Ga naar inhoud

Kwaliteit cryo na ontdooien

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb net het hele forum afgezocht en internet maar kan geen bevredigend antwoord vinden.

Overal kom ik verschillende verhalen tegen over cryokwaliteiten na ontdooien. Ik heb net een cryo tp gehad waar ik ontzettend blij mee ben, op mijn vraag, wat is nu de kwaliteit van de cryo, kreeg ik het volgende antwoord:

7 cellig ingevroren, tijdens het ontdooien werd meteen duidelijk dat de kwaliteit goed is, op dit moment werd er niet meer gesproken over een (zoveel) cellige embryo maar over een vochtstadium waarin alles een geheel is geworden.

Snappen jullie het nog, ik kan nergens iets terug vinden over een vochtstadium. Is dit dan een blasto of morula???

Geplaatst

Hi,

Ik heb vorige week een cryo TP gehad van een 8 cellige embryo. Ze vertelde mij, als een emryo niet beschadigt is, blijft de kwaliteit gelijk aan het moment dat het ingevroren is. Omdat ze het 'sóchtends ontdooien en s'middags terug plaatsen kunnen ze geen deling zien. Het vocht stadium heeft met het ontdooi proces te maken.

Hoop dat je er iets mee kan, en anders toch maar eens vragen bij he arts?

Guusje

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Het kan zowel een morula als een blaster zijn.

Eerst is het een morula en na doordelen daarvan spreekt met van een blasto.

Misschien kun je naar het ziekenhuis bellen om het te vragen, hun zullen het wellicht wel weten. Je hebt in ieder geval een hele mooie cryo terug geplaatst gekregen!

Succes in de wachtweken en op naar een positieve test!!

Geplaatst

Bedankt voor de reacties, ze zeiden al dat het een mooie was, ik zit bij MC Kinderwens en zijn nogal voorzichtig volgens mij om mensen niet teveel hoop te geven. Nogmaals ben zo dankbaar dat er een tp is geweest.

Nu nog geduldig afwachten.

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Ik zou denken een blastocyt omdat de cellen niet meer te tellen zijn.

Spannend zeg, ik duim voor je op een positief resultaat!

Liefs Disi

Geplaatst

Ja dat lees je goed Sylvie, in 2008 hebben ze 1 buisje met 2 cryo`s ontdooit (uit de poging van de eerste ICSI-->zoon) waarvan 1 het heeft overleeft en dat is onze dochter geworden!

Aankomende maand hoop ik dat zo nog een keer te mogen meemaken.

Ik hoop morgen ongesteld te worden zodat we er nog een keer voor kunnen gaan.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb nog een andere cryo vraag. Wij hebben afgelopen vrijdag een 'gewone' terugplaatsing gehad van 1 embryo. Er waren er echter 5 bevrucht. Ik vroeg aan de gyn. (Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg) hoeveel van de resterende 4 er goed genoeg waren om in te vriezen. Toen zei ze dat ze dat nog niet wist omdat ze de embryo's die voor cryo in aanmerking komen altijd nog een poosje "door laten delen". We zouden er vanzelf een brief over krijgen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je iets hoort?

alvast super bedankt!

Groetjes,

An

Geplaatst

Hoi An,

Ik heb alle keren rond de 2 weken bericht gekregen.

De eerste 3 keren hadden we geen cryo's en de laatste keer, de 4e poging, hadden we gelukkig wel cryo's.

Bij ons in het ziekenhuis VU laten ze ook de embryo's nog doordelen voordat ze kunnen bepalen of de kwaliteit goed genoeg is om in te vriezen.

Succes met de wachtweken en ik hoop voor je dat deze embryo lekker blijft plakken en dat je ook nog eens mooie cryo's hebt (voor een volgende ronde :-))

Geplaatst

@Sylvie, geweldig,een ontdooiiin van 100% en dan nog zo mooi!!!, ik duim voor je meis!!!

@Annnnn, wij krijgen van Brussel direct bericht als er geen cryos zijn, en laatste keer waren er 2, toen werd gelijk al bij de verse tp gezegd dat er 2 cryootjes waren, ze waren toen al erg goed blijkbaart maar bij enige twijfel zeggen ze daar niets en krijg je een week of 2 later per post bericht.

veel succes!

@Disi, wat heerlijk, al 2 kindjes uit 1 poging wie weet...dadelijk een 3-eiige drieling met steeds een tijdsverschil ertussen, hoe bijzonder is dat!!!

succes

liefs

Babeth

Geplaatst

Sylvie,

Ik wil je heel veel succes toe wensen!

In Genk krijg je voor een 'verse' tp een gesprek met de laborant.

Je krijgt foto's te zien van de embryo's die je terug geplaatst gaat krijgen en je krijgt ook te zien en horen welke embryo('s) er ingevroren gaan worden.

Geplaatst

ow Wish,

dat is geweldig! in Brussel komt terwijl je klaarligt voor de tp de embryologe en deze vertelt dan het eea.en beantwoord eventuele vragen, helaas geen foto´s oid....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Bij het SFG in Rotterdam kreeg ik de brief pas na 3 weken, ze waren me vergeten.

Bij MC Kinderwens kreeg ik het op de dag van tp te horen, erg fijn.

Disi is toch wel bijzonder, je kinderen zijn tegelijk "gemaakt" maar op andere momenten afgemaakt.

Dat je foto's krijgt te zien van het allereerste begin stadium is wel grappig, daar kun je dan het babyalbum mee beginnen als ze ook nog blijven plakken. Leuk.

Geplaatst

Ik volg dit schema altijd maar:

• bevruchting dag 1 (punctie)

• 2-tot 4 cellen dag 2

• 8 cellen dag 3

• Morula dag 3/4

• Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

• Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

• Blastocyste dag 5

• Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Bij een cryo is het vaak zo dat ze bijvoorbeeld een compactie invriezen (hadden wij) en dat het dan bij ontdooien 8/9 cellig is. Ze vallen vaak een fase terug. Als ze dan weer gaan doordelen is een goed teken.

Met niet meer te tellen duiden ze in Voorburg een compactie stadium aan. Morula is 'veelcellig' maar de cellen zijn nog wel te onderscheiden (niet meer te tellen). Compactie kun je de afzonderlijke cellen ook niet meer echt zien. Cavitatie betekent dat er zich een holte begint te vormen, je ziet dan een soort inham aan één kant. Vervolgens is het dan een blastocyste, die kan gaan innestellen.

Je ziet ook dat er veel gebeurt in een paar dagen, dus het stadium waarin het is teruggeplaatst kun je inmiddels al ver voorbij zijn. Succes in de wachtweken!

Geplaatst

Wij konden in Voorburg ook in het lab.

Hier een foto van ons mooiste embryootje. Waar hij met de pen wijst is het begin van een cavitatie stadium, daar begint de holte voor de blastocyste te komen. Helaas zijn ze niet blijven plakken, maar mooie plaatjes zijn het wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden