Ga naar inhoud

IVF- hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

zo als het er nu uit ziet zit er 1 haha maar 2 is net zo welkom.

ja ik ben nu echt aan het genieten.

ik zal voor jullie duimen in die slopende wacht weken.

liefs jessica

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mag ik me even bij jullie aansluiten?

Mijn naam is Maria 29 jaar, alle onderzoeken in orde. Extreem actieve eierstokken zelfs. Mijn lief is 41, hij is verminderd vruchtbaar, omdat zijn zwemmers geen olympische zwemkampioenen zijn.

Dat was geen verrassing voor hem, voor mij....

Hij vertelde het mij al toen we nog niet zo lang samen waren.

Tien jaar geleden werd dat namelijk al ontdekt bij hem, toen hij nog bij zijn ex was.

Was deze wetenschap in het begin nog een fijne manier om anti-conceptie buiten te deur te houden, inmiddels, jaren later, is het een last want we zijn zo klaar voor een baby.

Dus we lopen nu in bij het VU medisch centrum. dinsdag gaan mijn eerste Decapeptyl spuit er in.

Geplaatst

@MariaC welkom hoe hebben ze bij jou gemeten dat je extreem actieve eierstokken hebt?

nou ik wens jullie heel veel succes met de behandeling, zal wel een spannende tijd worden he.

Geplaatst

hoi mariac

ik hoop dat alles goed zal komen die van mijn man worden ook geen kampioen.

en moet je me nou zien.

welkom hier liefs jessica

Geplaatst

Hoi hoi,

Minoes, wat fijn dat alles goed is!! Wel fijn dat je toch weer even die bevestiging krijgt. Lekker genieten nu....

Boogie, het is ook best belastend zo'n behandeling in eigen cyclus. Er kan zo veel mis gaan he, dat maakt het zwaar. Ik heb wel geluk dat ik al twee terugplaatsingen heb gehad. Ik zit dus al op het gemiddelde haha met nu nog drie pogingen(ik hoop het niet) te gaan.

Hoe ging de afpraak met de gyn?

Hoi Maria c welkom hoor. Gezellig dat je mee komt hangen. Ik wens jou heel veel succes met je eerste behandeling!

Moki, een punctie voor één eicel valt me tot nu toe mee. Het doet wel pijn maar zodra het klaar is zakt de pijn ook gelijk weg en heb ik wat zeurende pijn maar dat is te doen.

Kun je de spanning nog een beetje aan? Ik leef met je mee hoor en ik duim voor een positieve test voor je!

Dames de komende weken ben ik met vakantie. Als ik terug ben meld ik me weer:bye:

Liefs Ansje

Geplaatst

@ Mariac,

Gezellig dat je ook mee komt hangen... Ik ben ook wel benieuwd hoe ze erachter komen dat je extreem actieve eierstokken hebt?

@ Ansje,

Donderdag dus bij de gyn geweest. Was een raar gesprek want ze was in de veronderstelling dat ik de poging had afgebroken omdat ik vond dat er te weinig follikels waren??? Nou nee, achteraf maakt het niet maar het is geen beslissing van ons geweest. In ieder geval had ik dus nooit zomaar mogen stoppen met de Puregon maar had ik met de Utrogestan moeten beginnen. Dit had ik niet begrepen dus nu is het afwachten of m'n cyclus normaal op gang komt. Ik mag in ieder geval iets anders gaan gebruiken ipv Orgalutran. Omdat ik daar zo'n uitslag van kreeg. Verder is de buikpijn ook goed te verklaren want mijn eierstok was 2 1/2 x zo groot. En de pijn was donderdag al minder dan eerst dus hij was waarschijnlijk nog groter.... Nu moet ik rustig aan doen en wachten we af. Hoewel de kans erg klein is dat ik zwanger ben (zeker omdat ik niet met die bolletjes ben begonnen) is er natuurlijk nog een beetje hoop want er zaten 2 gele lichamen en 1 was groter dan de ander. Ik heb in ieder geval een eisprong gehad. ICSI is niet nodig dus we krijgen gewoon weer IVF deze maand.

Geplaatst

@boogie is wel een beetje miscommunicatie toch, want het ziekenhuis had toch aangegeven dat je moest stoppen met puregon en pregnyl moest spuiten, dat heeft iemand je toch verteld anders stop je niet zomaar, je kan toch niet puregon doorspuiten terwijl je de pregnyl al hebt gespoten...... nou ja het is allemaal gebeurd valt niet meer terug te draaien. nou wel fijn dat je gewoon ivf kan doen en dus ook in hetzelfde ziekenhuis kan blijven toch.

nou ik ben inmiddels door de slopende wachtweken heen en helaas is deze behandeling weer mislukt, ik was ook erg verdrietig. maar over het ergste verdriet zijn we inmiddels wel heen. we hebben er heel erg rekening mee gehouden dat het niet zou lukken maar het blijft een klap in je gezicht. Ik heb een collega die al weken riep o ja hoor het gaat lukken ik heb er zo een goed gevoel over. en dan denk ik ja is aardig dat je zo positief wil doen maar ik heb er niks aan als hij niet blijft plakken dan blijft hij niet plakken. en dan kunnen 1000 mensen een goed gevoel hebben.

maar af en toe denk ik wel eens pffff waarom blijft er niet eens 1 zitten.

maar ja ik mag eigenlijk niet klagen want we hebben nog 6 cryo's in de vriezer zitten. er zijn mensen die die kans niet eens krijgen.

nou doei doei

liefs moki

Geplaatst

he moki vervelend zeg ja dat is niet leuk als mensen dat blijven zeggen je moet zelf gewoon heel positief blijven is echt niet makelijk maar maakt voor jou wel makelijker op ik vind het zo sneu voor je.maar ben je dan al ongestelt geworden?

boogie dat is ook wat jij doet gewoon wat je vertelt word lekker is dat nou hee;l veel succes en ben blij voor je dat je in het zelfde ziekenhuis blijft

liefs jessica

Geplaatst

@jessica, ja hoor gewoon ongesteld geworden, de eerste dag was het meer roze en bruin maar de volgende dag brak mijn menstruatie gewoon door, we hebben niet eens een test gedaan, we dachten daar bloed ik te veel voor. En de afdeling van het ziekenhuis is momenteel gesloten dus we kunnen ook niet voor een bloedtest. (achteraf baal ik dat ik niet gewoon een test heb gedaan ondanks het bloedverlies, want misschien was ik er dan wel achter gekomen of er een innesteling is geweest. Dat zullen we nu dus nooit weten.....

Geplaatst

Ik denk dat dit de juiste plek voor mij is. Ben nog een beetje onwennig om al die forums maar ja je krijgt toch behoefte om dingen te lezen / herkenning.

Zelf al 8 jaar een kinderwens en 6 jaar ziekenhuis. Wil de moed nog niet opgeven en ga in september weer praten in het ziekenhuis of IVF nog een keertje kan?

Geplaatst
@ Moki fijn dat het herkenbaar is.

Ik ga morgen een maand met vakantie, misschien even tussendoor terug voor tp. (hoop ik) want ik ga niet ver, zit aan de belgische kust.

Jullie nog plannen? Hoop dat iedereen toch een beetje kan genieten van het mooie weer! Liefs

Wauw, dat zie ik niet vaak 2x BBZ, ik ook! juli 2007 en mei 2009!

Geplaatst

Vandaag bij de gyn geweest voor een FM op cyclusdag nr 2.. Vreselijk maar ja. Er zaten nog wat oude eitjes nu maar hopen dat dat geen problemen op gaat leveren.

Wat wel een probleem is... ik ga volgend weekend naar Schin op Geul. Dus gevraagd of dat wel door kon gaan. Ja, dat zou wel een probleem worden dacht ze daarom ben ik vandaag al gaan spuiten en nu maar afwachten hoe het zich ontwikkeld. Maar voor mij stond vast dat de punctie hoogstwaarschijnlijk volgend weekend gaat gebeuren.

Daarom toch de stoute schoenen aangetrokken en mijn nichtje (met wie ik ga) gevraagd of we het een week konden verschoven. En gelukkig zij vond dit geen probleem. Ik heb verder geen reden verteld maar daar vroeg ze ook helemaal niet om dus het komt toch nog goed. Het bungalowpark kon het ook een weekend verschuiven en op het werk heb ik het ook kunnen regelen.

Wat ben ik opgelucht zeg. Ik ben zo verdrietig geweest. We moeten voor mijn gevoel al zoveel laten voor onze kinderwens en dan zou mijn weekendje weg me ook nog door de neus worden geboord. We gaan al niet op vakantie omdat het voor mijn gevoel allemaal niet te plannen/combineren is met IVF en dan dit ook nog. Ik heb vanmiddag echt even zitten huilen, ik vond het allemaal zo frustrerend. En dan ook nog een man die voor mijn gevoel helemaal niet meeleeft. Geen ideeen heeft over hoe dit op te lossen. Nou jullie horen het al. Een hormonenaanval zonder hormonen. Nu heb ik weer even heerlijk gejankt en kan ik weer rustig verder. Door naar het volgende obstakel. Want die zal zich hoogstwaarschijnlijk ook weer aandienen. Maar ook die overwinnen we en dat allemaal voor het ultieme doel: een baby.

Fijne avond nog en prettig weekend.

Geplaatst

hoi dames ik schuif hier ook aan

de iui's zijn voorbij en wij gaan ook over op ivf

15 sept heb ik een intake en denk ongeveer begin okt als het mee zit te kunnen beginnen..

iedereen heel veel succes

liefsss

Geplaatst

ach boogie ik ken dat mannen die niet meeleven maar volgens mij beschermen ze zich ergens tegen heel vervelend maar denk goed om je zelf en een heel fijn vakantie weekend.

angel welkom hier spannend eerste x ivf heel veel succes

een fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

Helaas weer geen goed nieuws vandaag. Maar 4 follikels links en 1 rechts. Ontzettend kl*te en ben er ook echt van slag van. Zit lekker te balen hier...

Geplaatst

hey allemaal...

Ik kom van de iui-hangplek af. 6 iui's gehad met en zonder bij stimulatie en geen een keer raak. Nu zijn we afgelopen maandag met onze eerste ivf-poging begonnen. Ben dus ook met de deca begonnen.

Vanaf nu ga ik jullie dus ook volgen en hopelijk lukt het voor ons allemaal om uiteindelijk toch zon kleintje in de armen te mogen houden.

Dikke kus,

denise

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik weer. We hebben een fijne vakantie gehad. Lekker genoten van elkaar en eventjes niet met de ziekenhuis sores bezig zijn. Het heeft ons allebei wel goed gedaan. Je vergeet elkaar zo snel als je midden in de behandelingen zit. We praten dan wel maar het gaat alleen nog maar daar over.

Nieuwe meiden, welkom en succes!

Boogie, hoe is het met jou? Ben je al weer bezig met een nieuwe poging?

Jammer dat het met de IUI toch niet gelukt is, je had al niet zoveel hoop toch? Lekker dat je er toch even een weekend tussenuit bent geweest.

Af en toe moet je ook even aan jezelf denken, je doet en laat er al zoveel voor om maar zwanger te kunnen worden, dat je ook wel eens iets voor jezelf mag.

Moki, jammer dat de poging mislukt is. Gelukkig heb je nog cryo's. We gaan voor je duimen hoor dat het daarmee wel lukt.

Wanneer gaan jullie van start? Of neem je nog even rust? Wat ik me ook voor kan stellen.

Minoes, hoe gaat het meid? Beetje overbodige vraag misschien, natuurlijk gaat het k*t. Ik hoop dat je snel weer met ons mee kan/wil schrijven.

Ik moet 22 augustus weer naar het ziekenhuis voor de eerste fm.

Dit is dan onze 4e poging ICSI eigen cyclus.

Liefs Ansje

Geplaatst

dag dames ik ben niet zo heel vaak meer op het forum, weer druk druk druk maar kom of en toe nog wel even kijken.

@Boogie balen meid, heb je de behandeling weer stopgezet? of was dit pas de eerste echo (er kan nog veel gebeuren he dat had ik de vorige keer ook 1e echo was goed 2e echo teleurstellend en bij de punctie een dikke meevaller) nou ik hoop dat je nog een 2e echo moet krijgen en dat het toch nog allemaal meevalt.

@Minoes jeetje wat erg meid, ik heb er even geen woorden voor. Ik wens je heel veel sterkte.......

@ansje lekker uitgerust van je vakantie? maar ja wel weer een spannende tijd voor de boeg zo te zien. veel succes met je behandeling hopen dat het dit keer wel goed gaat.

wij hebben de 25e een gesprek in het ziekenhuis en we hopen dat er in september een cryo terugplaatsing kan plaatsvinden.

Geplaatst

Lieve minoes,

heel veel sterkte, ik denk aan je.

Dikke knuffel Guusje

Geplaatst

@ minoes heel veel sterkte meid

leef echt met je mee

dikke knuffel voor jou

@boogie pfffffffffff wat balen zeg... en wat gaan ze nu doen??

nou hier gaat het goed nog 2 weken werken en dan heb ik vakantie

wel ff lekker hoor zonder hormonen moet ik zeggen.

rond 3-9 is ongeveer men volgende nod wie weet ga er niet van uit maar je weet maar nooit..

liefssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden