Ga naar inhoud

Oneerlijk...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij trouwen ze volgende maand? Maar dan ben jij de eerste die ze feliciteert ;-) hihi

Stefan,

Ik wil je toch even proberen op te beuren. Mijn man was gesteriliseerd en er waren na de hersteloperatie weinig tot geen bewegende spermacellen te zien. Bij ons zeiden ze dat ze niet perse hoeven te bewegen en dat 1 celletje genoeg is!!!!! Het is bij ons gelukt! Houd de moed er alsjeblieft in want je moet erin blijven geloven hoe moeilijk dat ook soms is. Been there!

Verder wil ik je zeggen dat ik het moedig vindt dat je je verhaal hier opschrijft.

Ontzettend veel liefde en sterkte gewenst

Geplaatst

Hey Renee,

Ik zag het ja, ik heb mijn berichtje inmiddels al aangepast, maar hij is wel leuk ja, ik moest er zelf ook om lachen hahaha

Geplaatst

Hoi Stefan

een ontzettend klote bericht, ik weet het.

kans is aanwezig dat ze je door gaan verwijen voor een Tese,in dat geval zou ik je echt adviseren om voor een 2nd opinion naar Brussel te gaan, daar heeft men tot 4x toe nu wel zaad gevonden terwijl hier in NL bij wijze van spreken het doek viel......

veel sterkte en succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

wij weten ook hoe je, je voelt. Voor mijn man en mij was het ook zo'n schok 2 jaar geleden. Nu inmiddels heeft mijn man tese gehad. Waarbij het mogelijk was om 2 embryo's terug te laten plaatsen en 1 in de vriezer te plaatsen. En 7 rietjes zaad in te vriezen. Helaas heb ik vandaag een mk gehad. Maar we geloven zeker dat het gaat lukken omdat er genoeg mensen zijn waar het goed gekomen is. Blijf hoop houden. En blij zo gek op elkaar als jullie nu zijn. Veel plezier op jullie trouwdag

Geplaatst

hoi stefan en allemaal,

probeer de moed erin te houden al is t nog zo moeilijk,

ook ik heb het op momenten erg zwaar om positief te blijven, en mijn man ook,

bij deze wil ik iedereen hier heel veel sterkte en moed wensen

liefs mar

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Vandaag bij de uroloog geweest voor een echo.

Helaas waren er geen afsluitingen te zien op de echo.

Dus voor zover wij weten kan het alleen nog maar liggen aan de hormonen.

Weer een stukje verder verwijderd van onze kinderwens dus helaas.

Heeft iemand hier misschien ervaringen mee dat er geen afsluiting was, maar er toch nog iets anders mogelijke was??

Groetjes Stefan

Geplaatst

Ja wij hebben daar ervaring mee bij mijn vriend is namelijk ook nooit gevonden waar het aan kan liggen dat hij zo weinig levende cellen heeft. Volgens de uroloog kwam het dan maar door de bof wat hij vroeger gehad heeft.

Nu zijn wij laatst voor het eerst naar een magnetiseur geweest en hij wist binnen een minuut te vertellen dat het komt door een zwaar ongeluk wat hij heeft gehad in 1997. Daardoor zou de linkerbal omhoog geschoten zijn en de rechter heeft ook een klap gehad. Of het echt zo is weten we (nog) niet omdat we nog een aantal keer naar de man toe moeten en dan over een tijdje een zaadtest laten doen om te kijken of het meer geworden is. Maar als het dan meer geworden is ben ik er van overtuigd dat hij gelijk heeft.

Maar het is gewoon raar dat na al die onderzoeken een uroloog niks kan vertellen waar het vandaan komt en zo´n man binnen een minuut weet waar het aan ligt.

Geplaatst

Hallo Stefan,

Soms wil je gewoon dat er haast iets aan de hand is zodat ze het kunnen oplossen! Mijn man heeft een erg laag aantal nav een operatie vroeger omdat zijn balletjes niet waren ingedaald. Schijnt vaak voor te komen. Verder ken ik iemand die vroeger de bof heeft gehad (na 7 jaar icsi zwanger), is ook erg schadelijk voor de vruchtbaarheid bij de man. De arts zei tegen ons dat je dat misschien vroeger niet eens bewust hebt meegemaakt maar de bof is erg besmettelijk. En ik ken nog iemand waar een ader verkeerd zat, maar dan hadden ze dat wel gezien op de echo (zwanger na mesa of tesa in belgie).

Wij hebben al te horen gekregen dat wij binnenkort met icsi starten. De hele hormoon huishouding bij hem gaf aan dat de operatie van vroeger waarschijnlijk het probleem is. Vlg week krijgt hij nog en echo voor de zekerheid. Was de echo een beetje te doen?

Veel sterkte met het verwerken. Zoals ze zeggen: we hebben de techniek en ontwikkelingen mee, er is misschien nog wel een behandelmogelijkheid.

Groet Karin

Geplaatst

Hai,

Ik wil je toch ons verhaal ff vertellen.

Bij de eerste 2 semenonderzoeken is alleen een sporadisch trillend zaadje gevonden.

Bij het 3de onderzoek moest mijn man 5 dagen achter elkaar ejaculeren ik geloofde er niet in maar we kregen goed nieuws. 200.000 zaadcellen. We mochten door voor icsi, de arts vertellen er wel bij dat heel veel zh niet in deze methode geloven maar het heeft bij ons wel gewerkt.

Bij de 1ste icsi poging zijn zelfs 400.000 gevonden en de 2de icsi poging met 6 dagen nog meer zaadcellen.

Ook heeft de uroloog geen oorzaak gevonden bij mijn man de hormoonwaardes zijn goed.

Waarschijnlijk komt het omdat 1 balletje vroeger niet goed ingedaald is en hij pas op 9 jarige leeftijd hieraan geholpen is.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen.

Sas

Geplaatst

Hoi Karin,

De echo is goed te doen hoor. Je voelt er niks van alleen die gel is een beetje koud.

We hadden inderdaad gehoopt dat de afsluiting de oorzaak zou zijn zodat we middels een tese alsnog zwanger zouden kunnen worden.

De enige optie is dus nog dat het aan mijn hormonen ligt en heb ergens gelezen dat ze daar dan wel weer wat mee kunnen. Dus daar hopen we dan maar op. Al is het wederom erg moeilijk om die hoop te hebben na iedere keer slecht nieuws.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat komen!!

Groetjes Stefan

Geplaatst

Hoi Stefan,

Hopelijk kan ik je een beetje hoop geven met ons verhaal. Bij mijn man zijn er bij het eerste onderzoek 10 zaadcellen gevonden en bij het 2e 5 stuks. De uroloog zei dat we ons moesten instellen op TESE. We zijn bij een fertiliteitscentrum terechtgekomen die het allemaal wat positiever inzagen en eerst een normale icsi wilden proberen omdat er wel zaad aanwezig was, hoe weinig ook. Zaad was ook bewegingsloos maar toch is het met de eerste poging gelukt!

Het scheelt ook al als het bij jouw vriendin wel allemaal in orde is....maar jij voelt je er machteloos door. Oja, bij mijn man is de oorzaak ook niet bekend, er was geen blokkade. Ze denken dat het aan niet ingedaalde teelballen lag waaraan hij te laat geopereerd is.

Ik wens jullie heeeeeel veel succes en sterkte!

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Vandaag bij de uroloog geweest voor een echo.

Helaas waren er geen afsluitingen te zien op de echo.

Dus voor zover wij weten kan het alleen nog maar liggen aan de hormonen.

Weer een stukje verder verwijderd van onze kinderwens dus helaas.

Heeft iemand hier misschien ervaringen mee dat er geen afsluiting was, maar er toch nog iets anders mogelijke was??

Groetjes Stefan

hallo Stefan

erg balen!!! wij hebben er zeer zeker ervaring mee, ik heb al wat eerder in jouw topic gereageerd, kun je eens terugzoeken of anders mijn blog (deel 1) lezen

nog niet alle moed verliezen hoor!!!

succes

groeten

Babeth

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Allemaal!!

Hier weer even een berichtje van mij...

Vandaag in het ziekenhuis geweest en goed en slecht nieuws gehad.

De uroloog had geen spataders gezien en mijn hormonen zijn allemaal goed.

Onze arts die wij als eerste zagen vertelde ons: "of het is een verstopping of het zijn je hormonen en anders gaan jullie geen kinderen krijgen samen".

Dus wij dachten dit is niet goed.

Maaarrrrrr..... vandaag hadden we een hele aardige arts in het OLVG en die heeft ons verteld dat er nog TESE mogelijk is.

En dat de slagingskans dat er zaad word gevonden 60% is!! Dat is dus weer goed nieuws als je er al vanuit gaat dat het eigenlijk niet meer kon..

Binnenkort moet ik weer bloed af laten nemen voor DNA en chromosomen onderzoek.

Nu willen wij eigenlijk voor de TESE naar Belgie (brussel).

Daar word namelijk alles in 1 dag gedaan, dus ook vers zaad waardoor je meer kans hebt.

Ook lees ik veel dat er daar na onderzoek van het sperma er daar toch eitjes gevonden zijn en TESE niet eens meer nodig was.

Heeft er iemand ervaring met TESE zowel in nederland als in Belgie?

Nou dat was het weer even voor vandaag, zodra ik weer nieuws heb laat ik het weten.

Groetjes en bedankt voor al jullie lieve reacties.

Geplaatst

Stefan wat fijn voor jullie dat er toch nog Tese mogelijk is. Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar er zijn hier genoeg dames (+partners) die dat wel hebben.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hallo Stefan

Als je naar Brussel gaat dan kan het heel goed zijn dat er bij je intake gesprek gevraagd wordt een zaadmonster te produceren, dat was ook bij ons het geval. Er werden 70 goede zaadcellen ingevroren en deze zouden bij een behandeling eventueel aansgesproken worden. Uiteindelijk is er geen een keer zaad ontdooid en is er iedere keer weer vers zaad gevonden en gebruikt.

Ook bij mijn man is het puur hormonaal!

Ik zou als ik jou was asap het chromosomenonderzoek laten uitvoeren + nog tips om je zaad te verbeteren, dit komt van de arts uit Düsseldorf:

Voor de kwaliteit van het sperma is het zinvol om van te voren zink, vit C,E, B6, B12 en vit D3 te nemen, ook omega 3 vetzuur draagt aan optimalere zaadcellen bij

Mijn man slikt de Multimax vitaminen van het merk Orthica en de vetzuren omega 3 kun je in iedere drogist aanschaffen.

Behalve Brussel kan ik je ook adviseren om op zijn minst een bezoek aan Dusseldorf te brengen, wij zijn er vandaag geweest.

We zijn uiterst tevreden over Brussel maar DD heeft net wat meer mogelijkheden om nog beter een selectie te kunnen maken in het zaad dmv. Imsi (zie hun site http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=3e54f76f1df4408a676705741e2f400c&lang=nl&id=541

voordeel van DD zijn de kosten, beduidend lager tov. Brussel en geen wachttijden!

als je met Brussel wil afspreken zou ik zsm. een afspraak maken, een wachttijd van-3-4 maanden voor het eerste gesprek is geen uitzondering.

Zowel in Brussel als in DD hebben we de vraag gestelkd hoe het toch mogelijk is dat ze hier niets kunnen met het zaad en daar juist wel, beiden ziekenhuzen lieten ons weten dat het met de zoekmethode te maken heeft....

Heel veel succes!!

groet

Babeth

Geplaatst

@Stefan ik heb je verhaal zitten lezen. Ik hoop zo dat jullie toch zwanger kunnen raken!!!

Wat je zaadkwaliteit betreft, deze zou ook verbeterd kunnen worden met acupunctuur en kruiden. Mijn acupuncturiste behandeld ook weleens mannen met een slechte zaadkwaliteit. Ze krijgen dan een paar behandelingen en kruiden voorgeschreven en vaak helpt het wel.

Ik wou je dit als tip meegeven en je heel veel succes wensen!!!

Roossie

Geplaatst

hoi Stefan,

Wat ik ff aan je kwijt wil,

geef de moed niet te snel op!!!

mijn man is vorig jaar juli geopereerd,heeft een hersteloperatie gehad,na 10 jaar gesteriliseerd te zijn geweest!

Ik had er geen vertrouwen in,maar we hadden geen keus,eerst opereren ,als dat niet zou lukken icsi met tese.

Nadat we de uitslag van het sperma-onderzoek hadden gehad(wat niet goed was)had ik er helemaal geen vertrouwen meer in.We kregen een half jaar de tijd om op natuurlijke manier zwanger te raken,anders gingen we gelijk door met icsi.Na een half jaar bezig te zijn geweest,(Inmiddels waren mijn zusje en m,n schoonzusje zwanger)had ik een afspraak staan om verder te gaan en dan met behulp van het ziekenhuis.De afspraak stond gepland voor in januari.

Maar wat denk je?een dag voor oudjaarsdag was ik 2 dagen overtijd,dacht nog dit bestaat niet!!maar toch!!!!ik was zwanger!!!!!

Inmiddels sta ik op springen,aankomende maandag is mijn uitgerekende datum!!!!!Dit is echt ons wereldwondertje!!

Wat ik je wilde zeggen is,laat de moed niet zakken,kiojk maar naar ons.Wonderen bestaan!!!

succes met alles wat jullie nog te wachten staat!toi,toi,toi!!!!!

liefs Luna

liefs Luna

Geplaatst

hey stefan

jeetje wat een verhaal zeg ik ben er stil van.

ik ben blij voor jullie dat ze wat kunnen doen.

heel veel succes en sterkte gewenst en dat jullie droom uit mag komen ik zal voor jullie duimen.

heel veel recpect voor je een man die zijn verhaal verteld.

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden