Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Karin,

Wauw een toppertje! een goed begin....lekker broeden op dit kleine topppertje!

Plopsa was leuk maar ik denk dat mijn kindjes er nog net iets te klein voor waren, de jongste mocht in veel dingen nog niet in en de oudste durfde in weinig dingen waar hij in mocht. Maar evengoed was het leuk en gezellig!

Lieve Hope ik weet niet veel te zeggen...maar weet dat ik aan je denk! dikke knuffel...

Hier nog geen bruine afscheiding te zien...dat begint meestal op dag 9 echt al wel te komen en dan `s avonds wat rood erbij maar nu nogniks van dat alles en helaas gisteravond wel een negatieve test...als het dan toch mislukt is wordt ik liever NU ongesteld. Of dat ik bruinverlies krijg...dan weet ik in ider geval dat het mislukt is....Als er vandaag geen bruin of bloed komt dan ga ik morgenvroeg toch maar nog eens een testje wagen...

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Disi, hele spannende dagen nu dus... Tja, een negatieve test, maar dat is natuurlijk nog erg vroeg en je hebt dus 's avonds getest. Morgen dus nog een keer testen, ik ben zooooo benieuwd. Ik hoop echt dat het nu raak is voor jullie!!

Vind dit trouwens wel een leuke afleiding zo, ben nu nog vooral aan jouw testen aan het denken haha! Ik heb wel het idee dat ik er nu rustiger onder ben dan de vorige keer, volgens mij werd ik toen de eerste wachtdagen al gek... nu ben ik (nog) heel rustig. Komt misschien ook omdat ik er nu toch een beetje vanuit ga dat we hierna toch een verse ICSI poging moeten doen.

IK lig trouwens nu al 2 dagen ziek in bed, heb ook lichte koorts, en dat begon zaterdagavond na de TP dus al... hoop niet dat het kwaad kan... Nou ja, ik kan er in ieder geval toch niks aan doen.

Disi, sterkte nog effe!!

Geplaatst

Karin, ik blijf natuurlijk toch heel nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat !! Wat goed joh, een topper(tje) in je buik !!! Wat je zegt, het begin kan niet beter !! Zo bekeek ik het ook altijd.

Disi, wat spannend .... ik duim voor je hoor !

Weet je, dit forum lezen zit ook zo in je systeem, ik moet helemaal een beetje 'afkicken' zeg maar.

Dus ja ..... ik ben hier nog wel op z'n tijd hoor !!

SUCCES !!!!!!!!!!!!

LIEFS hope hope

Geplaatst

Vanmorgen weer een negatieve test en heeeel licht bruinverlies....eerder beigeverlies....ik hoop maar dat het niet doorzet maar ga ervanuit dat het weer niet gelukt is......

Geplaatst

Karin, ik denk niet dat het nog goed kan gaan...ik heb vanmiddag een tampon ingebracht en gelijk weer eruit gehaald en er zat wat rood aan....het zit er wel maar komt er nog niet uit.....voel me zo verraden door mijn lichaam nu....

Geplaatst

Oh nee, Disi dat kan toch niet?!! Kan me voorstellen dat je je verraden voelt, 4x een TP en allemaal mislukt..

Waren jullie er nu al uit of jullie toch nog verder gingen met een verse ICSI poging of niet? Sorry, daar ben je misschien nog helemaal niet mee bezig.. Kan me voorstellen dat je eerst even bij wilt komen van de afgelopen maanden..

Disi, heel veel sterkte, ik denk aan jullie..

Geplaatst

Hoi Karin,

Het zet hier niet echt door. Na die tampon vanmiddag had ik gedacht dat mijn menstruatie wel op gang zal komen vanmiddag maar nee hoor....het blijft bij bruine verkleuring wat dan wel iets meer is dan vanmorgen...maar het zet gewoon niet goed door...

Juist wel ben ik inmiddels in mijn hoofd al bezig met een verse poging, dus geen sorry voor de vraag. Ik had vandaag willen bellen voor de afspraak voor het gesprek maar ja eerst goed écht ongesteld worden hè... En ja voor zover we het erover gehad hebben gaan we toch voor een verse poging *kijkt man ff aan en check het nog ff*... ja dat doen we....

Stom om te zeggen misschien maar ik had het zo bijzonder gevonden als dit gelukt was, 3 kindjes mogen krijgen uit 1 poging....tegelijk bevrucht waarvan er nu 1 en anders 2 wat langer in de koude wacht hebben gezeten...en dan nog de laatste cryo en dan dus niks meer in bewaring hebben en dus niets "weg hoeven te laten gooien"...

Hoe gaat het met jou? de eerste 3 dagen zitten er bijna op...wat mag jij pas laat testen eigenlijk...

Liefs Disi

Geplaatst

Pfff Disi, ook dat nog! Eerst de teleurstelling dat het toch niet gelukt is en dan zet het nog niet door ook! Wanneer was je officiele testdag eigenlijk?

Wat goed om te lezen dat jullie toch doorgaan met ICSI! Kan me voorstellen dat je het wel eng vind, maar goed, zoals je gyn ook al zei, de kans is erg klein dat het natuurlijk nog een keer gebeurt.

Ik hoop dat jullie je weer snel aan kunnen melden. Hoeven jullie trouwens niet eerst weer helemaal gescreend te worden? Als deze cryo poging bij ons niet lukt, moeten we eerst weer op intakegesprek (incl bloedafname en zaadonderzoek) omdat de laatste ICSI poging bij ons meer dan 3 jaar geleden is... Dus ik hoop niet op een paar maanden wachttijd...

zou wel fijn zijn al jullie meteen door kunnen! Het was inderdaad wel heel bijzonder geweest als jullie 3 kindjes zouden krijgen uit 1 poging.....

Tja, Nijmegen speelt erg safe qua testdag; 15 dgn na TP. Weet ook niet of ik nu wel eerder ga testen, krijg ik denk ik bij manlief niet voor elkaar; het weekend dat ik mag testen zijn we net een weekendje weg met z'n tweeen. Zou wel een erge domper zijn als ik dan net voor die tijd negatief test.... Aan de andere kant, het kan natuurlijk ook positief zijn! Nou ja, ik kijk wel, ben er gelukkig nog niet zo mee bezig en kan het deze keer goed van me afzetten.

NDNA, bedankt voor je berichtje! Disi, succes nog effe!

Geplaatst

Bedankt voor het duimen en hopen meiden maar helaas is het hier echt mislukt. Gisteravond rond 22.30 kreeg ik roodverlies en vandaag heeft de ongesteldheid echt doorgezet.

Karin ik mocht gisteren officieel testen. En zoals het normaal gaat zou ik afgelopen maandag ongesteld moeten zijn geweest...nu dus 2 dagen later.

Wij hebben eerst een gesprek en ik denk dat wij (onze vorige ICSI was begin 2006 dus dik 4 jaar geleden) ook wel opnieuw bloedafname moeten doen. Qua zaadonderzoek zal er ook wel wat gebeuren. Hopelijk is er nog wat op te wekken bij manlief en kan dat weer ingevroren worden. Ik ben ook heel benieuwd of er een wachttijd is...

Ik zou dan denk ik in jou geval ook na jullie weekendje weg gaan testen...

Geplaatst

Hè Disi, wat jammer voor jullie. Het had inderdaad heel mooi en bijzonder geweest als ze alledrie uit icsi-poging zouden zijn gekomen ja.

Veel succes met de volgende poging ! Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten.

Karin, gaat ie nog ? Nou, er moet toch onderhand IEMAND op dit topic positief testen zou je zeggen ?? !!!

NDYA, jij ook succes, want ook bij jullie gaat het allemaal evengoed door natuurlijk !!!

Wij gaan er ook nog even voor hoor, deze maand !!! Ik twijfelde wel even, maar ja, dat gevoel hè ..... dat is er nog ..... dus we houden de definitieve stop op 31-12-2010.

Succes, sterkte en liefs van hope hope

Geplaatst

He Hope, wat leuk om weer een berichtje van je te lezen!

Hier gaat het goed hoor, ben er nu toch elke dag wel wat meer mee bezig, maar het gaat een stuk beter dan de vorige poging. Volgens mij heb ik het al eerder genoemd, maar volgens mij komt het omdat ik er gewoon weinig vertrouwen in heb en er eigenlijk een beetje vanuit ga dat we hierna door moeten naar ICSI. Al denk ik niet dat ik het tot volgende week ga redden tot ik ga testen... gooi er denk ik halverwege volgende week wel eentje tegenaan. Is die dan negatief dan heb ik nog wel een beetje hoop, maar kan ik me er alvast op voorbereiden dat het niet gelukt is..

Hope, jullie geven het deze maand dus nog een kansje, toch spannend! Tenslotte zijn jullie zoons er ook spontaan gekomen, toch? Nou, dan ga ik vanaf nu ook nog effe heeeeeeeeeeel hard duimen voor jullie!!

Disi, weet je al wanneer je terecht kan voor een verse poging?

En NDNA, bij jullie nog nieuws?

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

Karin,

Spannend volgende week dus voor jou! Ik duim voor je...zoals Hope al zei er moet toch IEMAND positief gaan testen hier!

Hope, wie weet deze maand...er moet toch IEMAND positief gaan testen hier ;D voor jou duim ik dus ook gewoon nog ff door.

NDNA hoe gaat het met je?

Karin we moeten eerst op evaluatiegesprek komen en daarvoor krijgen we als het goed is is december een brief over wanneer die afspraak in 2011 zal zijn. Dus wanneer we voor een verse TP kunnen en mogen dat weten we volgend jaar denk ik pas..

Liefs Disi

Geplaatst

Lieve dames,

Dank jullie wel voor jullie interesse/medeleven; dat doet een mens goed!

Hoe het met me gaat? We hopen iedere maand weer op een wonder...ik ben er denk ik meer mee bezig dat mijn man, die heeft het erg druk met zijn werk en bovendien ben ik steeds degene die ongesteld word ;-)

Ik blijf ook aan jullie denken!

Het blijft zeer welkom dit forum, merk ik; zo'n groep vrouwen die met elkaar meeleven. Ik vind dat echt bijzonder; ook al kennen we elkaar verder niet, we gaan op een vriendschappelijke manier met elkaar om en dat gaat eigenlijk vanzelf, doordat we die kinderwens delen en jammer genoeg de moeilijkheden om die in vervulling te laten gaan.

Goede week gewenst allemaal! Ik ga maar eens iets huishoudelijks doen...geen zin, maar de dag gaat altijd weer zo snel voorbij...

Geplaatst

Ha meiden,

Karin ..... hoe gaat ie ?

Disi, jullie moeten dus wel echt even wachten .... ik hoop dat het volgend jaar snel weer starten gaat !

NDYA, succes ..... enne ....... het is inderdaad erg prettig hier ja ...... meiden die je gewoon echt begrijpen .....

Succes allemaal !!! liefs hope hope

Geplaatst

Hallo allemaal, hier nog geen nieuws, het wordt zowiezo wachten tot zondag. Ik wilde eigenlijk morgen alvast (stiekem) testen, maar ik moet morgen de hele dag weg, dus helaas geen tijd voor. De rest van de week werk ik ook, dus toch maar besloten gewoon tot zondag te wachten; wij zijn dan met z'n tweeen een weekendje weg, dus hopelijk een leuke afsluiting!

Verder kan ik er niks van zeggen, op het ene moment denk ik dat het misschien wel goed zit, maar nog geen minuut later denk ik dat het toch weer mislukt is. Had gisteren en eergisteren 's avonds wel wat ongikrampen en dacht meteen 'jippiiieee', want ik kan me herinneren dat ik dat bij m'n eerste zwangerschap ook had. En de vorige, mislukte, cryo poging in ieder geval niet... Nou ja, jullie kennen het vast wel, je zoekt over al wat achter.. Das het nadeel van die medicatie; kwalen genoeg maar welke komt waarvan?? Geduld dus nog even...

Disi, jullie moeten dus ook nog even geduld hebben.. Wel balen, je wilt toch zo snel mogelijk door (althans, zo denk ik...) Ik hoop dat je snel bericht krijgt!

Hope en NDNA, wel prettig he dit topic! Ik 'loer' wel mee op andere topics, zoals wachtbankjes enzo, maar voel me daar niet zo thuis en durf ook niets te plaatsen, voor ons is het toch een hele andere situatie dan voor iemand die voor een eerste bezig is.

Geplaatst

Disi, ik geloof dat we in hetzelfde schuitje als jullie zitten en (hopelijk) binnenkort door moeten met een verse ICSI poging!

Ik zat me de laatste dagen helemaal gek te maken; ik dacht allerlei dingen te voelen waardoor ik erg veel hoop kreeg. Daarom gistermiddag toch getest; negatief... Ik weet het, het is nog vroeg en heb natuurlijk 's middags getest, maar ik geloof er niet meer in... Voor de zekerheid natuurlijk zondag nog effe testen, maar ik ga er vanuit dat ik maandag een afspraak voor ICSI intake moet maken...

Geplaatst

He, balen zeg, Karin. Toch hoop ik heel erg voor je dat je te vroeg hebt getest en zondag wel een positieve test in handen zult hebben!

Sterkte met de laatste loodjes wat afwachten betreft en een fijn weekend weg met je man!

Gr, NDNA

Geplaatst

NDNA, dankjewel voor je lieve berichtje!

Ik laat maandag weer even wat van me horen!

De rest ook een prettig weekend!

Geplaatst

Hey Karin de moed nog niet opgeven hoor...je zat op wachtdag 13 gisteren en nog geen bloed!

Ik hoop dat je een heeeeeeeeeeeeel fijn weekend hebt met een geweldige afsluiting...

Er zou toch IEMAND van ons positief gaan testen hoor!!!

Ik denk aan je en duim voor je.

NDNA en Hopen zoals jullie het omschrijven over her dit topic, zo voel ik het ook...maar heb dan wel af en toe de behoefte om toch eens op de wachtbank te kruipen maar het voelt wel anders ja.....

Liefs Disi

Geplaatst
Hey Karin de moed nog niet opgeven hoor...je zat op wachtdag 13 gisteren en nog geen bloed!

Dat zegt bij mij helaas niks; door de medicatie die ik tijdens een cryo-poging gebruik, wordt een bloeding tegengehouden, dus ik moet altijd wachten tot de testdag en dan op de test af gaan.

Maar helaas was hij gisteren ook negatief. Geen grote verassing maar toch even flink balen. Wel hebben we een erg leuk weekend gehad met z'n tweetjes, af en toe best lekker en de jongens kregen we gisteren met moeite weer mee naar huis dus die hebben zich ook prima vermaakt bij opa en oma.

Vanochtend Nijmegen gebeld en we kunnen woensdag al terecht voor een intakegesprek voor een volgende ICSI poging! Er was toevallig nog een gaatje, anders hadden we tot februari moeten wachten, dus ik ben erg blij! Dus hopelijk snel weer door!

Disi, hebben jullie al wat gehoord?

Geplaatst

Balen Karin.....wel heel fijn dat je vrijwel gelijk door kunt! Ik wacht nog op de brief met afspraak voor evaluatie van de afgelopen pogingen... dus bij ons wordt het sowieso wel minimaal februari/maart of nog wel langer...ik heb geen idee....ik zou in december iets gehoord moeten hebben en anders even bellen....mijn geduld raakt al aardig op.

Geplaatst

He, wat jammer, Karin! Fijn, dat je snel door kunt, maar kan me voorstellen dat je toch weer even de teleurstelling moet verwerken.

Ik blijf voor je hopen!

Disi: al bericht van het ziekenhuis? Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent w.b. volgende afspraak.

Hoe gaat het met jou, Hope hope?

Geplaatst

ik moest helemaal even nadenken wat m'n wachtwoord was haha, dat inloggen was zo'n automatisme hier. nou ja, dat is eigenlijk wel een goed teken, hoort bij het loslaten.

karin, wat jammer ..... ben wel blij voor je dat jullie gelijk door kunnen .....

meiden, statistisch gezien zou het moment dat een van ons eindelijk een positieve test in haar handen heeft .... toch echt dichterbij moeten komen ! daar hou ik het dan maar op.

wat is het koud hè ! wij hebben lekker een wintersportvakantie geboekt, dus we gaan de kou nog meer opzoeken haha. 18 december zitten wij heerlijk in frankrijk, dat hebben we wel ff verdiend vonden we. de jongens voor het eerst op ski-les, ik ben benieuwd hoor. maar daar ben ik dus ff lekker druk mee, alle spullen verzamelen en inkopen, dan ook de sinterklaasdingen, dus ik ben leuk bezig en heb leuke afleiding ! af en toe komen de tranen, nou ja, dat is ook niet gek !

meiden, tot mails weer !!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden