Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook detectives Mees? Ik heb hier alle seizoenen van Columbo, Murder she wrote etc. Eigenlijk vind ik veel leuk. Zelfs ken ik de hele serie van het Kleine huis op de prairie.

Ik ben benieuwd wanneer je meer hoort van DD en Spanje.

Nou, ik ga Tatjana kijken, fijne avond meiden!!

XX Freggel

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames!!

Ja lief hè Mees? Al hebben kippen genoeg aan een hok wat enkel tochtvrij is en comfortabel, hihi

Dat hok is ons kindje:laugh: Bedankt voor je bericht, lief!

Maya; hoe voel je je? Trek je het nog?

Ik hoop voor iedereen een goed weekend:happy3:

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hey meiden,

Ik lees nog steeds mee hoor, maar ik heb niks meer te vertellen! Ineens is er weer rust. Wachten op menstruatie en daan weer van voor af aan beginnen met de pil.

Maya, proficiat met je TP! Ik duim voor innesteling!

Mees, voor jou wordt het nu ook echt spannend. Op naar een bijzonder reisje naar Spanje!

Freggel, ja geduld is een schone zaak en dat moeten we hier allemaal hebben. Fijn dat alles tnt zo goed verlopen is.

Corina, succes volgende week. Ook weer een spannend moment of de cryos goed ontdooien.

Nico, sterkte met je verdriet. Uit je laatste berichtjes klinkt al weer de positievere spirit.

Terry, bij ons in het ZH zeiden ze dat er geen goede evidence was wat nou de juiste dikte is voor BMS. Dat er vouwen zijn die bij minder dan 5 ook makkelijk innestelen en vrouwen met 8 waarbij het maar niet lukt. Ze weten het dus eigenlijk niet zo goed en daarom houdt iedereen maar aan wat hen het beste lijkt. Bij ons is dat dus boven de 5.

Voel je al wat van de pillen en is je bloed of BMs al gecheckt?

Pulletje, hoe gaat het bij jou? Schiet het al een beetje op in de VU inmiddels?

Groeten voor iedereen en succes!

Lizzy

Geplaatst

:sunny:Hey Freggel,

En.....wat een super mooi kindje!!! Als kip wordt je hier toch veeeeel blijer van!:toothy4:

Ja, ik ook. Ik vind ook heel veel leuk! Zo'n beetje alle detectives. En dat je Murder she wrote hebt! Gaaf hoor. Dat keken mijn moeder en ik altijd samen. (Mijn moeder is overleden.) Helemaal leuk! En ook Columbo! Vroeger had je ook nog 'the Streets of San Francisco'. Toen ik later echt in SF was, herkende ik veel. Die zouden ze nog een x moeten herhalen. En dat jij alle series hebt!! Heel handig. Ik heb de serie van Miss Marple. Ben dol op Aagje (Christie).

En dan het kleine huis op de prairie!:hello2: Ken ik ook helemaal. Ik heb ook alle boeken gelezen. Ik dacht toen dat het maar een paar boeken waren, maar het zijn er best veel. Ik verslond ze. Nu wordt het weer herhaald he. Leuuuuk!

Hoe is het Corina?

En Terry?

En Maya?:myfignerscrossed: Volgens mij ben je best relaxed. Goed hoor. Ik vond de wachtweken altijd het moeilijkst. Ook wel omdat ik de hele tijd dacht: Mag ik dit wel doen, of beter niet? Of mag ik dit eten/drinken of niet? En ik hoopte ook dat ik misselijk zou zijn :pukeh: (normaal vind ik dat vreselijk) en zo meer. Wat natuurlijk helemaal niet hoeft (dat misselijk zijn).

Vind het daarom waarschijnlijk nog wel goed dat ik nog geen tp heb. Ik heb uitgerekend (van anderen die daar ook zijn geweest) dat het op zn vroegst pas eind vlg week is. Want je hoort 1 dag vtv dat je moet gaan vliegen, dan de dag erna de punctie en :sperm: erbij, dan 5 dagen wachten tot de tp. En aangezien we nog niets gehoord hebben, duurt de tp nog even.

Haha, weet je wat grappig is. Mijn kindje is een ieniemienie poesje. Ze is nog heel klein, super lief én ondeugend. En weet je wat ze nu de hele tijd doet? Ze springt van mijn schouder steeds op de laptop en wil spelen met jouw emo, Freggel. Die emo die onderaan je handtekening staat. Met die bloemen. Zooo grappig!! :toothy9:

Wat een goede ogen heeft ze he, die kleine.

HeHe, de rust is weergekeerd. Ze valt in slaap in mn armen. O, hoofdje moet ondersteund; net als bij echte beebjes.:happy10:

liefs, mees :CYBER_HUGS:

Ook fijn weekendddd!!

Geplaatst

Hoi Lieve meiden,

@ Maya: succes met de ww hoe is het nu met je?? Hoe voel je je??

@ Nico: Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat goed zo meis!!

@ Mees: Jeetje wat ellendig dat je niet zeker weet wanneer je mag gaan BAH . Succes meis.

Hopelijk hoor je snel iets.

Hier gaat het goed hoor. Bijna woensdag dat weten we 'smorgens om 9.0uur hoe het ontdooien is gegaan en of er een TP is ben benieuwd ik probeer er niet constant mee bezig te zijn want ja net zoals jullie doe ik ook dagdromen en denken van als je iets wil plannnen van kan dat dan wel want stel!!! Maar goed ik denk ook wel dat dat er een beetje bij hoort.

Succes allemaal en een fijn weekend.

komt ie voor ons alle :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest. Ik vind het fijn te lezen dat er dames zijn die zich afvragen hoe het met me is. Het gaat al weer een beetje zeg maar. Maar het niet slagen van een terugplaatsing heeft meer met me gedaan dan ik had gedacht. Onbekende emoties, kort en zeer prikkelbaar om dingen die nergens om gingen en vaak ook helemaal niets met onze behandeling te maken hadden.

@ Corina: wow, mag jij al meteen door met een cryo terugplaatsing. Ik hoop dat het nu wel goed gaat. Laat je er één of twee terugplaatsen?

Al hoor ik hier niet helemaal thuis op dit topic, ik lees graag mee.

Ik wens iedereen heel veel succes.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Ja, heb ik ook Corina!! Toch n piepklein beetje vooruit kijken en dan zwanger zijn.

Spannend hoor, woensdag! Hoop dat de cryo goed ontdooit en dan n mooie tp!

Maureen, leuk dat je er weer bent! Ja, het is zeker heel zwaar als het niet lukt. Neem de tijd hè! Verdriet is niet zomaar 'over'. En top dat je hier bent hoor! Lekker blijven!!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@ Mees: Dankje wel. Hoe is het verder met jou?? Weet je al iets meer??

@Maureen: Fijn dat je terug bent. Neem je tijd he? Ik persoonlijk vind het ook prima als je hier wil blijven schrijven gezellig hoor. Bedankt voor je berichtje.

Freggel en de rest hoe is het met jullie verder??

Ik ga weer ff een leuke emoticoontje zoeken haha.:support: ( wij kunnen het he??).

En nu mijn specialiteit

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Ja Corina!! Ik heb net bericht uit Spanje dat de punctie vlg week maandag plaatsvindt. Woensdag nog een echo en dan weten we meer. Gelukkig had ik nog geen koffertje gepakt;-) Tijd zat!

En...nog ff afwachten hoe de echo is. Spannend! Voor meer meiden is woensdag spannend!!

Liefs, Mees ( emo's komen nog want zit inmiddels op mobiel;-)

Geplaatst

he dames,

ben een tijdje niet geweest...

Mees...spannend...volgende week de tp...

Corina...woensdag dus een spannende ochtend...hoop dat het ontdooien goed gaat en dat jullie een tp hebben...hoop ook dat je wat kunt slapen van dinsdag op woensdag!!!

Maureen...fijn dat je er weer even bent...neem de tijd om je verdriet een plaatsje te geven...sterkte meid!!!

freggel...zal eens kijken voor die serie van die zombies...

uhm...en toen was ik het eventjes kwijt....

Lizzy...even wat rust....even weer proberen 'normaal' te leven, zonder hormonen enzo...af en toe ook wel eens lekker...al hadden we het natuurlijk graag anders gezien: zwanger...

hier al een paar redelijk goeie dagen achter de rug...we gaan waarschijnlijk en een gesprek aan bij Geertgen en bij DD. Bij Geertgen hebben we dan twee vliegen in een klap: ivf en eiceldonor (Huh...heb ik dit niet al eens geschreven??)

mijn tweede potentiële eiceldonor heeft zich al goed ingelezen en al met haar man erover gepraat en zou geloof ik deze week langs haar huisarts gaan en wil dan ook nog een gesprek met ons hebben...

heb vandaag ook een kopie van mijn dossier opgevraagd...had ik nog gevraagd of ze toch ook wel eens menopur gebruiken...zegt ze dus....ja...in sommige gevallen doen we dat...mij viel de mond open...de dr. die we bij het evaluatiegesprek hadden zei van niet...maar goed...we gaan toch niet meer naar Maastricht...

ik wens jullie een hele fijne avoND!!!

:Smilies-dieren-0047

Liefs,

Nico

Geplaatst

Hellow dames!!!

Het is maart!!! Joehieie! Ben daar helemaal blij mee. Lekker met z´n allen op naar de lente. Mooi, beter weer, tjielpende vogeltjes en lachende mensen! :icon_flower:

Nico: ja je had dat inderdaad al eerder geschreven. Weet je al wanneer je terecht kunt bij Geertgen en DD? Goed van jullie om alles nog eens goed door te spreken met de mogelijke donor.

Mees; Whaaaaaaaaaaaaa wat goed :happy2::happy2: Nu wordt het inderdaad echt spannenddddd. zeg...

Even op naar woensdag, voor de echo. Ik hoop zo dat alles er goed uitziet en de folli's mooi klaarliggen. Oef wat een killing week voor jullie zeg.

Leuk dat jij het kleine huis ook zo leuk vindt! Ik heb niets van de boeken gelezen. Doe ik ook maar niet, want ik denk dat je de serie dan door andere ogen gaan bekijken. Of niet? Ik heb de serie bekeken met Michael Landon en Melissa Gilbert. Je hebt meerdere versies.

En je kattekop, wat lief! hahah ook al zo'n poezekindje. Knuffel haar maar lekker hoor! Hier kunnen ze er ook wat van :laugh:

Corina; jij ook al woensdag als D-day! Hoe spannend. Ik leef metje mee hoor!

Maureen; leuk als je mee blijft schrijven. Je voelt je straks na een tijdje wel weer wat beter. Het is allemaal zo vers en weer een grote teleurstelling geweest.

Maya; trek jij het nog? Hoe voel je je??

Zoals ik al zei; het is maart vandaag. Dat houdt voor ons in dat we nog 16 dagen moeten wachten tot het 2e gesprek. Maar oh, wat hoop ik snel op beter weer (zoals vandaag) ik krijg er helemaal de lentekriebels van. Lekker zonnetje. Doet vast goed voor ons allemaal.:happy:

Liefs van mij, Freggel

:icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Hey meiden,

Ja, helemaal blij dat er bericht was uit Spanje. Nu hopen dat de rest ook goed gaat!! En iig binnenkort :av-31: Haha!

Nico, fijn dat het weer wat beter gaat. Ja, goed ook om naar nieuwe klinieken te gaan. Is toch raar, zoals met die menopur in Maastricht. Bij beide, ook DD, heb je ivf en eiceldonor, alleen gaat het bij DD tezamen met een spaanse kliniek. Ben benieuwd hoe alle gaat lopen. Veel succes!

Hellow Freggel :-) :happy7::happy7::toothy9:

Ja, maart! Zo fijn! Ben helemaal toe aan de lente en daarna zomer! Word je helemaal vrolijk van!

Ik ben ook die gezien, met Michael London. Gaaf he. Andere ken ik eigenlijk niet. De boeken komen goed overeen met de serie. Is inderdaad vaak niet zo!

Nou meiden, moet nu echt wat gaan doen!

xxxx, Mees:circle2:

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Mees, wat fijn dat je nu weet wanneer alles gaat plaatsvinden.

Freggel, Hopelijk gaat de tijd erg snel en weet je over 16 dagen meer

Nico, wat fijn om te lezen dat het iest beter gaat. Heb je de gesprekken al gepland?

Corina, morgen een spannende dag, ik duim voor je.

Lizzy, lastig dat ieder ziekenhuis zo zijn eigen beleid heeft. Maar bij mij gaan ze niet eerder starten als ik een BMS van boven de 0,7 heb. In Utrecht gingen ze uit van drie goede lagen en die had ik altijd. Maar nu met poging 3 wil ik wel alles zo optimaal mogelijk hebben. Zijn jullie al weer begonnen met opbouwen

Ik ben gisteren naar geertgen geweest. Mijn BMS was 0,6. Dit was super aangezien het pas de eerste stimulatie is. Nu heb ik een schema tot 4 april. Ik moet het nu weer afbouwen en weer opbouwen en dan 4 april weer een meting. Als die goed is gaan we de planning maken en mag zus lief aan de slag. Kortom het duurt nog even maar dat maakt helemaal niet uit.

Ik merk wel dat ik wat labiel ben en erg moe. Dus ik probeer rustig aan te doen.

sterkte allemaal

Maya hoe gaat het met jouw.

Maureen lees dat je in maart weer een terugplaatsing van een cryo hebt. Wanneer in maart?

Geplaatst

@ terrybrouwer. Ik herken wat je schrijft, dat je labiel en erg moe bent. Dat zijn de hormomen en de emoties. Ik heb daar momenteel ook veel last van alhoewel ik op dit moment geen medicatie gebruik. Onbewust doet het heel veel met je. Ik duim voor je dat je derde poging wel gaat slagen.

Ik heb heel veel moeite met nieuwe dingen. Dan merk ik de spanning in mijn lijf toenemen. Dit had ik bij de eerste ICSI. Tot en met de punctie van de tweede keer voelde ik me heel relaxed tot dat moment kende ik het traject. Maar na de TP (dat was onze eerste TP, bij de eerste poging was het niet zover gekomen) was het feest weer compleet en was ik weer op van de spanning. Nu heb ik weer last van spanningen omdat het hele cryoproces weer nieuw voor me is. En eigenlijk zou het gemakkelijker moeten zijn omdat ik geen medicatie gebruik. Ik heb moeite om me te concentreren, ik ben snel afgeleid en heb de hele dag "knopen" in mijn maag. Ik start a.s. vrijdag met TuiNa (massage) en wellicht ook met accupuntuur om die spanning wat te verminderen. Ik hoop dat het helpt.

Ik heb nog geen idee wanneer ik een TP heb. Ik moet een afspraak maken om op cyclysdag 12 een echo te laten maken om te kijken of er een eicel ontwikkeld. Cyclusdag 1 moet nog komen, ik verwacht aanstaande vrijdag of zaterdag. Mijn embryo's zijn al 5 dagen oud, dus ik verwacht dat ik ook rond de 5e dag na mijn eisprong ik de terugplaatsing krijg. Als ik tel zou dat donderdag 24 of vrijdag 25 maart zijn. Maar dit zijn mijn berekeningen, ik heb nog helemaal geen idee of dit ook echt zo zal gaan.

Groetjes, Maureen

en idereeen heel veel................:blowkisses:

Geplaatst

Hey meiden, ff klein berichtje. De echo was goed dus hoogstwaarschijnlijk gaat maandag de punctie door! Vrijdag nog laatste echocheck.

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi Lieve meiden,

Wow Mees dat is goed nieuws zeg op naar een mooie TP volgende week. Ik duim voor jullie.

Terry: Goed nieuws zeg dat je goed reageerd op de proefstimulatie, doe het rustig aan he??

Freggel: Goed/ knap om te lezen dat je zo positief blijf en weet je?? Voor je het weet is het zo 16mrt en zijn jullie weer een stapje verder in het traject.

Maureen: Fijn om te lezen dat je ws deze een cryp TP heb. Doe het rustig aan he en denk goed m je zelf.

Hoe is het verder met de rest??

Nou meiden ik zit officieel weer in de WW ik heb vanmiddag weer een TP gehad van 1 cryo helaas heeft de andere het niet overleefd dus mocht deze poging mislukken dan zijn we weer aan het begin ( weer wachten op een donor) Maar daar ga ik voorlopig niet aan denken. 23mrt mag ik testen.

Lieve meiden hier komt ie weer voor ons alle

Liefs Corina.

Geplaatst

Oh Corina, super dat je een tp hebt gehad.

Wel jammer dat die andere het niet heeft overleeft. Maar ik zal hard voor je duimen dat deze zich gewoon gaat nestelen........................... spannend!!!! Doe het rustig aan en probeer je te ontspannen.........

Veel succes en........... :goodluck:

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een kleine introductie van mezelf: ik heb inmiddels 1 x ICSI, en 2 x IVF achter de rug. Artsen weten niet waarom een zwangerschap maar niet wil lukken bij mij, en geven mij nog goede kans voor een 4de IVF. Nu, aangezien we toch zelf moeten betalen nu, en ik er ook niet jonger word, hebben mijn man en ik besloten op zoek te gaan naar een behandeling waar slagingspercentage iets hoger ligt. Ook wij kiezen voor ECD. We hebben sinds gisteren een afspraak staan met Eugin in Barcelona. We gaan hier in april naartoe, eind maart een afspraak met zkh in de buurt voor een eerste gesprek ivm ECD. Wel spannend nu allemaal!

Ik begin deze hele forum langzaam te leren kennen. Ook wij hebben heel weinig mensen verteld over onze kinderwens en bijbehorende behandelingen. Over ECD hebben we eigenlijk bijna aan niemand verteld. Ik merk, dat mensen niet weten hoe ze hierop moeten reageren, en je wil ze ook niet in een vervelende posite plaatsen, toch? Daarnaast is de ECD weer een fase verder, en we willen het toch voor onszelf houden.

Maar nu, ik ben vrouw. En af en toe moet ik mijn ei kwijt hierover. Zo ben ik al zoekende op deze forum terecht gekomen. Ik heb afgelopen weekjes op andere schrijfgroepjes gechat, en ben nu langzaam verder aan het kijken. Dus vandaar dat ik hier beland ben.

Iedereen suc6 met de behandelingen, en voor diegene die al zwanger zijn...Gefeliciteerd!

Geplaatst

Hallo,

welkom Nal!!!!!

Corina, Ik ben heel hard voor je aan het duimen. Hopleijk blijft deze een beetje zitten.

Ik ben gisteren een beetje ingestort. Ik ben echt heel erg moe en down. Ik de hele ochtend geslapen en om 3 uur moest ik werken. Kom ik daar zegt mijn collega wat zie jij er slecht uit. Het gevolg was dat ik uitbarste in tranen. Dus ben maar weer naar huis gegaan. Heb even de dokter gebeld en mag bloedprikken. Voor mij IVM mijn ziekteverleden altijd fijn om te doen. Als dat goed is kan ik alles op de medicatie gooien. Ik heb nu ander merk pillen dus misschien reageer ik hier heftiger op. Kortom ik slaap veel.

groetjes van mij

Geplaatst

Corina...wat spannend...een cryo tp gehad....ooh...ik hoop zo dat deze mooi blijft zitten...over 2-3 weken mag je testen...duim voor je !!!

Mees...ook voor jou spannend zeg...vrijdag de laatste echo en dan maandag de tp...whoepie!!! duimen draaien ook voor jou!!!

Nal...welkom!!!

Terry...rot dat je je zo down en moe voelt...fijn dat je mag bloedprikken...hoop dat er niets ernstigs aan de hand is en dat je zo moe bent door de andere medicatie...denk aan je en sterkte meid!!!

we gaan vanmiddag Geertgen bellen voor een afspraak...hoeven beiden maar tot 15.00 uur te werken, half 4 thuis, dus dan kunnen we samen even bellen...benieuwd of we evt. ook een afspraak voor een zaterdag kunnen maken...we zien het wel...vind het wel spannend...merk dat ik weer verder wil...

Maureen....je bent ook op weg naar een cryo tp....hoop dat je cd 1 vrijdag komt, zodat je kunt bellen. hoop dat je baat hebt bij de massage en dat dit je de nodige rust kan brengen en kalmte!!! sterkte!!!

Freggel...nog maar 13 dagen!!! ik tel met je mee af!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Nal: welkom en als je vragen heb stel ze gerust allicht wel iemand die daar antwoord op weet.

@ Freggel: idd nog dertien dagen hou vol hoor!!! Ik denk aan je en ook ik tel met je mee af.

@ Terry: Wat vind ik het rot om te lezen dat je jezo down en moe voelt maar goed het is ook allemaal niet nieks wat je mee moet maken/ heb mee gemaakt. Hopelijk komen en geen gekke dingen uit de bloeduitslagen en helpen de andere medicijnen. Vanuit hier een hele dikke knuffel voor jou komt ie :hugs2:en hopelijk voel je je gauw iets beter.

@ Nico: Succes vanmiddag meet bellen en hopelijk kan je daar gauw terrecht. Goed om te lezen dat het beter met je gaat en verder wil KNAP hoor.

@ Maureen: Dankje wel en hopelijk kom jou ongi ook op tijd zodat je verder kan succes meid. Ik denk aan je.

Hier gaat het prima hoor vannacht heerlijk geslapen. Ik ben nu nog heerlijk 3dgn vrij hoef pas zondagavond te werken.

Had eigenlijk zaterdagavond ook gemoeten maar die heb ik kunnen ruilen met een collega ik had zoiets van ff 3dgn relaxen. Hopelijk help het.

Nou meiden hier komt ie weer voor ons allemaal.

Liefs Corina.

Geplaatst

Haai!

Nal, welkom hier!

Corina, Wat fijn dat de TP is gelukt. We gaan weer duimen voor innesteling!! Lekker relaxen komende dagen!

Mees, ook nog maar een paar dagen! Hoe voel je je?

Maureen, voel je je klaar voor de volgende poging ondanks je verdriet? Lijkt me zo dubbel. Moeilijk en mooi tegelijk.

Terry, ik was ook moe tijdens die pillen. Ik zat alleen ook net in mijn afrondingsfase van mijn opleiding, dus ik weet ook niet zo goed wat waarvan was. Maar als ik late dienst had, werd ik om 11.00 pas wakker! Ik heb er ook maar gewoon aan toegegeven en mijn rust gepakt. Goed om in jouw geval wel dingen uit te sluiten en anders dus gewoon pas op de plaats.

Voor de mensen die carnaval gaan vieren: alvast veel plezier!!

Lizzy

Geplaatst

meiden...even snel...heb net gebeld met Geertgen en woensdag 30 maart op 15.30 uur kunnen we terecht voor een intakegesprek bij dr. Cuypers...iemand met haar bekend??...waaaaaahhhh...de zenuwen gieren door mijn lijf...vind het reuze spannend weer...alsof ik alweer in de race ben...hahahahaha...:happydance:

liefs,

Nico:aaaflowersmiley::eskimo02:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden