Ga naar inhoud

IVF- hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jeanine

ja is heel moelijk de ene dag gaat het goed de andere niet.

laast op een nacht heb ik mijn moeder gebelt ik zag het niet meer zitten erg he later hebben we er heel hard op gelachen.

maar wat een toestand in jullie ziekenhuis! heel veel succes ik zal heel hard voor je duimen.

liefs knuff jessica

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve allemaal,

Vandaag ging om 10.10u vanochtend de telefoon ik had het niet meer van de zenuwen. (Ik maakte nog een blunder eerste klas ik dacht dat het mijn vriend was ik keek nl. alleen naar de laatst 3 cijfers van het nummer en die waren hetzelfde als van m'n vriends mobiele nummer. Dus ik tetter door de hoorn: HEE JE MAG NU NIET BELLEN DAN HOUD JE DE LIJN BEZET !!!!! ......en dan aan de andere kant.....U SPREEKT MET HET UMC ohmy.gif .....SLIK.....HOE RED IK MIJ HIER UIT....IK MOMPEL IETS VAN EEN WISSELGESPREK ...AHUM !!!!!)Het ziekenhuis zou dus bellen of er bevruchting van de 3 eitjes was. Ik vreesde het ergste en was bang dat ze weer zoek zouden zijn. Maar.....goed nieuws gelukkig ! 2 waren er bevrucht waaronder een topembryo ! ( 8 cellig klasse A)Die topembryo is vanmiddag teruggeplaatst in Utrecht en nu zit ik dus net als vele andere in de wachtperiode. Ik heb inmiddels buikpijn waar dat dan van komt ? Ik heb natuurlijk maandag een vervelende punctie gehad waar 1 eitje na 6 keer nog niet aangeprikt wilde maar daar kan ik toch nu geen last meer van hebben ? Nou ja misschien komt het wel van die pillen die je 3 maal daags vaginaal moet inbrengen ? Wie herkent dit ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Wat een goed nieuws meid. Koester deze prachtige embryo maar lekker.

Die pijn had ik dus eignelijk ook direct na de terugplaatsing. Er zat denk ik 1/2 dagen tussen.

Ik weet niet zo goed waar het van komt. Ik had een milde vorm van overstimulatie maar er gebeurt ook zoveel in je lichaam

En die bolletjes zullen wat dat betreft ook niet echt helpen.

Heel veel succes en ik hoop op een perfect resultaat!

Geplaatst

hoi allemaal,

ik ben ff afwezig geweest heb het wel een beetje in de gaten gehouden,maar niks meer geschreven.

nu komt 15sept wel heel dichtbij dan hebben wij onze intake best wel spannend maar laat het maar op me afkomen.

wil jullie allemaal veel succes wensen

veel liefss

Geplaatst

Dames, ik heb een vraagje ... ik heb mijn 3e icsi achter de rug en eigenlijk zou ik dus het antwoord op mijn vraag zelf moeten weten maar ik wil hem toch ook even bij jullie voorleggen ... na mijn terugplaatsing moest ik om de 3 dagen pregnyl spuiten voor een betere innestelling ... ik heb iedere keer een halve ampul moeten spuiten dus 2500 ... wanneer kan ik er vanuit gaan dat een test betrouwbaar is ...

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Wauw, te gek zeg dat het na zoveel moeite nu gelukt is om tot een terugplaatsing te komen!!

Ik wil je heel veel succes wensen!!

Liefs Laura

Geplaatst

@ Nicole, Volgens mij staat er 10 dagen voor. Maar ik las ergens anders dat iemand na 11 dagen nog positief testte na de Pregnyl.

Wat spannend weer allemaal he? Heb je er een goed gevoel over?

Geplaatst

Hoi hoi,

Boogie, ja gek die buikpijn bij mij begin het gisteravond maar jij herkent het gelukkig wat geweldig zeg dat je zwanger bent ! Alweer een paar weekjes las ik, was voor jou ook vast spannend die wachtweken ! Gaat alles een beetje voorspoedig ?

Laura, bedankt voor je lieve berichtje !

Allemaal een fijn weekend gewenst !

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

@ Nicole: Ik heb ergens gevonden dat pregnyl een halfwaardetijd heeft van 33 uur. Dus van je laatste 2500 eenheden is na 33 uur nog 1250 IE over, en na 66 uur nog 625 IE et cetera. Zodra het onder de 100 komt is het 'verwaarloosbaar'. En dat is in jouw geval na 165 uur, dus iets minder dan 7 dagen. Dus als die halfwaardetijd klopt zal je een week na je laatste ampul betrouwbaar moeten kunnen testen...

succes, ik duim heel hard voor je!!!

Geplaatst

Boogie, je bent zwanger!!! Van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het gelukt is. Geniet er maar van.

Jeanine, je hebt al een hoop meegemaakt las ik. Verschrikkelijk als je zoiets overkomt. Wat erg dat dit soort dingen kunnen gebeuren zeg!

Zoiets zou niet mogelijk moeten zijn, maar er is niks wat je er nu aan kunt doen. Ik hoop dat je over twee weken een positieve test in handen mag houden.

Met mij gaat het weer goed, ik verwacht elk moment mijn menstruatie en dan kunnen we weer van start.

Nieuwe meiden welkom!

Liefs Ansje

Geplaatst

@ Jeanine,

Dat geeft weer wat moed he? Ik heb heel veel klachten gehad. Volgens mij meer dan de helft psychisch maar ja laugh.gif

Heb nu griep dus echt overal pijn. Maar mij hoor je niet klagen als die maar lekker blijft zitten.

@ Ansje,

Voor jullie wordt het erg spannend na de vorige keer. Heb je er vertrouwen in?

Geplaatst

Hee boogie,

Hoe is het nou met je ? Nog grieperig ? Ik was het ook begin vorige week zo beroerd icon_pale.gif maar de punctie moest gewoon doorgaan. Nu nog niet de oude erg moe en nog verkouden maar we gaan de goede kant op. Ik zit nu op wachtdag 5 en probeer zoveel mogelijk afleideing te zoeken. Straks lekker lunchen met een vriendin en morgen pas ik op kleine Flo van 8 maanden. Voor jou beterschap !

Liefs, icon_flower.gif

Jeanine

Geplaatst

Leuk he die nichtjes?

Ik geniet ook wel van die kleine meid van m'n schoonzusje. Natuurlijk af en toe met wat steekjes jaloezie maar dan weer een big smile en verder genieten.

Het griepje krijg ik eindelijk onder controle. Werd ook wel tijd hoor ben al vanaf donderdag aan het modderen.

Hoe gaan de wachtweken je verder af? Vandaag alweer op WD 6. SPannend!!!

Geplaatst

Haai Boogie,

Gisteren mega koppijn gehad veel op bed gelegen als Floortje sliep. Ik heb in het verleden veel migraine gehad kon nu niets nemen stel je voor dat ik zwanger ben ! Toen maar een paracetamol genomen en met een migraineroller over m'n voorhoofd gezeten. Eind van de middag kotsen en zo'n zeer hoofd als ik hoestte

nu gaat het weer prima gelukkig !

Vind het wachten errug ! Ik heb dan weer een krampje hier dan voel ik wat daar en denk o nee ik wordt ongesteld ! Ik weet niet wat ik er allemaal van denken moet er staat mij niets anders te doen dan afwachten en geduld bewaren !

Heb jij binnenkort een echo of heb je die al gehad ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

zo vandaag dus de intake gehad we moesten er om 15.30 zijn...

tegen 16.00 werden we binnen geroepen,een hele aardige man die echt de tijd voor je nam.toch wel fijn..

alles door genomen,ook nog bloedgeprikt en medicijnen op gehaald..ow ja en ook alvast een echo gemaakt hoefde we daarvoor niet meer terug te komen,ook helemaal goed..

nu is het alleen nog wachten op me ongi..En dan op dag 2 beginnen met synarel 1x 's morgens en 1x 's avonds en dan die avond ook puregon 125 IE

En dan op dag 7 FM....

ben benieuwd hoe ik op deze medicatie ga regageren heb altijd menopur gebruikt...

en hoe is het alle maal met jullie????

@boogie jij gefeliciteerd met je zwangerschap dat heb ik volgens mij nog niet gezegd oops.gif

Geplaatst

Hoi Boogie,

Ik probeer positief te blijven en hoop natuurlijk dat eigen cyclus behandeling nog tot het o zo gewenste resultaat gaat leiden, maar om eerlijk te zijn vestig ik mijn hoop steeds meer op de gestimuleerde pogingen. De kans op terugplaatsing is dan gewoon veel groter. Nog twee kansen .. wie weet bestaan wonderen..

Jeanine, wat vreselijk die wachtweken, hopelijk kun je wat afleiding vinden!

Geplaatst

Dankje Ansje20, ik heb al voor de 3e dag mega koppijn deze week. Weet niet wat ik er van denken moet. Heb ook een migraine achtergrond maar dit is anders en zit aan de andere kant van m'n hoofd . Daarnaast ben ik vorige week flink verkouden geweest dus iets met m'n voorhoofdholtes ? en ik kan nu ook niet echt iets nemen buiten paracetamol dan.

Verder mag ik natuurlijk niet klagen maar het is zo rot als je elke keer zoveel vlekken voor je ogen ziet.

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst !

Liefs,

Jeanine

• 4 weken later...
Geplaatst

hoi hoi,

ik zie goed nieuws jeetje Boogie gefeliciteerd meid,

en Jeanine jij ook gefeliciteerd.

ik moet verder nog een beetje bij lezen maar volgens mij is hier ook niet echt veel activiteit.

ik ben al een tijdje niet op het forum geweest, we zijn er inmiddels even tussenuit geweest, lekker 12 daagjes naar turkije en inmiddels weer terug in het koude kikkerlandje, met een emmie in mijn buikje die ik ga proberen vast te houden. maar ja die wachtweken gaan voor mij nog wel even duren want ik zit pas op dag 2.

we hebben gisteren een terugplaatsing gehad, we moesten om 10 het ziekenhuis bellen omdat ik de avond ervoor tot half drie snachts had gewerkt had ik het geluid van de mobiel uitgezet, dus toen ik om 09:55 wakker werd en naar beneden liep zag ik dat ik wel 9 oproepen had gemist, het ziekenhuis had een bericht achtergelaten of ik ze moet spoed wilde bellen. (dat was rond acht uur) dus ik denk shit ze zijn niet goed ontdooit......... ik bellen zegt ze jullie moeten om half elf bij het VU zijn voor een terugplaatsing want de cryo is van zo een kwaliteit dat hij het beter zal doen in je baarmoeder. Ik heb nog nooit zo snel gedoucht we waren om kwart over elf in het VU. dat hebben we aardig snel gedaan want het is toch zo een drie kwartier rijden vanaf ons huis.

we wilden eigenlijk terugplaatsing van 2 cryo's om zo de kans te verhogen, maar de arts zei de een is van zo een goede kwaliteit en de andere is half dood, en omdat ze bang waren dat de een de ander in de weg zou gaan zitten raden ze aan er maar 1 terug te plaatsen dat we dat ook maar gedaan hebben.

wij dachten dat de kwaliteit niet goed was maar de arts zei neeeee hij is van zo een goed kwaliteit dat hij bijna uit zijn schil barst. dus ik hoop dat deze eens een keer innesteld. maar ik durf niet meer te hopen, het is elke keer zo een teleurstelling.

Geplaatst

he Moki,

dat was dus effe spannend en een beetje racen...gelukkig dat het allemaal is goedgekomen en nu dus hopen op een innesteling...ik zal voor je duimen meid...die teleurstelling iedere keer is idd niet leuk...

sterkte!

x

Nico

Geplaatst

Spannend Moki, en nu hopen dat tie ook lekker blijft zitten!!

Ik kom ook maar ff hier bij hangen.... k weet anders ook ff nie waar ik mee moe 'hangen' want we zitten een maandje zonder hormonene en gepluk zeg maar.

k zal ff int kort m'n verhaal doen;

Kinderwens 2007, MMM begin 2009, Alles was okay, zouden vorig jaar (Oktober) starten met IUI maar toen was ik spontaan zwanger, wat eindigde in n miskraam (MA).

Halfjaartje rust genomen!! Toen weer naar t ziekenhuis, en hadden half mei Intake IUI, eind mei begonnen met spuiten, maar m'n lichaam moest wennen aan de hormonen, (dan weer té dik bms, dan weer cystes enz.)uiteindelijk pas half Juli de IUI, op vakantie ongi geworden.... Gelijk door.... 3 weken Deca gespoten ivm vakantie van het lab. eindelijk mochten we verder, en toen we voor de tweede behandeling gingen bleek het zaad van super slechte kwaliteit...... minder dan n half miljn. we stonden voor een raadsel, want tijdens de onderzoeken wat het nl. 173mljn. (super hoog dus) Bij de eerste IUI was het ook al niet bijzonder hoog, dus we hebben er over na gedacht, maar hebben besloten verder te gaan met IVF/ICSI.

Maar goed, k zit dus nu te wachten op m'n menstruatie, en daar word ik ook nie blij van.

Normaal in m'n eigen cycles zit ik meestal op zo'n 25/26 dgn Door de hormonen zat ik de vorige maand op 30dgn. en nu dus (zonder hormonen) ook weer, heel vervelend, want ik ben gewoon verwend dat ik altijd zo vroeg ongi ben, tegen de tijd dat ik me zelf onzeker ga voelen (ben ik nu wel of nie zwanger) ben ik meestal alweer ongi. Nu dus nie, en ik word gek van mezelf.

Vanmorgen weer eens een testje (nummer hartstikke veel) tegen aangegooid, uiteraard negatief...... dan wor ik zo boos op mezelf, waarom ga ik nu weer testen?? k weet toch dat ik heus nie zomaar zwanger raak, zoals IEDEREEN wel om me heen! k voel me boos en verdrietig. en k voel me ook altijd n soort van voor lul staan dat ik weer negatief getest heb.

En ik had ook zoiets van 'dit is je laatste kans om 'gewoon' zwanger te raken, anders moe je t met IVF/ICSI gaan doen' nou die laatste kans is nou ook verkeken.............

Sorry voor t gejammer, maar k moest t ff kwijt..... en waar kan dat nou beter dan hier.... ;-)

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden