Ga naar inhoud

bijna 20 weken zwanger super onzeker!!


Leepat

Aanbevolen Berichten

Hoi Allemaal,

 

 

 

Ik heb even een vraag, ik durf er om me heen ook niet over te praten omdat ik niet als een zeur wil overkomen.

 

 

 

Maar ik heb sinds 2 weken al zo´n onzeker gevoel, ik voel ons kind helaas nog niet, vind me buik nog niet echt groeien, afgelopen paar weken in ieder geval niet. Ik weet dat het voor een 1e kindje nog vroeg kan zijn voordat je iets voelt. Had de hele week ook al last van me onderbuik daar heb ik de verloskundige voor gebeld die gaf aan dat dat bandenpijn is, maar ben dan weer zo´n muts dat ik niet durf te zeggen dat ik zo onzeker ben over of alles nog goed gaat van binnen. Juist ik was degene die vanaf het begin me eigen niet druk maakte dat er iets kon gebeuren.

 

 

 

Maandag mag ik eindelijk weer voor controle en dinsdag de 20 weken echo. Iedereen zegt probeer te genieten. Me schoonmoeder ging zelf lachen toen ik me probeerde te uiten dat ik bang ben dat het niet goed gaat van binnen. Dat bedoelde ze overigens niet vervelend komt omdat ik normaal heel nuchter ben over alles en snel grapjes maak maar nu ben ik echt onzeker en weet ik me niet te uiten. Ik ben gewoon gerust als ik maandag het hartje weer zie kloppen.

 

 

 

Sorry voor me gezeik maar ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf moet het enige wat ik kan doen is wachten tot maandag.

 

 

 

herkent iemand deze onzekerheid, zal vast wel iets normaals zijn tijdens je zwangerschap en die stomme hormonen ook

 

 

 

groetjes

 

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi patries

 

 

 

Ik herken je gevoel helemaal hoor. Ook ik heb het en het gaat gewoon niet weg. Heb ook steeds last van buikpijn en ik voel de beeb ook nog niet. Waarschijnlijk ligt je placenta aan de voorkant en duurt het langer voor je iets voelt. De VK zei tegen mij dat ik ongeveer rond 24 wkn iets kan gaan voelen.

 

Mijn man heeft zijn oor op mijn buik gelegd en die hoorde de hartslag van ons kleintje. Misschien lukt het bij jullie ook wel??????? mij geeft dat wat rust.

 

 

 

Ik hoop voor je dat je maandag weer wat gerustgesteld bent. Ik leef ook van afspraak naar afspraak dus het is heel normaal, en waarschijnlijk heeft er bij jullie een lange tijd tussen gezeten voor je weer mag gluren?

 

 

 

Sterkte meid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Lieve Patries,

 

 

 

Kan me je onzekerheid helemaal voorstellen hoor... hier nog zo'n 'muts'. Vooral mijn mannetje begrijpt soms helemaal niets van me met m'n emo buien. Ik heb wel het geluk dat ik ons meisje al redelijk vroeg in de zwangerschap kon voelen (en de laatste dagen steeds frequenter), maar dat doet niets af aan het feit dat ik me echt om alles druk kan maken. Ik zal ook weer heel erg blij zijn als ik haar dinsdag weer heb gezien en een week later mag ik weer naar de vk.

 

 

 

Ik heb gedacht om zo'n Angelsound te kopen, maar heb ook begrepen dat dat niet goed is voor de baby: regelmatig luisteren daarmee. Idd, zoals S&S al zegt: lekker ouderwets je man met zijn oor op je buik.. of een toiletrol (of iets in die geest) gebruiken... is er toch weer een bevestiging..

 

 

 

Liefs,

 

San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

 

 

 

Het klinkt heel herkenbaar. Tijdens mijn zwangerschap lag mijn placenta aan de voorkant en daardoor duurde het behoorlijk lang voordat ik de kleine kon voelen en dan ook nog 's stukken minder dan ik heb begrepen van andere mensen. Dat maakt dat je soms erg onzeker kan zijn.

 

Als ik jou was, zou ik het de volgende keer toch bespreekbaar maken met de vk. Het kan ook zijn dat als je straks de 20 weken echo hebt gehad, dat dan je onzekerheid verdwijnt. Vaak ben je extra onzeker vlak voor een controle en na de controle verdwijnt dat weer.

 

Als je echt twijfelt dan zou ik de vk gewoon vandaag bellen, misschien mag je wel evn komen om naar het hartje te luisteren, dat geeft toch ook weer rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leepat,

 

 

 

Ik las net op babybytes dat lang niet iedereen al iets voelt rond 20 weken. Is per persoon verschillend blijkbaar.

 

Mooi dat je al zo snel een echo krijgt. Volgens mij zijn wij rond dezelfde tijd uitgerekend :-) (Ik rond 14-12)

 

 

 

Groet

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries

 

 

 

ik herken je gevoel niet maar kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Fijn dat je maandag weer controle hebt maar ik zou denk ik toch je onzekerheid bespreken met je verloskundige, je bent echt niet de enige en ik kan me voorstellen dat je af en toe extra langs mag komen, al is het maar om even naar het hartje te luisteren.

 

 

 

moet zeggen dat ik richting de 20 weken met name benieuwd was naar het geslacht maar een week van te voren zat ik toch ook meer met de gedachte, nu maar hopen dat alles echt goed is, niet vreemd meis!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden bedankt voor al jullie reacties dat doet me echt goed....

 

 

 

ik denk inderdaad dat het aan meer dingen ligt ik vind de 20 weken echt dus echt doodeng, tuurlijk ben ik blij dat we weer mogen kijken maar straks is er een afwijking pfff moet er niet aan denken.

 

 

 

Maar ik ga proberen te genieten nog 2 dagen en dan eerst voor controle bij de vk en dan dag later voor 20 weken echo. Ik vind het heel spannend allemaal en ik zal het zeker kenbaar maken bij de vk dat ik zo onzeker ben. Er zat net als bij ieder ander gewoon 4 weken tussen maar dit was nu voor mij voor het eerst in het begin gingen we om de 2 weken omdat ik ook nog in het ziekenhuis liep dus daar heeft het ook mee te maken.

 

 

 

nogmaals bedankt vandaag maar even me gedachten verzetten en vast wat spullen kopen om een begin te maken voor de babykamer die helemaal leuk gaat worden.

 

 

 

groetjes

 

Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,

 

 

 

heel herkenbaar! ik was zo bang voor slecht bericht met 20 weken.. dat ze nu vervolgens de hersentjes/gezichtje en het hartje niet hebben kunnen beoordelen zit me echt niet lekker.. vrijdag mag ik terug hopelijk kwelt meisjelief moeders niet langer gaat plagen en alles duidelijk gaat laten zien..

 

Maar ik had dit ook wel elke keer met een echo etc.ik denk ook dat dit gevoel bl;ijft aanhouden tot 40 weken..

 

 

 

heel veel kijkplezier maandag

 

 

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,,

 

 

 

Ik heb aan het begin van de zwangerschap een angelsound gekocht, die gebruikte ik als ik onzeker was. het werkte super goed...! (je kunt ze ook op marktplaats vinden)

 

Ik hoop dat je na je 20 weken echo weer een beetje gerust bent, enne ik voelde alleen kleine bubbels in het begin ongeveer 24 weken.. als je het vaker voelt weet je wel dat het je kindje is. En over je buik zou ik me geen zorgen maken hoor, mijn schoonzus was 35 weken zwanger en toen pas kwam een buikje!

 

 

 

liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Patries,

 

 

 

De hormonen kunnen rare dingen met je doen hoor, dus het geeft niets als je hier even je ei kwijt wilt. Zelf voelde ik de baby pas bij 23 weken, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken hoor, geloof me, je gaat nog vaak genoeg denken 'oei, dat was een flinke schop', bijvoorbeeld als je net even ontspant op de bank na een vermoeiende dag of als je net lekker in slaap bent gevallen ;-)

 

 

 

Probeer te genieten...voor je het weet is je kleintje er!

 

 

 

Groeten,

 

Leeuwtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey patricia

 

ikk herken je gevoel ook hoor

 

geloof gisteren voor het eerst de beeb 1x gevoeld te hebben maar weer dit niet zeker

 

ben ook nog erg bang dat het fout zou gaan

 

nu heeft de echo me weer voor een poosje gerust gesteld maar twijfel veel hoor

 

heb hier zelf met niemand over gehad ook niet met mijn man omdat ik ook niet wou zeuren

 

heb ook veel pijntjes in de buik gehad en hier voor gewoon de vk gebeld kon de zelfde dag nog langs komen om het hartje te horen

 

hoop dat je manndag ook een goede bevestiging mag hebben

 

groetjes sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verhaal is ook voor mij herkenbaar.

 

Ik was ook onzeker gedurende de zwangerschap.

 

Eindelijk was ik dan zwanger (na bijna 4 jaar) en ik was gedurende de zwangerschap ook onzeker, ik keek ook echt uit naar de echo's.

 

Had in het begin ook last van bloedverlies, dus dat hielp ook niet echt mee.

 

Als je twijfelt zou ik zeker je VK bellen en haar ook uitleggen hoe je je voelt.

 

We hebben toch een andere voorgeschiedenis dan vrouwen die "gewoon" zwanger raken vind ik.

 

Heel veel plezier met je echo maandag!

 

Willen jullie weten wat het wordt of blijft het een verrassing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onzekerheid is ook mij bekend (geweest), gedurende de hele zwangerschap. Als je alleen bij de verloskundige komt, omdat het nou eenmaal goed gaat met jou en je kleine, dan is die onzekerheid bij de 20wkn-echo volgens mij nog groter. Groter dan wanneer je 3 wekelijks een echo krijgt, zoals dat bij onze tweelingzwangerschap ging.

 

Die spanning vlak voor de echo's zijn bij mij tot bevalling toe gebleven. Ik had zo iets van; als ik ze eenmaal in mijn armen heb, weet ik pas zeker dat het goed is.

 

 

 

Ik wens je in ieder geval veel sterkte tijdens de spannende dagen en hoop dat je dinsdag supertrots rondloopt, wetende dat alles goed is met je kleine (en dus ook met jou).

 

 

 

lfs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey, je verhaal is ook bij mij herkenbaar hoor.ik heb ook nog helemaal geen buik en draag nog steeds mn gewone broeken,wel een paar zwangerschapsbroeken gekocht.heb vorige week het hartje weer gehoord maar zat er best wel over in.en over 3 weken de 20 weken echo en dat is ook super spannend.en ik voel de baby ook nog niet hoor,maar komt vast nog wel.

 

jij volg week heel veel succes met de echo.zullen spannende dagen zijn.

 

liefs miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Erg herkenbaar die angst en onzekerheid. Heb ik zelf ook. Tot de 14de week was het nog erger, nu begin ik het toch echt te geloven maar blijf angstig.

 

Mijn buik is wel bol en voel de bebe af en toe, maar nu maak ik me zorgen om de 20 weken echo, zoo spannend en eng tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden