Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Maureen,

Wat vervelend dat de punctie niet zo lekker ging. Ik heb helaas soortgelijke ervaringen, maar wil dat nooit zo zeggen. Zeker niet tegen diegene die het nog moeten ondergaan. Na de eerste keer heb ik geroepen dat ik het nooit meer zou doen, zo verschrikkelijk pijnlijk vond ik het. Maar je hebt er alles voor over, dus heb het daarna gewoon weer gedaan hoor. En ach, het is ook zo weer voorbij. Alles voor het goede doel, toch?! Doe het nu maar lekker rustig aan, wat dat betreft zit het er nu op. Hoeveel eitjes zijn er eigenlijk gevonden, of weet je dat nog niet. En dan vrijdag als alles goed gaat de tp? Oh, wat spannend zeg! Houd je ons op de hoogte?

Lieve groeten,

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

de punctie :happy4: .....joepie ik kijk er nu al naar uit :happydance:

gelukkig vond ik de punctie de eerste keer meevallen :laugh:

hopelijk gaat de tweede punctie ook meevallen

ik neem gewoon weer lekker een shotje morfine :happy2:

ach wat is een paar minuten pijn lijden op een mensen leven

dus kom maar dames met jullie horror verhalen..haha ik heb puber kinderen ik heb er ook nog wel een paar:alright:

Geplaatst

O, wat een ellende met die punctie Maureen. Ik had nog wel gezegd dat het mee viel. Ik heb er minstens 4 gehad (weet het niet eens meer precies) en niets gevoeld. Komt vast doordat je er zoveel hebt. Ook weer een goed ding natuurlijk. Fijn dat het weer beter gaat.

Annamoon, succes ook. Valt misschien net zo mee als bij mij. (leuk, je opmerking over je pubers. En die smiley helemaal)

Succes allemaal met alles!

Liefs, Mees

Ps. Vrijdag gesprek over start ecd. Kan niet wachten!

Geplaatst

@ Maureen: Vervelend om te lezen dat de punctie tegenviel. Gelukkig voel je je nu iets beter, ik zou zeggen rust goed uit en hopelijk heb je vrijdag een tp van een top emmy ik duim voor je.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo dames,

Bedankt voor jullie medeleven. Het was absoluut niet prettig, maar ik zou dit liever nog een keer doen dan mijn been weer breken. (Ik spreek uit ervaring)

Morgen in het begin van de middag heb ik de terugplaatsing. Dat wordt morgen dus lekker uitslapen en dan gaan we rustig die kant op.

Heel veel liefs,

Maureen

Geplaatst

Hoi meiden,

Elsje, wat een super goed nieuws meid!!. EINDELIJK zit er vooruitgang in voor jullie. Hoop dat je nu ook blijft doorlopen!!

Mees, fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad met de arts. En er ook duidelijkheid is gekomen.

OOk voor jullie begint nu weer een spannende tijd. Veel succes vandaag met het gesprek.

En Maureen wat lees ik bij jullie...., vandaag een TP. Spannend!!

Corina, hoe gaat het met jou???

Ik ga nu gaan stoppen, want we moeten vertrekken naar het Geertgen. Straks om 10.20 uur een afspraak. Zal vanavond nog ff reageren.

Iedereen veel succes.

Liefs Maya

Geplaatst

Maya heel veel succes in Geertgen en Mees heel veel succes in D met het ecd gesprek!

Ik lees mee en zal ook wat actiever weer gaan meeschrijven omdat er bij mij ook eindelijk weer wat actie is, laatste pil genomen gisteravond, ongi afwachten en dan de echo voor dikte bms op 12 nov en de tp op 21/22 nov....in spanje.

Spannend voor iedereen hier!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

@ Maya: Hoe was het vandaag bij Geertgen? Hopelijk is je BMS nu wel op goeie dikte. Hier gaat het redelijk nog steeds een beetje down en had het de afgelopen week druk gehad en nog.!!

Dus ik ben een beetje moe,onrustig stressig.

Maar goed zal wel weer over gaan. Ik ben ook wel zo reeël om te denken dat het te mooi voor woorden zou zijn geweest als je de eerste ronde al een donor zou hebben + een TP. Ik probeer nu te denken volgende ronde nieuwe kansen.

@ Maureen: Hoe is het nu met je na de TP? Is het goed gegaan?

@ Mineut : Fijn om weer iets van je te lezen. Er komen weer spannende tijden voor je aan ik ga voor jullie duimen.

@ Mees : Hoe is het nu met je ? Is het gesprek goed verlopen? Spannend weer voor jullie succes.

Voor iedereen vanuit hier een hele dikke knuffel en een positieve vibe over het scherm komt ie :happydance::positive energie:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi,

Vanmorgen terug geweest naar Geertgen. En eerlijk gezegd hed ik mij al ingesteld op het nieuws!! Helaas reageert mijn lichaam totaal anders dan andere lichamen. De dosering was verhoogd en i.p.v te groeien, zakt mijn BMS gewoonweg in.

Nu is besloten om nog 1 week 4 pillen door te slikken, dan een bloeding op te wekken en vervolgens weer te gaan opbouwen.

De volgende afspraak staat al vast voor 26 november en dan gaan we toch nog op weg naar de 3e TP. Dit is van de arts in ieder geval het streven. 100% zekerheid kunnen ze je toch niet geven!!! Maar goed, we gaan er weer voor.

Maureen hoe is het gegaan met de TP??

Mineut, fijn om te lezen dat er voor jullie ook weer vooruitgang in zit, spannend.

Corina, logisch dat je je wat down voelt. Wanneer moeten jullie weer terug???

Liefs Maya

Geplaatst

Dankjewel allemaal voor het vragen naar hoe het gesprek vandaag was. Echt zo leuk om te lezen!!!!

En ....helemaal geweldig!

:36_1_13:

De arts vertelde hoe alles werkte en het klonk heel positief. We zijn nog blijer met ons besluit na dit gesprek! Alle papieren ingevuld en...

...het gaat snel van start! Zo fijn!

Eerst ongi worden(denk dit weekend), dan aan de pil, dan een deca-depo-spuit en nog iets medicijnerigs en hopen op een snelle match en dan Viva La Spanja!!

Alles wordt vanuit D gedaan en dus alleen de tp daar. En...het leukste.....toen ik vroeg hoeveel er terug geplaatst zouden worden daar, zei hij.."Nou, met zo'n grote kans op een zwangerschap doen ze eigenlijk altijd maar 1". HALLO, HOE GAAF IS DAT?!! GROTE KANS OP ZWANGERSCHAP!!!!!!! Heerlijk om te horen!! Zeker na al die 'kleine kansjes'.

Dus we zijn vol goede moed en hebben heel veel zin in alles. In de auto zat ik te zingen, springen en smilen en dan ben ik nog niet eens zwanger :happydance: , haha!

Helemaal happy!!

Maya, balen van je bms. De volgende keer gaat het gewoon lukken allemaal!

Corina, dus ook nog aan het wachten. Dat gewacht is zo moeilijk, vind ik. Hopelijk een match!!

Mineut, samen naar Spanje. Wel ander plaatsje, haha.

Ik geef Corina's positive vibes weer door

:aaaflowersmiley:

Liefs, Mees

Geplaatst

Veel goed nieuws. Meiden geweldig.

Elsje: Jij gaat ons zeker inhalen. Ik hoop dat 'mijn' wensmoeder 2 maanden na jou zwanger mag worden.

Corina: Op naar een super novembermatch voor jullie!

Maya: Hoop dat het voor jullie ook allemaal voorspoedig zal gaan en jullie voor het eind van het jaar een positieve test in handen krijgen.

Mineut: Op naar een super terugplaatsing eind november en positieve test in december. Ben benieuwd wat de sint voor jullie in Spanje in petto heeft. Ik hoop dat hij een positieve clearbleu meeneemt.

Mees: Ziet er super voor jullie uit. Eindelijk een eerlijke kans. Succes meis.

Leona: Hoe is het met jou? Tijd niets van je gehoord. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat.

Hier duurt het maar en duurt het maar.

Ik ben er best wel mee bezig en wil eindelijk eens echt beginnen. Kan je nagaan hoe de ouders zich er onder voelen.

De behandeling en punctie ik ben benieuwd hoe ik erop reageer. Zeker met 3 rondlopende kleine kinderen.

Wensmoeder gaat mee naar de punctie. Als ik me daarna niet goed voel vraag ik haar of ze de kinderen ophaalt. Of mijn man neemt uit voor zorg een dag vrij. Een goed punt om te bespreken. Ik leer veel van jullie. Dank hiervoor.

Als wij van te voren hadden geweten hoe lang het allemaal zou duren hadden we voor een ander ziekenhuis gekozen. Maar dat is achteraf. Heeft nu geen zin meer.

Ik hoop dat wij eind januari begin februari echt van start gaan. Zijn dan al bijna een jaar verder.

Onderzoeken heb ik al wel gehad, joepie. Alles ziet er heel goed uit. Ik heb heel veel folikels. Nooit geweten, dacht altijd dat vrouwen er een links en een rechts hadden. En ben waarschijnlijk makkeliijk aan te prikken, helaas geen garanties hahahaha.

Er wordt een cryo, zo heten ze toch?, terug geplaatst omdat er een hele grote kans is op zwangerschap. En ook een hele grote kans op een grote oogst/opbrengst.

Ik baal alleen dat het zolang duurt terwijl het niet hoeft. Ik zou als het, enigszins te doen is, zeker nog een keer doneren. En nu ben ik nog vrij jong. Langer wachten gaat ten koste van vruchtbaarheid en kans gezondheid van het kind.

Maar eerst deze keer afwachten.

Geplaatst

Maureen: die punctie is gelukkig achter de rug. Wanneer hoor je hoeveel goede cryo's je hebt. Heel veel geluk.

Mylo: Hoe voel je je? Onwerkelijk he? Wel super voor jullie? Al een beetje aan het kijken naar babyspullen? Of durf je het nog niet helemaal aan?

Jessie: Weet je al iets meer? Ik denk dat je meer kans hebt met donorzaad als embryodonatie. Maar dat denk ik. Laat je goed voorlichten! Heel veel geluk.

Chantal: Super spannend. Alle geluk van de wereld voor jou. Nog 2 dagen wauw! Mischien wel eerder.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kan het allemaal nog niet vatten wat er gisteren allemaal is gebeurd. Van 11 tot 20 uur zijn we in de weer geweest.

Door miscommunicatie wisten wij niet dat we gisteren alsnog NIET naar Genk hadden gehoeven.

En dus wist men in Genk niet dat wij in de wachtkamer zaten.

Na 2,5 uur zijn we na gaan vragen of wij ook nog aan de beurt kwamen.

Toen bleek dat er dus iets mis was gegaan. Er was om 9 uur naar NL gebeld dat wij niet hoefde te komen.

(En wij waren niet de enige die voor niets waren gekomen.)

Moeilijk is het om te omschrijven wat er door ons heen ging.

Eén ding weet ik wel. Ons hele leven lijkt één grote beproeving. En niet alleen op dit vlak.

Liefs, Maureen

Geplaatst

maureen

verschrikkelijk!!!

Dus je hebt geen TP gehad gisteren??

Wat nu dan?

Wat en wanneer gaat er nu gebeuren?

Jeetje hier leef je zo naar toe en naar uit en dan gebeurt er dit!!!!

ben benieuwd

Succes!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Maureen,

Ik begrijp er helemaal niets van! Zijn er geen embryo's ontstaan, waardoor er geen tp was of was je er op de verkeerde dag? Ik hoop op het laatste maar denk dat je het eerste bedoelt. Jeetje, wat ontzettend kl*te! Kan me je reactie helemaal voorstellen. Dat is toch niet te bevatten?! Wanneer krijg je nu weer iets te horen hoe nu verder te gaan? Of weet je dat nog niet? Pfff, je moet je nu echt verschrikkelijk voelen. Ik wens je héél veel sterkte!

Dikke knuffel,

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zal nog een toelichting geven. We hadden 3 eicellen die bevrucht waren en ook zijn gaan delen. Vrijdagochtend bij controle is gebleken dat deze alle drie genetisch niet in orde waren. Genk heeft daarom naar Geertgen gebeld die vervolgens ons hadden moeten bellen dat de TP niet door kon gaan.

Toen we gister uiteindelijk uit Genk vertrokken hebben we Geertgen gebeld voor een directe afspraak om te horen waarom het zo mis had kunnen gaan. Voor ons was dit heel belangrijk omdat mijn man vandaag voor twee weken naar de USA vertrekt (ben net terug van schiphol) en we niet twee weken met bepaalde vragen willen rondlopen. In Geertgen aangekomen hebben we direct plaats kunnen nemen in een spreekkamer en zijn we direct door dr. Ruis te woord gestaan zodra hij het consult waar hij op dat moment mee bezig was had afgerond. Dit ging allemaal heel snel en correct.

Dr. Ruis heeft ons uitgelegd wat de procedures zijn bij dit soort bijzondere gevallen en deze zijn blijkbaar niet gevolgd. Nu is het dus de vraag waarom het zo verkeerd is gegaan met de communicatie. Dit is iets waar ik niet tussen wil zitten en wat Genk en Geertgen zelf maar uit moeten vechten. Wat wij wel hebben laten weten is dat er in ieder geval duidelijkheid over moet komen want dat dit zeer pijnlijke situaties zijn die je niemand toewenst en zeker niet nog een keer mogen gebeuren. Voor ons was het heel belangrijk dat we dit gisteravond al meteen hebben kunnen bespreken. Met deze frustratie wil je niet twee lang rondlopen en wij willen dat dit wordt opgehelderd, al zal het ons niet meer helpen, maar zal het andere hopelijk niet overkomen.

Dan speelt nog de vraag hoe het kan dat alle 3 de bevruchte eicellen niet in orde waren. Omdat dr. Ruis niet op de hoogte hiervan was en deze informatie van ons heeft moeten vernemen kon hij, begrijpelijkerwijs, hier niet op reageren. Dit hadden we ook niet verwacht. Maar we hebben wel een aantal vragen neer kunnen leggen waar we duidelijkheid over willen hebben. Want wat betekend dit? Wat zou dit voor een eventueel vervolgtraject betekenen? En willen we uberhaupt verder? Hierover hebben we op vrijdag 19 november een afspraak.

Wij zijn in ieder geval tevreden dat ze ons gisteren meteen te woord hebben kunnen staan.

Maar nu ga ik wel twee weken in, alleen, die ik me heel anders had voorgesteld. Het zou zo mooi zijn geweest als we wel een terugplaatsing hadden gehad en ik op de dag dat ik weer op schiphol zou staan mijn man had kunnen vertellen dat de test positief was geweest. Ik ben een echte positieve denker, en ook al spelen de gedachten dat dit wellicht het eindstation voor ons zou kunnen zijn, die gedachten laat ik niet de overhand nemen. Ik heb ook nog geen traan gelaten, maar vraag me af of het misschien toch verstandig is om even de deur open te zetten voor de emoties en alles te laten gaan.

Laatst zei iemand tegen me dat ik niet te hard voor mezelf moet zijn. En ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Maar wat heb ik eraan om alles te laten gaan, ik wil vooruit. Al weet ik nog niet hoe ik dit de komende twee weken ga doen.

Liefs, Maureen

Geplaatst

@ Maureen: PFFF maureen wat verschrikkelijk wat jullie hebben moeten meemaken gisteren kan mij voorstellen dat dat niet te bevatten is en erg pijnlijk.

Maar wel idd correct bij Geertgen dat jullie gelijk die dag terecht konden voor uitleg.

Meis sterkte de komende 2wkn alleen en ik denk aan je.

Vanuit hier een dikke knuf.

En hier komt ie weer :positive energie: voor iedereen die het nodig heeft.

Liefs Corina

Geplaatst

Maureen, wat ontzettend erg voor jullie! En de manier waarop het gegaan is maakt het nog veel erger! En nu ook nog je man in het buitenland:) Ja, wat kan het anders lopen he?! In plaats van hem op te halen van schiphol met fantastisch nieuws, hebben jullie dit.

Heel veel hugs meid!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Maureen: heel veel sterkte. Als je iets kwijt wilt lucht je hart. Wil je het niet dan niet. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Ik hoop zo dat jullie snel uitleg krijgen.

Ik vind dit zo super erg voor jullie. Ik denk aan je.

Liefs,

Pul

Geplaatst

In welk ziekenhuis/kliniek lopen jullie voor behandeling? Alleen zeggen als het niet te privacy gevoelig is.

Mees: Dokter S is dat dokter Schats?

Geplaatst

@pulletje

als je uiteindelijk aan de punctie toe bent hou er dan wel rekening mee dat je zelf geen auto mag rijden

ik weet niet of dat in ieder ziekenhuis zo is maar in het umc in iedergeval wel

ik heb bij mijn eerste punctie ook iemand mee genomen

hoewel ik achteraf vond dat ik best wel terug naar huis had kunnen rijden

Geplaatst

Ja, dat klopt. Dat is overal zo. Heb trouwens stiekem wel 1x naar huis gereden omdat niemand kon rijden. Ging goed maar beter van niet omdat je toch wat groggy bent soms.

Liefs, mees.

Geplaatst

Inderdaad mag je dan geen autorijden. Je krijgt namelijk wat morfine ingespoten als pijnstilling voor de punctie.

Pulletje: Jij zei dat je denkt dat wij meer kans maken met donorzaad als eiceldonatie. Bedoelde je daarmee donorzaad en eiceldonatie?

Mijn gevoel zegt dat ik ook liever gebruik wil maken van donorzaad. We hebben het nu een paar keeer geprobeerd met het zaad van mijn man en dat is niet goed gegaan. Maar voor mijn man is dit nogal een zware keuze. Hij is zo blij dat er rietjes van zijn zaad nog ingevroren liggen. Eerst maar het gesprek afwachten.

Maureen: nee toch he. Wat vervelend allemaal. Ik weet denk ik wel een beetje hoe je je voelt. Wij hebben 1 keer ook geen terugplaatsing gehad. Dan heb je echt het gevoel dat je alles voor niks hebt gedaan. Ik denk toch dat het belangrijk is dat je je gevoel even kwijt kunt. Maar ik heb dat even gehad en nu heb ik de deur ook weer gesloten en praat ik er heel zakelijk over. Maar in je hoofd heb je dan veel verdriet die je niet kunt laten zien of uiten. Heel veel sterkte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden