Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En iedereen wacht op augustus.. maar misschien gebeuren er deze week en de volgende nog andere leuke dingen (die even niets te maken hebben met dit ecd-thema) en dat is dan mooi meegenomen!

Mylo, ik begrijp je niet. Hoe kun je bij eiceldonatie ook ervoor kiezen om te doneren als het al bij jezelf gelukt is. (en ditzefde niet andersom bij spermadonatie) dan zou je toch zwanger zijn en dan vindt er toch geen eisprong meer plaats? En juist spermadoneren kan ten alle tijden, toch?

O, nu ben ik helemaal in de war.. natuurlijk krijgen we uitgebreid uitleg in st geergen.

Wie weet hoe dat kan dat er bij wederkerigheid ECD geen wachttijden zijn? Is de vraag en het aanbod van spermadoneren net zo groot als eiceldonoren? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen?

Nog een half uurtje hier op ons forum.. dan weer aan het werk.

Hier in freibuerg waar ik woon regent het op het moment.. puhh waar is de zomer gebleven?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kera

Bij ivf zijn er bepaalde risico's bijv overstimulatie en ontstekingen na de punctie. Daarom wordt je de mogelijkheid geboden om na je zwangerschap terug te komen om te doneren. Ze gaan hierbij uit van je eerlijkheid en oprechtheid. Bij sperma donatie zijn er geen risico's dus vandaar direct doneren.

Er zijn steeds meer mensen die bij geertgen komen en die kiezen voor wederkerigheid Daarom zijn de wachtlijsten beheersbaar. Veel mensen die daar komen kiezen voor het wederkerigheidstraject.

Corina ik hoop echt dat alles goed gaat en dat je snel weer verder kunt bij geertgen! Ik ga voor je duimen!

Maya sterkte!

Ik zit er trouwens over te denken om tarwekiem olie te gaan slikken schijnt goed te zijn voor de innesteling heb ik ergens gelezen!

groeten mylo

Geplaatst

Even een update :

Onze donor heeft gisteren haar eerste echo gehad en alles blijkt ok te zijn. Ze lijkt deze keer w�goed te reageren op de medicijnen.

Geen idee hoeveel follikels ze heeft. Aangezien het om anonieme donatie gaat, krijgen wij deze info niet via het ziekenhuis.

Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een controle-echo. Hopelijk heeft mijn slijmvlies een mooie dikte (want dat is ook dikwijls een bijkomend probleem bij mij).

Pickup zou +/- midden volgende week zijn.

Spannneeeeeund !!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late reactie, maar we zijn een paar dagen lekker weggeweest, dus heb niet eerder de kans gehad om te reageren.

@Kera: Goed gedaan hoor! Moet je zien hoeveel reacties er in een paar dagen al zijn. We zijn gisteravond teruggekomen en ik heb (natuurlijk) meteen deze site gecheckt en zag je berichtje wat ik van je gehad heb. Dus meteen even snel naar dit nieuwe topic gegaan en schrok gewoon, wat 'n reacties, zeg. Heb al weer zo veel gemist.:huh1:

We zijn trouwens een paar dagen naar Duitsland geweest (eifel-mosel) en hebben helaas (zoals je al vertelde) erg veel regen gehad. Best frustrerend; is het al weken prachtig weer, maar dan moet je werken. En dan heb je eindelijk vakantie en dan krijg je veel regen. Balen hoor!

Leuk om te zien dat er een paar "nieuwe" namen zich hier ook aangesloten hebben! Voor hen het "voorstelrondje":

Ik ben Elsje, 40 jr en 4 jaar samen met mijn vriend. Mijn vorige relatie is stukgelopen omdat mijn toenmalige vriend na 7 jaar pas toegaf dat hij helemaal geen kinderen wilde. Vanwege mijn leeftijd (mijn vriend is een stuk jonger) zijn we er vrij snel voor gegaan om zwanger proberen te raken (anders zou ik wel eens te laat kunnen zijn!!). Na een half jaar proberen direct naar de huisarts gegaan en eind 2008 in de MM gestapt. Sindsdien weet ik dat ik in de vervroegde overgang ben. We hebben 3 ivf behandelingen (waarvan 1 afgebroken) gehad en hebben na een "acceptatie-periode" nooit genetisch moeder te worden, besloten om voor ECD te gaan bij Geertgen.

Nu zitten wij in de "luxe" omstandigheid dat wij (waarschijnlijk) kunnen kiezen uit een eigen donor of gebruik te gaan maken van het wederkerigheidsprincipe. Omdat we erg twijfelde over wat te doen heb ik het topic "Help!! Eiceldonatie van nichtje of via donorbank" opgestart (daar kun je meer over mij lezen). Inmiddels hebben we besloten om voor de eigen donor te gaan, mits we op dezelfde lijn zitten. Daarover hebben we over 2 weken samen een gesprek. Betekent alleen dat we nu even in de wacht staan, aangezien zij nu nog zwanger is. Als uit ons geplande gesprek blijkt dat we niet op 1 lijn zitten, gaan we alsnog voor het wederkerigheidsprincipe!

@Maya: Jeetje meid, kl*te zeg dat het bms nog steeds niet goed is. Hoop dat je volgende week beter nieuws krijgt.

@Corina: Fijn om te horen dat het goed met je gaat!

@Valerie: oh, wat moet dat nu spannend zijn voor jullie!

En ja meiden, dat wachten is killing! Ik ben ook zo iemand die, als je eenmaal beslissingen hebt genomen, vooruit wil. Nog liever vandaag dan morgen. Maar zo werkt het helaas niet! Als wij voor de eigen donor gaan, moeten we waarschijnlijk nog een half jaar wachten :sad1:

Kera: 26aug.eerste 3gesprekken drKuipers,Geertg

Maya: aug

Mylo: aug

Veke: 29 juli: donor controle-echo - rond 08 aug: mogelijke transfer

Corina: 24 aug. naar gyn in eigen z-h dan hopelijk groen licht om

weer te gaan bij St. Geertgen.

Tjoender: aug

Elsje: 11 aug gesprek met donor

Heel veel lieve groeten,

Geplaatst

Lieve allemaal, ik ga twee weekjes op vakantie.. reageer misschien nog even vanuit een internetcafe... ben echter weer helemaal terug na 16 augustus,

veel succes voor diegene onder ons die begin aug.. een afspraak hebben:

Mylo, ik denk aan jullie op 6 augustus en lees het forum dan de dag erna!

Elsje, veel succes op 11 augustus. Ik heb een goed gevoel..ook omdat jullie zoveel nagedacht hebben..

Veke hopelijk hebben jullie een transfer midden aug. Ik duim ook voor jullie!

Tot dan

kera

Geplaatst

hoi hoi meiden

Er stond gisteren een artikel over Geertgen in de AD

met een foto van Dr Ruis.

Ik heb op de website gekeken of ik het artikel daar kon vinden maar helaas, anders zou ik hem hier kunnen plakken, maar helaas.

Het gaat o.a over de wederkerigheid, Sperma in ruil voor een eicel en andersom.

Dat het zo succesvol is en het steeds drukker word bij de kliniek.

dat het de enige in NL is die met deze formule werkt.

Dat het geen 1 op 1 ruil is maar de cellen de besloten donorbank ingaan!

Een heel artikel, en leuk om te lezen over de kliniek als je er geweest bent en nu hoogzwanger bent door een behandeling van daar in:icon_sunny:

meiden heel veel succes!!!

Jullie zijn in goede handen daar!

Het moet lukken!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Wat leuk dat er een stuk over Geertgen in het AD staat! Jammer dat het nu niet op internet te vinden is. Maar ze zullen het vast wel op de site van Geertgen gaan plaatsen bij de persberichten, dan kunnen we het alsnog lezen. Bedankt voor je tip!

P.S. alles goed met je zwangerschap?

Groet,

Geplaatst

Hai meiden,

Ik heb artikel ook gelezen in het Ad, mijn man liet het lezen die had de krant onderweg gekocht.

Het is idd een leuk stukje waar in staat dat het goed loopt, wat natuurlijk heel positief is. Ook ik heb op internet gezocht of ik het artikel kon vinden om hem hier dan te plaatsen maar helaas.

Verder hier geen nieuws.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo iedereen,

Mijn bmsv was zaterdag 6,5mm. Niet zo fantastisch, maar voor mij toch wel al een ganse prestatie. Als we nog icsi deden met ons eigen materiaal, haalde ik meestal max 5,5mm. Dus nu toch al wat beter h�De opbouw is wel al mooi 3-lagig en dat zou (volgens de echografiste) ook heel belangrijk zijn ...

EN ............................................ vandaag heeft onze donor pickup !!!

Ze zou 11 �6 follikels hebben. De transfer is gepland voor donderdag !!!

Ooooh laat ons nu maar hopen dat het sperma prima is (kwaliteit varieert enorm van keer tot keer) en dat we een keigoed bevruchtings% hebben !!

Spannneeeeeeeund !!!!!!!!

Maya : heel veel succes vandaag !!!!!!!!!

Maya: aug

Mylo: aug

Veke: 2 aug: pickup donor - 5 aug: hopelijk transfer

Tjoender: aug

Geplaatst

Helaas geen Ad kunnen achterhalen om het stuk te lezen!

Misschien dat het bij Geertgen zelf hangt. We mogen vrijdag weer heen

voor 3e gesprek. Eigenlijk geen idee wat ons dan te wachten staat.

Dus maar rustig dagen aftellen tot vrijdag.! ( wat kan een week toch lang duren! :waiting::waiting:)

Geplaatst

Hoi meiden,

@ maya: Heel veel succes vandaag ik ga heel hard voor je duimen dat je

bms heel goed is.

@ Veke : Ohhh wat wordt het een spannende week voor je ik ga heel hard

voor je duimen op en goeie bevruchting en dat het daarna

81/2 maand mag blijven zitten.

Tja hier gaat het zijn gangetje ik wou zo dat het 24aug is dan weet ik tenminste of alles weer goed is en of weer naar Geertgen mogen.:misc_expressions-wh:misc_expressions-wh.

Maar goed het is niet anders komt allemaal wel goed zullen we maar denken.

Liefs Corina.

Geplaatst

@Valerie:

Wauw, wat 'n geweldig nieuws las ik net in je andere topic!

19 embryo's in de race. Mogen we toch wel voorzichtig er vanuit gaan dat er ook cryo's zullen zijn. Geweldig meid! Ik blijf voor je duimen dat je zaterdag alleen maar goed nieuws zult krijgen.

@Maya: Hoe is het inmiddels bij jou?

@Mylo: succes vrijdag met jullie volgende gesprek!

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik me hier aanmeld.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Quinha, volgende week word ik 37jaar. Ik had eigenlijk gehoopt op een verjaardagskado maar dat heeft niet mogen zijn

Mijn verhaal:

Ik heb 2 Ivf pogingen achter de rug beide op de laatste moment toch ICSI geworden. Beide ook jammer genoeg mislukt.

Ik heb Endometriose en Cystes wat de zwangerschap erg bemoeilijkt. Nu blijk ik ook nog w.s. vervroegt in de overgang ( vandaar weinig follikes en blaasjes te zien)

Nu ben ik gisteren voor een gesprek geweest in het ziekenhuis en mijn angstige vermoeden werden bevestigt, ik mag de derde poging niet doen omdat ik de laatste pogingen zeer weinig follikels had. Ik moet nu voor de eiceldonatie gaan.

Ik heb erg gemixte gevoelens. Ik ben nu erg verdrietig zit hier met tranen in mijn ogen te typen. Het druppelt er gewoon uit. ( het idee dat het niet echt meer van uit mij zal komen, dat het af gelopen is).

Maar ook zo blij, omdat ik al een engel heb gevonden nog voor dat ik deze gesprek had in het ZH. Mijn zusje heeft gezegd mijn donor te willen zijn. Ze had me niet gelukkiger kunnen maken. Ik huil dus eigenlijk ook van blijdschap. Ze zei letterlijk "zus doe niet zo gek natuurlijk doe ik het voor jou, ik gun het je. Alleen je weet wel dat als er gespoten moet worden dan weet je dat jij dat moet gaan doen h�

Mijn vriend en ik hebben wel besloten even een adempauze te nemen, in ieder geval een halfjaar dus we starten w.s. ergens in januari, dan moet ik toch echo gaan doen omdat ik weer een cyste heb. Maar ik wilde mij hier toch al vast aanmelden als jullie het niet erg vinden. Ik weet namelijk nu nog niet wat er ons te wachten staat.

groetjes Quinha

Geplaatst

Hoi quinha,

Tuurlijk mag je erbij aansluiten welkom.

Als je vragen heb of gewoon lekker van je af wil schrijven doe het gerust.

Op deze forum zijn we er allemaal voor elkaar.

Gr. Corina.

Geplaatst

@corina

Dank je voor je reactie en als ik vragen heb dan zal ik ze zeker stellen.

Ik hoop voor jou dat ze je 24 aug groen licht geven dan ben je weer een stukje verder.

Ik zal voor je duimen.

Hier is het heerlijk rustig, ik geniet even van de stilte (niet naar zh gaan of spuitjes en noem maar op). Het is hier een molen geweest van emoties en boosheid. Nog een paar dagen werken dan eindelijk vakantie. Gewoon paar dagen weg, we zien volgend jaar wel hoe het zal lopen.

groetjes quinha

Geplaatst

@ quinha: graag gedaan hoor.

@ Veke en Maya: Hoe is het nu met jullie?? Hoe is het gegaan allemaal

van de week.

Liefs Corina.

Geplaatst

@ Quinha : welkom !!!!

@ Corina : oooh ik zie nu pas dat ik enkel in het ander topic een update heb gebracht :oops:

Onze transfer is van dag 3 naar dag 5 verschoven. Dus we hebben morgen pas terugplaatsing.

We hebben blijkbaar zo'n goede resultaten (woensdag waren er nog 19 embryo's in de running !!) dat ze besloten hebben om nog even wachten. Dus morgen is het zover. Ooooh ik ben zooooo ongeduldig !!!!

Wordt vervolgd ....

Geplaatst

Veke helemaal geen probleem joh niets aan de hand.

Achteraf ben ik zelf ook niet snugger geweest want nu ik het weer lees denk ik o ja das waar stom stom van mij.

Heel veel succes morgen en ik ga voor je duimen, en voor daarna ook natuurlijk, dat jullie over 81/2 maand een heel mooi wondertje in jullie armen mogen sluiten.

Liefs Corina.

Geplaatst

@ Quinha: ook namens mij welkom hier! Zou zo maar kunnen dat wij zo'n beetje tegelijk gaan starten. Onze donor (nichtje) is nog zwanger en de (voorzichtige) verwachting is dat zij rond januari van start zou kunnen gaan! Goed dat je wel even een rustpauze inlast. Ik heb dat ook gedaan na onze laatste ivf. Had ook echt tijd nodig om e.e.a. een plekje te geven. Maar ben er nu weer helemaal klaar voor! Geweldig dat je zus je op deze manier wil helpen!

@ Valerie: succes met de tp. Ben zo benieuwd wat je morgen(vandaag) te horen krijgt. Hoeveel cryo's er uiteindelijk nog zullen zijn. Want dat moet toch gewoon met zoveel embryo's? Het is voor mij een droom dat onze donor zo'n opbrengst zal hebben! Je geduld wordt vooralsnog beloond! Zal morgen aan je denken en blijf natuurlijk duimen:-)

@ Maya: Super balen dat het niet goedgekomen is met je bms! Hoe voel je je nu? Hoop dat je dit weer een plekje kunt geven. Het zit jou ook niet mee zeg. Op naar de volgende ronde maar weer, toch?!

@ Mylo: hoe is jullie gesprek gegaan? Weer wat wijzer geworden? Mogen jullie al weer meer actie ondernemen, of blijft het nog bij gesprekken? Ik heb zelf nu 2 gesprekken gehad met de psycholoog, dus ben erg benieuwd wat daarna gebeurt. Maar jullie traject zal wel wat anders zijn (denk ik), aangezien jullie geen eicellen ontvangen, maar doneren en daarvoor zaadcellen ontvangen.

@ Corina: Gelukkig is het inmiddels alweer augustus. Time flies, ook als het allemaal niet zo leuk is. Tenminste, zo ervaar ik het. Hoop dat voor jou de dagen ook voorbij vliegen, dan is het zo 24 aug!

Ik ben zo vrij geweest om de agenda te updaten:

Maya: 23 aug nieuwe afspraak Geertgen

Mylo: 6 aug 3e gesprek psycholoog

Veke: 2 aug: pickup donor - 7 aug: transfer

Tjoender: 31 aug intake voor tp cryo's

Liefs,

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat leuk zo'n topic. Of iegenlijk intressant.

Ik ben terry en ben vanaf mijn negentiende in de overgang ivm leukemie.

Gelukkig heb ik veel lieve mensen in mijn omgeving en is dat mijn derde poging met eiceldonatie. We zijn nu bezig met de derde donor. Mijn lieve drieling zus. Helaas is de poging mislukt. Ik heb donderdag gestest van een cryo maar was negatief. Ben aan het wachten tot ik ongesteld wordt maar wat duurt dat lang.

Ik lees veel mensen die last hebben van een te dun baarmoederslijmvlies. Zal het horen bij de overgang? Ik kwam vaak niet verder dan 6 mm. Maak me daar veel zorgen over maar volgens het ziekenhuis heeft het netjes drie lagen.

Ik lees veel goede verhalen over geertgen. Denk er over om bij mijn volgende poging van ziekenhuis te wisselen. Mijn lieve zus heeft aan gegeven nog een keer donor te willen zijn. lief he.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen in zijn behandeling.

Wij nemen even rust en in het najaar gaan we voor de cryo. Als dit niet lukt gaan we volgendjaar weer een poging wagen.

lees met lukkie ervaringen mee

groetjes

Geplaatst

@ Maya: Ik lees net je handtekening wat balen zeg vanuit hier een hele

dikke knuf. Nu moet het echt goed gaan hoor bij jullie.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo!

Hier nog even een updat van ons. We zijn vrijdag naar geertgen geweest. We gingen voor 3e gesprek met psygoloog. Dit omdat we voor de wederkerigheid gaan. 1e gesprek is intake 2e omdat je zwanger wil worden van een doner en 3e gesprek is dan omdat je zelf ook donor wordt. Daarna weer gesprek met de gyn.

Dat was op zijn zachts gezegd een bijzonder gesprek en niet op de positieve manier. Een beetje een soort van verstrooide proffessor. Ging ook weer dingen vragen en opschrijven die we het vorige gesprek al hadden doorgenomen. Nou zei hij dan maar weer nwe afspraak maken. ehmmm wij dachten dat we medicijnen mee zouden krijgen omdat ik nu op de 14e dag zat in mijn cyclus.

Maar we hadden ook nog geen donor voorstel via de post gehad. Zou ook binnen moeten zijn voordat we heen gingen. Al met al een rommelig bezoekje dus.

Volgens deze arts zat er niets anders op dan deze cyclus over slaan en in september terug komen.

Om lang verhaal kort te maken na stevig doorvragen ging de arts naar dr ruis die goed inzicht heeft in de wacht lijst en waar we ons vorige gesprek mee gehad hebben. Deze gaf aan dat we volgende week vrijdag terug moeten komen en dan medicijnen mee krijgen en dat we dan dus gaan starten met ivf!

Spannend hoor!

Wat ook een bijzondere gedachte is, is dat er dus deze week ook een andere vrouw heel gelukkig gaat worden omdat wij als donor dit traject in gaan! Iemand die dus op de wachtlijst staat voor een eicel donor.

Die wordt dus deze week gebeld of krijgt een brief dat er een donor beschikbaar is!

Dat moet ook wel heel bijzonder zijn.!

Nou tot zover onze up date!

En corine las dat jullie eerst op vakantie gaan! doe je goed even genieten van elkaar! ik blijf voor je duimen!

Elsje geen idee of jullie traject veel verschilt van dat van ons denk het niet! ook jullie moeten wachten op een donor match! Hebben ze daar na jullie derde gesprek niets over gezegd? Tegen ons werd gezegd dat het vier tot zes weken zou duren na het tweede gesprek ( als je goedgekeurd bent door en medisch en psygologisch team ) voordat je een match had. Maar misschien zijn de wachtlijsten voor een eicel donor wel langer! Hoe staat jou partner er tegen over dat hij wat gaat doneren?

Hoe lang sta je al op de wacht lijst?

Geplaatst

ow elsje zie nu dat jullie als donor een nichtje hebben sorry niet goed gelezen! weet ook niet waar ik met mijn gedachten zit ( bij volgende week vrijdag!!!??? )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden