zijn zoveel vrouwen die een miskraam hebben gehad', dat gebeurt natuurlijk heel vaak. Ik weet ook eerlijk gezegd de precieze datum niet eens meer.... Maar ik kan me voorstellen dat je het nog steeds moeilijk vind, je dacht natuurlijk op dat moment wel dat dat jullie derde kindje zou zijn!

Disi, jij hebt alweer een TP gehad, super!! Kan me heel goed voorstellen hoor, dat je het moeilijk vind om 1 embryo 'weg te gooien', want voor je gevoel gooi je wel een extra kansje weg!

En ja, ik heb inmiddels dus de eerste echo gehad; ze kijken bij mij alleen niet naar de follikels, die groeien niet door de progynova die ik gebruik. Ze kijken alleen naar de dikte van het baarmoederslijmvlies en dat moet minimaal 6 mm zijn. Dit was bij mij ruim 5 dus net niet genoeg. Nu dubbele dosering en dan zal het woensdag wel dik genoeg zijn. Vraag me alleen af of ze dan de TP zaterdag doen, de vorige keer was het 3 dgn na de echo. Nou ja, ik kijk wel. En dan moet natuurlijk ons enig overgebleven eskimootje het ontdooien wel overleven! Toch heb ik (nu al) weinig hoop; de 2 verse pogingen die we gehad hebben waren meteen raak en de twee cryo-pogingen zijn allebei mislukt. Misschien zegt dat natuurlijk helemaal niets, maar dat is gewoon een gevoel dat ik heb.

Disi, wat leuk dat je zus nu ook op de hoogte is! Het is natuurlijk erg leuk om het geheim te houden, als het dan lukt is het zo'n leuke verassing.. Maar als je al een aantal mislukte pogingen hebt, is het natuurlijk vreselijk dat je je teleurstelling nergens kwijt kan. Wat fijn dat je nu je hart ook bij haar kan luchten!

Ik ga voor je duimen, deze MOET gewoon lukken, zet 'm op!!

Hope, ik kan me heel goed voorstellen dat je dit forum een beetje los wilt laten. Je bent net begonnen met het verwerken van het verlies van jullie droom, en om er dan steeds mee geconfronteerd te worden op dit forum... Ik kan me toch moeilijk een voorstelling maken van jullie gevoelens nu; nu denk ik 'ach, als er geen derde komt ben ik heel blij met onze jongens', maar als ik er heel goed over nadenk en me nu bedenk dat er bij ons nooit een derde zou komen krimpt mijn hart toch ineen... Maar voor mij is dat nog een angst... voor jullie is het helaas werkelijkheid en ik kan me daar moeilijk een voorstelling van maken. Ik hoop trouwens dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel; ik kan me toch voorstellen dat het zooooo ontzettend moeilijk moet zijn...ook al is het een derde kindje. Veel sterkte meis en we begrijpen het volkomen als je niet meer zo vaak meeschrijft hier. Dikke knuffel!

Geplaatst

Waar is iedereen??

Hier gisteren tweede echo gehad, en het slijmvlies was dik genoeg. Morgen wordt dus onze laatste cryo ontdooit, en hopelijk zaterdag teruggeplaatst.

Helaas wel al twee uur nadat ik de eerst progestan had genomen al weer knallende hoofdpijn... pfff, leuk vooruitzicht meteen weer voor de komende (hopelijk 10) weken! Nou ja, het is voor een goed doel dus we hebben het er graag voor over!

Hoe is het verder met iedereen? Disi, je kan er natuurlijk nog niks van zeggen, maar lukt het je om het een beetje van je af te zetten?

NDNA, is het gelukt met het abonneren?

Hope, ik weet niet of je nog alles leest, maar toch maar weer een dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi Karin,

Hopelijk ontdooit jullie cryootje mooi, op naar (dus toch) zaterdag de TP! succes.

Ennuh nee het lukt niet om het van me af te zetten...elke minuut van de dag ben ik ermee bezig, zal het gelukt zijn of weer niet?

Net wat krampjes gehad en dan wordt ik gelijk somber omdat ik denk dat het toch weer mislukt is...ik durf gewoon geen hoop te hebben.

Zondag zou ik zo`n beetje ongesteld moeten worden, ik kan de dagen wel vooruit kijken maar ook weer niet want ik wil gewoon niet ongesteld worden....

Liefs Disi

Geplaatst

Disi, ja die wachtweken, ze zijn écht verschrikkelijk! Die eerste week vond ik laatst ook het ergst, daarna ben je toch al aan het aftellen en duurt het niet zo lang meer. Maar aan de andere kant is die tweede week ook weer erger, want dan wíl je eigenlijk niet aftellen; uit angst dat het niet gelukt is.... Bij mij helpt de gedacht 'ik kan er toch niks meer aan doen, ik móet gewoon afwachten' meestal nog wel een beetje.... Sterkte ermee, en ik ga weer voor je duimen!

Hier ook spannend; ze zijn nu ons laatste eskimootje aan het ontdooien, tussen 11 en 15.00 uur wordt ik gebeld!

Ik merk nu thuis, dat manlief er ook meer mee bezig is; hij beseft nu ook eindelijk dat het niet vanzelfsprekend is dat een derde ook meteen lukt. Bij onze vorige cryoTP wuifde hij steeds al m'n twijfels en angsten weg, van 'deze gaat toch gewoon lukken, al onze vorige pogingen zijn ook meteen gelukt'. Dat vond ik wel heel vervelend, ik heb toch die angst, ook door de verhalen hier natuurlijk, maar daarvoor kon ik bij hem niet terecht. Ik merkte een paar weken geleden, toen onze eerste cryoTP niet gelukt was, ook aan hem dat hij er meer moeite mee had dan ik; ik was er al bang voor en hij had er blijkbaar niet zo bij stil gestaan dan het ook wel eens niet in 1 keer zou kunnen lukken... Voordeel nu is, dat ik nu gelukkig wel met hem over mijn angsten kan praten.

Nou ja, nog even geduld en dan weten we of we morgen een TP hebben.

Geplaatst

Wauw KBR wat fijn dat jullie laatste cryootje zjn best doet om bij jou terug te komen! Morgen dus de TP...Dan wens ik je bij deze heeeeeeeeeeeel veel succes morgen en de komende weken natuurlijk.

Ik herken die nuchterheid wel een beetje van je man in mijn man...ook zo van "ach het gaat vast wel weer lukken", en zo stond ik er de eerste keer ook wel een beetje tegenover (ook omdat we bij de andere 2 kindjes ook in 1 keer zwanger waren) maar we hebben de deksel op onze neus gekregen bij die gedachte en staan nu dus voor onze 4e en laatste cryopoging....wat zelfs onze fert.arts niet had verwacht en dat ook heeft uitgesproken naar ons...

Nou ja dit weekend weet ik vast waar ik aan toe ben...brrrrrrrr spannend. Morgen gaan we naar Plopsaland indoor, even lekker ertussenuit en afleiding voor de laatste paar dagen (nu maar hopen dat ik morgen geen bruinverlies krijg wat voor mij een negatief teken is)

Tot gauw

Liefs Disi

Geplaatst

Hope, mocht je dit lezen: gaat het een beetje?

Disi en Karin: sterkte met afwachten, ik hoop heel erg voor jullie dat jullie zwanger zullen raken van deze pogingen!

Karin: het is me helaas niet gelukt om me te abonneren op deze discussie. Als ik op 'discussietools' klik, krijg ik geen optie 'abonneren' en ik krijg de discussietools ook niet geopend. Snap het niet, jammer.

Gr, NDNA

Geplaatst

Heee meiden,

Ja hoor, alles gaat evengoed door hè ..... bij het erover praten ben ik nog wel emotioneel maar verder gaat het wel weer hoor. Het moet een plekje krijgen, moet het ook leren loslaten. Vooruit kijken, ik blijf een optimist. En ik geniet volop van onze 2 zoontjes, nu NOG meer ..... !!!

Disi, je eerste week zit erop ....... nu die ellendige 2e week nog ....... maar lekker voor je dat jullie dit weekeinde lekker ff weg zijn, lekker veel afleiding.

Karin, ik ben benieuwd hoe je terugplaatsing ging vandaag ......... hopelijk goed !!!

NDNA, ik zal nog eens kijken of ik erachter kom hoe je je abonneert ?!

Meiden, bedankt voor jullie lieve woorden elke keer, hartstikke lief !!!!

Jullie zijn toch de enige die me ECHT HELEMAAL begrijpen. Hoe anderen ook hun best doen ....

liefsh hope hope

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier gaat alles goed; vandaag is een A-tje (!) teruggeplaatst of zoals de gyn al zei 'een toppertje, dus het begin kan niet beter'. Nou ja, dat hebben we in ieder geval, nu de rest nog, haha!

Disi, heb je een leuke dag gehad in Plopsaindoor? Ben er zelf nog nooit geweest, lijkt me best leuk! Hopelijk gaat het nog goed met 'jullie'! Succes nog met de laatste loodjes, ik blijf ook flink voor jullie duimen (natuurlijk inmiddels ook voor onszelf, dus die duimen maken overuren, haha)

NDNA, hmmm, wat raar; ik kan gewoon op 'discussietools' klikken en dan staat daar de optie 'abonneren bij', dus ik zou het anders ook niet weten, sorry!

Hope, wat leuk dat je even reageert! Fijn dat je hier toch een beetje steun kan vinden, ook al zijn wij nog wel in de race.. Tja, het hele IVF gebeuren snap je pas als je het zelf mee hebt gemaakt. Iemand anders kan zich daar echt geen voorstelling van maken, helaas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden