Ga naar inhoud

IVF- hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal!!

Ik dacht omdat er een IUI hangplek is en ik daar niet meer bij hoor....:tongueP:

laat ik nu een IVF hangplek maken en hopen dat het net zo'n groot succes is als de IUI hangplek.

Dus kom hier allemaal gezellig hangen en kletsen! Lijkt me leuk!

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Boogie,

omdat nog steeds niemand gereageerd had dacht ik, laat ik eens even wat schrijven. het is altijd leuk als iemand op je topic reageert.

laat ik eens wat over mezelf vertellen, ik ben inmiddels 8 jaar samen met mijn man wij proberen al zo een zeven en een half jaar zwanger te worden wat tot heden nog steeds niet gelukt is. Wij hebben in 2006 onze 1e ivf behandeling gehad, die is mislukt daarna hebben wij een cryo terugplaatsing gehad die is ook mislukt. in 2007 zijn we voor een 2e behandeling gegaan, die is wederom mislukt en helaas zijn hier ook geen cryo's uit voort gekomen. Daarna ben ik heel dom weer gaan roken, was echt geen slimme actie maar dat kwam door de teleurstelling. Dus ik wou eerst een tijd gestopt zijn met roken (inmiddels is dit alweer 2 jaar) voordat we met een volgende behandeling zouden beginnen, maar ook zette het wat meer druk op mij omdat het de laatste keer was dat de verzekering het zou vergoeden.

nu zijn we in mei gestart met een 3e poging, die poging hebben we vlak voor de punctie af moeten blazen omdat er maar 2 follikels zaten, we hadden ook door kunnen gaan maar ik vond 2 toch echt heel weinig.

een maand later mocht ik gelijk door voor de 4e poging, ik heb afgelopen zondag een terugplaatsing gehad, en ik zit dus in de 2 verschrikkelijke wachtweken.

nou hoop dat er meer mensen gaan reageren op je nieuwe hangplekje, en tot krabbels:doofywave::doofywave:

gr. Moki

Geplaatst

Aah wat lief....

Fijn dat je even gereageerd hebt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er geen behoeft is aan een hangplek. Ook geen drama hoor ;-)

Ik geef je wat betreft het afblazen van de behandeling groot gelijk. Ook ik zou niet willen dat een poging doorgaat als ik maar zo weinig follikels heb.

Morgen heb ik de eerste meting dus het wordt even afwachten. Er wordt hard gewerkt van binnen dat voel ik wel maar of er ook een hoop follikels zitten.

Knap van je hoor dat je gestopt bent met roken. Valt niet mee als ik het goed begrepen heb. Ik heb gelukkig nooit gerookt dus heb er nooit mee hoeven stoppen ook.

Ik duim voor je dat de volgende poging gaat slagen en ik hoop dat je nog eens komt hangen..

Geplaatst

hey boogie

Fijn een hang plek ik dacht laat ik eens reageren.

Ik ben jessica en ben 25 jaar waarvan 4 jaar getrouwd heb zelf ook iui gehad en aan het lijntje gehouden heb zelf sec opion aan gevraagt in ene nadre zieken huis en het zaad van mijn man was zodaanig slecht dat alleen isci een oplossing was ballen al die tijd van iui verloren gegaan zo beschoude ik dat.gelijk door verwezen naar het umcg isci in eigen cyclus 1 ste x mislukt eitje was niet bevrucht en de tweede x raak ben nu 8 weken heen en supper blij.

ik hoop dat je me snel mag volgen met je eigen zwangerschap.

liefs jessica

Geplaatst

hey jessica,

gefeliciteerd meid met je zwangerschap, ik zie dat je die 2e behandeling er vrij snel achteraan heb gedaan. mocht je gelijk door?

Boogie,

ik ben inderdaad blij dat ik ben gestopt met roken, en ga er ook nooit meer aan beginnen, toen ik nog rookte dacht ik jeetje waarom ben ik hier in godsnaam mee begonnen. en ik rookte best veel dik een pakje per dag. ik vond het ook moeilijk om te stoppen. Toen het rookverbod in de horeca kwam ben ik gestopt met natuurlijk ook als stok achter de deur dat het niet goed is als je zwanger wil worden.

hoe is je follikel meeting gegaan, groeien ze goed? en hoeveel zitten er nou ik ben benieuwd.

gr. moki

Geplaatst

hey moki

Ik had behandeling in eigen cyclus dus maar 1 eitje haast geen hormonen doen ze alleen in het umcg.

dus dan kan je achter elkaar doen.

ik was ook vantevoren gestopt met roken.

succes met jullie behandelingen en hopen op veel baby's

liefs jessica

Geplaatst

Hoi Meiden!

Gezellig hoor dat jullie met me kletsen :bf_new:

Jessica, wat fijn om te lezen dat het nu gelukt is. Gefeliciteerd hoor met je zwangerschap. FIjn zeg dat je bijna geen hormonen nodig had. Ik ben er echt helemaal niet lekker van. Voel me echt zonder overdrijven een vrouw van 80 jaar. Moet me echt voortslepen. Vind mezelf helemaal geen pieperd maar het valt niet mee.

Moki,

Het lijkt toch nog de goede kant op te gaan want ik had vandaag 7/8 follikels. Gelukkig maar want ik begon al te denken dat ik het allemaal voor niets deed. Nu morgen weer een echo en afhankelijk daarvan wordt de punctie ingepland. Ik heb alleen een beetje m'n twijfels bij het echo van gisteren. Eerst 2 met bijna niets op de achtergrond en dan uit het niets 7/8? Volgens mij heeft ze niet verder gekeken dan haar neus lang is. Maar morgen heb ik haar weer dus ik wacht het wel af.

Ik hoop snel weer iets van jullie te lezen!

Geplaatst

Weet niet wat de hangplek inhoudt, maar kletsen lijkt me leuk.

Ik ben 33 jaar en ben in okt 2008 bevallen van een mooie, prachtige en lieve zoon!

In dec 2009 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waardoor mijn eileider is weggehaald. In april mijn 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap en is mijn andere eileider weggehaald. Aangewezen of IVF, juni gestart met 1e poging, mislukt. In augustus hopelijk een tp van een cryo.

Groetjes Jaatje!

Geplaatst

hey jessica,

jeetje dus je ondergaat een punctie voor 1 follikel brrrrrr. ik vind de punctie het meest verschrikkelijke van de hele behandeling. Knap hoor.:bravo:wat wel weer scheelt dat je niet zoveel hormonen hoeft te spuiten, want dat is ook niet mijn hobby, alhoewel daar raak je ook aan gewend.

Boogie, zo een echo kan raar verlopen of je hebt inderdaad een verpleegkundige die niet goed kijkt. bij deze behandeling zaten er bij de eerste echo wel een stuk of 6 aan de rechterkant en allemaal kleintjes aan de linkerkant, bij de 2e echo zaten er 4 aan de rechterkant die groot waren die andere 2 waren wat klein gebleven en de linkerkant zaten nog steeds wat kleintjes. wij baalden wel want de punctie werd toen gepland dus voor 4 follikels. zoals je hebt gelezen was het anderhalve maand daarvoor nog slechter, dus we dachten we gaan ervoor. en uiteindelijk toen we de punctie kregen zijn er 8 follikels weggehaald, we waren echt blij verrast en toen mijn man me belde uit het VU bleken er 9 eicellen ingezeten te hebben. dus ik ben benieuwd wat jou echo morgen gaat doen.

Jaatje welkom ik neem zelf aan dat met de hangplek bedoeld waar je gewoon een beetje met elkaar kan kletsen en ervaringen uitwisselen. Gefeliciteerd met je zoon al is ie al 2 jaar oud hihihi het blijft een wondertje hopen dat je volgende maand voor een cryo terugplaatsing kan gaan.

nou meiden tot krabbels maar weer

Geplaatst

hoi meiden

hier goed nieuws ondanks dat ik op wacht dag 5 zit,

ik zit hier een beetje te neuzen op het forum, en dan valt er een brief door de brievenbus, en elke keer als ik dit geluid hoor deze week word ik zenuwachtig, ik sta op en ja hoor ik zie hem liggen, een envelop van het VU ik krijg een beetje de zenuwen als ik hem openmaak. er zijn 6 embryo's ingevroren verdeeld over 3 rietjes. ow ik ben zo blij, ik was zo bang dat er weer niks ingevroren kon worden.

nou hoop ik dat ik ze niet hoef te gebruiken, maar toch.

ik had dit berichtje net ook al gepost op het wachtbankje van juli, maar ik ben ook zo blij.

gr. Moki

Geplaatst

hey moki

ik heb niet zoveel last van de punctie het gaat dan ook maar om 1 eitje mischien licht het daar wel aan.

ik mag dinsdag al weer voor de 2 de echo spannend!! iedreen denk dat er 2 in zitten dus we zullen het zien.

en wat goed dat het ingevroren kon worden supper en hopen dat je ze niet nodig hebt.

een fijn weekend liefs jessica

Geplaatst

Hoi Boogie,

Gezellig hoor zo'n ivf hangplek, ik hang gezellig met jullie mee als jullie dat goed vinden. Ik doe ICSI eigen cyclus (net als Minoes). Zit nu even in een pauze, maar we gaan half augustus weer van start. Tot die tijd lekker even tot rust komen.

Moki, wat spannend die wachtweken!! Pffoe slopend kan dat zijn he? De eerste week gaat nog wel maar de tweede? Maar fijn dat je embryo's in de viezer hebt.

Weer extra kansen!

Lfs Ansje

Geplaatst

@ Jaatje,

Wat heb jij ook al een hoop meegemaakt zeg! 2x een bbz en nu dus beide eileiders verwijderd. Wat een moeilijke tijd zullen jullie gehad hebben.

@Ansje

Gezellig hoor dat je mee komt hangen!

Klinkt wel goed het idee dat je geen hormonen hoeft te gebruiken maar je moet natuurlijk wel een punctie ondergaan voor maar 1 follikel.

Ik vraag me af of dat een optie voor ons is? Ik voel me zo naar van die hormonen... Maar ze doen dit alleen in Groningen toch?

@ Minoes,

Spannend wordt het dan voor jullie. Zullen het er 2 zijn of niet. Ik ben benieuwd!

@ Moki,

Dat is zeker goed nieuws. Ik hoop natuurlijk dat je ze niet nodig zult hebben maar toch wel een prettig idee om iets achter de hand te hebben toch?

Bij ons is het uiteindelijk heel anders verlopen dan verwacht. Ontzettend balen :lac: allemaal. Ik had vrijdag 2 hele grote follikels van 19 en 20mm en de rest bleef erg achter 10,12,16mm. Hierdoor is er besloten dat we een escape-IUI zouden krijgen. Ik moest stoppen met Puregon en vrijdagavond Pregnyl spuiten. Nu hebben we vanmorgen de IUI gehad maar helaas maar 300.000 zaadcellen. De slechtste score tot nu toe. Voor ons kwam natuurlijk meteen de vraag wat er nu gaat gebeuren? Want IVF was met deze opbrengst ook geen optie geweest. Nu worden we dinsdag besproken in het fertiliteitsteam omdat ik dus slecht reageerde op de hormonen en omdat we nu liever aangemeld worden voor ICSI. Dit betekent wel dat we naar een ander ziekenhuis moeten maar als dat het beste is...

Verder heb ik echt vreselijke buikpijn. Eerst dacht ik dat het m'n eisprong was maar die duurt al vanaf vrijdagavond dan. En ik heb wel 2 follikels maar ik heb zelf paracetamol moeten nemen voor de pijn. Dat doe ik echt zelden..

Ik voel me rot om meerdere dingen maar vooral van de buikpijn. Ik maak me zorgen maar ik wacht het allemaal maar af.

Geplaatst

@jessica spannend zeg, nou laat je weten hoe je echo is verlopen.

@ansje, pfff de 2e wachtweek is inderdaad slopend en de zenuwen zijn bij mij vandaag al begonnen vannacht (zaterdag op zondag) wakker vanwege krampend gevoel in mijn buik. daar werd ik vanochtend mee wakker dan weer een weeeig gevoel in mijn benen en rug en vervolgens voel ik weer helemaal niks en zo gaat het de hele dag door, en elke keer als ik naar de wc ga krijg ik helemaal de zenuwen. het ergste is gewoon dat wachten je kan er helemaal niks aan doen.en dan elke keer het gevoel of je ongi moet worden en vervolgens voel je weer niks.

@Boogie wat vervelend voor jullie zeg, ik weet hoe je je voelt wij hebben in mei ook een behandeling stop moeten zetten omdat er ook maar 2 zaten die groeide en de rest bleef te klein. Het is een tegenslag en teleurstelling die je moet verwerken. Je bent zo dicht bij het punt en dan moet je opeens stoppen. Bij jullie hebben ze tenminste nog escape IUI gedaan, dat doen ze waarschijnlijk niet in het ziekenhuis waar wij zitten, ik moest ook op vrijdagavond pregnyl spuiten en ze zei dat ik er maar een heel gezellig weekend van moest maken met mijn man.

maar het goede nieuws is dat deze behandeling voor de verzekering niet telt toch? dus je hebt nog steeds 3 behandelingen tegoed, niet te hopen dat je ze allemaal nodig hebt maar toch.

wat inderdaad weer minder is dat het zaad niet zo een goede kwaliteit is, ik ben zelf op dit gebied niet bekend, bij mijn man is het zaad goed het probleem zit bij mij ik heb afgesloten eileiders.

in wat voor opzicht heb je niet goed gereageerd op de hormonen had je er lichamelijk veel last van? of bedoel je dat je niet genoeg follikels aanmaakte? dit was in mei bij mij ook het geval en toen ben ik overgegaan van puregon op menopur en dan geen 175 nee 300 en zoals je ziet heeft dat bij mij een beter resultaat opgeleverd.maar ja elk lichaam is anders ik ben zelf 33 maar mijn FSH is ook verhoogt en dat heeft wel met je vruchtbaarheid te maken.

Boogie wat betreft die pijn in je buik, dat kan te maken hebben met je eierstokken die zijn toch gestimuleerd maar als je te erge pijn in je buik heb en je vertrouwd het niet ( je kent je eigen lichaam toch het beste) zou ik toch even het ziekenhuis bellen waar je onder behandeling bent. je eigen gezondheid is toch het allerbelangrijkste.

nou ik hoop dat je inmiddels over de ergste klap heen bent. en laat weten hoe het met je gaat.

gr. moki

Geplaatst

@jessica spannend zeg, nou laat je weten hoe je echo is verlopen.

@ansje, pfff de 2e wachtweek is inderdaad slopend en de zenuwen zijn bij mij vandaag al begonnen vannacht (zaterdag op zondag) wakker vanwege krampend gevoel in mijn buik. daar werd ik vanochtend mee wakker dan weer een weeeig gevoel in mijn benen en rug en vervolgens voel ik weer helemaal niks en zo gaat het de hele dag door, en elke keer als ik naar de wc ga krijg ik helemaal de zenuwen. het ergste is gewoon dat wachten je kan er helemaal niks aan doen.en dan elke keer het gevoel of je ongi moet worden en vervolgens voel je weer niks.

@Boogie wat vervelend voor jullie zeg, ik weet hoe je je voelt wij hebben in mei ook een behandeling stop moeten zetten omdat er ook maar 2 zaten die groeide en de rest bleef te klein. Het is een tegenslag en teleurstelling die je moet verwerken. Je bent zo dicht bij het punt en dan moet je opeens stoppen. Bij jullie hebben ze tenminste nog escape IUI gedaan, dat doen ze waarschijnlijk niet in het ziekenhuis waar wij zitten, ik moest ook op vrijdagavond pregnyl spuiten en ze zei dat ik er maar een heel gezellig weekend van moest maken met mijn man.

maar het goede nieuws is dat deze behandeling voor de verzekering niet telt toch? dus je hebt nog steeds 3 behandelingen tegoed, niet te hopen dat je ze allemaal nodig hebt maar toch.

wat inderdaad weer minder is dat het zaad niet zo een goede kwaliteit is, ik ben zelf op dit gebied niet bekend, bij mijn man is het zaad goed het probleem zit bij mij ik heb afgesloten eileiders.

in wat voor opzicht heb je niet goed gereageerd op de hormonen had je er lichamelijk veel last van? of bedoel je dat je niet genoeg follikels aanmaakte? dit was in mei bij mij ook het geval en toen ben ik overgegaan van puregon op menopur en dan geen 175 nee 300 en zoals je ziet heeft dat bij mij een beter resultaat opgeleverd.maar ja elk lichaam is anders ik ben zelf 33 maar mijn FSH is ook verhoogt en dat heeft wel met je vruchtbaarheid te maken.

Boogie wat betreft die pijn in je buik, dat kan te maken hebben met je eierstokken die zijn toch gestimuleerd maar als je te erge pijn in je buik heb en je vertrouwd het niet ( je kent je eigen lichaam toch het beste) zou ik toch even het ziekenhuis bellen waar je onder behandeling bent. je eigen gezondheid is toch het allerbelangrijkste.

nou ik hoop dat je inmiddels over de ergste klap heen bent. en laat weten hoe het met je gaat.

gr. moki

Geplaatst

Hoi Dames,

ICSI eigen cyclus doen ze voor zover ik weet alleen in het UMCG in Groningen.

Deze behandeling mag ik 6x doen en staat gelijk aan één hyperstimulatiebehandeling.

Na 6x is de kans op zwangerschap even groot als bij een behandeling hyperstimulatie. Als dit niks wordt mogen we nog twee hyperstimulatie behandelingen doen.

Voordeel is dat ik maar weinig hormonen hoef te spuiten, nadeel is dat er veel mis kan gaan en ze maar met één eicel iets kunnen.

Bij mijn derde behandeling had ik al een eisprong gehad en waren ze te laat voor een punctie.

Die puncties vallen me mee, het is ook maar één eiblaasje wat ze aanprikken en daar geven ze geen verdoving voor. Van te voren neem ik vaak wel even een paracetamol. De puncties bij een hyper zijn natuurlijk wel pijnlijker en daar krijg je wel verdoving voor.

Moki, echt spannend voor je. Wanneer mag je een test doen?

Je voelt ook van alles in die wachtweken he? Het is moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Afleiding zoeken helpt.

Boogie, wat rot voor je meid. Gelukkig dat je nog een IUI hebt gekregen, elke kans is er weer eentje maar ik kan me voorstellen dat je liever wat meer follikels had gehad. Gelukkig maar dat dit niet voor een poging telt.

Misschien reageer je wel beter op andere hormonen. Doen ze in het ziekenhuis waar jullie nu lopen geen ICSI dan? Ik denk wel dat met icsi de kans groter is op bevruchtingen. Het zaad van mijn vriend is ook slecht en bij ons zeiden ze gelijk al dat het icsi zou worden.

Liefs Ansje

Geplaatst

@ansje toch wel fijn dat je 6 pogingen hebt en als die niet lukken dat je dan nog 2 icsi behandelingen krijgt, natuurlijk heb je wel minder kans met maar 1 eicel. ik vind de punctie het ergste van de hele behandeling bij ons in het ziekenhuis krijg je alleen maar een plaatselijke verdoving dus ook niet echt veel, als ik hier op het forum lees dat sommige onder narcose gaan of zelfs morfine krijgen, maar eigenlijk wil ik dat ook allemaal niet is toch weer allemaal rotzooi die je in je lichaam krijgt.

Ansje toen jullie een eisprong hadden voor de punctie word dat dan als behandeling geteld of hou je die behandeling dat te goed?

Ik voel me het zelfde als gisteren, ik zoek ook wel afleiding maar als ik dan weer wat voel ben ik helemaal afgeleid, gisteren hadden we bezoek en als ik dan kramp in mijn buik krijg dan ben ik er toch niet helemaal bij. ik durf niet eens meer te hopen (diep van binnen wel) maar elke keer denk ik pfff moet ongi worden.

de testdag is zaterdag alleen het ziekenhuis waar ik loop is de afdeling een paar weken gesloten dus moet het met een zelftest doen.

Geplaatst

@ Boogie, wat rottig zeg van de escape iui. Sterkte in deze rottige tijd.

@ moki, je komt steeds een stapje dichterbij!

Ik heb nog een vraagje, misschien is het herkenbaar of juist niet. Ik heb vandaag mijn eisprong (natuurlijke) de 1e na mijn ivf. Maar heb zo'n pijn dat ik er bijna niet van kan lopen en zelfs een ibuprofen heb genomen. Herkenbaar?

Geplaatst

@Jaatje ik herken het wel ja ze toch bezig geweest met je eierstokken, ik voel sowieso mijn eisprong wel altijd maar na een behandeling was het toch wel een stuk pijnlijker.

Geplaatst

Hoi Moki,

Helaas telt het wel als een poging. Gaat dus ietsje anders dan bij de hyperstimulatie, daar telt het vanaf dat je een punctie hebt gehad.

Ik mag deze behandeling 6 x doen en in het ziekenhuis hadden ze al gezegd dat je gemiddeld zo'n twee keer een terugplaatsing hebt uit 6 behandelingen.

Vervelend dat je last hebt van pijn in de buik. Dat helpt niet echt mee he als je wat afleiding zoekt. Nog een paar daagjes volhouden en dan weet je het.

Ik duim voor je hoor!

Lfs Ansje

Geplaatst

hey ansje

ja alles was weer supper ben zo blij.

ik had namelijk nestel bloed 1 drupje heeeeeel klein maar was best bang ik dacht nee he heb ik er van mogen proeven en is het klaar zo maar gelukkig niet.

hoe gaat het met jou?

en de rest van de dames houden jullie he nog een beetje denk aan jullie.

liefs x jessica

Geplaatst

@Ansje jee gemiddeld 2 terugplaatsingen dat is ook niet veel dus. maar ze hebben dan ook het gemiddelde genomen, dus als je mazzel hebt kunnen het er meer zijn. nou ik vind het sowieso knap dat jullie een punctie ondergaan voor 1 eicel.

mijn pijn in mijn buik is wel weg hoor ik voel inmiddels helemaal niks heb nog wel wat pijn in mijn borsten maar dat voelde vanochtend ook al minder dan gisteren, en dan begin ik me toch wel zenuwachtig te maken, want zo begint mijn menstruatie ook altijd. pfff ik wist vandaag ook niet waar ik het zoeken moest, af en toe denk ik was het maar zaterdag dan wisten we waar we aan toe waren. en je kan ook echt helemaal niks doen alleen maar afwachten.......w8

@jessica en hoeveel zijn het er nou je zei toch dat sommige dachten dat er 2 in zaten.

Geplaatst

@ Moki fijn dat het herkenbaar is.

Ik ga morgen een maand met vakantie, misschien even tussendoor terug voor tp. (hoop ik) want ik ga niet ver, zit aan de belgische kust.

Jullie nog plannen? Hoop dat iedereen toch een beetje kan genieten van het mooie weer! Liefs

Geplaatst

Hoi ladies!

Hier is het rustig. Ik wacht zonder te hopen. De kans is zo klein...

Heb nog altijd buikpijn gelukkig wel een stuk minder maar af en toe is het weer zo fel, het straalt uit naar mijn rug dan. Heel naar allemaal.

Morgen heb ik een afspraak met de gyn om te praten over welke hormonen ik een volgende keer moet gaan gebruiken en over de mogelijkheden wat betreft ICSI. Toch wel weer spannend... Dan zal ik meteen eens vragen wat die pijn kan zijn. Misschien wel weer een cyste ofzo.

@ Jaatje,

Lekker joh een poosje ertussen uit. Geniet er maar van!

@ Minoes,

Fijn dat alles goed was. Wat zul jij genieten zeg! Heerlijk hoor.

@ Ansje,

Ik vind het toch wel heel belastend klinken. Jammer dat ze het alleen in Groningen doen. Dan zal het dus nooit een mogelijkheid voor ons zijn mocht ik ook niet reageren op de hormonen... Klinkt trouwens wel belachelijk dat als je een eisprong hebt gehad het toch als behandeling wordt gezien. Ik ben nu ook gestopt met de IVF maar dat telt niet als IVF terwijl ik wel alle hormonen en voorbereidingen heb gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden