Ga naar inhoud

Nog een keer icsi voor derde kindje????

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog een keer icsi doen voor een derde kindje. Zelf ben ik moeder van een tweeling van 15 maanden. Ontzettend dankbaar en gelukkig dat ons dit na 3 icsi pogingen gelukt is. Een tweeling is geweldig....toch ben ik benieuwd hoe het is met een kindje...... Volgens mij kun je van alles veel meer genieten. Met name de zwangerschap..... Met de tweeling heb ik namelijk weken in het ziekenhuis moeten liggen... Ik realiseer mij dat een icsi traject niet niks is en daarom ben ik benieuwd hoe anderen hierover denken.

• Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Twins, Ja, ik kan me helemaal voorstellen dat je graag nog eens zwanger zou 'willen' worden! Ik vond het icsitraject wel meevallen dus ik zou er nog voor gaan als ik jou was. Wij hadden nog onze cryo's en hebben dat als sluitstuk gedaan. Hoewel we nog recht hebben op een volgende icsi. (En meer is me verteld.) hebben we het er toch niet meer voor een icsi traject gekozen met name om de leeftijd en het gegeven dat we al 2 zwangerschappen gehad hebben met 2 geweldige kinderen. Groet Joy1

Geplaatst

hai Twins

ik zou lekker mijn eigen gevoel volgen.....anderen kunnen je vanalles aanraden en adviseren maar jullie moeten het doen, je weet wat een behandeling inhoudt.

Kan me voorstellen dat je een volgende behandeling erg rustig ondergaat omdat je al 2 heerlijke kindjes hebt, anderzijds jan het verlangen weer erg groot zijn.

Veel succes met jullie beslissing, maar wat je ook besluit....als je je gevoel volgt is het een goed besluit, daarvan ben ik overtuigd....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hai,

Wij hebben ook een tweeling van ruim 3 jaar en ben nu bijna uitgerekend van ons 3e kindje. Wij wilden zo graag nog een keer alles meemaken. Wij hebben nu wel de beslissing genomen om steeds maar 1 emmy of cryo terug te laten plaatsen.

Succes met je keuze!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

hoi hoi,

heel toevallig had ik het er met mijn moeder over vanmiddag.. wij willen wel voor een brusje maar aangezien we altijd 2 emmy's terug krijgen omdat er nog zeer weinig kansen zijn(mijn man heeft alleen ingevroren zaad van toen hij 18 was) en we dus ook de kans hebben op een 2ling. Mijn man en ik willen nog voor een 2de maar voor een 2de en 3de? tja tis heeeeel moeilijk. maar die beslissing ligt idd aan jou en aan je man. Ik vond het icsi zwaar maar wat ik er voor terug heb gekregen, dat is me meer dan de moeite,pijn en wachten waard geweest!

sterkte met je beslissing..

liefs

Desiree

Geplaatst

Wij hebben uit 2 spontane zwangerschappen 2 zoontjes van 8 en 7. Toen de jongste 2 was, probeerden we weer zwanger te worden van een 3e wondertje.

Nu 5 jaar later, 8 iui's, een baarmoederoperatie, een poliepverwijdering, 1 ivf en 1 afgekapte ivf ......... zit die wens er nog steeds en ja ..... we gaan er dus nog steeds voor, dat is ons gevoel, alhoewel het vertrouwen me wel eens heel erg in de schoenen zakt hoor. We hebben vaak genoeg een grens gesteld, zo van: als de jongste 4 is, dan stoppen we ..... maarja ..... als het dan weer zover was ....

Nu nog 1 iui en nog 1 ivf ..... en dan stoppen we echt !! Maar ik ga er vanuit dat ik dan toch zwanger ben !!!!!!!!!!!!!!!

Succes, luister naar je gevoel ..... liefs hope hope

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb ook 2 kids (geen tweeling) en ben pas gestopt met mijn poging voor een 3de. na 4 IVf pogingen voor ons 3de kindje met tussendoor een miskraam en mijn leeftijd hebben wij besloten om te stoppen en te genieten van onze 2 jongens.

Succes.

Gast mama tms
Geplaatst

hallo

wij hebben na 2 icsi behandeling in aug.2007 een zoon gekregen

en de wens voor nog een kindje was even groot voor mijn gevoel

mss nog wel meer omdat je nu weet hoe het is om vader en moeder

te mogen zijn

bij onze 3e icsi hebben wij in juni 2009 een jongens tweeling gekregen

dus ineens 3 mooie jongens

denk dat je je gevoel moet volgen

en ik kan nu nog niet zeggen dat wij NOOIT geen icsi behandeling meer

zullen ondergaan voor een evt.4e kindje

succes

mama tms

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie (snelle) reacties. Dit is wel een druk bezocht forum volgens mij. :) Fijn om te horen dat ik zeker niet de enige ben die toch nog denkt over een derde (of sommige zelfs vierde) kindje. Wel denk ik dat wij (icsi-mama's) wel heel bewust nadenken. Zeker omdat je weet dat je weer een heel traject moet doorstaan.

@ estrahlita en joy1, Ik kan me ook goed voorstellen dat je nu gaat genieten. Het houdt natuurlijk ook een keer op....dan moet je kiezen voor je gezin...hoewel dat de wens natuurlijk niet minder maakt.

@hope hope Veel succes met jullie laatste pogingen!

@Dees Een tweeling is heel leuk hoor ;) Volgens mij is de kans normaal gesproken bij twee terugplaatsen 1 op 7 kans op een tweeling. Niet super groot dus. Maar goed je moet er natuurlijk altijd rekening mee houden. Succes met je keuze.

@Emma Leuk om jou motivering te lezen. Met een tweeling maak je alles maar 1 keer mee. Nog een keer zwanger, nog een keer zo'n kleintje. En daarnaast ook heel leuk om te zien hoe de tweeling er mee om gaat. Uiteindelijk kennen ze alleen elkaar en dat is al zo 'gewoon'. Succes met de laatste loodjes! Ik ben nog wel benieuwd of je gelijk de eerste icsi poging na de tweeling zwanger was of dat het een aantal pogingen geduurd heeft.

@meiske74 Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat dat best moeilijk is, jou geschiedenis kennende. Ik hoop voor jullie dat het jullie in de nabije toekomst ook gegund is. Want als ik het iemand zou gunnen......

Ook de anderen bedankt voor jullie reactie. En ik denk inderdaad dat ik m'n gevoel moet volgen. En dat is echt wel een derde. Maar niet boven alles. We zullen zien wat komen gaat!

Geplaatst

Hoi Twins,

Ik zit net een aantal dagen op dit forum, ook omdat wij net hebben besloten voor een derde te gaan. Ik snap je dus volkomen.

In 2005 hebben wij na 1 ICSI behandeling een zoon gekregen. Daarna zwanger van een cryoterugplaatsing, maar helaas geeindigd in een miskraam. Vervolgens kregen we te horen dat er helemaal geen zaad meer was, gelukkig na 4 maanden toch weer een aantal, waarna in 2008 onze tweede zoon werd geboren, weer na 1 ICSI behandeling. Onze zoontjes zijn er dus relatief ‘makkelijk’ gekomen en we beseffen dat we heel erg veel geluk hebben gehad.

En nu dus hopelijk binnenkort beginnen voor een derde. We hebben nog 3 cryo’s dus die laten we eerst terugplaatsen. Daarna zien we wel.

Eigenlijk ben ik er niet bang voor dat een derde niet gaat lukken, al besef ik heel goed dat die kans er natuurlijk gewoon is, zeker gezien bovenstaande verhalen… Ik zou het ook wel best moeilijk vinden als onze wens voor een derde niet in vervulling zou gaan, ondanks dat ik het 6-7 jaar geleden niet hadden kunnen bedenken dat ik nu twee van die geweldige jongens zou hebben!

Dus ja, ik snap je volkomen, en begrijp heel goed dat je nog graag een derde zou willen. Zijn jullie er al uit of jullie er voor gaan of niet?

Gr Karin

Geplaatst

Hoi Karin,

Wat fijn om je verhaal te lezen. Heel herkenbaar! Soms is het best moeilijk. Je denkt bij je zelf: ben ik niet verwend om graag een derde kindje te willen. Zoveel mensen doen zo veel moeite voor een eerste of tweede.....en dan kom ik..... Maar van de andere kant is het ook zo dat de wens heel acceptabel is wanneer het bij mensen wel op de normale manier lukt. Dan hoor je ineens niemand zeggen, zou je dat wel doen....en wees toch blij met wat je hebt. Tegelijkertijd heb je natuurlijk wel een gezin. En is mijn grootste dilemma dus ook. Moet ik mezelf wel weer helemaal onder de hormonen stoppen, gehumeurd rond gaan lopen en zo'n aanslag op m'n lichaam toestaan. Moet ik niet koesteren wat ik heb en mezelf dit niet nog een keer aan doen. Dat vind ik het moeilijkste. Mijn man is er wel uit. Hij wil heel graag alles nog een keer meemaken. Daarnaast beseft hij natuurlijk wel dat ik alles moet ondergaan en dat de keuze dus voor het grootste deel wel bij mij ligt.

Ergens denk ik we hebben het "succesvolle" stimulatieschema nog in de kast liggen, dus als we dat nou nog eens toepassen...:) (wij hebben helaas geen cryo's meer) Maar wat doe je dan wanneer het niet lukt, hoeveel pogingen ga je dan doen. En zoals bij ons....laat je er weer twee terugplaatsen met misschien als gevolg dat je weer een tweeling krijgt. (hoe leuk het ook is.......) Daarnaast zit achter alles wel een tijdsdruk want hoewel ik nog geen dertig ben, liggen de problemen mede aan een te lage AMH. Hierdoor maak ik weinig eitjes aan, zelfs met de hoogste dosering menopur. Dus......blijft moeilijk. Wel ben ik heel benieuwd hoe jullie tot het besluit zijn gekomen om er gewoon voor te gaan!

Groetjes

Geplaatst

Owh, wat is dat irritant; heb ik net een heel verhaal getypt, word ik ondertussen uitgelogd en ben ik het hele verhaal kwijt.... Ik reageer vanavond even opnieuw... heb nu geen tijd meer....

Geplaatst

Hoi,

Helaas was ik pas bij de 2e ICSI poging na de tweeling zwanger. We hadden uit de poging van de tweeling nog 2 cryo's maar die ontdooiden niet goed.

Toen stonden we al voor de beslissing of om door te gaan of om het erbij te laten. Onze wens was toen al erg groot en we besloten om ervoor te gaan.

De eerste poging in mei 2010 is helaas mislukt, ook geen cryo's. De tweede was een stuk succesvoller en we hadden zelfs nog 2 cryo's. De allerlaatste cryo is blijven

'plakken'.

Ik moet wel zeggen dat ik geen 3e icsi meer had gewild, de 2e was bijzonder pijnlijk met 28 eicellen.

Succes met jullie keuze.

Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens Twins, waarom zouden stellen in de MMM geen derde kindje mogen/kunnen krijgen? Ik heb altijd al drie kinderen gewild, al wist ik vanaf het begin dat het de vraag was of het ooit zou lukken. Mijn man is als kind geopereerd aan niet-ingedaalde ballen, dus we wisten dat het een probleem kon worden. Toch is het een enorme klap als je te horen krijgt dat ICSI de enige mogelijkheid is.

Wel vind ik nu dat we enorm geluk hebben gehad met alle behandelingen. Het zwaarste vond ik de stress van de eerste ICSI; je weet niet wat je te wachten staat en hebt ook geen idee of het allemaal wel lukt. Van de behandeling zelf en de hormonen heb ik bijna geen last (afgezien van een overstimulatie). Daar ben ik dus niet zo bang voor en het ondergaan van al die behandelingen is bij ons gelukkig geen knelpunt.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor sommigen wel een moeilijk punt is; wat als het na al die pogingen nog niet lukt? Tuurlijk ben je dan heeeeeeel blij met de twee die je hebt, maar doordat je die stap voor een derde zet is het dan natuurlijk een hele teleurstelling als het toch niet lukt. Ik hou daar in m’n achterhoofd ook wel goed rekening mee; 6-7 jaar geleden had ik niet durven dromen dat ik nu twee van die geweldige ventjes rond heb lopen. Dus mocht een derde toch niet lukken, dan vind ik het goed zo. Neemt niet weg dat het dan wel een enorme teleurstelling zal zijn, want de wens is er toch.

Het enige probleem wat ik de aflopen maanden had was dat mijn man een derde nog niet aandurfde. Niet voor hemzelf maar hij was bang dat het voor mij te zwaar zou worden (ik hem MS en onze jongste slaapt na 2 jaar helaas nog niet door…) maar na er goed over gepraat te hebben, hebben we toch besloten de kans te wagen.

In aug hebben we het intakegesprek voor de cryoterugplaatsing, dus ik ben erg benieuwd en heb daar ook erg zin in.

Ik zie dat jij ook in Overijssel woont, waar heb jij de behandelingen ondergaan? Wij in Nijmegen, omdat we toen nog niet in Overijssel woonden. Vervolgens moesten we voor de cryo’s weer terug naar Nijmegen en zijn daar vervolgens voor de ICSI ook gebleven, bevalt ons erg goed daar.

Geplaatst

Hoi Karin,

Sorry voor mijn late reactie maar had de afgelopen dagen geen mogelijkheid om te reageren. Spannend allemaal nu jullie de stap gaan zetten binnenkort. Ik begrijp dat jullie jongste nu twee is, dus je hebt er wel even goed over na kunnen denken. Ik kan me voorstellen dat leven met MS niet niks is en dat je er daarom wel goed over na hebt moeten denken. Mijn man dacht het altijd wel prima te vinden met twee kinderen. Juist hij is nu heel zeker van z'n zaak om nog voor een derde te gaan. De twijfels zitten bij mij. Nou ja eigenlijk wil ik er ook gewoon voor gaan hoor, alleen heeft dat misschien nog heel even tijd nodig. Als wij in de positie zaten dat we nog cryo's hadden dan zou het wel een stukje makkelijker zijn denk ik. Maar helaas had ik steeds slechts enkele goeie embryo's. Wij wonen inderdaad ook in het oosten. Wij zijn voor de behandelingen in Dusseldorf geweest. Is me daar heel goed bevallen. Gaan jullie nu weer naar Nijmegen? Anders is Dusseldorf ook wel een aanrader misschien. Ik ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Dus misschien kun je me op de hoogte houden.

Groetjes

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn om jullie verhalen te lezen en zo te weten dat er meer mama`s zijn die ook die wens voor een derde kindje hebben.

Heel herkenbaar allemaal die gevoelens van "ik heb er al 2"... maar ik kan mijn gevoel niet uitschakelen voor dat derde kindje...

Wij hebben het geluk dat we nog 8 cryo`s hebben en vandaag of morgen word ik ongesteld en gaan wij van start deze cyclus voor een TP.

Wel denk ik al over hoe ik het die vriendin moet vertellen (mocht het geluk weer aan onze kant staan en ik wel snel zwanger raak) die al bezig is voor hun 2e kindje sinds wij bezig waren voor ons 2e kindje en die me afgelopen week heeft gebelt dat ze een mk heeft gehad en dat ze hierbij ook stoppen (pogingen zijn op en de tijd voor haar) moeilijk moeilijk...

En dan nog dat stel vrienden dat al jaren bezig (MMM) is voor hun 1e kindje wat maar niet wil lukken en begin dit jaar ook een (dan wel na spontane zwangerschap) mk heeft gehad.

Stom toch, dat je over zulk soort dingen zo nadenkt en je schuldig voelt over dat je de wens hebt voor een volgend kindje terwijl er elke dag misschien wel mensen zwanger raken van hun 3e, of meer, kindje...

Wij zijn er nog niet over uit of we, mocht het met de cryo`s niet lukken, nog weer voor een ICSI-poging gaan...wij zijn natuurlijk al dolgelukkig dat we 2 keer dit geluk mochten ontvangen, maar of ik dan ooit dat gevoel naast me neer kan leggen?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Disi,

Wat leuk om te lezen dat er toch echt meer moeders zijn die voor een derde willen gaan! Jullie beginnen dus binnenkort al, spannend!

Het lijkt me inderdaad wel moeilijk om in deze ‘luxe-positie’ (voor zover het luxe is dat je op ICSI aangewezen bent…) als je twee vriendinnen hebt die ook geen kinderen (meer) kunnen krijgen.. Maar zoals je als zegt ‘de wens is er toch’ dus waarom ook niet? Ik denk wel dat je er juist met hen wel goed over kan praten omdat je zelf natuurlijk ook niet bepaald makkelijk zwanger bent geworden. Aan de andere kant heb ik ook al een aantal keer gemerkt dat mensen die nu nog in het medische circuit zitten voor een eerste kindje snel denken ‘waar heb je het over, jullie hebben toch al 2 kinderen’? En dan vergeten ze dat wij ook jarenlang die onzekerheid en die onvervulde wens hadden en dus heel goed snappen hoe het voelt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie cryo-poging nu, ben je inmiddels al begonnen! In ieder geval succes en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

En Twins, jij twijfelt zelf dus nog. Jullie kindjes zijn natuurlijk ook nog wel redelijk jong, al vertelde je al dat je vanwege je lage AMH wel haast wil maken. Erg lastig lijkt me dat. Toen onze oudste een half jaar was, wilde ik ook graag voor een tweede maar ik gaf nog borstvoeding dus dat kon helaas nog niet. Uiteindelijk schelen onze jongens 2,5 jr en achteraf gezien vond ik dat wel heel prettig; het leek me altijd leuk als ze vlak achter elkaar kwamen, maar dat lijkt me wel erg vermoeiend!

Nu heb ik bewust een tijdje gewacht, en vervolgens kwam ik erachter dat ik m’n man eerst over de streep moest trekken, haha!

Ik ben inmiddels al aan het aftellen en kan niet wachten om te beginnen, nog 3 weekjes en dan weet ik meer, nog even geduld dus!

Geplaatst

Hai, mij valt juist op (maar misschien omdat we er zelf al een tijd mee bezig te zijn) dat toch best veel (mmm)stellen voor een derde kindje gaan. Ook wij zijn al een tijdje bezig. Tot en met de geboorte van onze tweede hadden we achteraf gezien best veel geluk gehad in de mmm en na de geboorte van onze tweede hadden we nog 8 cryos. We hadden natuurlijk hoop dat we daar succes mee hadden. Dat leek ook even zo maar die zwangerschap eindige in een miskraam. We hebben nog 6 verse pogingen (en een een aantal cryotp) moeten doen, helaas nog een (vroege) miskraam moeten meemaken en nu ben ik ruim 3 maanden zwanger. Het blijft eng maar we hopen dus over een half jaartje een derde kindje in onze armen te mogen sluiten. Charlotte ps wij hebben steeds 2 emmies laten terugplaatsen. Een tweeling zou welkom zijn....

Geplaatst

Hey wat leuk dat er weer reacties zijn!

KBR inderdaad net wat je zegt voor zover dat luxe is als je aangewezen bent op ICSI. Wat betreft de vrienden (eigenlijk meer oppervlakkige vriendschap) daar durf ik echt niet over te vertellen dat we weer bezig zijn en zo diep is onze "relatie" met hun ook niet.

Alleen zou ik het wel moeilijk vinden om te vertellen als het wel zou lukken om nog eens zwanger te raken...normaal zou ik dat deze vrienden niet eens persoonlijk verteld hebben maar omdat ik weet dat ze ook bezig zijn (geweest) zwanger te raken, heb ik het gevoel dat ik dat wel zou moeten doen omdat het anders misschien "verkeerd" valt...ofzo...

We zijn inderdaad begonnen...de Clomid zit er al in en zaterdag heb ik de eerste fm.

Charlotte, gefeliciteerd!

Wat grappig ik heb ook kindjes van 2007 en 2008 en nog 8 cryo`s over en ook best veel geluk gehad (behalve dan de OHSS met 2X gekantelde eierstokken die ik bij de eerste had).

Ik hoop alleen dat wij meer geluk hebben met onze 8 cryootjes

Liefs Disi

Geplaatst

KBR Toen onze oudste een half jaar was, wilde ik ook graag voor een tweede maar ik gaf nog borstvoeding dus dat kon helaas nog niet.

Voor onze icsipoging (zoontje was toen 1 1/2 jaar) gaf ik onze zoon eerst ook nog borstvoeding, heb tijdelijk toen tijdens het douchen ietswat afgekolfd, mag geen naam hebben. Daarnaast ons zoontje geitenmelk uit een flesje gegeven. (Lichtverteerbaar maar toch lekker vet.) Hij werd ziek en wilde niets drinken en hij hieldt ook niets binnen, dit was na de terugplaatsing van onze emmy en....ik ben toen weer gaan voeden....Na 2 maanden gestopt te zijn ..Zwanger en nog voeding! Ik vond het helemaal geweldig!! Ik lees helaas hier niets over vandaar dat ik reageer.

Ik wil niet meer het medischcicuit in maar....wens blijft toch bestaan..wie weet een wonder?? joy1

Geplaatst

Charlotte, wat leuk dat je nu zwanger bent van de derde! Daar hebben jullie helaas dus nog best wat moeite voor moeten doen, terwijl de eerste twee keer relatief makkelijk gingen. Daar ben ik in m’n achterhoofd ook wel een beetje bang voor; ik ga er nu misschien iets teveel vanuit dat een derde er ook wel komt omdat het de eerste 2 keer ook meteen is gelukt… Was je tijdens de behandelingen niet bang dat het misschien niet zou lukken, een derde? En jullie hebben dus wel steeds 2 emmy’s terug laten plaatsen… daar ben ik ook nog niet over uit (onze cryo’s zijn vast niet apart ingevroren).

Disi, zaterdag de eerste FM, spannend! En jullie hebben dus al twee kindjes van 1 ICSI poging? Dat zou apart zijn, straks heb je drie kinderen van dezelfde ICSI poging!

Hou ons op de hoogte!

Hoi Joy1, wat jammer dat jullie nu gestopt zijn. Jullie zien het niet zitten om weer ICSI te gaan doen voor een derde?

Jij hebt dus eigenlijk nog wel BV gegeven tijdens een ICSI poging. Ik heb er destijds wel informatie over opgezocht, voor zover dat te vinden is, en ook wel contact gehad met iemand die gewoon bleef voeden (in sommige ziekenhuizen doen ze er niet moeilijk over) maar in Nijmegen wilden ze absoluut geen poging doen. En tja, ik wilde zelf ook geen risico lopen (hun gedachte was dat terwijl je BV geeft, je verminderd vruchtbaar bent (ondanks dat ik gewoon al weer menstrueerde) en de kans van slagen dus kleiner wordt), dus heb ik gewacht.

Geplaatst

Karin, Ik zou absoluut niet gaan voeden hoor!!! Maar af en toe kijken onder de douche of er nog melk inzat, echt kolven is dan ook wel anders toch??? vond ik wel... Maaar....idd. wel wat dubbel als ik dit nu schrijf. Haha, kind is erom geboren en het was net voor het testen dat ik weer ging voeden.

Maar goed, neen, geen icsi meer. Dat zie ik allemaal niet meer zo zitten op dit moment. Groet Joy1

Geplaatst

Joy1, het is nu gelukkig niet meer van toepassing; de jongste is 2 en krijgt al een hele tijd geen BV meer. Ik moest destijds 3 maanden compleet gestopt zijm met BV om te kunnen beginnen voor een tweede. Maar ja, onder de douche kijken of er nog melk inzit; dat kan ik nu nog hahaha, terwijl ik al een jaar gestopt ben!

Ik weet dat ik dat destijds ook wel had, maar stopte dat juist toen ik zwanger was.

Disi, je bent nog maar net met jullie poging bezig, maar hoe gaat het??? Ik ben erg benieuwd!

En twins, hoe gaat het met jullie? Ben je er veel mee bezig, of heb je juist het idee 'het gevoel komt misschien vanzelf wel'?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat leuk dat dit toch best een actief forum is geworden. Dus toch best veel mensen die voor een derde gaan..... Disi zit er zelfs al middenin!! Ik ben benieuwd hoe het je vergaat!

Karin nog een of twee weekjes en dan jullie intake of niet?? Spannend hoor. Fijn dat je kunt beginnen met een cryo terugplaatsing. Ik kan me voorstellen dat je nog niet weet of je ze allebei laat terug plaatsen. Ze moeten dan natuurlijk ook beide goed ontdooien. Twee is geweldig leuk maar twee erbij is natuurlijk wel wat anders :)

Ik denk er nog steeds veel aan..... hoewel onze kindjes nog best jong zijn, 15 maand....heb ik 'het' gevoel echt al wel. Laatst waren we op baby visite en als ik dan zo'n kleine hummel zie...krijg ik helemaal de kriebels.....

Op dit moment zijn we nog veel aan het klussen bij huis dus wil ik eerst wachten tot we daar mee klaar zijn voor dat we verdere stappen ondernemen. Dan is er meer rust en dat is voor mij heel belangrijk. Ook wil ik eerst mijn AMH laten prikken (verlaagde waarde in 2008) zodat we weten of het zin heeft om er opnieuw voor te gaan. Overigens zou ik denk ik niet weer voor een terugplaatsing van twee gaan denk ik.... Juist omdat ik het heel graag een keer met 1 zou willen meemaken.....

gr. mij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden