Ga naar inhoud

IVF- hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ladies,

Wat is het toch rustig op deze hangplek....

WIj zitten in week 2 van de slopende wachtweken. Vreselijk zeg. Maak mezelf helemaal gek. Kan aan niets anders denken. Wordt er soms zelfs 's nachts wakker van. Hoe gek kun je worden?

Morgen de laatste dag bolletjes en dan verwacht ik eigenlijk snel ongesteld te worden. Heb er namelijk geen goed gevoel over.

Heb al vanaf maandag buikpijn en een pijn in mijn onderrug.

Voelt dus niet zo goed. Kan niet anders dan afwachten. Nog 1 week....

Hoe gaat het met jullie?

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is zeker rustig op deze hangplek.

Boogie, wat slopend he die wachtweken...echt niet leuk. Je voelt van alles en ja is het dan omdat je zanger bent of toch ongesteld wordt?

Het is om gek van te worden, maar meid geef de hoop nog niet op.

Met mij gaat het wel goed. Ik zit midden in ronde 4 ICSI eigen cyclus.

Ik heb vanmorgen een punctie gehad en gelukkig hebben ze een eicel gevonden.

Poe wat was ik opgelucht, ik was bang dat hij al gesprongen was omdat ik sinds gisteren al last had van een zeurende buikpijn.

Maar gelukkig zat ie er nog!

Ik wordt dinsdag gebeld of de bevruchting is gelukt en zo ja dan heb ik dinsdag ook gelijk de terugplaatsing.

liefs Ansje

Geplaatst

@ Ansje,

Dan breken er voor jullie ook spannende tijden aan!

Ik duim voor jullie en ik hoop dat het allemaal goed afloopt.

En ik zie je over 2 weken om lekker te klagen over die vervelende 2e wachtweek....

Geplaatst

hey boogie

het zegt allemaal niks haha ik ken het gevoel maar goed was toen wel zwanger ik zal voor je duimen.

ik moet woensdag heen of ik goed schoon ben en dan vragen wanneer we weer mogen beginnen.

een fijne zondag liefs jessica

Geplaatst

Hoi Jessica,

Hoe gaat het verder met je? Wel een moeilijke tijd gehad he?

Zie je het zitten om meteen weer te beginnen?

Dan blijf ik ook nog maar hoop houden.

Geplaatst

hoi hoi kom ook lekker hangen bij jullie. Minoes heb je verhaal gelezen en voel met je mee meid. Het is vreselijk om zoiets te horen, hoop dat het alweer beter gaat met je en dat je snel mag beginnen als je eraan toe bent.

Boogie geef de moed niet op, je weet nooit hoe gek het kan lopen allemaal. We kunnen onszelf flink gek maken als we aan het wachten zijn. Ikzelf moet nog beginnen met IVF hoop volgende maand, maar wachten is altijd erg, laat staan na een TP en dan te wachten op zo een belangrijk nieuws!

Ansje, op goed geluk meid!!

Moet deze maand 3 kilo afvallen, hoop dat het lukt dan mag ik ook eindelijk beginnen..

Geplaatst

hopend

heel veel succes en hopen dat je mag beginnen spannend!!

het gaat wel redelijk alleen s'avonds heel veel last van huil buien.

liefs jessica

Geplaatst

Dat is heel begrijpelijk. Na mijn laatste miskraan heb ik daar ook lang last van gehad. Ben toen lang op vakantie geweest daar ging het heel goed met me, maar zodra ik weer in het land was, kwam alles weer op me af eigenlijk op ons beide. De miskraan, waarom het steeds maar niet lukt, die hele medische molen, die druk die erbij komt kijken. Gewoon echt van alles en dan heb ik nog steeds weleens een huilbui als ik het ff niet meer zie zitten.

Wens je echt heel veel sterkte en hopen dat we op een dag een gezonde baby krijgen en al die sores in een klap vergeten zijn..

Nu het allemaal zo dichtbij komt wordt het idd heel spannend, kan niet wachten!

Geplaatst

ja dat klopt

en gelukkig was er wat mis met de baby dat zagen ze op de echo en ik was ook al bijna 12 week.

maar we gaan met goede moed er weer tegen aan en ik ben nu ook niet banf dat het fout gaat de eerste x wel en mijn gevoel had gelijk helaas.

ik wens jou heel veel succes

liefs jessica

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik kom me ook maar even bij jullie voegen. Ik kom ook van de IUI af en ben 22-08 begonnen met deca spuiten, wat me overigens best meevalt.

Ik ga door met deca tot 08-09 en heb dan een afspraak voor de echo en bij de verpleegkundige. Dan hoor ik hoe verder.

Best spannend allemaal hoor.

Iedereen vel suc6

Geplaatst

@ hopend,

Welkom hoor. Gezellig dat je mee komt hangen.

Ja, die wachtweken zijn echt bizar. Maar ik heb na een dag zonder Utrogestan wel de conclusie kunnen trekken dat mijn buikpijn werd veroorzaakt door dit paardenmiddel. Heb namelijk vandaag geen buikpijn gehad maar wel soort 'napijn'. Dus nu wachten we weer lekker verder....

@ Minoes,

Het is ook niet mis wat jullie hebben meegemaakt en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Huil maar lekker op z'n tijd en probeer daarnaast weer de kracht te vinden om verder te gaan.

@ Leetje,

Meid, wat ik allemaal wel niet voel met die rothormonen....

Geplaatst

hallo Allemaal,

tot nu toe gaat het nog redelijk goed met mij en heb ik behalve hoofdpijn weinig last van de hormonen. Heb wel gister voor het eerst pijn gehad bij het prikken.

We gaan nog maar vrolijk even door, ben net wel een beetje ongi geworden maar dat zou kunnen las ik in de bijsluiter.:toothy9:

Groetjs

Geplaatst

Leetje en hopend, welkom meiden!

Spannende tijd gaan jullie tegemoet. Succes

Boogie, hoe is het met jou?

Hier helaas niet zulk goed nieuws. Ik zou dinsdag als alles goed was een terugplaatsing krijgen , maar ik werd maandag al door het zieknhuis gebeld dat de bevruchting niet gelukt was. :sad2: echt k*t.

Aangezien ik maar één eitje had, is deze poging meteen voorbij.

Dat is het lastige aan de eigen cyclus behandeling en dat maakt het ook wel zwaar, als er iets mis gaat is direct je poging voorbij.

Liefs

Geplaatst

Hee! terug van weggeweest! Het is hier ook rustig geweest, maar helaas niet zo leuk nieuws voor sommigen. Heel veel sterkte ermee!

Ik hoopte in mijn vakantie (zat in Belgie) nog terug te mogen rijden voor een tp, maar helaas 2 dagen te vroeg ongesteld geworden (door vakantiestop kon ik dus niet mee). Nu wachten tot ik dit weekend ongesteld wordt en dan hopelijk een tp.

Liefs

Geplaatst

@ Jaatje, Heb je een fijne vakantie gehad. Weer klaar voor het keiharde leven ;-) , arbeiten enzo. Ik ben nog lekker vakantie aan het vieren. We gaan verder niks bijzonders doen maar het is wel lekker hoor.

@ Ansje, wat ontzettend verdrietig zeg. Gaat het nu wel weer een beetje met je?

Ik heb donderdagavond positief getest. Heel onwerkelijk en ik heb de volgende morgen ook naar het ziekenhuis gebeld omdat ik die pijn hield. Ik dacht eerst dat het misschien psychische was maar dat viel weer mee.

Ik heb een milde vorm van overstimulatie. Vocht om de eierstokken en vergrote eierstokken. De pijn is dus verklaard. Ik moet rustig aan doen en ik vind het zo spannend!! Vorige keer heb ik met 6 weken een miskraam gehad dus dat vind ik heel eng. Maar we wachten af!

FIjn weekend allemaal want het word prachtig weer!

Geplaatst

Lieve mensen,

Ik ben nog niet zo lang lid en weet soms nog niet zo goed waar ik moet wezen qua vragen, meepraten etc. Er zijn zoveel topics , forums etc.Soms denk ik zit men wel op mijn verhaal te wachten ? Ik heb enorm veel pech gehad ( zie voorstelrondje) zoek raken eitjes in het lab 1e IVF poging, verkeerde dosering 2e IVF poging werd escape IUI. Daarnaast kunnen eventuele overgebleven embryo' s na een IVF poging niet ingevroren worden vanwege dat m'n vriend drager is van een bepaalde ziekte.

Gister heb ik de punctie gehad van m'n 2e IVF poging . Ik had het verkorte protocol dit keer en kon gelijk gaan spuiten toen ik ongesteld werd. Ik had 6 follikels en de punctie viel mij tegen in vergelijking tot de 1e keer. Dat kwam omdat follikel 6 maar niet te prikken was. Ze heeft 6 keer geprikt om follikel 6 te pakken te krijgen en dat deed mij goed zeer. ( en ik ben echt geen pieper want ik heb ooit een bottumor gehad dus weet wat pijn is !) Jammer genoeg lukte het niet en bleef het bij 5 stuks. Gezien mijn leeftijd (40) misschien niet slecht maar toen er in het lab bleek dat er maar 3 eitjes zijn gevonden viel dat toch tegen. Nu moet ik wachten tot donderdag dan hoor ik of er bevruchting heeft plaatsgevonden van de 3 eicellen.

Ik ben ook erg verkouden en grieperig momenteel en ben erg moe. Ik hoop echt dat ik donderdag een goed bericht krijg dat er tenminste 1 teruggeplaatst kan worden.

't zijn in alle opzichten zware tijden naast IVF zitten we met m'n broer die vorige week een overdosis medicijnen heeft genomen en het leven niet meer ziet zitten, de ex van m'n vriend houd de kinderen bij hem weg en het is bijna 2 jaar geleden dat m'n vader overleed en ik mis hem nog elke dag. Nee het leven gaat niet van een leien dakje maar het kan natuurlijk altijd erger. Ik blijf positief en hoop houden op betere tijden.

Ik zou het fijn vinden om wat kontakten op te doen hier en mensen te vinden die zich een beetje herkennen in mijn verhaal. Elkaar opbeuren tijdens moeilijke momenten.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi janine...

Gaat erg klote dus daar met jou op het moment, en dan ook nog een ivf poging, moet dubbel zo zwaar zijn. Wel goed van je dat je de moed niet probeerd op te geven!!!

Probeer toch een beetje aan jezelf te denken, stress rond deze dagen is niet goed he! Hoe moeilijk het ook is en wat er ook om je heen gebeurt, denk aan jezelf!!!

Morgen dus bellen of er bevruchtingen zijn? Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

Wij zijn bezig met de eerste ivf...reuze spannend allemaal en donderdag is onze eerste punctie. Hier zie ik wel een beetje tegen op, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft gehad. vrijdag naar belgie bellen en horen hoeveel er bevrucht zijn...

Iedereen veel succes!!!!

Dikke kus,

Denise

Geplaatst

hey jeanine

wat een toestand zeg echt niet normaal zijn ze daar van de pot gerukt ofzo eitjes kwijt te lage dossering heel veel succes en hopen op een mooie baby heeeeeel veeel succes.

wat een verhaal allemaal zeg denk goed om je zelf,

hey denise

alles gewoon op je af laten komen het is voor een goed doel jij ook heel veel succes en hopen de eerste en laatste

liefs jessica

Geplaatst

@ Jeanine,

Wat hebben jullie een hoop meegemaakt zeg! Echt onvoorstelbaar dat er eitjes kwijt geraakt zijn! Wat gebeurt daar zeg. Ik weet dat er mensen werken maar dit is echt te gek voor woorden. En dan een te lage dosering. Als je denkt dat het niet erger kan worden krijg je er nog een klap bovenop. Ik wil jullie heel veel succes wensen met de het herstellen en de nervositeit voor morgen.

Ook het gemis van je vader maakt het voor jullie allemaal niet makkelijker. Meis, iedereen verdient het om een kindje te krijgen maar ik gun het jullie wel heel erg. Even iets positiefs in jullie leven.

@ Denise,

Morgen de punctie. Ik heb hier niet tegenop gezien en het is me niet tegengevallen. Ik wilde je dit nog even meegeven want ik hoop dat je hierdoor wat minder nerveus bent. Ik vond de dagen erna, het wachten op nieuws of er een bevruchting was echt vele malen erger. Hier heb ik zelfs niet van geslapen. Succes hoor!

Geplaatst

Hoi Denise,

Spannend hoor je 1e IVF ! Mijn eerste punctie viel heel erg mee snap wel dat je er tegenop ziet het is weer iets nieuws en onbekends. Ik heb in het ziekenhuis in Utrecht hele lieve artsen en assistenten dat scheelt een hoop. Er zijn tijden dat ik denk waarom moet mij dit allemaal overkomen ? Dat van die zoekgeraakte eitjes was echt een blunder eerste klas ! Je moet dat een plekje geven maar ik was heel lang boos. In ditzelfde ziekenhuis was toen die blunder met die donkere en blanke baby waar het zaad van een donkere man per ongeluk bij een eitje een blanke vrouw terecht kwam. Dit heeft mijn arts zelf verteld. Al met al je schiet er niets mee op. Tussen mijn IVF pogingen kwam er ook nog een verkeerd uitstrijkje tussendoor. Grote angst dat dit fout zat omdat ik ook al een bottumor heb gehad naar gelukkig het weggehaalde stukje weefsel was goed geen afwijkende cellen. En zo blijf je bezig .

Heel veel succes morgen en ik leef met je mee en duim voor een prachtig eindresultaat !

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Minous,

Wat lief dat je reageerde op mijn verhaal. Jij hebt ook al het nodige meegemaakt zo te lezen. Wat vind ik dat erg dat je een miskraam hebt gehad in augustus. Allemaal nog zo vers en verdrietig. Het blijft voor mij altijd een raadsel waarom de een zoveel moeite moet doen en de ander bij het minste of geringste zwanger is. Het is gewoon niet eerlijk. Moeder natuur houd er vreemde praktijken op na. Ik ga duimen dat je volgende poging succesvol is en wens je heel veel sterkte !

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Boogie,

Bedankt voor je lieve reaktie ! Gun het jou ook van harte hoor het is soms gewoon niet eerlijk. Dat van die eitjes was echt een blunder ja lees ook maar even bij Denise daar heb ik er ook wat over neergezet. Je kunt wel zien dat ik nieuw ben ik heb jullie alledrie persoonlijk genantwoord had dat beter even in 1 berichtje kunnen doen. Sorry mensen dat er 3 berichtjes van mij achter elkaar staan. Ik ben vandaag helemaal niet fit ben al dagen grieperig en strontverkouden. Morgenochtend wordt ik gebeld hoop toch echt dat er van de 3 tenminste 1 bevrucht is. Wat ik wel meer lees ik vind dit wachten idd veel erger dan de punctie op zich. Ik heb een slechte eigenschap heb nl helemaal geen geduld, ahum !

Jij ook heel veel sterkte !

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine @ wat een heftig verhaal. Super gelukkig ééntje bevrucht. Veel succes met de tp morgen en hopelijk krijg je wat je verdient eindelijk een kleintje. Ik duim voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden