Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Dames,

Ik ben vandaag terug geweest naar het ziekenhuis en ik dacht mijn schema mee te krijgen voor onze derde poging.

Maar ik ga eerst nog onderzoeken krijgen over anderhalve week een:

- hysteroscopie

- Chromosomenonderzoek bij mij en mijn vriend

- anti stolling

- afweersysteem

Ik ben erg benieuwd wat er allemaal uit komt, de arts had echt zoiets van na 6 tp had je al zwanger moeten zijn, dit wordt dan een korte pauze tussen door, geen idee hoelang je op de uitslag van de bloedonderzoeken moet wachten.

Tevens vroeg ze nog of ik ergens last van had , ik verteld dat ik nog redelijk wat krampen heb en gevoelige borsten nu 3 weken na de mislukte poging en ongesteld geweest en negatief bloeduitslag hoopte ik er toch stiekem op, zei ze wordt vrij moeilijk zonder eileiders.

Meerdere die deze onderzoeken gehad hebben, en zoja wat vonden jullie ervan en er wijzer van geworden?

groetjes suus

Posted

Suus,

Wel fijn dat dit alles onderzocht gaat worden. Het duurt dan wat langer voordat je aan de derde poging kan gaan beginnen.

Maar als er iets uit komt wat opgelost kan worden voordat je aan de derde poging gaat beginnen is dit wel mooi meegenomen.

Als ze dit voor een vierde poging nog moeten onderzoeken ben je 'te laat' en kun je poging vier zelf gaan bekostigen.

Ik heb aan onze gyn gevraagd of dat er nog verdere onderzoeken moesten gebeuren.

Wij moeten nu wel zelf gaan betalen en dan wil je er al helemaal uit halen wat erin zit.

Ik ga dit nogmaals vragen.

Niet dat ik de gyn niet vertrouw, maar ik wil het zeker weten.

Posted

Ik heb deze onderzoeken ook gehad tussen ICSI 2 en 3 in. Ik ga niet liegen tegen je en heb het baarmoederonderzoek als zeer onprettig ervaren.

De bloedonderzoeken is alleen maar afwachten op de uitslag. Ik geloof dat er een buisje of 8 zijn afgetapt (de vampieren hihi). Bij ons kon die wachtijd voor vnl. het chromosoomonderzoek 12 weken op zich laten wachten. De rest was vrij snel bekend. Tegen ons zeiden ze ook dat er uit het chromosoomonderzoek over het algemeen niet vaak een afwijking te zien was en dat we ons daar in ieder geval niet druk om moesten maken. Als er daar iets mis mee is is er niks aan te doen maar dat was dus zeldzaam zei te professor toen tegen ons.

Succes met wachten op de uitslag!!

Posted

@ wish ik was zelf ook al van plan om ernaar te vragen maar ze begon er zelf over, duurt wel langer allemaal maar ja ben nu ook al bijna 3 jaar bezig dan kunnen die maanden er ook wel bij, mss dan een keer positief resultaat.

@ witje

Ik ga bij het baarmoederonderzoek volledig onder narcose dus dan voel ik er niks van , zal daarna wel ene beetje beurs zijn verwacht ik, ze brengen me onder narcose zodat als er iets te zien is ze het mss gelijk kunnen aanpakken.

Ons bloed wordt ook naar gent gebracht want daar gaan ze dat onderzoeken.

Wordt een lange wachttijd ben ik bang had eerst op begin aug gerekend voor een tp nu zullen ze wel wachten totdat het chromosomen uitslag er is, dat wordt dan eind okt begin nov.

Groetjes suus

Posted

Hai Suus

het is natuurlijk erg lastig om lang te moetn wachten op de uitslagen maar ik ben blij te lezen dat ze zo grondig te werk gaan! iedere poging hakt er enorm in, ik dnek dat in menig ziekenhuis zomaar behandeling 3 ingapland wordt.

Fijn te lezen dat je baarmoederonderzoek onder narcose wordt uitgevoerd.

Heel veel succes meis!!!

liefs

Babeth

Posted

idd fijn dat je dat onderzoek onder narcose krijgt. Ik had nog nooit zo'n pijn gehad. Weet je al wanneer deze gaat plaatsvinden?????

Succes!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use