Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Kera, maureen en mees : heel veel succes vandaag bij Geertgen ik duim voor jullie op allemaal positieve nieuws, ik denk aan jullie.

Elsje : Oh nog een paar nachtjes slapen en hopelijk gaat voor jullie ook het traject beginnen ik hoop het zo voor jullie.

Hier gaat de spanning nu al weer aardig op lopen erug he?? Maar helaas mij man zal waarschijnlijk niet op tijd thuis zijn als dr.Ruis belt, het zit hem nu al allemaal erug tegen met laden en lossen, en met het verkeer op de weg:tank: maar goed overmacht dus.

Meiden toi toi toi toi ik denk aan jullie.

Gr. Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mylo03: Hoe was het meis. Ik gun het je/jullie onwijs. Ik denk een mooi paardenmeisje in wording!

Corina: Heel veel geluk voor vanavond. Dat je man het mag redden en jullie samen een klein feestje mogen houden op weg naar jullie grote geluk.

Binnenkort zal ik een update geven van mijn lange lange weg. Het leed dat VU heet. Was en ben heel erg boos..

Geplaatst

@ Pulletje: Sneu om te lezen dat het bij jullie niet over rozen gaat bij het VU, als het iets gezakt is moet je het bij ons maar ff lekker van je afschrijven.

Hoe was het vandaag bij degene die bij Geertgen is geweest.?

Mijn man belde net met het goede nieuws dat hij straks rond 21.00uur thuis is JOEHOE hoef ik gelukkig niet alleen te zijn als dr.Ruis belt ben zo opgelucht hierover.

Liefs Corina.

Geplaatst

Succes Corina en man :) Nog 1 uurtje!

Vandaag hebben we gesproken met de arts. We wilden zelf nog 1 poging doen met eigen eitje (bevrucht goed maar nestelt niet in) en als dat niet zou lukken voor ecd gaan. Van belang was natuurlijk wel wat de arts zou zeggen. En hij zei dat we het nog best zelf kunnen proberen maar dat de kans erg klein is. Via eiceldonatie is de kans vele malen groter (5-50 procent). Gezien de tijd (leeftijd) en kosten hebben we daarom besloten het niet meer 'gewoon' te proberen maar meteen voor ecd te gaan.

Hiervoor hebben we binnenkort (weet nog geen datum) een intake. Hopelijk snel. Ik kan niet wachten...!

Dan hoor ik vanaf nu officieel bij dit forum, haha.

:happy7:

Liefs, Mees

Geplaatst

hey en???

Corinna hoe was het gesprek?

meiden het is ongelooflijk maar we hebben vandaag om 15 uur bij geertgen een hartje gezien! een inwendige echo en een mooi kloppend hartje!!

hoe is het met de andere?

liefs mylo

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier geen positief nieuws helaas, er was nog geen koppeling en dr.Ruis verwachtte dat dat ook niet meer gaat gebeuren.

Ik moet weer gaan beginnen met Provera en dan over ongeveer 3wkn weer terug naar Geertgen.

Helaas het is niet anders volgende maand maar weer een nieuwe kans.

Het had eigenlijk ook te mooi voor woorden geweest om nu al met de eerst ronde een evt TP te hebben. Maar stiekum hoopte je het toch

.

@ Mylo03: Van harte gefeliciteerd met de super goeie echo TOPPIE.

Liefs Corina. :blowkisses:

Geplaatst

Hoi meiden,

Pff Corina das balen meid. Ik weet maar al te goed hoe jij je nu voelt. En de gevoelens zijn heel logisch, iedere keer bouw je toch weer hoop op. Het lijkt dan ook allemaal zolang te duren. Weer afbreken, dan opbouwen. Het kan je niet snel genoeg gaan. Veel sterkte ermee!!

Mylo, wat een bijzondere ervaring moet dat zijn. Om het zo bewust mee te maken en ook daadwerkelijk te zien. Proficiat en geniet ervan meissie.

Voor de andere ik ga in het weekend ff bijlezen, iedereen veel succes & geluk.

Ga eens proberen of het gaat lukken met :positive energie: Ja daar is ie dan, voor ons allen!

Liefs Maya

Geplaatst

Corina, wat vervelend voor je zeg. Mag ik je iets vragen? Waar hangt dat vanaf of er een match is? Heeft dat met de bloedgroep of zo te maken?

Geplaatst

Verdorie Corina, wat een domper! Je weet dat het kan gebeuren, maar je hoopt toch zo dat er meteen een match is. Dus nu wéér in de wachtstand. Balen hoor! Waren er maar meer donoren..... zucht.

Wauw Mylo, van harte meisje! Je bent gewoon echt zwanger. Geweldig! Voel je je nu wat zekerder? Ik hoop het zo voor je. Moet zo ontzettend bijzonder zijn om het hartje van je kindje te zien of horen. Hoe gaat het nu verder? Moet je nog terug naar Geertgen of ben je nu aangewezen op een "gewone" gynaecoloog?

Mees, moeilijk maar verstandige keuze denk ik, dat je voor ecd gaat. Wij hebben ook op dat punt gestaan, na onze eerste ivf. Nog eens zelf proberen (slagingskans

Maureen, hoe was de eerste fm? Ik hoop dat er 'n mooi aantal follikeltjes groeien!

En Kera, hoe is het bij jou gegaan?

Een heel fijn weekend allemaal, :blowkisses:

Geplaatst

:yah:Mylo :yah: Geweldig! Gefeliciteerd! Nu genieten!!

Corina, super balen :mad: Maar op naar de volgende keer en dan gaat het lukken!

Dankjewel Elsje. Ja, best moeilijk om te beslissen en wondertjes gebeuren inderdaad. Maar we staan er helemaal achter en willen zo graag meer kans op een baby.

Het fijne is dat alles via onze arts wordt gedaan en hij alles regelt. Dus we hoeven niet zelf een kliniek te zoeken in Spanje. Wel willen we natuurlijk alles weten hoe het hele traject van ecd gaat. En dat kan hier op dit forum, met al jullie ervaring :)

Nu hopelijk snel het gesprek met de arts hierover; dan horen we meer.

Succes meiden!

Liefs, Mees

Geplaatst

@ Jessie: in eerste instantie hebben ze globaal naar ons uitterlijk gekeken en hoe het precies zit met het bloed weet ik niet SORRY. Zal het eens naar vragen als ik er weer heen moet. Ik

zal die vraag ff op schrijven en dan zal ik er later op terug komen.

Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor hun reactie super lief.

Liefs Corina.

P.S voor iedereen een positieve straling over het scherm komt ie :positive energie:

Geplaatst

Hallo dames,

Even een korte update vanuit hier ik had eigenlijk al op weg moeten zijn naar mijn werk. Wij zijn vrijdag nadat we teruggekomen zijn van Geertgen meteen een weekendje weg gegaan en zijn daar gister (te) laat van teruggekomen. Vandaar deze late reactie.

Vrijdag dus voor de 1e folikelmeting dus naar Geertgen geweest. Er hebben zich 7 follikels goed ontwikkeld. Hij verwacht dat het er 9 worden. Vanmiddag heb ik weer een meting. Waarschijnlijk is woensdag of donderdag de punctie.

@ Mylo, wat geweldig dat je een hartje hebt gezien. Super.......

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

@ Maureen: Goed nieuws zeg, spannend hoor voor jullie succes.

@ Elsje : Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover. Ik wens jullie heel veel succes morgen ik duim voor jullie.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het was weer eens mega druk........... Vandaag heb ik de tweede folikelmeting gehad en er zijn er 11 geteld.

Woensdagochtend is de punctie, waar ik best wel heeeeeeeeel erg tegenop zie.

Wahhhhh, de stress is weer toegeslagen en heeft mij weer in zijn greep.

Hopelijk valt het allemaal wel mee en wordt het toch een bijzondere dag voor ons en iemand anders.

@ Elsje; veel succes morgen.

Liefs, Maureen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Maureen, fijn hoor, 11!! En komt goed hoor woensdag. Blijf relaxed! Veel succes alvast!

(Ik heb nooit last gehad van de puncties, maar het is natuurlijk voor iedereen anders.)

Succes allemaal!

Liefs,

Mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou de eerste afspraak in het UMCU zit er op en..... we gaan als een speer :happydance:!

Volgende week dinsdag hebben we de afspraak bij maatschappelijk werk al en dan wordt het (als het goed is) 8 november in de commissie besproken en hopen we 3 dagen later groen licht te krijgen.

:woohoo:

Het wachten is dus op de menstruatie zodat we (Annamoon en ik) met de pil kunnen beginnen, zodat onze cycli gelijk op gaan lopen en dus dat groene licht (maar dat zie ik puur als een formaliteit) en dan kunnen we werkelijk beginnen. Oh, ik heb er zo'n zin in.

Ik zeg: GAS EROP, haha!

@Maureen, dat ziet er mooi uit: 11 follikeltjes! Héél veel succes morgen met de punctie!

En voor iedereen: :positive energie:

Lieve groeten,

Geplaatst

Elsje!! Wat een top nieuws!!! Eerst zooo lang wachten zooo veel twijfel en dan nu dit!! ik hoop zo dat het allemaal in 1x gaat lukken!! spannend!!! Grappig voor ons voelde dat groene licht ook als een formaliteit!! Nou meid! SUCCES!!! de komende weken!!!

Maureen spannend hoor! en 11 folikels is best een hele goede vangst! Dan gaat het bij jullie ook snel! Wij hadden op maandag een punctie dan moet je om dinsdag om 11 uur bellen met Genk en hadden we op woensdag te terugplaatsing je raakt dan in een soort stroomversnelling! Ik zou zorgen dat je na de punctie ( woensdag toch? ) tot het weekeinde niet meer hoeft te werken. Vond ik wel zo prettig kon ik wat slapen enzo!

mees voor jullie ook een spannende tijd? Jullie gaan naar spanje? Ook best heel ingrijpend! Jullie gaan in november weer verder?

Corina meid wat onwijs balen! hoe groot is de kans in november op een match?

Overigens staat er in Noord Holland een koelkast die een heel klein beetje ziek ik van de decapeptyl....( 3 spuiten ).

Groeten Mylo

Geplaatst

@ maureen en Elsje: :woohoo: wat een super goed nieuws voor jullie zeg helemaal top SUCCES Maureen morgen met de punctie, en Elsje hophop naar volgende week fijn dat het in eens vlot gaat.

@ Mylo03: Sorry maar ik moet je het antwoord schuldig blijven, heb geen idee hoeveel kans er in november is dat er nu wel een match is.

:blowkisses: Corina.

Geplaatst

Hey Elsje,

Wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad in het UMCU ze gaan daar inderdaad mooi snel te werk ook wij hadden de eerste tp al binnen 2.5 maand naar het eerste gesprek dus meid gaat vast allemaal goed komen en de maatschappelijkwerkste is echt een heel leuk mens dus daar hoef je je ook niet druk over te maken.

Mag ik vragen welke gyn jullie hebben? Wij hadden Drs Candido en mochten wij voor een tweede gaan dan gaan we zeker naar haar terug maar moet zeggen vind iedereen erg aardig daar.

Meis heel veel succes.

Geplaatst

Hey Chantal,

We zijn bij dr van Zonneveld geweest. Fijne man! Annamoon (onze donor) had bij haar vorige behandeling ook dr Candido gehad en had daar nu ook op gehoopt. Maar ook zij vond dr van Zonneveld prima. Maar denk dat ze idd allemaal erg aardig zullen zijn. Omdat we allemaal al wat langer dan vandaag in het traject lopen, ging de afspraak heel soepel. Was een kwestie van de punten één voor één doorlopen en afspraken plannen. Gelukkig kunnen we volgende week al bij de psych terecht waardoor we al met de volgende ronde van de ethische commissie meelopen. Ik zie daar niet tegenop hoor. We hebben bij Geertgen ook al de nodige gesprekken gehad, dus ik denk dat dat wel vergelijkbaar zal zijn. Voor Annamoon is het ook niet nieuw meer :-) Als alles mee wil zitten dan hebben we een kleine kans dat het dit jaar nog gaat lukken, maar waarschijnlijk zal het januari worden. In december hebben ze een sluiting van 2 weken (zoals de meeste ziekenhuizen), dus de kans dat het voor die sluiting nog zal lukken is gewoon klein. Maar ben nu al helemaal blij, hoor! Er gebeurt weer daadwerkelijk iets :toppie:

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Laatste loodjes....

Lieve groeten,

Geplaatst

Hey,

Dr zonneveld heb ik ook een keer gehad bij de FM van onze donor het isderdaad een erg aardige man.

De psych steld ercht helemaal niks voor ik vind dat ze bij het Geertgen veel dieper er op ingaan ( van horen zeggen hoor) en de commissie ook geen probleem vooral omdat ze Annemoon natuuurlijk al kennen kan aleen maar in jullie voordeel zijn.

Ik hoop dan ook voor jullie dat jullie toch nog net voor de kerst aan de beurd zijn zou wel erg mooi zijn om een mooi emmy bij je te hebben als je 2011 ingaat ;)

Hier gaat alles zijn gangetje heb al 5 weken bedrust opgelegd gekregen en dat begint nu toch echt wel te vervelen maar we hoeven gelukkig niet meer zo lang morgen gaan ze kijken of ik inleidbaar ben mocht dat zo zijn dan zullen ze uiterlijk 4 nov mij in gaan leiden ivm met de zwangerschapsdiabetes onze kleine ukkepuk is al mooi aan de maat ze was 3 weken geleden al geschat op ruim 5 pond dus het zal geen kleinje zijn;)

Hebben jullie trouwens nog wat van Elena gehoord zij zou toch ook weer voor een cryo tp gaan?????????

Geplaatst

Hebben jullie trouwens nog wat van Elena gehoord zij zou toch ook weer voor een cryo tp gaan?????????

Hey Chantal,

Klopt! Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. Ze moest 'n tijdje geleden op haar menstruatie wachten alvorens weer te kunnen beginnen, geloof ik, maar weet dus niet hoever ze nu is.

Ik wens jou heel veel sterkte met je aankomende bevalling. En bij deze klopt het dus wel 'n beetje dat de laatste loodjes zwaar zijn ;-(

Lieve groeten,

Geplaatst

Hoi allemaal,

Elsje, geweldig!!! Het gaat idd als een speer. Gassen!!! :-)

Mylo, ja spannend hoor. We hebben er veel zin in. We hopen zsm te kunnen beginnen. Vrijdag is de afspraak met de arts en hopelijk gaat het daarna vlot. Dus we hopen in november. (O ja, kun je de zieken nog even herbergen tot vrijdag? Dan weet ik wat er nodig is ;-)

Wat heb je een leuke naamdinges. Grappig. En...wachten op de 10 weken echo. Gaat goed!!

Chantal. Wat super zeg. Bijna! En dat na 7 jaar! Wauw. Sterkte met de bedrust.

Alle anderen ook veel succes met alles!

Liefs,Mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanochtend heb ik dus de punctie gehad. Ik was heel ontspannen. Hopende dat het allemaal wel mee zou vallen.

Bij de laatste follikelmeting ze 11 follikels geteld. Ze hebben er maar 8 aan kunnen prikken. De andere waren gewoonweg niet bereikbaar.

Volgens mijn man floepte de eierstokken gewoon weg. Ze hebben met de hand op mijn buik bij moeten sturen.

Het aanprikken deed heeeeel veel pijn. Ik lag met gekrulde tenen. Dat viel echt tegen.

Ze hebben al snel extra pijnstilling (of kalmeringsmiddel, ik weet het eigenlijk niet) via het infuus erbij gezet.

Toen ik naar de uitrustkamer ging heeft mijn man me echt vast moeten houden omdat ik niet recht kon lopen.

Het is nu alweer een paar uur achter de rug en ik voel me nu best goed.

Ik heb weinig last van mijn buik. Ongeveer net zoveel als voor de punctie. Dus dat valt gelukkig erg mee.

Ik ben wel wat moe en ik ben al een paar keer ingedut.

Ik ga dadelijk weer lekker op de bank liggen onder mijn dekentje, iets lezen of gewoon weer een dutje doen.

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden