Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mylo03: succes morgen bij geertgen ik zal voor je duimen. Ik hoop te

lezen hoe het afgelopen is.

@ Elsje : Ik hoop dat het gesprek vlot is verlopen en dat jullie er een

goed gevoel hieraan over hebben gehouden.

@quinha : Als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, fijn om te

lezen dat je ondanks je angst ( dat je verdriet zou hebben)

heb genoten en dat je angst geen werkelijkheid is geworden.

@ Terry: Het spijt me ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag.

@ Maya: Hoe is het nu met je??

Voor de rest aan iedereen een hele fijne avond.

Liefs Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb een paar vraagjes, ik ben naar de behandeling maar 2 dagen ongesteld geweest. Nou was mijn BMS rond de zeven. Ik vroeg me af hoe lang jullie ongesteld zijn na een mislukte poging.

Weet iemand of de slagingspercentage in geertgen hoger is dan een normaal ziekenhuis.

Hoi Terry,

Ik weet niet of je iets aan m'n antwoord hebt, want ik heb nog geen ecd-behandeling gehad, wel ivf. Nu gebruik je bij ivf veel meer hormonen, dus ik weet niet of dat vergelijkbaar is. De menstruaties die ik daarbij kreeg waren veel heftiger. Niet zozeer in aantal dagen (5-7 dagen, is normaal voor mij), maar wel qua vloeien. De pijnklachten waren vergelijkbaar met normaal, altijd al verschrikkelijk geweest :-(

De laatste tijd lijkt mijn menstruatie (als ik die al krijg) erg veel op die van na de behandelingen, dus nou weet ik het eigenlijk ook niet meer hoe het zit. Misschien komt dat dan weer omdat ik regelmatig oversla of door de lichamelijke veranderingen ivm overgang?!

Ik heb geen idee hoe het zit met het slagingspercentage bij Geertgen. Wij zijn daar naar toe gegaan omdat je daar (als enige plek in NL) meerdere opties hebt mbt ecd (wederkerigheid) en omdat we daar zoveel positieve berichten over kregen. Bovendien is het voor ons zelfs dichterbij dan het dichtstbijzijnde ziekenhuis waar ecd toegepast wordt. Dus was het voor ons een logische keuze. Tot nu toe zijn wij erg te spreken over de kliniek!

Liefs,

Geplaatst

Hoi Meiden,

Na een dagje "ondergedoken" te zijn, ben ik weer van de partij! Ik heb gisteren een moeilijke dag gehad nav het gesprek met m'n nichtje. Weinig geslapen, verdriet omdat het toch weer een directe confrontatie was met het feit dat je afhankelijk bent van een ander en het zelf niet meer voor elkaar kunt krijgen. Druk in het hoofd met allerlei vragen, waar je eigenlijk niet direct antwoord op kunt geven. Gisteravond het goed besproken met m'n lief en daardoor weer wat rust gevonden.

We hebben een ontzettend goed gesprek gehad met m'n nichtje en haar man. We zijn er van overtuigd dat we op dezelfde lijn zitten, waar we erg blij mee zijn. Als er nog twijfel was om voor een eigen, bekende donor te gaan, dan is die nu zeker weg. Maar.....

En die maar is vooral voor mij erg groot (mijn vriend heeft er minder moeite mee). Mijn nichtje wil heel graag, maar heeft besloten om zelf eerst in rustiger vaarwater te komen, voordat ze ons wil helpen. Ze wil het volgende motto hanteren: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Ook wij vinden dat een hele logische en verstandige beslissing. Maar dat betekent concreet voor ons, dat we ongeveer 1 jaar verder zijn voordat ze ons daadwerkelijk kan gaan helpen. En daardoor slaat de twijfel (vooral bij mij) weer toe, of we dan niet beter nu voor wederkerigheid moeten gaan. Kan en/of wil ik wel weer 1 jaar wachten?!

Wat als over een jaar blijkt dat ze niet als donor geschikt wordt bevonden of er in de tijd anders over is gaan denken en zich terugtrekt, of slecht te stimuleren is? Dan hebben we een jaar voor niks gewacht. Allemaal prima als ik jonger zou zijn, maar over een jaar ben ik de 41 al weer ruim gepasseerd. Ecd wordt bij Geertgen toegepast t/m het jaar waarin je 42 wordt, dus dan zou ik nog maar 1 jaar hebben om onze oh zo grote wens proberen te verwezenlijken. En dat lijkt lang, maar jullie weten waarschijnlijk ook dat dat niet zo is. Wat als het allemaal wel doorgaat en er bij mij problemen zijn met bv opbouw bms?

Durf ik het risico te nemen dat ik dadelijk misschien weer te laat ben???

Zoveel vragen, waar we zelf antwoorden op moeten gaan geven. Daardoor voelt het alsof we terug zijn bij af en klopt de titel van mijn eigen topic (help!! ecd met nichtje of via donorbank..) nog steeds!

We hebben inmiddels alweer een nieuwe afspraak gemaakt bij Geertgen (7 sept), om daar te bespreken wat nu eigenlijk wijsheid is. Want hier ga ik weer niet alleen uitkomen. Ben benieuwd wat ze er daar van vinden. Balen dat je dan weer een aantal weken moet wachten, voordat je terecht kunt.

Wat vinden jullie ervan?

Liefs,

Geplaatst

@ Elsje: PFFF moeilijk hoor wat is idd wijsheid. Idd verstandig om het bij

Geertgen te bespreken in sept..

En wat ik ook bij je andere Topic heb gelezen is misschien eerst

via wederkerigheid proberen?? Maar dat is misschien een goeie

vraag om dat ook in sept te stellen, want je weet natuurlijk niet

hoe ze daar over denken.!! + hoe je nicht daar evt van

vindt??

Allemaal moeilijke vragen en dillema's wat is deze traject toch

geestelijk/lichamelijk zwaar he??

Ik wens je heel veel sterkte en vanuit hier een dikke kuffel.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi

Tjee elsje... wat een moeilijke keus! Kan me het van je nichtje ook wel indenken.

En wat je zegt je leeftijd hoe vervelend ook speelt ook mee!

Ik denk dat als het mijn keus zou zijn dan zou ik het in sept bij geertgen voor leggen. Vragen of het mogelijk is het traject in te gaan met wederkerigheid en mocht het straks nog niet gelukt zijn verder te gaan met je nichtje. Vind trouwens heel bijzonder dat jullie er zo uit komen met je nichtje. Is toch wel heel dicht bij. Wat als de familie banden veranderen? Wat je zegt een bijzonder moeilijke keus! Denk dat ik niet zo lang zou kunnen en willen wachten...

Corina hoe is het met jou? weet je al wat meer? Hoop dat alles goed gaat met je! En dat je snel mag starten!

Quinha hoe was je gesprek?

Wat ons betreft. Vrijdag bij Geertgen geweest afsrpaak bij dokter ruis. Was een kort maar goed gesprek. Daarna na medisch assistente voor prik instructie. Moest daar de eerste dosis krijgen. Heb het zelf gedaan. Zoals het nu gaat ga ik mezelf prikken. Heb ik daar ook gedaan. Best moeilijk je moet een soort drempel over maar voelt beter om het zelf te doen. Voel het zel het beste. Moet nu eerst spuiten met decapetyl dan wachten op ongesteldheid. Dan bellen. Dan komen voor een uitgansecho en dan twee spuiten per dag zetten.

Het is dus voor ons nu echt begonnen!

We moeten 2 uur heen en 2 uur terug rijden. Hebben iedere keer van alles aan lees werk mee voor in de wacht kamer en zijn iedere keer zo aan de beurt! deze keer ging het zo snel dat we binnen 40 minuten met medicijnen en geprikt en wel weer buiten! volgende keer zal het nog sneller zijn dan alleen voor echo en nieuwe medicijnen! Maar ja het is voor het goed doel he!

Iedereen een fijne avond. Over twee uur de tweede spuit zetten best spannend!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik weer terug van vakantie! Heerlijke tijd met mijn vriend in z- frankrijk. Vooral ook goed omdat ik alles een beetje van me af kon zetten en ik veel aan andere dingen heb gedacht..

Met het idee van eiceldonatie voel ik me goed. .. met de overgang heb ik nog problemen.. ik ben erg sportief en heb het gevoel dat ik niet meer zoveel kan als een jaar geleden.. voel me niet altijd zo lekker in mijn lijf .. en heb angst om ouder te worden en ouder te zijn..

Kan gelukkig desondanks echt genieten!

Nu ben ik weer terug en natuurlijk erg nieuwgierig naar jullie..

ben inmiddels weer iets op de hoogte...:

Elsje: wat een moeilijke beslissing. begrijpelijk van je nichtje.. maar moeilijk voor jullie.. vooral ook omdat je dan alweer ouder bent. Dan is het denk ik belangrijki dat je rationeel (? kan dat in deze kwestie) bekijkt.. ca. 18 procent kans per keer.. drie keer heb je misschien nodig voordat alles lukt. Elsje; is dit jullie eerste poging? Ik moet even je gegevens nog eens lezen.. Misschien als tip: probeer eens een paar weken enkel aan het mogelijke idee te denken van wederkerigheid (alsof er geen nichtje is die doneren kan). Probeer zo uit te vinden wat je van dat idee van anonimiteit vindt.

Mylo: Dat alles zo snel gaat! Uit je verhaal te lezen merk ik hoe graag je ook een ander wilt helpen en blij wil maken. Je hebt een groot hart. Ik kan zeggen dat ik zielsgelukkig zou zijn met zo iemand die ons een eicel anoniem zou doneren! Hopelijk lukt alles met de hormonen.. morgen lees ik nogmaals hoe het bij jullie ook alweer zat...eerst eicel doneren en daarna krijgen jullie spermadonatie... ? ingewikkeld omdat ik zelf nog zo aan het begin sta..

Aan de anderen: Leuk dat er een aantal nieuwe mensen bij zijn gekomen.

Tot morgen dan maar weer!

Geplaatst

Ja, daar ben ik dan toch weer.. kan niet slapen want ik zit nog met een vraag.. voor diegenen die ecd doen..

Krijgen jullie dit (in Nl) door de verzekering vergoedt? drie keer normaal ivf in de regel wel, maar geldt dit echter ook bij ecd? en dan het gehele traject?

Blij met een antwoord van een van jullie.

Kera

Geplaatst

Hey Kera,

wat betreft de vergoeding je krijgt net al bij ivf gewoon 3 behandelingen vergoed ze gaan alles op jou verzekering verhalen.

onze arts schreef de medicijnen voor de donor dan ook op mijn naam uit en ik moest ze ook op halen bij de apotheek.

Alleen als je met een bekende donor werkt worden de onkosten niet vergoed (echt betalen voor de donatie mag niet in nederland)

Wij hebben dan ook de kinderopvang en de dagen dat ze extra vrij heeft genomen van haar werk aan haar betaald en natuurlijk heeft en krijgen ze nog steeds kleine kadootjes alsik iets toepasselijks voor hun tegen kom of voor hun kids.

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord?

Geplaatst

Hallo Chantal

Bedankt voor je antwoord. Het zijn toch wel veel vragen en punten die me bezig houden en dan is het fijn dat er zo`n forum is.

Geplaatst

Hoi Mylo03,

Hier gaat het goed en ik voel me stukken beterder en ben weer volop aan het werk.

Alleen helaas weet ik nog net zo weinig als een paar wkn geleden toen ik geopereerd ben.

24aug mag ik terug naar de gyn en dan hoop ik te horen dat ik daar niet meer terug hoef te komen en groen licht krijgt om weer naar Geertgen te mogen.

Alleen voordat wij weer terug gaan naar geertgen gaan we eerst ff lekker op vakantie om bij te tanken en te relaxen want tot nu toe is het vooral bij mij niet in de koude kleren gaan zitten ( de stap nemen om het traject te starten, schrik van de cyste en de versnelde operatie hieraan i.v.m de complicatie's die er waren)

En daarna gaan we er weer met meer dan 100% er tegen aan.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Elsje hoe is het nu? Wat een ontzettende moeilijke beslissing staan jullie voor! langs deze weg nogmaals een dikke knuffel! Wat ik je nog wel wil zeggen is dat het er een soort last van je af zal vallen als je eenmaal definitief een besluit hebt genomen. Wij hebben nl heel lang getwijfeld over ecd of zelf een donor zoeken zijn ook op zoek geweest diverse gesprekken gehad met mogelijke donoren etc etc. We bleven heen en weer geslingerd tussen twee opties. Toen we de keus gemaakt hadden viel er een last van ons af. En we zijn nog steeds heel blij met onze keus van wederkerigheid! Succes en sterkte :positive energie:

Corina had ook nog even in je andere topic gereageerd.

Kera idd het is ineens heel snel gegaan!

Op de een of andere manier voelt het heel goed om op de weg van ecd in te slaan.

Ik moet toegeven dat het de spuiten niet geheel prettig zijn en je moet er wat voor over hebben maar we hopen dan maar op een top resultaat! Een mooie grote oogst zodat ik en de ontvanger misschien zelfs wel wat over houden om in te vriezen!!

Wij weten hoe erg het verlangen naar een kindje kan zijn. Hoe groot de wens kan zijn. Dus als er dan andere mensen zijn die ons willen helpen aan een bouwsteen dan is het voor mij bijna niet meer dan logisch om ook iets terug te doen!

En geloof me de domme botte opmerkingen zijn echt bijzonder. Als mensen horen dat je graag een kindje wil dan zeggen ze gewoon nou dan ga je toch ff een keer van bil met een leuke man uit de kroeg!! Woest kan ik daar van worden! Wat denken die mensen wel! grrrr.... ( maar dit even off topic moest ik even kwijt! sorry! zullen de hormonen wel zijn! hihi)

Op dit moment zit ik ernstig te wachten op mijn ongesteldheid. Dan mag ik nl Geertgen bellen voor een uitgangsecho en de 2e hormoonshot op gaan halen. Meestal kijk ik niet zo uit naar mijn ongest. maar deze keer kan het me niet snel genoeg komen!!

Groeten Mylo

Geplaatst

Mylo: Hoe is het spuiten. Vind je het niet eng? Ik bewonder je wel dat je dat zelf doet!

Voor allemaal:

Wat ik ook nog eens hier wilbespreken is de etische kant van invriezen van embryos. Ik heb daarzelf nog niet zo over nagedacht maar mijn eerste idee is eerder negatief. Natuurlijk moeten we dit ook bespreken in st geertgen. Hoe staan julie daar tegenover?

Geplaatst

Hey Kera

Tuurlijk is het best eng om jezelf te spuiten maar het lijkt me nog enger het te laten doen.

De naalden van de decapeptyl zijn erg bot waardoor het lastig is om door de opperhuid heen te komen. Daarna valt het wel mee. De vloeistof opwarmen in je handen en rustig leeg spuiten zorgt dat het niet te veel gaat branden.

Het invriezen van embryos daar heb ik persoonlijk nog niet heel veel over nagedacht. Ik zal dat eens gaan doen. Ben ook wel benieuwd hoe andere daar tegenover staan.

Geplaatst

Hey meiden,

Wederom dank voor jullie reacties om mijn verhaal. Heeft me goed gedaan. Op jullie reactie of we dan nu van de kliniek voor wederkerigheid mogen gaan, daar weet ik het antwoord al op. Dat is zeker ja! We hadden in eerste instantie ook het voornemen (op advies van dr Wissmann) om beide trajecten op te starten, omdat we het nog niet zeker wisten wat we wilden. Maar gaandeweg het proces hadden we besloten om voor mijn nichtje te gaan, omdat dat rationeel gezien de meeste kans van slagen zou hebben. En inderdaad dan vind je je rust en focus je je helemaal daarop. Maar nu zijn de omstandigheden toch anders dan ik verwacht had, waardoor je toch weer gaat twijfelen. Mijn gevoel zegt nu om voor wederkerigheid te gaan puur vanwege mijn tikkende klokje. Als het dan over een jaar niet gelukt zou zijn, dan zouden we altijd nog voor mijn nichtje kunnen gaan (en dan hebben we niet een jaar weggegooid/stilgezeten). Maar mijn vriend geeft nog steeds de voorkeur aan mijn nichtje, hoewel hij mijn angst erg goed begrijpt. Hij gaat puur van de cijfertjes uit en dan zou mijn nichtje een betere optie zijn (mannen, pfff, lekker rationeel). Daarom gaan we dus weer praten bij Geertgen om te kijken hoe zij reageren op de resterende tijd die we nog hebben. Ik hoop dus op een advies van hun en dan is de vraag wie er overgehaald moet worden, mijn vriend of ik?? Het gevoel wat de wederkerigheid betreft zit ook gewoon goed, dus dat is het probleem niet, ook niet voor mijn vriend. De beslissing om voor de eigen donor te gaan, zat hem dus puur in de grotere kans van slagen (theoretisch gezien dan) en de combinatie met het uiteindelijke gevoel wat we bij deze eigen donor hebben.

@ Mylo: hoe gaat het meid? Al 'n beetje gewend aan het spuiten? Hoop dat het je allemaal meevalt. Al iets gehoord over jullie donor(zaad)?

En dat die menstruatie niet snel genoeg kan komen, is voor ons allemaal hier denk ik heel herkenbaar. Normaal zit je er niet op te wachten, maar nu...

Ongelooflijk toch, hoe sommige mensen kunnen reageren als ze horen waar je me bezig bent? Gelukkig heb ik er zelf nauwelijks ervaring mee, maar realiseer me dat ik van geluk mag spreken. En dat is helemaal niet 0ff topic hoor. Je kunt hier alles kwijt, ook al is het alleen maar om te spuien!

@Kera: Ben benieuwd naar wat jou eventueel tegen zou houden om embryo's in te vriezen. Zelf heb ik daar helemaal geen probleem mee. Helaas heb ik nog nooit de mogelijkheid gehad omdat we maar 1 embryo (de 1e keer) en 2 embryo's (de laatste keer en beide teruggeplaatst) hadden. Je slagingskans wordt veel groter, omdat er dan sprake kan zijn van meerdere terugplaatsingen binnen 1 behandeling.

Neem Valerie maar als voorbeeld. Zij heeft nog 10 cryo's. Als je er vanuit gaat dat die per 2 ontdooid worden, dan betekent het dat zij na de huidige behandeling nog 5 terugplaatsingen kan krijgen (mits ze goed ontdooien) zonder dat er een nieuwe ivf-behandeling nodig is. Dus 5 extra pogingen voor 'n kindje of eventueel volgend kindje

Als Mylo in zo'n zelfde situatie zou komen, dan hoeft ze niet opnieuw een ivf-behandeling (dus spuiten + punctie) te ondergaan, maar hoeft in een volgende cyclus alleen haar baarmoeder klaargemaakt te worden. Dat is lichamelijk natuurlijk veel minder belastend.

Bovendien hoef je niet opnieuw op zoek naar een donor of opnieuw op de wachtlijst.

Als je zwanger raakt en je hebt nog cryo's en zou graag voor nog 'n kindje willen gaan, dan heb je nog embryo's die genetisch hetzelfde zijn als het kindje wat je dan al hebt. Dat zou voor mij geen pre zijn, maar wel een mooie bijkomstigheid. In mijn geval is het zelfs waarschijnlijk nog de enige kans om meerdere kindjes te krijgen, gezien mijn leeftijd, dus ik zou het helemaal geweldig vinden als ons dat zou overkomen.

Financieel is het ook beter, omdat de terugplaatsingen (verzekeringstechnisch) binnen diezelfde behandeling vallen (dus gratis) en als je niet (meer) verzekerd bent, zijn de kosten veel lager, omdat er veel minder medicatie nodig is en geen medische ingreep (punctie + bevruchting).

Mede de mogelijkheid om embryo's in te kunnen laten vriezen, is voor ons de reden geweest om voor een eigen donor te kiezen ipv wederkerigheid. Want de opbrengst is dan 100% voor ons en daardoor (meestal) groter dan als je het via wederkerigheid krijgt.

Wat ik veel moeilijker zou vinden is, wat doe je, als je kinderwens vervuld is en je hebt nog cryo's over? (maar goed, ik verwacht niet, dat ik me daar druk over hoef te gaan maken)

Liefs en een fijne avond,

Geplaatst

w.b. het invriezen van embryo`s_

Wouw elsje, wat een uitgebreid antwoord. Daar heb ik wat aan... zeker om over dat invriezen of niet na te denken..

ik weet het nog niet.. ik heb er nog te weinig over gelezen.. het is misschien ook gewoon het idee wat ik nu heb: iets daarin staat me tegen... ik probeer er meer over te lezen en dan kan ik er er beter op reageren.

Jouw verhaal klinkt heel plausibel en logisch. Bedankt.

Ik kom over dit onderwerp terug.

fijne avond

jikke

Geplaatst

Hallo Kera,

Ik ben het helemaal eens met Elsje wat betreft de cryo's.het is gewoon een extra kans om zwanger te raken.

In ons geval zijn we nu dus zwanger van een cryo en dit was ook onze beste bevruchting bleek na het ontdooien, verder waren we erg blij dat onze donor niet nog een keer weer hoefde te doneren en dus nier nog een keer aan de hormonen moest voor ons ( al had ze dit met alle liefde gedaan hoor) Het gaf ons in iedergeval wat rust.

Nu heeft onze donor aan geboden dat ze zeker nog een keer wil doneren als wij voor een 2e kindje willen gaan omdat nu onze cryo�s op zijn maar hier zijn wij nog niet uit of wij dat wel willen maar dat zien we dan wel weer.

Elsje wij hebben met de donor afgesproken dat de eicellen/embryo�s alleen voor ons zouden zijn en als ons iets zou overkomen zou de embyo's/eicellen vernietig worden ( dit zou niet onze eigen wens zijn maar ik vind dat als je donor het graag zo wil ik deze wens heb te accepteren ik zelf zou het liefst dan doneren maar dat is met embyo's nog verboden in nederland)

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik heb het gevoel dat ik ook het liefst de embryo's zou willen doneren, maar ben het helemaal met je eens, dat je eigen donor daar alles in te zeggen heeft. Per slot van rekening is het haar genetisch materiaal.

Mijn nichtje (onze eventuele donor) heeft ook heel duidelijk gezegd dat ze mij graag wil helpen (en zei daarbij "sorry" tegen mijn vriend, haha) en als het iemand anders zou zijn (ook al is het familie) ze helemaal niet zeker is, dat ze het dan ook zou doen. Ik ben van mening dat je donor altijd aan zet is en als je je daarin niet kunt vinden dan moet je op zoek naar een andere! Dus ik begrijp volkomen dat je het graag anders zou willen maar die afspraak toch met je donor hebt gemaakt. :-)

Fijne avond,

Geplaatst

Aan allen:

Ik ben momenteel zo ontzettend veel met het thema bezig.. lezen, nadenken .. hier schrijven.. wachten en dan. plotseling gaat het door mijn hoofd:

Het kan ook heel heel goed mogelijk zijn dat we alles voor niks doen.. en dan.. heb ik plotseling angst om me teveel te vergeugen op een droom die misschien alleen bij een droom blijft. Jullie lezen toch ook het forum wachtbankje en zien hoeveel namen rood gekleurd zijn? Ik krijg dan eerlijk gezegd angst en denk waar zijn we mee bezig. Hebben jullie dat soms ook?

Geplaatst

Ha Mylo

Je bent nu bezig met die eiceldonatie.

Doe je de ivf op dit moment voor jullie en voor de wensouders (ikbedoel delen jullie dan jouw eitjes) of begrijp ik goed dat je eerst een punctie krijgt voor alleen de wensouders (of eerst alleen voor jullie?) Poeh; ingewikkeld te vragen... met die wederkerigheid.

Hoe lang krijg je hormonen/ medicijnen totdat bij jou de punctie komt?

Geplaatst

Hey Kera

Natuurlijk heb ik dat ook! Maar de positieve gedachten overheersen! Als je het niet probeert weet je het nooit! Stel nu dat het niet zou mogen lukken. Dan heb je wel voor jezelf het gevoel dat je er alles maar dan ook alles aan gedaan hebt om je grote wens in vervulling te laten gaan. En dat zal voor het verwerkingsproces denk ik wel "makkelijker" zijn dan wanneer je jezelf altijd af blijft vragen wat als ik dit nog wel geprobeerd had....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een tijd heb meegelezen op het wachtbankje en laatst nog bij een verhaal over een miskraam. Heb voor mezelf nu besloten dat we deze weg hebben ingeslagen. We zitten midden in poging 1 en heb positieve energie nodig. Dus ga uit zelf bescherming maar niet meer mee lezen!

Kijk naar chantal! als ik haar onderschrift lees dan is het na 7 jaar gelukt! Dat geeft mij weer moed om door te gaan als ik een dip heb!

Kom op he meid! hou de goede positieve moed er in! dat is belangrijk !!

Over de cryos. Ik heb daar eens goed over nagedacht en zie het idd ook als een extra kans om zwanger te worden. Wij hebben daar thuis al eerder over gesproken want die vragen kwamen op de intake lijst van Geertgen voor.

Ik zou nl ook graag zien dat mocht onze kinderwens vervult zijn er er zijn nog cryos over dat die gedoneerd kunnen worden maar dat gaat geloof ik niet...

Geplaatst

Even psychologie van de koude grond.

Bij IVF hebben ze het liefste voor de slagingskans afgesloten eileiders.

Vaak zijn er andere vruchtbaarheidsproblemen de oorzaak.

Bij ECD is de donor bewezen vruchtbaar, vaak jong en zaad van partner is goed. Dit zou toch een ideale match moeten zijn om moeder te worden!

Blijf positief denken. Het moet gewoon gaan lukken. Jullie zullen hele goede ouders gaan worden. En hele super troste!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb de agenda weer even naar boven gehaald, wel zo makkelijk! Vullen jullie het zelf weer aan?

Kera: 26aug.eerste 3gesprekken drKuipers,Geertg

Maya: 23 aug nieuwe afspraak Geertgen

Mylo:

Veke:

Corina: 24 aug. naar gyn in eigen z-h dan hopelijk groen licht om

weer te gaan bij St. Geertgen.

Tjoender: 31 aug intake voor tp cryo's

Elsje: 7 sept afspraak met psych+arts; wat gaan we doen?

Geplaatst

Maya, Corina & Kera:

Heel veel succes deze week met jullie afspraak. Kan me voorstellen dat het (weer) spannend wordt. Ik hoop dat jullie allemaal goed nieuws krijgen en snel van start kunnen gaan.

Mylo: heb jij de volgende stap al mogen maken in het traject, of ben je nog steeds aan het wachten op je menstruatie? Je hebt toch wel betaald h�hihi.

Oja, ik heb dit topic trouwens een waardering gegeven, want ik vind dat het dat wel verdiend (met dank aan Kera). Ben er zo blij mee hello2.gif! Ik heb natuurlijk de hoogste waardering gegeven, maar denk dat er meerdere dat moeten geven, voordat het dat krijgt.

Liefs en een fijn weekend allemaal,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden