Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@elsje1

Ja ik heb het nu echt nodig (pauze), ik heb nog steeds van die huilbuien om de paar dagen en nog steeds last van opvliegers. gisteren bijvoorbeeld was weer z'n dag ,had het even niet meer. Ik heb de hele dag niets anders gedaan dan huilen en op de bank liggen, nu gaat het gelukkig wel weer. ik zie het weer positief in.

Wie weet beginnen we tegelijk. Het is erg lief van je nichtje dat ze dit voor je wil doen. Wij boffen wel met deze dames in de familie vind je niet? Ik las dat je 11aug een gesprek heb met je donor. Veel succes.

quinha

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mylo,

Wij hebben inderdaad vooralsnog een eigen donor (maakt niet uit dat je er even langs zat hoor, we hebben ook zoveel aan ons hoofd en krijgen via dit forum zoveel info, dat ik af en toe ook niet meer weet welke info bij wie hoort, haha). We hebben de optie wederkerigheid ook open gehouden en hadden dat traject ook al opgestart. Maar hebben bij onze 3e afspraak de knoop doorgehakt en focussen ons nu op de eigen donor. We hebben a.s. woensdag een gesprek met haar (spannend). Als dat niet blijkt te gaan werken dan gaan we alsnog voor wederkerigheid. Mijn vriend heeft er geen problemen mee omdat wij op deze manier geholpen zouden kunnen worden en tegelijkertijd je er iemand anders mee helpt. Maar hij heeft wel eerlijk gezegd dat als het niet nodig is, hij het liever niet zou doen. Maar dat laatste heeft geen invloed op onze uiteindelijke keuze dat we voor mijn nichtje gaan. Dat heeft puur te maken met de slagingskans (vele malen groter).

Ik denk dat het psychologische traject dat jullie bij Geertgen moet doorlopen inderdaad niet veel uit zal maken. Lichamelijk is het wel een iets ander verhaal. Ik hoef geen ivf-behandeling (dus spuiten en punctie) te ondergaan. Dat doet de donor. Maar mijn cyclus moet natuurlijk wel op haar afgestemd worden, dat moet gelijk lopen. Dus in deze zijn we afhankelijk van haar. Daar hebben jullie dan weer geen last van, aangezien de zaadcellen al "klaar liggen". Maar op het eind van het liedje zal het allemaal niet veel uitmaken, we zijn en blijven toch afhankelijk van een ander, alleen met een andere reden.

Moet zeggen dat wij het vervolg gesprek bij de psych ook wat rommelig vonden. Veel herhaling van wat we al verteld hadden. Inhoudelijk was er naar mijn mening niet veel toegevoegd aan ons eerdere verhaal (het had voor mij geen meerwaarde op ons eerste gesprek). Snap best dat die mensen veel pati�en hebben en daarom het echt niet allemaal kunnen herinneren, maar dat is toch een kwestie van het dossier doornemen voordat je de personen binnenroept? Ik kon me van tevoren helemaal geen beeld vormen van wat ons te wachten zou staan. Wat voor ingewikkelde vragen we zouden krijgen om te kijken of je psychisch wel klaar bent om zwanger te raken van een donor. Maar die blijven voor mijn gevoel achterwege. Maar goed, het zijn psychologen, dus ze zullen (wellicht ongemerkt) toch wel de juiste snaren raken. Bij ons was de info die we van de psych kregen ook niet hetzelfde als die we van de arts kregen (ging over wachttijden). Dus ik weet inmiddels wel dat je voor dat soort dingen toch bij de arts moet zijn.

Als ik het goed begrepen heb (uit je verhaal) dan is dit jullie eerste behandeling en heb je ook geen medische onderzoeken gehad om te checken of alles ok�s? Mag ik vragen waarom er dan voor ivf gekozen wordt en niet voor inseminatie? Dat is toch veel minder ingrijpend? Of heb je dan te maken met die wachttijd van 3 jaar omdat er dan geen sprake is van wederkerigheid?

Maar goed.... op naar vrijdag (deze of volgende week?)! Spannend hoor!

Liefs,

Geplaatst

@ Quinha:

Ja, wij boffen zeker met onze geweldige familie! Ik heb helaas geen zussen en had niet durven dromen dat m'n nichtje met dit aanbod zou komen. Ik heb zelfs nog een (jong) nichtje meer, die het wel zou willen, maar zij heeft nog geen relatie en geen kinderen, dus mag zij ons niet helpen (zou ik ook niet willen).

Verschrikkelijk, die opvliegers! Ik heb er de laatste dagen ook enorm veel last van. Ben echt aan het overwegen om er medicatie voor te gaan vragen. Vind het tegelijkertijd ook zo'n confrontatie; voelt als extra straf! Begrijp je wat ik bedoel?

Die gemixte gevoelens die je hebt, zijn erg herkenbaar voor mij. Ik heb dat nog steeds wel. Heb ook nog wel eens slechte dagen, maar gelukkig overheersen nu de positieve vooruitzichten. Onze laatste behandeling is alweer bijna een jaar geleden en het heeft echt een hele poos geduurd voordat ik de volgende stap weer kon zetten. Ik denk ook dat die slechte dagen zullen blijven komen (al is het in mindere mate). Ik geloof niet dat dit soort verdriet ooit helemaal weg zal gaan. Good for you, dat je het vandaag weer positief inziet!

@ Terry: Welkom hier. Lees maar lekker mee, hoor! Heel veel succes met de tp van je cryo.

Liefs,

Geplaatst

@ terrybrouwer :

ik wil je ook hartelijk welkom heten. Jullie hebben ook al blijkbaar een ganse weg afgelegd ! Geniet nu even van je rustperiode en dan met goede moed in het najaar er tegenaan !!!!!

@ maya : sterkte!!! Dikke knuffel (((Maya)))

@ Mylo03 : Dus jullie starten volgende week? Spannend !!!!!

@ Quinha : zo te horen zit jij in je dipje... Ook voor jou een superdikke knuf (((Quinha)))

@ Elsje : dat zou wel lek zijn h�at je samen met Quinha een poging zou doen. Altijd leuk die periode met iemand te delen !!!

@ iedereen :

Wij zijn sinds zaterdag de trotse bezitters van 2 topembrootjes !!!!

Ze waren reeds gevorderd tot blastocystes van uitstekende kwaliteit. Om het met de woorden van de embryologe te zeggen : 2 bijoukes !!!

Vandaag mag ik naar het ziekenhuis bellen ivm de cryo's.

Ooohhh wat zijn we blij bf_new.gif

Volgende week zaterdag is er al een eerste bloedafname. Waaaaaauuuuw z�el. Volgens het zoekenhuis doen ze dat zo snel omdat ze mijn cyclus nu aan het manipuleren zijn en als ik zwanger zou zijn moeten ze de medicatie zo snel mogelijk kunnen aanpassen.

We moeten wel naar een feest zaterdag. Dus � het negatief zou zijn, staat me een h��l moeilijke dag te wachten.

Het m�gewoon positief zijn !!!!!!! pray.gif

Geplaatst

zo dat zijn heel veel cryos!!

Gefeliciteerd!!!

Als het nu niet mag lukken (waar we niet van uit gaan met topemmys) dan moet het wel met de cryos lukken!

Of natuurlijk nog meer lieve kindjes!!

liefs claudia

Geplaatst

@ Valerie: Ik blijf gewoon wauw zeggen. Wat geweldig zeg: 10 cryo's! Ongelooflijk wat een fantastisch nieuws. Dat gaat helemaal goed komen!

@ Claudia: Ik zie dat bij jou het aftellen daadwerkelijk is begonnen. Ook spannend hoor. Heel veel sterkte en succes met je bevalling. Ik hoop dat het nu allemaal voorspoedig gaat verlopen.

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Terry en Quinha welkom in de groep.

Veke, wat spannend meis.

Claudia ik zie dat het bij jouw ook begint op te schieten, volgende week dinsdag.

Alvast veel geluk.

Thanx voor al jullie knuffels.

Hier gaat het nu wel weer een beetje. De laatste keer dat we terug zijn geweest was het nog meer gezakt, naar 5.0. Momenteel ben ik met pillen bezig om weer een bloeding op te wekken, om vervolgens weer te gaan opbouwen.

Afgelopen maandag zat ik er helemaal door heen. En gisteren had ik ook een erge dip, erg veel janken.

Vandaag voel ik me weer wat beter. We hebben nu 2 weken vakantie. Vanavond hebben we ons petekindje van 6 gehaald, ze komt tot en met vrijdag hier logeren.

En dat vind ik toch zo heerlijk, kan daar zo van genieten. Zij is ook heel graag hier, ze vond 4 nachtjes eigenlijk te kort.....

23 augustus moeten we weer terug. Onze laatste vakantiedag.

Ik zie dat we allemaal een spannende tijd tegemoet gaan nu in augustus. Allemaal veel succes & geluk. Toi Toi Toi!!!

tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

@ Terry: welkom en als je vragen heb kan je ze altijd stellen, en anders

lekker van je afschrijven, dat kan je heerlijk doen op deze ge-

weldige forum.

@Veke: Wauw wat een opbrengst dit moet haast wel goed gaan. Nou ik

ga heel hard voor je duimen dat de bloedtest volgende week

zaterdag al iets positiefs mag laten zien.

@ Maya: vanuit hier een dikke knuf om je een klein beetje op te peppen

want het zit jullie allemaal niet mee.

Verder voor iedereen een fijne avond verder.

Liefs Corina.

Geplaatst

@Elsje1

En of ik je begrijp!! Het voelt zeker als een straf. Ik denk dat ik daarom zo emotioneel was en het niet meer zag zitten. je hebt gelijk het zal altijd pijn blijven doen. Het is niet een pijn die zomaar weg gaat. Dit draag je voor altijd mee. Misschien moet je wel wat vragen tegen de opvliegers. ik wacht wel af tot het hopelijk weer verdwijnt ( schijnt een paar maanden te duren voor het weg trekt). Maar we blijven positief toch! We weten niet wat 2011 voor ons in petto heeft, maar hopelijk natuurlijk een babytje, tenminste daar gaan we gewoon van uit.

@Veke

gefeliciteerd met je 10 cryo's dat zijn er aardig wat meid!

@maya

veel sterkte meid een dikke knuffel! Op naar 23 aug!

@ hier is het inmiddels rustig geworden, die huilpartij heeft goed geholpen. In ieder geval tot de volgende huilpartij hahaha!

Ik heb nu nachtdienst, heerlijk rustig alleen (Mijn gedachten en ik).

Jeetje morgen ben ik jarig. Ik word alweer 37 jaar, wat gaat de tijd toch snel.

Ik had gehoopt op een leuk kado, maar dat heeft niet mogen zijn jammer genoeg.

Hopelijk volgend jaar!

nou meiden welterusten ik ga maar eens weer aan het werk.

groetjes quinha

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ten eerste voor de nieuwkomers welkom allemaal!

Veke! 10 cryos!! Jeetje!!!:hello2: wat een top bericht!! ik ga ook voor jullie duimen!

Maya... Sterkte...

Quinha ik hoop dat het weer een klein beetje met je gaat...Hebben jullie al een donor? bij welke kliniek zitten jullie?

Voor ons is het nu afwachten tot as vrijdag ( de 13e... ) Dan gaan we terug voor een uitgangsecho en voor de ivf medicijnen en gaan we starten. We moeten dan twee weken stimuleren en dan kijken of ik voldoende eitjes heb voor een pick up!

Best spannend allemaal.

De reden dat wij voor dit traject gaan is de wederkerigheid. Wij hebben hebben zaadjes nodig. En onder andere om niet op de lange wachtlijst van drie jaar te hoeven staan hebben wij hiervoor gekozen. Het is idd een nadeel dat je een best zwaar traject van ivf in gaat om een eicel af te kunnen staan. Maar dat hebben we er dubbel en dwars voor over! En we hopen dat wij en straks de ontvangster van mijn eicel een gezond kindje mogen krijgen!

Wachten duurt lang....

Geplaatst

@Mylo03

Het gaat gelukkig nu wat beter. Ik loop bij de EMC in rotterdam en ja mijn zusje is mijn donor, maar we hebben nu even een rustpauze en gaan volgend jaar als het goed is in januari van start.

Het is spannend voor jou, ik zal voor je duimen voor vrijdag de 13de

Nu ga ik echt slapen, anders val ik nu in slaap achter de laptop.

Wil nog 1 ding kwijt voor ik ga. Ik ben echt blij met deze forum, voelde me echt eenzaam, had het gevoel de enige te zijn met dit probleem. herkennen jullie dat?

groetjes en knuffels aan iedereen

Geplaatst

@ Quinha: Van harte gefeliciteerd meis, met je verjaardag! Of is het morgen pas? Nou ja, dan heb je de felicitatie in ieder geval alvast te pakken. Ga je nog iets leuks doen of is het een dag zoals alle anderen? Laat je maar lekker verwennen. Je wordt tenslotte maar 1x 37 ;-)

@ Mylo: Bij jou is het (na vrijdag) dus wachten op je menstruatie om te kunnen beginnen met stimuleren. Spannend hoor! Als je er vragen over hebt, stel ze gerust. We zijn hier met meerdere ervaringsdeskundigen :-) Ik ga voor jullie duimen dat er een geweldige opbrengst zal zijn! Jeetje, gaat dan nu ineens snel bij jullie, of voel ik dat nu alleen zo? Hebben jullie trouwens al het donorvoorstel binnen?

@ Maya: Heel veel plezier met je petekind! Fijn dat je daar zo van kunt genieten :-)

En ja meiden, ook ik ben zo blij met dit forum! Het begrip dat je bij elkaar vindt, het ondersteunen van elkaar, de herkenning, het advies wat je krijgt of eventueel geeft, waardoor je je weer wat waardevoller voelt en het niet lijkt alsof alles voor niets is geweest, de troost, het luisterend oor......

Ik heb er een aantal nieuwe vriendinnen bij, want ja, zo voelt het echt. En deze begrijpen me ook. Heel hartverwarmend!!

Dikke knuffels voor jullie allemaal,

Geplaatst

Hoi Meiden,

Net zoals jullie al beschreven ben ik ook super blij met dit forum want naast mij man heb ik eigenlijk ook niet echt iemand waarmee ik dit kan delen. Dus ik begrijp je gevoel wel hoor quinha, fijn om te horen dat dit forum je goed doet.

Nou vanuit hier krijgen jullie van mij ook een hele dikke:hugg:

En voor degene die binnenkort een afspraak hebben heel veel succes ik ga voor jullie duimen.

Liefs Corina,

Geplaatst

Hoi

Ja het gaat ineens allemaal snel! Geen idee wat ons te wachten staat we zien uit naar vrijdag!

Wat ik begreep moet ik dan beginnen met spuiten om cyclus stil te leggen ( vrijdag is 21e dag ) dan zou ik na zeven dagen ongesteld moeten worden en dan met wat anders spuiten. Weet iemand hoe lang je moet spuiten en hoe vaak je terug moet voor folikel meting?

Best spannend allemaal! zo lang over nagedacht en naar toegeleefd! en dan is bijna zo ver dat je kan starten!

Waar ik op dit moment erg mee bezig ben is de ontvangster van mijn eicellen. Want voor diegene zal het ook heel spannend zijn. Wanneer zal die wat horen. Zal die net zo blij zijn en in spanning zitten als wij?

Ons donor voorstel zou deze of volgende week binnen moeten komen zie dokter ruis vorige week!

Het is idd top dat dit forum er is. Je kan je verhaal verdriet geluk en onzekerheden kwijt!

Quinha wat goed dat je zusje donor is! wat een engel!

Mocht er nog iemand zijn die vragen heeft over geertgen die ik zou kunnen beantwoorden stel ze gerust!

voor nu fijne avond en ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Hey Mylo,

Ik weet natuurlijk niet precies hoe ze het bij geertgen aanpakken, maar als je een "normale" ivf krijgt, dan zal je waarschijnlijk op de 2/3e dag van je cyclus moeten beginnen met spuiten (dit om je eigen cyclus stil te leggen en het springen van follikels tegen te gaan). Daarna moet je (ik weet niet precies meer welke dag) ook gaan spuiten om de groei van de follikels te stimuleren (dus 2 spuiten per dag). Meestal krijg je je eerste echo na een week spuiten. Afhankelijk van de snelheid van de groei moet je waarschijnlijk nog 2-3 keer voor een echo terug. Als de follikels groot genoeg zijn, wordt de punctie gepland. Dan moet je op een vast tijdstip de dag voor de punctie een andere spuit zetten (waarschijnlijk pregnyl) en mag je stoppen met de andere spuiten. Als alles volgens planning loopt, dan ben je zo'n 2 weken zoet met spuiten. Na de punctie moet je nog medicijnen gebruiken om je BMS-groei te stimuleren.

Bovenstaande is zoals het bij mij altijd is gegaan, dus misschien dat het niet helemaal zo zal lopen, maar dan heb je 'n beetje een indicatie van wat je te wachten staat.

En geloof mij maar, dat het voor de ontvangster zeker zo spannend zal zijn, als voor jullie! Ook zij heeft hier lang op moeten wachten en is in deze afhankelijk van jullie. Mijn ervaring is dat die eerste 2 weken die je moet spuiten erg snel voorbij zullen gaan. De wachtweken daarna kruipen voorbij. Jullie ontvangster heeft eigenlijk alleen maar wachtweken :-)

Ik vind het bijzonder dat je zo met de ontvangster bezig bent, terwijl het voor jezelf ook zo enorm spannend is. Ik hoop dat de behandeling je enorm mee gaat vallen! Ikzelf vond het goed te doen. En hoop dat het voor je partner ook allemaal te handelen is, want voor haar zal het ook heftig zijn! Misschien dat zij wel een voordeel heeft omdat zij ook een vrouw is en zich daardoor misschien beter kan verplaatsen in jou gevoelens (tov die kerels van ons). Lang leve de hormonen!!

Ik hoop dat je wat met deze info kunt. Als de andere meiden andere ervaringen hebben, dan zullen ze zich wel melden.

Liefs en een fijne avond,

Geplaatst

Hoi Elsje

Thanxx voor de info. Ben wel benieuwd wat ze me vrijdag in geertgen gaan vertellen.

Ik denk maar dat weet ik natuurlijk niet dat het wel scheelt dat wij een "vrouwenhuis" hebben. Hormonen is geen onbekend begrip bij ons en je weet wat de ander voelt als de inwendige duivel aan de gang is!

Ja ik weet niet hoe het komt dat ik zo met de ontvangster bezig ben. Ik hoop gewoon dat er een mooie oogst komt en dat ik genoeg heb voor ons allebei en dat er straks twee gezinnen heel gelukkig zijn! Misschien is het wel om niet te veel over ons en mezelf na te hoeven denken omdat ik toch wel bang ben voor als het niet gaat lukken...

Maar voor nu gaan we voor as vrijdag dan hebben we weer een afspraak. Net wat je zegt de dagen vliegen voorbij... dat zal wel anders zijn met de wachtweken!

Wat doe je tijdens de wachtweken? hetzelfde als normaal? zoals sporten enzo?

Geplaatst

Hey Mylo,

Het advies voor de wachtweken is om je normale dingen gewoon te doen. Zo heb je afleiding en gaat de tijd sneller. Voor zover ik weet mag je alles doen, muv zeer intensieve sporten. Sommige vrouwen nemen juist vrij tijdens die dagen, maar volgens mij ga je je dan helemaal gek zitten maken, omdat je daar dan alle tijd voor hebt. Er gebeurt al genoeg met je door de hormonen en de emoties, waardoor je van alles voelt en/of denkt te voelen. Mijn advies is: zoek zoveel mogelijk afleiding. Ga gewoon werken en leuke dingen doen. Het leven om je heen gaat ook gewoon door, ook al lijkt dat van jou even stil te staan.

Ik ben tijdens de wachtweken altijd gewoon gaan werken. Ik vond dat een prima afleiding. Sta er wel bij stil dat je tegen het einde van de periode dan wel eventueel op je werk bent en er daar dus achter kunt komen, als het eventueel niet gelukt is. Misschien dat dat wel een moment is dat je liever thuis zou willen zijn. Maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk een persoonlijke keuze en misschien ook wel afhankelijk van wat voor werk je doet en hoe de omgeving daar is.

En voor nu: probeer je lekker te ontspannen (makkelijk gezegd :huh1:). Je kunt er zelf helemaal geen invloed op uitoefenen. Straks alleen zorgen dat je de medicatie op het juiste moment en de juiste manier toedient. Dat is eigenlijk het enige dat je kunt doen. Ga je trouwens zelf spuiten of gaat je partner dat doen? Mijn vriend wilde dat graag doen, maar ik vond dat helemaal niks. Laat mij dat maar lekker zelf regelen. Dus hij maakte de spuiten altijd klaar voor mij, kon hij toch nog een steentje bijdragen,hihi.

Wij hebben vanavond ons gesprek met de donor. Spannend!!!!!!!

Liefs,

Geplaatst

Hey Elsje

Thanxx voor de info!

Hoe was jullie gesprek? Zijn jullie er al zeker van dat ze jullie gaat helpen? en zo ja weet je ook al wanneer?

Spannend hoor!!

Geplaatst

Hallo,

wat fijn om jullie verhalen te lezen.

Ik heb een paar vraagjes, ik ben naar de behandeling maar 2 dagen ongesteld geweest. Nou was mijn BMS rond de zeven. Ik vroeg me af hoe lang jullie ongesteld zijn na een mislukte poging.

Weet iemand of de slagingspercentage in geertgen hoger is dan een normaal ziekenhuis.

Wij gaan in november onze cryo laten terugplaasten en willen dan misschien volgend jaar naar geertgen overstappen. Mijn zus wil gelukkig nog een keer donor zijn. Na twee keer in het UMC behandeld te zijn heb ik het idee dat we wat anders moeten proberen.

iedereen heel veel succes gewenst.

terry

Geplaatst

@Mylo03

Ik bof zeker met mijn zus. Ze is mijn engel, ben haar erg dankbaar.

Nou het wordt ook spannender voor jou. Morgen is de dag! Ik ben hier nog steeds aan het duimen voor jou.

@Elsje

Ik ben benieuwd hoe het gesprek met je donor is geweest. Ik hoop dat het een goed gesprek is geweest. Ik lees het later wel hoe het gegaan is. Knuffel!

@hier

Nou ik ben gisteren uit de nachtdienst gekomen, heb mijn verjaardag gevierd met familie. Ik moet wel zeggen dat ik erg gespannen was, (was al weer een tijd geleden dat ik ze allemaal zag)was bang dat er eventuele vragen zouden komen, waar ik geen zin in had om te beantwoorden. Maar het ging super goed, het was erg gezellig. Ik heb heerlijk gekroelt met mijn kleine baby neefje en nichtje en ben blij dat ik niet in huilen ben uitgebarst, want daar was ik dus erg bang voor.

groetjes allemaal

Ik heb nu eindelijk vakantie!!!

Geplaatst

@terrybouwer

Ik ben na de behandeling ruim een week ongesteld geweest, het leek geen einde aan te komen. Maar ja ik heb altijd veel gevloeid

Wat betreft de slagingspercentage van geertgen, durf ik niet te zeggen, ik loop bij de EMC.

Hoop dat je gauw antwoord krijgt.

groetjes quinha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden