Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haaai meiden!

Ben ik weer! ben een paar dagen niet lekker geweest, nadat ik met een half zieke familie een dag weg ben geweest. Slim. NOT!:happy: Maar vandaag voel ik me al beter hoor.

Wat een ontwikkelingen allemaal hier, er zit peper in dit topic momenteel!

Corina, Jij al bijna de TP van de cryo's !!We gaan er even vanuit dat het ontdooien goed zal gaan. Positief blijven denken met een slag om de arm. Heel goed hoor!!!

Mees; Wow, jij hebt ook al zulke boxsprings met je BMS. fantastisch! Ik hoop met je mee dat je snel weer meer nieuws krijgt! Weet je ook toevallig hoe dik het maximaal mag zijn? Of zit er geen maximale dikte aan?

Terry; moedig dat jullie besloten hebben te stoppen, met die 3 folli''s. Is toch even een tegenslag, hoe positief ik je ook vind. Maar, deze cyclus moet je zien als een proef-cyclus, nu weten ze dat er meer gestimuleerd moet worden, met een hogere dosis. Dus een mooie kans dat er straks hele mooie folli's gaan groeien. :toppie:

Nico, hoe gaat hetmet jullie? Hebben jullie even een pauze of zijn jullie nog volop na aan het denken. Want ik las dat je wel een 4e IVF mag doen. Lastig hè. Luister naar je hart, dat is de beste keuze die je kunt maken.

Maya; een MATCH! Wat toppiewoppie zeg!!! Ik hoop echt van harte dat er nu een betere tijd voor jullie aanbreekt. Spannendddddd!!!Het is jullie gegund hoor:icon_flower:

Hier gaat het goed hoor meiden. Ik heb weinig te melden, aangezien we moeten wachten tot 16 maart.

Oh, en ik heb niet meer gebeld. Ik ga gewoon het protocol doorlopen. Wil niet overkomen als een ongeduldige zeikerd, hehehe :laugh:. Mijn zusje zegt ook elke keer "ooh, das toch tijd genoeg"

Dus, dan ga ik niet zeuren.

Ik ga zo boodschappen doen!

Till soon!!

:icon_flower::icon_flower:

Freggel

Geplaatst

Dankjewel Nico en Freggel!!!!

Haha, dus je oefent je geduld Freggel ;-) Heel knap! En 16 maart komt vanzelf. Wij zijn zo goed in geduld!! We moeten wel :-)

Ik weet niet precies, maar hoorde dat 11/10 wel weer te dik schijnt te zijn.

Ik kreeg vandaag mail vanuit Alicante dat ze ons zsm op de hoogte stellen wanneer we moeten komen.

Liefs allemaal ,

Geplaatst

Mees...spannend!!! bij ons zeiden ze volgen mij juist weer dat 10/11 prima was...volgens mij hanteert iedereen andere standaarden...erg vervelend eigenlijk...

Freggel...16 maart is zo...over 2 weken is het carnaval en dan is het nog maar 10 dagen....

Met mij gaat het op en af...meer af dan op...ben volledig de blik naar voor kwijt...mijn collegaatje heeft afgelopen vrijdag de punctie gehad (na 3 iui's, nu de 1e ivf) en 6 eicellen gevonden, waarvan 3 bevrucht (1 topper). deze heeft ze vanochtend teruggeplaatst gekregen...en dat doet me zo'n pijn....ik had dit moeten hebben, ik had de wachtweken al achter de rug moeten hebben met een positieve test aan het einde....wij hebben er zoveel maanden alles voor gedaan en gelaten...en met lege handen zitten we nu nog steeds...en tuurlijk gun ik het hun ook, maar wij waren aan de beurt...niet zij...

dus eigenlijk zijn we nu nog in pauze stand...of pauze...we zijn nog steeds bezig dit een plekje te geven...mij lukt het bijna niet...kan helemaal niet naar voor kijken...normaal hadden we altijd wel iets om naar uit te kijken, maar nu niets...misschien uit angst voor weer een teleurstelling, ik weet het niet...

en van de andere kant...ik ben wel weer zo wanhopig genoeg dat ik ovu-testen heb gekocht...vanochtend de eerste gedaan...er kwam al een licht tweede streepje, maar dan is ie nog negatief...wil die moetjes echter niet meer...maar ben gewoon wanhopig...pfff...why is life such a b**ch???

:aaaflowersmiley:

liefs,

nico

Geplaatst

Lieve Nico,

Ja, iedere gyn. vindt weer wat anders. Nou, we houden het erop dat 8 t/m 11 perfect is, haha.

Kan het me helemaal voorstellen. Al zo lang bezig en dan anderen om je heen die je 'inhalen'. Eigenlijk moet je er niet teveel over nadenken, heb ik gemerkt bij mij. Want anders word je gek. Gewoon maar doorgaan en niet te veel hopen.

Hier ook even back to reality.

1 vd meiden die ecd bij 'mijn' kliniek heeft gedaan (kliniek staat heel goed aangeschreven) heeft vandaag getest en blijkt niet zwanger. Omdat ecd zoveel meer kansen geeft, krijg je toch meer hoop. Maar ook dat komt niet (altijd) uit. Dus ik ga maar heel reeel de rest van dit traject in en niet teveel denken dat ik zwanger kan zijn binnen een paar weken. Zat al beetje te denken aan: O, dan ben ik uitgerekend ergens in november enzo. Maar niet doen. Eerst maar eens zwanger worden. Bler, wat is het toch moeilijk soms.

Meid, blijf positief maar geef de ruimte aan je verdriet. Het is zo heftig allemaal; het heeft tijd nodig.

Dikke knuffel,

Mees

Geplaatst

Hallo,

OOh Nico ik snap je zo goed. Neem je moment maar even om aan je verdriet toe te geven. Als je straks weer gaat opbouwen vind je echt wel weer de kracht om er voor te gaan!!!!!!! sterkte

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Lieve Nico: Heel veel sterkte meis. Neem eerst goed je rust en de tijd om het allemaal te verwerken want het is allemaal niet niks jullie hebben meegemaakt. Vanuit hier een hele dikke knuffel.

Voor ons allemaal weer mijn specialiteit. Komt ie!!!!!!!!!!!!!!!!

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja goed hè Mees? Ik oefen mijn geduld. En ach..dinsdag is het al 1 maart (zei ze luid!)

Eigenlijk konden we 7 maart al komen, maar mijn man kan dan echt niet weg van het werk. (ivm carnaval)

Moest dus wel wat op mijn lip bijten hoor. 1,5 week langer wachten omdat die jongelui allemaal willen gaan zuipen :JD: Zonde, tijd is daar toch al zo spaarzaam.

Nou, ik denk ik in April met mijn zus en partner moet en dan in Mei laatste gesprek en meteen schema. (zoiets?)

Ach, het voorjaar blijkt de beste kans te zijn om zwanger te worden, statistisch gezien, dus ik mag niet klagen.

Je verhaal herken ik zo goed.....alvast aan het uitrekenen wanneer je een kleintje zult verwachten etc etc. Wij willen in Juni/juli samen onze verjaardag vieren. Ik heb mezelf er ook al op betrapt dat dat een mooie tijd kan zijn om te vertellen dat we dan zwanger zijn. Iedereen mooi bij elkaar...

Ach, dromen mag. Maar wel een beetje opassen. Helaas kunnen de meesten dat perfect, in de MMM.

Spijtig van de vrouw die niet zwanger is geraakt. Ik ben zo benieuwd, naar je updates!

Nico; Geef jezelf de kans om lekker down te zijn even. Ga lekker DVD's kijken, asociaal lekker huilen, even een boksbal opdoen, potje schelden voor de spiegel, en probeer daarna te kijken naar wat je al wél hebt. We denken altijd dat het gras groener is bij de buren, maar dat is niet zo. Echt, positief blijven denken is het halve werk. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar zo is het te doen. Blijf geloven.:ygg:

Ik zeg altijd: je mag eventjes de moed verliezen, maar nooit de hoop.

Dikke knuffel voor jou. Ik heb zelfs nog nooit een TP gehad, het kan dus erger! Kop op!, jij kan het ook! :positive energie::positive energie::positive energie:

Hoe gaat het met de rest?

Hoe het hier gaat, lees mijn post van gisteren maar, hahah! Ik denk dat ik dat maar ga kopiëren:happy:

Gewoon goed dus, hihi

Knuffel van mij voor iedereen die het kan gebruiken.

:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Hey lieve Freggel,

Haha, ja, houd de moed er maar in, bijna 1 maart :laugh:!!

En idd, zo suf dat door carnaval het nog langer duurt:happy:!! Maar helemaal goed, het voorjaar is een perfecte tijd om zwanger te worden:icon_flower:!! Dus komt helemaal goed.

Ik moest ook wachten van oktober tot februari op de ecd. Door mijn ietwat late ongi kwam de echo net uit op de dag dat de kliniek in DD gesloten was. En daarna had ik 2 weken in het buitenland waardoor de echo niet kon. Maar...de tijd gaat vanzelf voorbij. Hoewel....we willen allemaal graag zsm zwanger worden :-)

Ja, klopt helemaal. Niet teveel vooruit denken. En zeker, ook bij ecd gaat het niet altijd goed. Eigenlijk bij 2 die ik nu 'goed' ken door forums, is het niet goed gegaan. Corina en die ander. Ok, dus tijd voor mij om de statistieken positief bij te stellen. Zwanger worden, hihi!

Jeetje, jij hebt nog nooit een tp gehad. Dat is helemaal wat. Ik zal nooit meer klagen hoor. Want dat heb ik wel. En...het gaat jou ook lukken!!!!

Op naar maart en dan nog ff wachten en dan ACTIE voor jullie!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Goed zo Mees en Freggel zo mag ik het graag zien lekker positief en optimistisch blijven dus de positieve vibe die we regelmatig over het scherm gooien werk dus hahaha :laughing9::laughing9:.

Ik bewonder jullie.

Voor Nico en de rest allemaal een hele dikke:CYBER_HUGS: vanuit hier en we gaan ervoor met de volle 100%. We gaan elkaar gewoon steunen door dik en dun. :greatgirls:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nico, ik wil je heel veel sterkte wensen. Het is soms zo oneerlijk verdeeld in de wereld.

Laat het verdriet en de boosheid toe, om het een plaatsje te geven. En ik hoop dat je dan toch weer de moed en de kracht vind om door te gaan.

Voor velen breekt er nu een spannende tijd aan, en ik hoop dat die positief uitpakt.

Zelf heb ik gisteren naar Genk mogen bellen en te horen gekregen dat ik morgen om 14.30 uur een TP heb. Ben zo benieuwd hoe het gaat verlopen. Tja en dat dagdromen daar heb ik ook al last van. Vanaf vandaag heb ik 2 weken verlof, dan nog 1 weekje werken en dan mag ik testen. Pff, we zullen wel zien.

Aangezien mijn computer gecrasht is, kan ik pas 's avonds computeren.

Nou meiden, allemaal heel veel succes en toi toi toi!! Hier komt ie weer

:positive energie:

Liefs Maya

Geplaatst

Speciaal voor Mees; Hellowww dames! :laugh:

Wat een posi vibe:bullrider: hebben we gecreërd zeg!!

Nico, ik hoop echt dat er enkele trillingen richting jou gaan. En dat je goed mag slapen.

Mees; Thanks voor je lieve berichtje.:icon_flower: je hebt gelijk, je bent inderdaad zo 4 maanden onderweg in ECD. Wat dat betreft gaat het eigenlijk bijna sneller dan een gewone ICSI of IVF. (ook omdat we dat juist allemaal al gehad hebben) Maar toch.....we willen zsm starten allemaal, daardoor voelen weken soms als maanden. Ik moet zeggen; dat het momenteel snel gaat voor mijn gevoel. De weken vliegen nu om. Ik heb vandaag mijn blauwe (spreekwoordelijk, hihi) overall aangetrokken en heb een extra zitstok gemaakt én gemonteerd in het kippenhok. Yeahh voor de klusvrouwen onder ons! We hebben nl 2 nieuwe hennen (kippen) sinds zaterdag. En het gaat heel goed met de dames!! Ik kom de tijd dus wel door. ;-)

Maya: Ooooooooh, wat geweldig!!! Morgen je TP! :goodluck1::gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 3:luck:

Hoe was de punctie gegaan, hoeveel eicellen? vertel, ik ben benieuwd!

Corina; Hahaha, leuke smiley zeg, "you girls are great" :icon_flower:

vandaag over een week hè....:laugh:

Liefs, Freggel

Geplaatst

HAHAHAHAHAHA, ik lig hier helemaal dubbel!!:laughing9: Die HELLOW is zoooooooo grappig! :toothy9:En dan die stier!!! Hahahah!!:36_1_13:

Ja, het is hier helemaal leuk, gezellig en blij!! Al die positieve vibe's....dat moet goed komen met die beebjes. Daar moet blije beebjes van komen....!

Dat wachten....goede therapie heb je. Wat goed ben je, én handig. Die hennen krijgen het gezellig bij jullie!!:yah:

En goeie vraag wb Maya. Ja, hoeveel emmies zijn er? Was ik nog vergeten te vragen. (Dankje Freggel ;-)

:luck:

Ik ga nu nog ff leuke emo's opsnorren. Ik kan natuurlijk niet achter blijven.

:alright:

xxxx, Mees

Geplaatst

Maya...je hebt de tp achter de rug...hoeveel zijn er teruggeplaatst? fijn dat je nu twee weken vrij hebt. Hopelijk heb je genoeg afleiding!!!

dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden...doet me echt goed...

voor mezelf heb ik besloten dat ik na de carnaval weer met de antioxidanten en de niteworks voor een beter doorbloeding ga beginnen. en nog iets meer mijn best doen met afvallen.

We heb ben het er even over gehad en gaan waarschijnlijk zowel bij Geertgen (voor IVF en eiceldonatie) en bij Düsseldorf een gesprek aanvragen. wanneer weten we nog niet...denk wel zo snel mogelijk na de carnaval.

Freggel...dat is idd ook heel erg...nog geen tp gehad...hoop dat het met ecd gaat lukken meid!!!

Hoop dat het voor ons allemaal gaat lukken!!!

Voor ons allemaal:

:positive energie::aaaflowersmiley::blowkisses:

liefs,

nico

Geplaatst

Hi meiden,

Afgelopen dinsdagochtend kreeg ik te horen dat er 5 eicellen bevrucht waren. Vandaag kregen we voor de TP nog een gesprekje. Van de 5 waren er uiteindelijk nog maar 2 over.

1 was 10 cellig en de andere 4 cellig. Tot onze verbazing werden er 2 teruggeplaatst.

Dat stond zo aangegeven op het formulier van het Geertgen. We waren overrompeld, maar kregen te horen dat de kans op 1 zwangerschap dan groter was. Ik vermoed ook dat de 4 cellige het bij een nieuwe ontdooiing niet zal overleven.

We hebben er mee ingestemd, als het voor ons is weggelegd.

Ze zijn welkom of het er nu 1 is of 2.

De TP verliep goed, het was allemaal wat beter op elkaar afgestemd.

Alleen een volle blaas, blijft toch een kwelling.

Pfff en nu komen de 3 wachtweken.

:positive energie:

Hou jullie op de hoogte, liefs Maya

Geplaatst

Maya:Ik zal voor je duimen en aan je denken.

Dat er een super trotse opa bijmag komen. Die trots vanaf boven kijkt en zegt: Zie die mooie meid, die is mooi zwanger van mijn kleinkind.

Dikke knuffel. Ik gun het jullie onwijs.

Nico: Jij had al een donor toch?

Ik hoop dat het deze keer voor jullie ook echt zal gaan lukken.

Dat jullie volgend jaar glimlachend allemaal met jullie wondertjes op schoot zitten.

Geplaatst

Geweldig Maya!!! Heel veel succes in je ww!! En mooi innestelen maar! Spannend, 2!

Nico, goed plan, n gesprek bij beiden!

En al helemaal aan de gezonde dingen; top!

Slaap lekker; hier nog geen nieuws.

:-) Mees

Geplaatst

Môgge dames!!

Maya; wat superrrrr! 2 emmy's in je buikje! Ooh lijkt me echt geweldig, zo'n TP zeg. Goed dat ze de 4 cellige emmy ook teruggeplaatst hebben. Ik denk dat deze idd te zwak zou zijn geweest om te ontdooien. Ik duim met je mee, tis jullie gegund!!

Mees; haha. Ja ik heb van die buien :laugh:. Ik wacht met smart op je emoticons! hhi

Jij ook nog aan het wachten.

Nico; goed dat je weer begint met de gezonde dingen. Ik ben benieuwd wanneer je bij Geertgen en DD terecht kunt.

Ik heb ook geen nieuws dames. Ohja, wel waar! Ik ben net door Freya gebeld. Ik ga daar vrijwilligerswerk doen. Verzekeringszaken was al voorzien, dus ik kan nu gaan kiezen wat ik wil gaan doen. Dus ff wat gaan checken straks.

Gisterenavond heb ik wat Nederlands horrors en thrillers gekeken, en ik moet zeggen dat die best goed zijn! Zwart water en Dood eind...BRRRR was best creepy!

(ben namelijk een horror fan!)

Liefs,Freggel

Geplaatst

:lachu:Haha Freggel, je lijkt zo normaal (horrorfan) !!:36_11_6:

Mogge terug :-)

Super dat je vrijwilliger wordt bij Freya! Spannend hoor. Zie je mij ook (Hebben daar een Bernabeu topic.)

Ja, vind ik ook slim Maya, dat ze dat deden. Nu heeft die nog een kans en anders was het waarschijnlijk niet gelukt als cryo.

Nou, have fun today!! :36_1_13: Liefs, Mees

Geplaatst

Maya...dat is mooi!!! ondanks het overrompelende gevoel zijn ze welkom, en van harte!!! succes en sterkte de komende weken!!! als je je hart wilt luchten kan dat hier, of je onzekerheden effe wilt spuien...we steunen je wel!!! Maar dat gaat goedkomen!!!

Pulletje....we hebben twee mogelijke donoren...eentje bijna 39, de ander is er echt serieus mee bezig...heeft geloof ik volgende week een afspraak bij de huisarts, heeft het al met haar man besproken, heeft nog meer informatie opgezocht over eiceldonatie en wil dan uiteindelijk ook een gesprek met ons tweetjes, logisch ook...ze heeft het me nog niet officieel bevestigd, maar ik had dit gisteren van haar zus gehoord...

Freggel...ook al een horrorfan...hihihi....hier ook...maar met zombiefilms moet je me niet aankomen...dat vind ik gewoon lachwekkend...hahahaha...hebben laatste paranormal activity 2 gezien...vond 1 eigenlijk beter......en wat leuk dat je vrijwilligerswerk bij Freya gaat doen!!! succes en veel plezier!!!

Mees...weet je al meer?

Corina...hoe is het met jou???

voel me net als gisteren weer een beetje beter....denk ook dat ik volgende week voor een afspraak bij Geertgen en DD ga bellen..

en nog even naar maastricht bellen voor een kopie van mijn dossier...

fijne avond alvast en ook alvast een fijn weekend!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Hey Nico,

Fijn dat je je iets beter voelt!!

Ik heb nog niets gehoord. Heb het idee dat het nog ff gaat duren. Wel apart want in DD zeiden ze: o, misschien morgen naar Spanje.

Nou, vind het prima hoor. Het komt vanzelf. Na zo lang wachten heb ik geen haast meer :-)

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees; je hebt een PB :happy: En wat raar dat DD en Spanje dus niet helemaal opgaan? Zit er wat tegen bij de donor?

Nico; haha, jij ook een koelbloedige horror fan? :laugh: ja, PA 2 vond ik ook tegenvallen hoor. Het eerste deel vond ik best eng....we keken die op een donkere slaapkamer, en ik moest op den duur toch stiekem een lampje aandoen hoor, haahha. Mijn man lag helemaal dubbel, wist niet wat hij zag toen ik dat deed.! Ach, dan is de film geslaagd hè? Moet je de miniserie The Walking Dead maar eens kijken. Is Amerikaans, 1e seizoen is nu te zien/verkrijgen. Heel mooi, over zombies.

Verder ken ik bijna alle horrors al. Ik kan je er nog vele aanraden :happy:

Nou, fijn weekend allemaal!!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hey Freggel, wauw, zo mooi!! (pbtje) ze hebben het super bij jullie!!

Ja, denk ook dat het niet helemaal gelijk loopt. Ik weet ook niet hoe ze het precies doen. Misschien zijn ze altijd iets later (in Spanje) omdat je de punctie natuurlijk niet kunt uitstellen en je wel je bms wat langer goed kunt houden.

Wat grappig dat jij ook n horrorfan bent!!

Ik ben ook vh bloed maar dan in detectives en politieseries.

Nou meiden, veel plezier nog! De kleine poezenuk speelt weer met m'n vingers en haar enzo.

Xxx, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden