Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal!

Hier weer eens een berichtje van mij.

Nofje welkom en succes.

Elsje meid eindelijk komt jullie afspraak ook dichtbij! nog een weekje! hoop zo dat jullie een goed gesprek hebben! spannend! zal voor jullie duimen!

Corina tjee dat je ook nog alleen bent als je op zo een telefoontje wacht maakt het niet makkelijker ! en dan zo een top bericht krijgen! een spannende tijd dus! ook voor jullie draaien de duimen!

Maureen spannend allemaal he! weet precies wat je voelt! succes met spuiten!

Hier gaat alles nog zijn gangetje. We moeten vrijdag afwachten de 1e echo echt zo spannend en de dagen kruipen voorbij! het liefst zou ik morgen wakker worden en dat het dan vrijdag is ! hihi maar ja het zal wel snel gaan deze week!

Afgelopen vrijdag was de mevr van moeders voor moeders hier. En ik doe va vrijdag mee met urine sparen. Zo kan ik toch weer wat terug doen! de mevr moest wel eerst een test doen en die sloeg gelukkig meteen dik uit! dus dat was weer een geruststelling!

Verder ben ik nog niet misselijk wel heeeeeel moe en zere borsten die ook al gegroeid zijn! :-(

Voor iedereen succes en voor de komende week stuur ik de positieve vibe weer door!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier weer een berichtje van mij.

Wat een verhalen allemaal, voor iedereen heel veel succes.

Ik vind het fijn om al die positieve verhalen te lezen over geertgen.

Als mij cryo poging niet lukt wil ik ook naar geertgen.

Voor nu begonnen aan de proganova en donderdag mijn uitgangsecho.

Vind het allemaal erg spannend en zie erg tegen de ontdooiing op. Ben zo bang dat hij niet goed ontdooid en dat ik dan weer voor niks mijn lichaam heb volgepomt met hormonen. maar goed ik moet proberen positief te blijven maar soms is dat gewoon lastig

nou lieve mensen op naar veel zwangerschappen!!!

groetjes terry

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kom even binnenvallen. Ik heb vandaag negatief getest na onze terugplaatsing van 2 embryo's onder behandeling van het Radboud te Nijmegen. Dit was onze laatste kans met vergoeding van de verzekering.

Het probleem bij ons is slecht zaad maar bij de laatste behandeling heeft mijn man pesa ondergaan en daar is goed zaad gevonden en zijn er nog 7 rietjes ingevroren. maar helaas ook dit mocht niet lukken. We hadden ons voorgenomen dat als het nu niet zou lukken we een gesprek aan zouden gaan in Geertgen aangezien mijn zusje daar zwanger is geraakt van een tweeling door donorzaad. Ze heeft zelf eitjes afgestaan. Nu is ons idee ook om zelf aan eiceldonatie te doen en dan een icsi poging nog eens te doen met het ingevroren zaad van mijn man. Dit omdat wij gewoonweg zelf geen nieuwe behandeling kunnen betalen.Is het zo dat als je jezelf beschikbaar stelt als eiceldonor je de icsi behandeling vergoed krijgt door de kliniek? Zo was dit bij mijn zusje. Mij lijkt het ook een mooi idee als ik andere vrouwen zou kunnen helpen die eicellen nodig hebben.

Geplaatst
:laughing9::laughing9::laughing9::laughing9::laughing9: ik zal niet meer zo veel lullen elsje.......

:laughing4:

:36_1_13::laughbounce:

Geplaatst

Hallo Jessie,

Welkom op het forum. Ik lees dat je al een en ander hebt meegemaakt.

Ik zou je goed laten informeren wat er wel en niet wordt betaald.

Wij doen een deal-ivf waarbij ik de helft van mijn eitjes doneer en de andere helft is voor ons.

Omdat het dus ook voor onszelf is worden de kosten voor ifv op mijn verzekering verhaalt.

Reken je dus niet bij voorbaat rijk, maar laat je goed informeren.

Veel sterke en succes, Maureen

en voor iedereen :positive energie: geef ik de positieve energie weer door

Geplaatst

@ Jessie: ik heet je van harte welkom op deze geweldige forum en wat maureen al zegt laat je goed informeren. Als je je hart wil luchten of vragen heb stel ze gerust wie weet weet iemand van ons wel een antwoord, of geef je het een iets verlichtend gevoel dat je het van je af heb kunnen schrijven.

Voor iedereen een fijne avond en daar komt de vibe weer :aaaflowersmiley: voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

Maureen@ dank je voor je reactie. Ik heb nog een persoonlijke vraag en als je dat te persoonlijk vind moet je het ook zeggen. Wordt dit jullie eerste ivf behandeling?

Mijn zusje had er namelijk al 3 gehad en daardoor kreeg ze het niet meer betaald door de verzekering en heeft ze alleen de donorbank moeten betalen voor het zaad.

Maar we gaan morgen bellen voor een afspraak en zullen ons goed voor laten lichten.

Ik denk dat ik me nu wel geregeld zal laten zien op het forum. Na een zware dag hebben we ervoor gekozen om verder te gaan. Onze wens is zeer groot en we gaan er nog steeds voor al is ons vertrouwen hierin wel geschaad.

Geplaatst

@ Jessie. Ja dit wordt onze eerst IVF behandeling. Het is ubehaupt onze eerste behandeling die tot een zwangerschap zou kunnen leiden. Mijn man heeft helemaal geen zaad en daarom zijn wij afhankelijk van de dororbank. De kosten voor de donorbank worden niet vergoed door de zorgverzekering, die hebben wij ook moeten betalen. Maar als jullie eigen zaad hebben hoef je toch geen gebruik te maken van de donorbank. Mag je het zaad van je eigen man meenemen?

@ Mylo, ik zie dat we op dezelfde dag een afspraak hebben ;-) Wel spannend voor jullie. Ik hoop dat je dan je kindje echt te zien krijgt.

Verder moet ik zeggen dat ik echt superlekker in mijn vel zit. Het enige waar ik juist last van heb ik de energie die ik heb. Als het tijd is om naar bed te gaan heb ik helemaal geen slaap. Vervolgens lig ik dan nog meer dan een uur te lezen in de hoop dat ik moe wordt. Maar ook dat mag niet baten. Ook wordt is 's nachts nog een keer wakker, wat ik normaal nooit heb. En als ik dan op moet staan ben ik duidelijk nog niet uitgeslapen. Zucht. Ik heb de hulp maar ingeroepen van en goede vriend die Traditionele Chinese Geneeswijze praktiseerd. Wellicht dat hij me erbij kan helpen. Ik hoop dat hij deze week nog een gaatje in zijn agenda heeft.

Verder zie ik wel op tegen de punctie. Een vriendin van ons heeft ook drie maal een IVF ondergaan en zij vonde de punctie best tegen vallen. En sommige verhalen die je hier leest op het forum zijn ook best heftig.

Maar genoeg zorgen gemaakt. Ik ga weer lekker veder met alle positieve energie die ik heb.............. en al het extra's wat ik over heb komt nu naar jullie.......

:positive energie:

Geplaatst

spannend Maureen je eerste poging. Wij hebben net een afspraak gemaakt voor een orienterend gesprek bij Geertgen op 17 nov.

Dat voelt voor mij nog erg lang, maar misschien is het goed zodat ik onze laatste poging die gisteren fout is gegaan een plaatsje kan geven. Wij hebben dan een afspraak met dokter Bax. Heeft iemand van jullie ervaring met die dokter?

Geplaatst

@ Maya: Ik wil je heel veel succes wensen morgen bij Geertgen. Ik hoop evt een positief bericht te lezen. Ik ga voor je duimen.

@ Maureen : Fijn om te lezen dat je lekker in je vel zit.

Hoe is het verder met iedereen?? Hier gaat het allemaal redelijk ben/ voel me behoorlijk opgefokt en stresserig, maar goed gaat allemaal wel weer over hoop ik.

Voor iedereen weer ff een positieve vibe over het scherm daar is ie weer :happydance::icon_flower: .

Liefs Corina.

Geplaatst

Ha Allemaal

Op het ogenblik heb ik zo weinig tijd maar ik lees toch alles hoor.

Ben ook zo benieuwd hoe het met jullie gaat.

Hoop voor je, mylo, dat je vrijdag een goede dag hebt!

Heeft al iemand antwoord op de vraag of de bloedgroep belangrijk is?? Bij eiceldonatie.. de donor moet die werkelijk dezelfde bloedgroep hebben??

Gr Kera

Geplaatst

Hallo Kera,

Bij mij is ook het bloed onderzocht. Maar volgens mij is bloedgroep niet belangrijk, wel de rhesusfactor, dit kan complicaties geven. Google maar eens op Rhesusfactor. Volgens mij is bloedgroep niet zo heel belangrijk. Zeker weet ik het niet, maar als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen terug geweest nar het Geertgen. Het BMS had nog niet de gewenste dikte, maar ik moet nu tot 29 okt 4 pillen per dag slikken.

Dan moet ik terug, en als het BMS goed is willen ze dit jaar nog voor een TP gaan.

Ooow zo spannend weer. Had zelf de hoop al een beetje opgegeven dat het dit jaar misschien nog zou gaan lukken. We wachten maar af!!

Zal van de week ff wat uitgebreider reageren, heb een erge drukke dag achter de rug. En net pas thuis.

Groetjez Maya

Geplaatst

Spannend Maya!! Zou gaaf zijn als het dit jaar nog gaan lukken!

O ja, ik las over de bloedgroep. Dus ook neg. resusfactor maakt niet uit?

Ik ben ff kort omdat ik op mobiel typ.

Suc6 allemaal! Positive thoughts!!!

Liefs, mees

Geplaatst

@ maya: balen zeg dat je BMS nog niet goed was, maar het positieve is dat ze hoop hebben dat je dit jaar nog een TP heb zou jullie zo gegund zijn echt.

Hoe is het verder met iedereen?

Hier weinig nieuws dus hou het kort ben namelijk op mijn werk heb nachtdienst. Zit in mijn eentje en dacht ga ff op het forum lezen hihihaha.

Voor allemaal vanuit hier een positieve vibe over het scherm komt ie :happydance: :aaaflowersmiley:

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina, het schiet toch al weer op met het belletje van de arts? Wanneer is die precies? Zo spannend!

Maya, succes met je bms. Lekker dik worden... :-)

Succes all!!

:blowkisses:

Mees

Geplaatst

Hoi Meiden!

Hoe is het ermee?

Corina al wat gehoord? En zo nee wanneer verwacht je wat te horen? Of is dat koffiedik kijken?

Maya balen van je bms! zal voor je duimen!

Kera, pulletje elsje hoe is het met jullie?

Hier een spannende tijd! Morgen moeten we naar Geertgen voor de eerste echo. En ineens gisteravond dacht ik wat nu als het niet goed is als mijn lichaam mij gewoon gefopt heeft? En nu zit ik dus in de stress.... Voel ook niets ben niet misselijk borsten doen niet meer zeer ga wel op tijd naar bed maar ben niet overdreven moe....

De test vorige week was nog wel hartstikke positief maar ja..... de angst en twijfel zijn hard binnengekomen....

ik zou willen dat het vandaag al vrijdag was... en we hebben ook pas vrijdag laat op de dag een afspraak....pffffff was een onzekerheden.....

Geplaatst

@ Maureen : Heel veel succes morgen bij Geertgen. Is toch morgen??

@ Mylo03 : Pff wat een onzekerheid voor je zeg, maar positief proberen te blijven denken hoor ( beter gezegd dan gedaan) maar ik snap je wel. Toi toi toi morgen en ik duim voor je op een super echo.

Om antwoord te geven op jullie vraag morgenavond rond 21.00uur wordt ik gebeld door dr.Ruis. spannend spannend en ik hoop dat mijn man nu wel thuis is, hij verwacht van wel maar goed je weet niet hoe het op de weg verloopt.

Nou meiden voor iedereen heel veel succes en hier komt ie weer de positieve vibe

:blowkisses::aaaflowersmiley:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Maya, wat ontzettend balen zeg dat je bms nog niet goed was. Ik hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat je dit jaar idd mooi af kunt gaan sluiten met een tp.

Mylo, maureen, Kera + Corina: nog één nachtje slapen...... Spannend hoor! Ieder een ander soort afspraak, maar allemaal erg spannend. Ik denk aan jullie. Wordt druk morgen bij Geertgen, hihi!

:goodluck:

Jessie, ook jij welkom hier. Wat enorm K dat je poging niet is gelukt. Balen dat je dan weer zo lang moet wachten op een nieuwe afspraak, maar is idd denk ik niet verkeerd, om zo eerst nog het e.e.a. een plekje te geven. Ik hoop dat je een goed gesprek zult hebben bij Geertgen en dat je daar geholpen kunt worden.

Verder vanuit hier niet zoveel te melden, nog een paar daagjes wachten, dus ben daarom de laatste tijd minder actief. Maar lees wel lekker mee hoor :-)

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi meiden,

Mylo, hou vol hoor. Blijf positief. Je zit al op de goede weg. Maar zo spannend!

Corina, hoop dat het morgen positief is (en je vriend op tijd thuis :)

De anderen ook allemaal veel suc6!

Morgen heb ik afspraak met de arts over de volgende poging en ook alvast over het eventuele vervolgtraject met ecd.

Zijn er trouwens uit wat we doen, mocht het zelf niet lukken.

We gaan zowiezo niet voor ecd via onze nicht. Het is toch best veel gedoe en hoorde toch ietwat twijfel bij haar hoe er emotioneel mee om te gaan.

Eigenlijk wel goed. Want dat was toch wel lastig geworden, gezien het feit dat we dan weer een zaaddonor nodig hadden. Dus het wordt een andere eiceldonor (anoniem) en hoogstwaarschijnlijk wordt het dan Spanje gezien de wachttijd en mijn leeftijd. Geertgen klinkt ook goed, maar een wachtlijst is dus weer niet zo goed. We kijken nog wel verder tijdens mijn eigen poging.

Ben nog steeds in voor adviezen en zal jullie nog veel met vragen bestoken :)

Nou meiden, succes dus en morgen wordt een spannende dag voor velen!!

Groetjes, Mees

Geplaatst

Hoi Mees,

Jij ook veel succes vandaag! Sorry, maar had niet in de gaten dat jij vandaag ook een afspraak had ;-(

Lijkt mij een goed plan om eens in Spanje te gaan informeren v.w.b. ecd. Denk dat het in NL idd wel erg ingewikkeld gaat worden. Maarja, als je iets héél graag wilt.....

Maar als er twijfel is, ook al is die nog zo klein, dan denk ik dat je het niet moet doen. Dus iemand anders dan je nicht lijkt me dan sowieso verstandig!

Lieve groeten,

Geplaatst

Dank je Elsje, Ik hoop inderdaad ook dat Geertgen ons kan helpen. Ik wil me nog niet erbij neerleggen dat ik geen moeder zou kunnen worden. Ik merk wel dat je iedere keer toch weer je grenzen gaat verleggen, had nooit gedacht dat ik dit allemaal zou gaan doen. Maarja de wens is groot.......

Ik ben helemaal nieuw in het ecd gebeuren maar zijn er zo weinig eiceldonoren dat er zo een wachtlijst is? Wat vreselijk. Met mijn eitjes is alles goed, wij zouden misschien een zaaddonor moeten hebben omdat het kwaliteit van mijn man nogal slecht is.

Ik vond het in het begin nogal een raar idee om eicellen af te staan, maar als ik jullie verhalen zo allemaal lees zou ik het erg fijn vinden als ik vrouwen met ook een kinderwens zou kunnen helpen. Helemaal als je zelf ook in een positie zit dat je geen moeder zou kunnen worden zonder donor. Mijn man heeft wel zaad ingevroren maar wij komen steeds met een redelijk slechte kwaliteit embryo's die zich dan niet nestelen. Daarom was het de laatste keer ook zo moeilijk,we hadden redelijke embryo's niet eens zo slecht en nog mocht het niet zo zijn.

Voor de dames die vandaag een afspraak hebben, veel succes.

Geplaatst

Hoi Elsje,

Is goed hoor ;-) Haha, iedereen heeft ook zoveel afspraken! En dankjewel!! Ja, toch wel lekker om even te kunnen overleggen met de arts. Ben benieuwd.

En ja, vond ik dus ook. Hoorde opeens enige twijfel (niet om het te doen, maar wel hoe ze zich later misschien zou voelen in de buurt vh kindje) en besloot meteen het niet via haar te doen. Dus (hoogstwaarschijnlijk) 'Ola, viva la Spanja' :-) als onze eigen laatste poging niet zou lukken. Ja, we zouden wel kunnen ruilen qua zaad/eicel bij bv Geertgen maar als alles lang duurt is dat niets.

Jij nog een paar dagen....!

Jessie, ook succes! Ja, wat je allemaal niet ondergaat voor een kindje. Dat kun je van te voren niet bedenken!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden