Ga naar inhoud

Wat nou dan weer...???

Gast Mart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige week

Maandag dag 12 na punctie:

-> licht bloedverlies

-> op de middag een heeeeel licht plusje.

Dinsdag:

-> menstruatie goed doorgebroken

-> test negatief.

-> Poging mislukt.

Vandaag

Maandag dag 19 na punctie:

-> nog heel licht bloedverlies

-> voor de formaliteit en een bbz uit te sluiten nog bloed laten prikken bij het ziekenhuis.

-> hcg 68

Conclusie:

Ik ben inmiddels ongesteld geweest, flink bloedverlies gehad, geen stolsels en matige buikpijn.

Het verklaart in ieder geval m'n emotionele buien tot nu toe en dat ik me niet toppie voel.

Donderdag moet ik opnieuw bloed laten prikken en krijg ik 's middags de uitslag.

Ik weet natuurlijk wel dat het niet op goede zwangerschap zal uitdraaien, maar laat het dan please! niet een bbz zijn.

Wat denken jullie...alsnog een miskraam op komst, heb ik 'm al gehad of zal er een bbz op de loer liggen.

Geplaatst

Hé getsie, Mart. Spannend zo richting donderdag!

Hoop dat het idd geen bbz is. Bah, dan maar liever alle spanning en ellende meteen achter de rug ipv zo'n nasleep waar je van in spanning zit en niet fit van bent.

Succes de komende dagen!

Geplaatst

Wat heb ik met jou en je partner te doen zeg, wat komt er allemaal op jullie pad!!!

Om 'gek' van te worden zeg.....

Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wil je zeker wel heel veel sterkte toe wensen.

:hug:

Geplaatst

Jeetje dat is echt ^*&%! Hoop voor je dat het idd geen BBZ is. Weet ik helaas ook niet zoveel van. Wil je wel heel veel sterkte wensen!

Geplaatst

Ik weet trouwens wel dat na een miskraam je HCG nog even aanwezig kan blijven. Maar waarom heb je dan eerder nog negatief getest? Hmm echt vreemd. Of een hele late innesteling? Dat hoop ik natuurlijk voor je, maar kan me voorstellen dat je daar niet in gelooft.

Geplaatst

Oh Martha, ik hoop niet dat het een bbz is zeg....Hou jezelf goed in de gaten en als je buikpijn krijgt, direct naar het ziekenhuis. Sterkte!

Geplaatst

Hoi Martha,

Ik heb 2 bbz gehad en toen had ik op wd 9 al een licht streepje op de test en op wd 11 een hcg van 49 bij de eerste en bij de tweede bbz 24, ik heb toen ook bloed verloren maar dat was niet zoveel als bij een menstruatie. Die brak pas door nadat ik gestopt was met de bollen en toen zat ik al op wd 25-30.

Ik ben benieuwd donderdag , ik hoop niet dat het een bbz is voor je.

Ik vind het wel raar dat er eerst geen streepje te zien is en dat daarna de bloedtest toch hcg aangeeft.

Kan je niet eerder bloed laten prikken en een echo ( zien ze of de baarmoeder leeg is of niet en kunnen ze de eierstokken zien)

Sterkte

suus

Geplaatst

Oh Martha wat een onzekerheid weer! Wat een ellende...

Heb er niet heel veel verstand van maar misschien heb je idd een miskraam gehad en zit er nog een restje hcg in je bloed? Zou bij een bbz je hcg niet hoger moeten zijn nu?

Ik hoop het in ieder geval niet voor je. Heeeeel veel sterkte.

X Miekske

Geplaatst

dames ik zal echt heel dom zijn

maar hoe kan je een bbz krijgen als je via ivf oid zwanger wordt

gaat het bevruchte eitje dan tegen de stroom in weer omhoog ?

ik snap dat dus echt niet

het wordt toch terug gezet in je bm waarom dan nog rond zwemmen tegen alles in

Geplaatst

Oh Mart, wat een rotsituatie.

Ik kan niet veel meer zeggen dan dat je tot donderdag zal moeten wachten, tenzij je natuurlijk veel buikpijn krijgt...

Ik heb een bbz gehad en toen had ik op dag 21 na IUI een hcg van 91 en dat bleek dus langzaam verder te stijgen. Ik heb constant bloedverlies gehad, maar niet zoveel als een menstruatie....

Ik hoop heel hard voor je dat het geen bbz is....

Geplaatst

Wat een onzekerheid zeg!!! Ook ik hoop voor je dat het geen bbz is!! Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst
dames ik zal echt heel dom zijn

maar hoe kan je een bbz krijgen als je via ivf oid zwanger wordt

gaat het bevruchte eitje dan tegen de stroom in weer omhoog ?

ik snap dat dus echt niet

het wordt toch terug gezet in je bm waarom dan nog rond zwemmen tegen alles in

Mart ik hoop toch echt voor je dat je geen bbz hebt. Nog meer op je bordje.....

Pleun? Ik heb dezelfde vraag dan jij, snap er niets van. Het komt toch vrij regelmatig voor. Kan iemand ons uitleggen hoe dit werkt?

Geplaatst

@Martha

lieve meis, wat een uitslag, hier had je natuurlijk geen rekening mee gehouden, ik heb er geen ervaring mee maar ik hoop voor je dat het geen bbz is.

Jeetje, als er dan al geen goede zwangerschap is...waarom dan deze ellende???!

sterkte meis!!!!

@Pleun en Vanessa,

deze info staat op de site van het UZ Brussel:

Komt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vaker voor bij IVF?

Voor een vrouw die op de natuurlijke manier zwanger raakt, bedraagt de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap één procent. Voor een vrouw die zwanger wordt via IVF is die kans niet groter, tenzij ze een beschadiging heeft aan de eileider(s).

Dat de IVF-behandeling op zich toch tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan leiden, hoeft geen verwondering te wekken. Hoewel bij de transfer de embryo's zorgvuldig in de baarmoeder worden geplaatst, zullen ze zich niet meteen aan de baarmoederwand hechten. Dat verklaart waarom ze soms toch nog migreren naar de eileider en daar tot ontwikkeling komen. De zwangerschap moet in dat geval worden onderbroken (zie onderbreking buitenbaarmoederlijke zwangerschap).

groetjes

Babeth

Geplaatst

Bah bah bah, hoeveel ellende kan een mens hebben. Ik weet geen zinnig antwoord te geven. Ik hoop op een wonder voor jou, maar zoals je zelf al schrijft, denk je zelf het dat het niet ( meer ) zo is.

Ik hoop voor je dat het geen bbz is. STERKTE

Geplaatst

Jeej Mart, wat een @##$#@$ bericht zeg!! Hopelijk idd geen bbz, pffff.... wat een onzekere dagen ga je tegemoed, heel veel sterkte!!

@ Pleun, mijn schoonzus zit in het EMC, ook zij heeft een bbz gehad met IVF. De arts daar heeft gezegd dat het heel normaal is bij ivf, omdat het embryo met een beste kracht teruggebracht wordt in de baarmoeder, waardoor het dus te ver door kan schieten. Met als gevolg dat het zich gaan innestelen buiten de baarmoeder. Ik had er ook nog nooit van gehoord, dus ja....

Heeeeel veeeel knuffels Mart!

Geplaatst

Jeetje Martha, wat een onzekerheid. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid en is het geen bbz.

Sterkte!

Liefs Astrid

Geplaatst

Lieve Martha, wat een vervelend bericht!

Eigenlijk hoop ik dat er een soort wondertje plaatsvindt... jouw verhaal moet nu eens een happy end (beginning meer) krijgen.

Maar we moeten realistisch zijn, he... dan maar voor nu de minst slechte:

hopelijk geen BBZ!

Sterkte en liefs,

Nine

Geplaatst

Meid vanuit hier een dikke knuffel en het zit jullie echt niet mee he!!!??

Ik hoop dat je donderdag meer duidelijkheid krijg.

Heel veel sterkte.

Liefs Corina.

Geplaatst

jeetje mina ook dat nog, ik hoop dat het idd geen bbz is. Het kan inderdaad bij ivf, mijn vriendin heeft het ook gehad. Maar laten we hopen dat het niet zo is. sterkte Mart!

Geplaatst

He mart, hoop voor je dat het geen bbz is. Ik heb er zelf 2 gehad, maar dit was nooit een gewone menstruatie, de eerste duurde 3 weken en de tweede was alleen bruin bloedverlies. Ik duim voor je, hopelijk kun je het een beetje van je af zetten. liefs

Geplaatst

Hoi lieve Marthe,

Sjee, wat een onzekerheid weer voor je...denk je dat je alles hebt gehad, krijg je dit ook nogeens op je dak.

Op dit moment ben ik ook in afwachting of ik ook een bbz heb...het is niet meer vitaal maar er zit wel iets vreemds wat ze niet kunnen plaatsen.

Bij mij was de schok van een miskraam dus ook niet genoeg....en worden m'n zenuwen nogmaals op de proef gesteld.

Meid ik wens je heel veel sterkte...kan me ontzettend!! Goed voorstellen hoe je je moet voelen.

Dikke kus van mij.

Geplaatst

jeetje Martha wat een ellende en wat een onzekerheid allemaal, en dat ook nog eens midden in je vakantie een tijd waar je eigenlijk een beetje bij zou moeten komen, wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd dan?

ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn ik hoop voor jou geen bbz want daar zit je nu inderdaad niet op te wachten.

Heel veel sterkte en succes donderdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden