Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn om te horen van je Hope hope.

Veel voorpret nog gewenst voor de skivakantie en lekker dat je er even helemaal uitgaat. Dat gaat vast helpen bij het loslaten.

En van die tranen; da's helemaal niet gek. Mijn ervaring is dat als je die even laat komen wanneer je ze voelt branden, je daarna weer gemakkelijker doorkunt met wat je ook die dag van plan was, moet doen. Wellicht herkenbaar? Hoe dan ook: sterkte nog en straks een hele fijne vakantie! (maar eerst nog Sinterklaas en een paar hele koude dagen...)

Tot mails, ga weer verder met caviahok schoonmaken...niet een van mijn favoriete klusjes, maar ja; het zijn zulke lieve beesies en zo belangrijk voor de kids (en voor de grote mensen ook, hoor!)

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden, statistisch gezien zou het moment dat een van ons eindelijk een positieve test in haar handen heeft .... toch echt dichterbij moeten komen ! daar hou ik het dan maar op.

Jahaah, en aangezien jij en NDNA de enige twee zijn die deze maand toch kansje maken, ga ik daar heeeeeeeeeeel hard voor duimen :icon_smile:

Goed nieuws hier, ik moest er een beetje moeite voor doen, maar officieel zijn we alweer begonnen met een ICSI poging! Gisteren dus dag 1, en op dag 21, dus over 3 weken begin ik met spuiten van decapeptyl! We hadden een assistent en toen we binnenkwam begon die meteen over 'wachtlijst', dus toen zakte de moed me in de schoenen. Nou ja, dat bleek dus niet te kloppen en na heeeeeeeeeeeeel hard zeuren en vertellen dat ik maandag aan de telefoon te horen had gekregen dat we meteen weer konden beginnen, kon dat gelukkig ook... Wel zaten ze te drammen voor een prikinstructie, vind ik onnodig; ik heb al 2 ICSI pogingen gehad, dus ik weet hoe het werkt... maar helaas in december moet ik dus nog een keer ruim 4 uur in de auto voor een instructie.. Nou ja, ik ga er ook niet meer over zeuren, ben allang blij dat we meteen kunnen beginnen!

Hope hope, lekker zo'n wintersport vakantie! wij gaan in februari; vorig jaar met m'n ouders en m'n broer z'n gezin geweest en dat is zo goed bevallen dat we gewoon weer gaan!

En de jongens voor het eerst op ski-les, leuk!! Dus dan zitten jullie met kerst lekker in de sneeuw?

disi, kan me voorstellen dat je geduld op raakt! Je wilt natuurlijk snel weer beginnen en die onzekerheid is verschrikkelijk. Ik hoop dat je snel bericht krijgt!!

NDNA, lekker schoongemaakt gisteren? Haha, wij hebben ook altijd beesten in huis gehad (nu alleen nog 2 katten) maar dat schoonmaken? Bleeeh, niet mijn favoriete bezigheid...

Geplaatst

dank je wel voor het duimen, Karin! En goed nieuws dat je meteen doorgaat; kan ik binnenkort ook weer voor jou gaan duimen!

Nou, dat schoonmaken is bij mij ook niet favoriet, hoor! En zometeen 'mag' ik ook weer, want m'n ouders komen zaterdag hier Sinterklaas vieren...Voordeel is wel, dat ons huis dan weer wat meer op orde is, maar eerlijk gezegd zou ik liever blijven hangen met een koppie thee (kids hangen ook; zijn moe van alle drukte vanwege naderende Sintviering).

Geplaatst

Hallo,

Hoe was jullie heerlijk avondje?

Wij hebben de afspraak voor evaluatiegesprek gekregen; 17 januari 2011 hopelijk kunnen en mogen we dan snel door met een nieuwe poging.

Geplaatst

He Disi, eindelijk bericht (of heb je zelf even gebeld?)! 17 januari dus een evaluatiegesprek, dan heb je in ieder geval weer iets om naar uit te kijken en hopelijk kunnen jullie dan snel verder!

Haha, ja hoor, hier een leuke pakjes-dag gehad! Jongens helemaal dol, dus ik ben ook wel weer blij dat het voorbij is.. Nou ja, volgende week wordt onze oudste 5 dus we gaan zo weer door met cadeautjes!

Geplaatst

Disi: fijn dat je weer een datum hebt. Hopelijk snel door!

Karin: ik herken dat; dat je ook wel weer blij bent dat de drukte rond Sinterklaas weer achter de rug is. Mijn jongste had dit keer erg veel last van de drukte. Gelukkig hadden we wel een gezellige viering met opa en oma (mijn ouders) erbij.

Alvast gefeliciteerd met je oudste!

Hope hope: nog steeds druk a/h voorbereiden voor de wintersport?!

Geplaatst (aangepast)

Heee meiden,

Nou, hier was toch weer wat hoop ontstaan, ik was maandag 4 dagen overtijd, nu is dat niet vreemd na zo'n kunstmatige cyclus, maar ja ..... maandagavond zei ik dus tegen manlief: als ik woensdag nog niet ongesteld ben, ga ik toch maar een test halen ...... maar jawel ... de ochtend daarna was het direct zover. Niet een enorme teleurstelling want ik voelde me ook totaal niet zwanger (ik denk nog steeds dat ik dat toch echt zou herkennen), maarja, een klein beetje hoop was er toch weer.

Deze maand nog de allerallerlaatste eigen klusmaand !

Karin, mooi dat je toch gelijk starten mag joh ! Ja, af en toe moet je je 'poot' wel stijf houden en voor jezelf opkomen hoor, in die ziekenhuizen. Goed gedaan !

Disi, 17 januari dus, nog ruim een maandje, nu is dit wel de snelste maand van het jaar, tenminste dat vind ik altijd. Dan gaan we dus voor jou keihard duimen dat je daarna ook direct mag starten !!!

NDYA, wij hebben hier een hond (zwarte labrador). We hadden er tot vorig jaar 2. Heerlijk hè, beesten (jes) in huis. Ik zou niet zonder kunnen hoor. Maar huishoudelijk gezien houdt het wel wat in ja. Maar goed, dat heb ik er wel voor over.

Ik ben inderdaad heerlijk bezig met de voorbereidingen van de wintersport. Heerlijk ! En je hebt gelijk hoor, ff helemaal lekker weg, in die geweldige bergen zijn, dat helpt zeker met het loslaten. Karin, jij moet dus nog even wachten. Voordeel dan is wel dat de dagen daar al weer iets langer zijn. Maar ...... bij ons komt de kerstman haha !! In z'n arreslee. M'n zoontje reageerde daarop: echt vliegend ??? ......... dus ik heb maar uitgelegd dat dat niet kan. Gelukkig bedacht hij toen niet dat sinterklaas dan ook wel niet echt over de daken kan lopen haha.

Enne ...... Karin, gefeliciteerd met de vijfde verjaardag van je zoon !!!

Nou, meiden, succes weer !!! :happy9: (= sneeuwbal?!)

aangepast door hope hope
vergeten
Geplaatst

Pfff Hope, dat lijkt me dan wel erg moeilijk; je weet dat de kans klein is maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! DUs ja, wat doe je dan; niks, met als gevolg dat je waarschijnlijk elke maand toch een beetje hoop hebt en waarschijnlijk 'gek' wordt. Maar ja, hoe lang ga je dan door he. Jullie hebben dus besloten het tot het eind van het jaar te proberen en dan is het echt einde verhaal...

Haha, jullie hebben dus een Kerstman, erg leuk! Wat leuk he, die vragen van die kinderen 'echt vliegend" hahaha! Alvast veel voorpret met het pakken!

NDNA, ja ook hier is de rust enigszins wedergekeerd. De oudste is gelukkig nog niet zo met z'n verjaardag bezig maar dat komt nog wel vrees ik..

Nu snel aan het werk...

Geplaatst

Karin, ik heb de verjaardag van je dochter in m'n vorige bericht even veranderd in JE ZOON !!!haha, foutje hoor, ik ben een beetje warrig deze dagen. Slaap erg slecht.

Maar ...... GEFELICITEERD MET JE ZOON DUS HAHA !!!

Geplaatst

Haha geeft niks hoor Hope hope; hopelijk heb je een vooruitziende blik haha!

Verder een beetje rustig hier he, nou ja, een teken dat ik ook maar weer even aan het werk moet! Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Het is even geleden maar hier ben ik weer. Vorige week tp gehad. woensdag mag ik testen maar ik ben bang dat de behandeling niet is gelukt. Ik heb een klein beetje bloed verlies gehad een innestelingsbloeding kan het niet meer zijn. Ik las ergens dat het nog niets hoeft te zeggen pas als je echt gaat menstrueren is het zeker. Ik word er gek van niet weten waar ik aan toe ben. Maar ik wil me zelf ook niet voor de gek houden om te denken dat het nog wat gaat worden. Afwachten dat is het enige wat ik kan doen. Dit is het ergste van de hele behandeling dat wachten

groetjes Flora

Geplaatst

Ik heb het helemaal met je eens FLora, het wachten is het ergst! Ik hoop zo voor je dat het vals alarm is en dat je morgen gewoon positief test!! Ik duim nog even voor je!

Hier is net de eerste spuit (deca) erin gegaan! IK keek er zo naar uit, er gebeurt weer wat, nu dus nog even alleen decapeptyl en 3 januari gaat het echt beginnen, dan beginnen we met de puregon!.

Verder alles goed met iedereen? Hope hope zit natuurlijk lekker in de sneeuw (haha, nou ja, iedereen hier natuurlijk..) Disi, jullie zijn nog een lekker aan het bijkomen en aan het opladen voor jullie afspraak in januari. NDNA, met jullie verder ook alles goed?

Ik wil alvast iedereen hele fijne feestdagen toewensen, al zal ik de komende tijd weer even proberen hier wat vaker te zijn.

Flora, nogmaals succes!

Geplaatst

Flora succes!

Karin, voor jou is het alweer ècht begonnen! er is weer iets gaande zeg maar.

Tja hier idd nog aan het bijkomen zeg maar...na de laatste cryo-poging had ik op 28 nov een positieve ovulatietest en dus hebben we die avond z.i. gedaan. Het is nu 24 dagen na die test en ik ben nog steeds niet ongesteld...cyclusdag 36 vandaag maar nou ben ik niet onbekend met onregelmatige en lange cycli...zou een ovutest ook nog restjes hcg kunnen meten dat ie daardoor positief was en ik toen helemaal nog geen eisprong heb gehad (2 dagen later dan)...

Dochterlief is 17 dec. 2 geworden en hebben we gezellig gevierd, nu op naar de kerstdagen.

17 december het evaluatiegesprek moeten we verzetten want dan gaat zoonlief voor de eerste keer naar school (wordt 14 januari 4)

Liefs Disi

Geplaatst

Hallo,

Ik lees even mee met 'derde kindje'

Ik zie dat meerdere moeders twee spontane zwangerschappen hebben gehad en waar het daarna niet meer wilde lukken...

Ik ben zo benieuwd hoe bij jullie de omgeving reageert..

(Tja, omgeving, daar moet ik me niks van aantrekken maar doe het toch..)

Groetjes Tulpie

Geplaatst (aangepast)

He Flora, wat ontzettend balen zeg, heel erg jammer! Was dit je eerste ICSI voor een tweede kindje, sorry, kan het even niet meer terugvinden... Veel sterkte in ieder geval!

Tulpie, bij ons weet de omgeving (nog) niet dat we bezig zijn voor een derde; eens even kijken of we dat de komende tijd ook vol kunnen houden.. Maar goed, mijn twee zoontjes zijn ook beide dmv ICSI gekomen dus ik behoor niet helemaal tot je doelgroep, hihi.

Ben jij ook bezig voor een derde, tweede of eerste?

Disi, ik heb inderdaad wel eens gehoord dat ovulatietesten ook reageren op Hcg dus dat zou natuurlijk kunnen. Nog gefeliciteerd met je dochter! Spannend voor je zoontje, voor het eerst naar school, heeft hij er zin in? Mijn zoontje gaat nu precies een jaar naar school en hij kon niet wachten destijds! Kan me voorstellen dat je dan de afspraak wil verzetten, hopelijk kan je daarna snel terecht!

Verder gaat alles goed hier, nog geen bijwerkingen van de decapeptyl en kijk nu al uit naar 3 januari! Gisteren gelukkig de pregnyl opgehaald bij de apotheek; die vertelden me 2 weken geleden dat er leveringsproblemen waren dus daar maak je je dan toch een beetje zorgen over.

Fijne Kerstdagen allemaal!

aangepast door KBR
vergeten!
Geplaatst

He, balen Flora! Hopelijk brengt 2011 jullie (en anderen die dezelfde wens hebben) alsnog de zwangerschap die je wenst!

Disi; hopelijk word je niet ongesteld...

Karin: succes met spuiten, hopelijk wordt 2011 ook jullie jaar!

Hopelijk is Hope hope a/h genieten van de sneeuw en het skieen!

Het gaat hier wel. Heb eerste Kerstdag te horen gekregen dat mijn zusje (3 jr jonger dan ik) 8 weken zwanger is van haar/hun eerste. Vind het aan de ene kant

helemaal geweldig voor hun en ook dat ik tante word. Aan de andere kant, voel ik dan weer meer mijn eigen verlangen...zou zo graag nog een keer zwanger worden met goede afloop! Ook was/is het de afgelopen jaren een stille wens van me geweest om samen met m'n zusje nog een keer zwanger te zijn...Dat zou betekenen dat ik binnen nu en 7 maanden zwanger zou moeten raken...ik durf zo langzamerhand niet zo veel hoop meer te hebben :-( Lastig, lastig.

Tulpie: onze omgeving weet van onze kinderwens, we zijn daar erg open over, daar voel ik me het prettigst bij. Dan kunnen anderen ook meeleven.

Men weet ook dat bij ons onze eerste 2 kinderen op de natuurlijke manier verwekt zijn en dat wij nu veel moeilijker zwanger kunnen raken en in 2008 2 ICSI-behandelingen hebben ondergaan en nu (tijdelijk?!) proberen of homeopathische druppels ons kunnen helpen onze kinderwens te realiseren.

Waar komt jouw interesse hierin vandaan? Door eigen ervaringen met jouw omgeving of overweeg je al dan niet je omgeving in te lichten?

Ik wens jullie allen prettige laatste dagen van 2010 toe en dat jullie wensen incl. kinderwens natuurlijk in 2011 mogen uitkomen!

Geplaatst

Hoi,

NDNA: Ik ben een open boek; altijd geweest ook voor mijn omgeving maar binnen mijn werk is op dit moment een sfeer ontstaan waarin ik het een en ander maar beter niet meer kan melden. Dat werkt in mijn nadeel of daar wordt naar mijn idee op de verkeerde manier (teveel) aandacht oor aan besteed. Op mijn werk is mijn leidinggevende op de hoogte ,aar de clustermanager niet. de leidinggevende heeft me vorige week min of meer gedwongen het te vertellen aan een collega waar ik achteraf spijt van had!

ik vind het ook nog raar dat ik al twee kinderen heb en dus nog een wens voor een derde heb.

Een aantal mensen die het heel raar vinden dat je zoveel moeite doet voor een derde! "je hebt toch al twee gezonde kinderen"?? ik vind het niet leuk om dat te horen..

Maar goed.

nog even een vraag.. Mijn humeur heeft best te lijden onder de hormonen en dat heeft ook zijn weerslag op mijn dochters.. Iemand nog tips??

Groetjes Tulpie

Geplaatst (aangepast)

Hmmm tips voor je humeur Tulpie.. Helaas! Wel vervelend he, je merkt aan jezelf dat je humeurig bent en weet ook heel goed dat je dochters er niks aan kunnen doen.. Moeilijk maar probeer je niet te schuldig te voelen en geef ze verder nog wat extra knuffels. Hoe gaat het nu met je? Je bent nu al een paar dagen aan de Puregon, merk je al dat er wat begint te groeien? Spannend hoor!

Ik kijk inmiddels erg uit naar morgen, dan mag ik starten met de Puregon. Aan m'n humeur merk ik niet veel maar heb sinds 3 dagen knallende hoofdpijn, waar alleen paracetamol gecombineerd met ibuprofen enige verlichting geeft. Lig overdag regelmatig even plat, omdat ik het anders niet uithoudt.. Morgen dus de Puregon, dus dan zal het wel afzakken.

Tulpie, wel vervelend dat ze zo reageren op je werk. Mensen denken er ook gewoon niet over na en kunnen dan ontzettend kwetsende opmerkingen maken. Zoals gezegd weet niemand in onze omgeving het. Van m'n schoonmoeder krijgen we de laatste weken wel opmerkingen dat nu al het babyspul wel een keertje weg kan hoor (onze jongste is 2,5 en slaapt sinds een week in een groot bed) dan 'ben je daar mooi vanaf'. Ik denk wel dat ze het heel leuk zou vinden, nog een kleintje erbij, maar het zou me ook niks verbazen als ze zou zeggen ' begin er toch niet aan, je hebt er toch 2' . Maar goed, we kijken wel of we heb de komende weken verborgen kunnen houden. Als we met de punctie oppas nodig hebben voor de jongens ontkomen we er natuurlijk niet aan. Ook weet ik van de vorige keren dat ik uiteindelijk amper kon lopen vlak voor de punctie, dus of ik het op m'n werk verborgen kan houden.. Gelukkig zal dat geen probleem zijn, ik zit extern met alleen directe (en heel begrijpende) collega's en geen leidinggevende in de buurt. Ook op het laatste moment vrij vragen is geen probleem, het werk blijft wel liggen, dus dat scheelt.

NDNA, wat een moeilijk situatie, kan me heel goed voorstellen dat de zwangerschap van je zusje zulke dubbele gevoelens geeft.. Een paar maanden geleden had ik er ook helemaal geen problemen mee als iemand zwanger was, dan dacht ik ' ach ik heb er al 2, dus ik mag niet klagen' . Nu zijn er in mijn omgeving ook een aantal zwangeren en merk ik na 2 mislukte cryo's toch wat sombere gevoelens en en sterk verlangen naar ook zo'n zwangerschap..

Ik hoop echt zo voor je dat je stille wens om samen met je zusje zwanger te zijn toch nog in vervulling gaat.. dat zou fantastisch zijn!!

Disi, met jullie ook alles goed? Heb je al een nieuwe datum?

O ja, en natuurlijk iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en dat voor iedereen de grote wens in vervulling zal gaan!!

aangepast door KBR
foutje
Geplaatst

Vandaag echo gehad. Alles groeit zo goed en zo hard! Ik had aan elke kant wel 9 eitjes van ongeveer14 mm! Morgenochtend weer een echo en donderdag waarschijnlijk de punctie!

Ik had de vraag ook al gedropt bij "wie start er in december" maar weten jullie of het realistisch is om te denken dat ik de volgende dag ga werken??

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Wat goed Tulpie!! Het begon een beetje langzaam maar nu gaat het dus super, geweldig!

Hmm of je de volgende dag kan werken? Ik heb het de vorige keer wel gedaan; ik had de dag na de punctie een cursus die ik niet wilde missen. Wel heb ik een collega laten rijden, en het is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor een werk je doet. Ik kon bij de cursus de hele dag zitten, ik weet niet of ik naar m'n werk was gegaan, daar moet ik toch wat meer lopen etc. Je moet in ieder geval nog wel rustig aan doen, maar als jij denkt dat dat kan op je werk, dan moet het waarschijnlijk wel kunnen. Wel moet je rekening houden met evt flink wat pijn en nog wat bloedingen.

Geplaatst

Tulpie: succes ook voor wat betreft de punctie!

Karin: hopelijk is je hoofdpijn gezakt? Dank je wel voor je lieve woorden over de zwangerschap van m'n zusje...Was er nog bij vergeten te vertellen dat ze 1 maand na het stoppen met de pil al zwanger was... Ik gun het haar/hun echt, maar dat is dan toch even behoorlijk slikken als je zelf al jaren bezig bent. Wij hebben overigens met onze 2 oudsten ook erg gebofd; ik was toen ook snel zwanger. Helaas weten we nu ook hoe het is als een zwangerschap lang op zich laat wachten (en met ons helaas vele anderen, o.a. op dit forum).

Ik hoop heel erg dat voor de meiden op dit forum dat 2011 een heel vruchtbaar jaar mag worden!

Geplaatst

Ha meiden,

Jawel ....... wij hebben heerlijk genoten van de sneeuw en van het skien. Helemaal super. De jongens voor het eerst op de latten, geweldig om te zien !! EN ze vinden het net leuk als wij, dus volgend jaar weer haha !!!

Verder hebben we het moeilijk met het definitief stoppen per 31-12, we hadden het ons voorgenomen, maar nu blijkt het toch moeilijk. Misschien dat we het nog een paar maandjes zelf proberen ..... van de andere kant heb ik geen zin meer in nog meer teleurstellingen ..... dus wat doe ik mezelf toch aan ??? .....

NDNA, wij waren van de eerste 2 ook snel zwanger, wat is dat toch moeilijk hè, waarom komt die derde dan toch ook niet gewoon ??

Al onze babyspullen zijn onderhand gebruikt door m'n zusje, die sinds wij bezig zijn met de derde zelf kindje 1,2 en 3 heeft gekregen, m'n broer heeft er in de tussentijd ook 2 gekregen, ook daar zijn onze maxicosi en wieg volop gebruikt ...... ik zou zo graag zelf nog keer die mooie wieg en alle spulletjes gebruiken ....

Ik snap dus helaas heel goed hoe je je voelt, nu je zusje zwanger is. Ik heb ook elke keer gedacht als m'n zusje weer zwanger was: leuk, als het nu bij ons ook lukt, zijn we gezellig samen zwanger ........ maar ja .....

Wie weet gaat het bij jullie wel lukken !!! Houden jullie het nog steeds alleen bij de homeopatische druppeltjes ?

Nou ja ..... veel succes in ieder geval !!

Karin, vandaag je eerste fm weer ...... ik hoop dat het er goed uit ziet !!!

Tulpie, wij hebben slechts een aantal mensen in onze omgeving op de hoogte gebracht. Mensen waarmee we een goede klik hebben en die we ook wel eens als oppas vroegen tijdens de punctie etc. De meeste hadden echt wel begrip voor onze derde wens. Er zit er helaas ook eentje tussen, wat nu blijkt ... die er niets van snapt en totaal geen begrip voor heeft ... ook totaal niet snapt hoe moeilijk het is dat ook de derde ivf mislukt is en dat we uitbehandeld zijn ..... dat is erg jammer ..... dat doet echt zeer ! Maar goed, ik kijk dan maar naar de mensen die wel meeleven !! Die vind ik belangrijker !

Meiden, de beste wensen voor 2011 !!! Denk aan de statistieken !!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hope hope: fijn om van je te horen. En ook fijn dat de wintersport een succes was.

Kan me je gevoel dat het moeilijk is te stoppen te proberen zwanger te raken zo goed voorstellen...ook ik worstel daar wel mee. Wanneer is het genoeg geweest? Kost toch elke keer energie om jezelf weer op te laden voor een volgende poging (ook bij 'natuurlijke' pogingen); als je geen hoop hebt, begin je er immers niet aan. Maar elke keer die teleurstelling is toch zwaar.

Wij zijn nu inderdaad 'alleen' aan de druppels. Zie op tegen een ev. volgende ICSI, al sluit ik niet uit dat ik die binnen nu en een paar jaar (paar maanden?) toch nog serieus zal overwegen.

Karin: hoe was de eerste FM?

Tulpie: hoe ging de punctie? Hopelijk voor jullie beiden goede resultaten!

Veel succes meiden met alles waar jullie mee bezig zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden