Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Freggel: Wat knap van jou dat je er zo positief onder blijft!!! Echt respect meid!!! En 19 is een prachtig resultaat!!!! Volgende ronde word de jouwe!

Terry: Had jij nou al getest? Ik kan het even zo snel niet meer terugvinden terwijl ik zo aan het typen ben..

Lizzy: Hoe gaat het nu met je?? Zorg goed voor jezelf!!! Ik denk aan je..

Mees: Ja lieverd met een week of 15 zie je al wel wat hoor hihihi.. Maar goed te horen dat je al een mooi klein bolletje hebt!!! Leuk!!

En Maya: Wat fijn om wat van je te horen.. Je hebt ook wel wat achter de rug hoor. En dan is het logisch dat het er een keer eruit komt... Ik vind het dan ook heel dapper van je dat je hulp hebt gezocht.. het is een hele stap.. Ik heb het ook een keer moeten doen en gelukkig heb ik er heel veel aan gehad.. Ik hoop dat het voor jou helpt! Ik denk aan je!!! Knuffels vanaf hier!

Hier niet veel nieuws eigenlijk.. Beetje bezorgd, want ik voel niet zo heel veel meer... Maar manlief blijft nuchter en blijft zeggen: Het zit er nu in en het komt er toch wel een keer uit, of het nou vandaag is of over 8 maanden.. geniet er nou van.. En ja.. Dat is zo ontzettend waar dat ik niet anders kan dan het van me afzetten.

Ik zeg nu telkens tegen mijzelf: Je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is... Ach ja misschien ben ik ondertussen wel gewend aan die kleine dingetjes allemaal.. Kan ook..

Later vandaag of morgenvroeg de resultaten van de bloedtest en 30 Juni de eerste echo... Blijft spannend!!

Dikke knuffels vanaf hier!!

Liefs,

Nofje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Freggel, wat een geweldig resultaat! 19 eicellen, wow! Nu hopen op goede bevruchting en deling. In dit geval is het niet eens zo verkeerd dat alles ingevroren wordt nu jij zo blijft bloeden. Dan in volgende cyclus terugplaatsen? Maar o, o wat een stress en gedoe is het voor jullie geweest. Nu vooruit kijken en hopen op mooie emmy's! De uitgangspositie met 19 eitjes is iig al zeer hoopgevend!!

Mees, wat een mooi moment moet dat geweest zijn. Echt je baby zien door je bolle buikje. Het bestaan ervan wordt dan ineens zo zichtbaar. Kan me voorstellen dat dat de mooie werkelijkheid dan een emotioneel moment is. Het is je gegund, geniet van je mooie buikje en baby!

Nofje, jij straks ook een mooi bol buikje. Kan me voorstellen dat het spannend blijft. Je wilt toch eest een kloppend hartje hebben gezien. En daarna komt de magische grens van 12 weken. En zo gaat het steeds maar door. Maar voor nu zijn we gewoon blij dat het gelukt is en laat het kleintje maar lekker groeien!

Terry, Ben benieuwd wat er vandaag wordt besproken. Kan me voorstellen dat je er effe helemaal klaar mee bent. Ook balen natuurlijk dat de vergoeding er nu op zit en je uit eigen zak moet gaan betalen. Het is soms zo oneerlijk. Iedere halve gare kan zomaar een kind op de wereld zetten en als het niet vanzelf gaat, dan moet je naast alle zware behandelingen en emotionele belasting ook nog eens een boel geld neerleggen. (om bij adoptie nog maar niet te spreken door wat voor keuring je dan nog heen moet). Ik weet hoe gewenst het is, het moet toch een keer lukken?!! Gaan we samen eind vd zomer weer op het wachtbankje?

Maya, het voelt alsog de vakantie geen goed heeft gedaan, maar het heeft toch van alles losgemaakt waardoor je nu de volgende stap kan zetten. Wie weet hoe lang je anders maar door bleef gaan. Het verdriet zit er hoe dan ook en ik vind het dan ook goed en dapper dat je ermee aan de slag gaat. Moet toch vaak aan je denken en wens je veel kracht om dit te verwerken.

Corina, heb jij al gebeld met GG? Kan me voorstellen dat jij ook ontzet bent door het nieuws als je al over zo'n korte tijd ontvankelijk bent. Zeker omdat die ronde het gewoon gaat worden voor jou!

Maureen, niks meer van jou gehoord! Hoe is het met je en wanneer heb jij de eerste echo?

En hoe is het met de Spanje meiden? Doorzettertje?

Wij hebben een verdrietige week achter de rug, maar desondanks gaat het wel. Wel merk ik voor het eerst dat ik pijnlijke steken krijg bij mensen die ''zomaar even'' zwanger worden of leegte voel bij bepaalde opmerkingen. Het woord ''stil verdriet'' krijgt ineens meer betekenis voor me. We hebben er samen wel goed over gepraat en gehuild. Mijn lieve donor kwam zaterdag met veel chocola langs. We hadden het dit weekend eigenlijk ''afgerond'' in de zin dat we geen hoop meer hadden op een zwangerschap. De test was eigenlijk nog een formaliteit. Had liever gehad dat de uitslag gewoon 1 was geweest ofzo. Ik ben iig gestopt met mijn medicatie en dat voelt nu als echt een punt erachter zetten. Alle partijen willen door voor een volgende poging. 14 juni hebben we telefonisch consult met onze fertiliteitsarts over hoe en wat verder.

x Lizzy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben even een week niet op het forum geweest en er is zoveel geschreven dat ik het niet allemaal kan bijlezen of reageren.

Ik ben donderdag met hemelvaartsdag op kamp gegaan (met nog 1600 andere) en zondag terug gekomen. Ik zat enorm in dubio of ik het tegen mijn medestaf moest vertellen dat ik zwanger was en heb het wel gedaan. Anders moest ik er de hele tijd zo omheen draaien en daar ben ik niet goed in. Ik ben eigenlijk iedere dag 's middags een paar uur gaan slapen en heb het heeeeel rustig aan gedaan. Ik ben op handen gedragen door mijn mede staf. Als ze vonden dat ik teveel deed stuurde ze me gewoon weg. Super toch.

Desondanks was het best vermoeiend. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om tiijdens de sluiting op zondagmiddag waarbij dus duizenden mensen stonden te springen en dansen op snoeiharde muziek op een houten bankje van nog geen 30 cm breed op mijn rug liggend in slaap te vallen. En bij het afbreken, opruimen en het afscheid nemen van de jeugd heb ik alleen maar op een lijstje staan bijhouden wie zich had afgemeld en of ze alles bij hadden. Mijn tent werd door andere afgebroken en al mijn spullen zijn in de aanhanger gelegd. Ik heb echt niets hoeven doen.

Ik ben nog steeds best moe. Al wordt het gelukkig wat minder. Ook heb ik best wel last van mijn rug. Ik kan niet heel lang staan. Mijn eetlust is aan het afnemen, en dingen die ik eerst lekker vond vind ik nu niet meer lekker. Gelukkig komt er een lang weekend aan en is mijn man niet thuis zodat ik op mijn tempo de chaos in huis op kan ruimen. Nu ik zo moe ben blijft er veel liggen.

Vrijdag 17 juni heb ik een echo bij GG. Ik ben best benieuwd.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

hoi meiden,

Maureen Nog even en dan je eerste echo. Spanned zeg. Doe rustig aan hoor. Super dat ze zo goed reageren op je zw!! En dat er rekenign gehouden wordt met je. Nu op naar de echo!

Ik heb net DD gebeld en na even van het kastje naar de muur gesturud te zijn, heb ik GG gebeld. Er is daar een arts die rechtstreeks met DD contact heeft. Ik kon niet tot vrijdag wachten met de uitslagen.

van de 19 eicellen waren er 16 goed voor de ICSI. Van die 16 eicellen zijn er 6 bevrucht.

Dat is een reslultaat onder het gemiddelde, en was beter verwacht door de artsen daar. Maar.....het zijn er wél 6!!! Dat is op zichzelf een prachtig aantal!!! maar het voelt wel wat dubbel hoor....komt misschien doordat mijn donor erbij betrokken is natuurlijk en je hoop ook voor haar op het beste resultaat. Heel maf. Herkennen jullie dat?

Deze 6 zijn direct na samensmelting in cryo gezet. We weten dus nog niets van doordeling of kwaliteit. De kans op een goede ontdooing is 85%. Met een cryo emmy (dat al cellen heeft) is dat veel mider, tot 35%.

Pfff meiden wat een spanning zeg. We zijn nog nooit zover gekomen en dat hakt er wel in hoor...!!Even proberen mijn eigen advies op te volgen wat ik Corina gaf en zelf te gaan Yoga'en ofzo, hihihii

kus mij

Geplaatst

Freggel...wat fijn dat je er zo positief weer tegenaan kijkt...en 6 emmies!!! goed zo!!!

Deze zijn dus in DD bevrucht en gaan dus nu weer terug naar GG, begrijp ik...en kunnen ze daar dan ook gewoon een tp doen?

Succes vrijdag met de afspraak over je bms...

ik zat me namelijk af te vragen...dat wat er nu gebeurd is, dus dat er geen verse tp meer gedaan wordt, heeft dat dan alleen betrekking op ecd (met of zonder eigen donor)? Of zou dit ook worden doorgetrokken naar de reguliere ivf/icsi?

liefs,

nico

Geplaatst

Nico thx! En new, reguliere IVF/ICSI krijgen wel een verse TP. Het heeft puur te maken dat het in DD verboden is om emmy's terug te plaatsen die door ECD zijn ontstaan. Dat is het hele probleem. Maar dat is wél een groot probleem natuurlijk.

Mocht het ooit zover komen dat de eerste poging tevergeefs is geweest, wachten wij zeer zeker tot we 100% zekerheid hebben dat alles geregeld is, dat we niet in dezelfde situatie tercht komen.

Ik moet er wel bijzeggen, dat iedereen die nu bij Geertgen IVF, ICSI of ECD gaan doen én meer dan 3 emmy's hebben, te maken gaan krijgen met invriezen van bevruchte eicellen. (dat zijn nog geen emmy's)

Omdat geertgen samenwerkt met DD, gelden de wetten van DD. En die wet houdt dus in dat zij niet meer dan met 3 emmy's mogen doorkweken. Heb je er dus bijvoorbeeld 5, wordt er met 3 emmy's doorgekweekt en 2 bevruchte eicellen worden er ingevroren.

Dat moeten ze er wel bij gaan vermelden vind ik. Is toch een afweging die je moet maken. Op zich is dat niet slecht hoor, want een ingevroren emmy heeft een ontdooikans van maximaal 30-35%, terwijl een ingevroren bevruchte eicel een kans heeft van 85-90%. Hier in Nederland worden er dus niet gedaan waardoor je wél meer kans hebt op de wijze die DD hanteerd. Kijk maar eens op hun site. (google Dusseldorf IVF)

Wij hebben geen keus, omdat we nergens in behandeling worden genomen.

Geplaatst

:new_shocked: Ik ben even sprakeloos....

Ik kreeg net de resultaten van de bloedtest met 4 weken en 4 dagen (15 dagen na TP)

En ik zit op een HCG van 1200....

Ik heb echt geen idee wat normaal is.. zo vroeg in je zwangerschap..

Dokter zei vrijdag weer prikken om te kijken of het goed verdubbeld in 72 uur en dan kon hij ook vaststellen of er een kans was op 2...

Ik weet ff niet waar ik het moet zoeken nu... Ik ben natuurlijk wel blij!

Geplaatst

Hey Nofje...das wel hoog, volgens mij heb je grote kans op een twin!

hCG opbouw:

21 dagen 0-5

28 dagen 3-426

35 dagen 18-7.340

Geplaatst

@nofje ik denk ook dat het er twee zijn!!! Bij mij was het ook vrij hoog en waren het er ook twee, helaas is er uiteindelijk eentje vroeg afgehaakt! Maar ben enorm blij met het kleine mannetje dat nu in mij groeit en lekker aan het trappelen is.

Succes

Geplaatst

Ik lees ook veel dat het per dag kan verdubbelen. Aangezien je al vroeg positief hebt getest, kan deze waarde volgens mij wel hoor, ook voor een eenling. Een vriendin van mij had ook hoge hcg en toch 1 kindje. Het kan dus alle kanten op! Maar super joh!

Geplaatst

waah nofje! ook eentje kan zich spontaan delen naar 2....dat zou mooi zijn!!!

spannend!

Freggel...dus als je 5 emmies hebben, worden er sowieso 3 ingevroren en 2 bevrucht....

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi dames!

Hoe gaat het met iedereen? Nofje nog even wachten zeg tot de 30e....kunnen ze niet eerder een echo doen?? Niet vol te houden dit, je wilt zo graag even kijken!!

Vanmorgen naar GG geeweest, bij Drs R. Ik ga vanaf de 14e aan een kuur Primolut. Na de kuur begin ik met 1x daags Estradiol en op de 3e dag doorgaan met 3 tabletten Estradiol. Dan na een weekje ofzo de eerste BMS echo.

We hebben dus 6 hele mooie bevruchtingen!! We zijn helemaal in de wolken met onze toekomstige emmy's:happydance::happydance: Ze zijn allemaal apart ingevroren met bijna een ontdooikans van 100%. Vanaf 27 juni komen alle Cryo's (van ons en anderen denk ik) naar NL en vanaf die tijd kan er teruggeplaatst worden.

We hebben alle afspraken dit weekend afgezegd en denken even aan onszelf. De afgelopen weken hebben ons ontzettend veel energie gekost. Ik ben in een week tijd ruim 3,5 kilo afgevallen, alleen van spanning. Dus nu even rustig aan doen en ontspannen.

Nico; je vraagt bij 5 emmy's, 3 invriezen en 2 bevruchten? We hebben al 6 bevruchtingen hè. Deze zijn in stadium 1 ingevroren, als ze nog in het Zygote stadium zijn. (zonder celdeling)

Er is afgesproken dat we er 2 laten ontdooien, zodra ik ontvankelijk ben. Deze 2 zullen dan worden teruggeplaatst. (ervan uitgaande dat alles doordeelt) we houden er dus daarna nog 4 over. (weer 2x een TP van 2 emmy's) je ziet dus dat dit zo slecht nog niet is.

Als ik dan zie dat Lizzy 5 bevruchtingen had en er 2 kon laten terugplaatsen zonder een cryo, is dit van Duitsland nog niet zo slecht bedacht. Daar is er een techniek wat water uit de cellen onttrekt, zodat de ijskristallen de cellen niuet kapot kunnen maken bij ontdooien. Dus vandaar de overlevingskans van 30% cryo in NL naar 95% in DD.

Normaliter zouden we 2 verse teruggeplaatst hebben gekregen. En 4 heel vroeg ingevroren. (zijn geen cryo's omdat het geen emmy;s zijn) Dus je hebt een grotere kans op ZW zo.

Ach....google er maar eens op.

Ik ga me proberen met andere dingen bezig te houden, mijn BMS. Onze 6 potentiele beebs liggen goed daar in dat stikstof.:happy: We zijn weer helemaal gelukkig en hopelijk gaan we lekker zwanger worden!!

liefs mij

Geplaatst

Hallo,

freggel, wat goed om te lezen dat je even aan je zelf denkt en dat je zo positief bent over hoe het nu loopt. Ik duim voor je mee dat het tot een zwangerschap komt en dat je dan snel al deze ellende vergeet. Succes met het opbouwen van je BMS. nOok fijn dat je aales zo goed uitlegd ik heb er echt wat aan!!

nofje, spannend of het er 1 of twee zijn.

maureen doe maar lekker rustig aan.

alle anderen de groetjes

Ik ben woensdag weer terug geweest. Dokter ruis ziet geen medische reden waarom het niet zou lukken. Wel hadden de bevruchtingen van de ISCi het slecht gedaan in vergelijking met de IVf. Dus volgende keer moeten de zaadjes er maar weer gewoon zelf naar toe zwemmen.

We hebben besloten om in augustus weer door te gaan. Ik blijf nu het op en afbouwschema volgen tot we weer beginnen.

Aabnde ene kant baal ik dat ik nu toch medicatie door moet blijven slikken. Wilde er even helemaal klaar mee zijn. Maar dit is het beste voor mijn BMS dus er zit niks anders op.

we gaan morgen een weekje naar frankrijk. Heb er super veel zin in. Even lekker niks doen en wijntjes drinken.

iedereen heel veel succes waar je op dit moment mee bezig bent.

Ik ga een week lang niet aan ivf denken. heerlijk

Geplaatst

Freggel en Terry, geniet van jullie vrije dagen en rust!

Ik kreeg woe middag mijn menstruatie al. Thuistestje van kruidvat (die gevoelige) was negatief , dus ik ga er maar vanuit dat er geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Meteen maar weer met de pil begonnen. Van het ene uiterste in het andere.

Fijne dagen allemaal!

Lizzy

Geplaatst

Freggel , klinkt goed allemaal!!

Na alles stress nu ff tijd voor jullie zelf en wauw, 6 stuks!!

Helemaal top!!

Sterkte lizzy, wat n uitersten hè?! Hoop dat het binnenkort gaat lukken!!!

Terry, veel plezier in France! En daarna positief weer verder. Good luck!!

Xxx, mees

Geplaatst

Wat is het stil hier. Iedereen lekker met verlof of...

Lizzy wat verschrikkelijk dat het niet gelukt is.. je schier idd van het ene in het andere uiterste... Pfff. Ik hoop echt dat het lukt! veel sterkte en kracht! En jij ook Terry!

Hier verder weinig te melden.. Alleen wat duurt dat nog lang tot de 30ste.... Ik mocht ook wel een week eerder komen, alleen ik wil zo graag dat manlief erbij is en die moet de week ervoor werken. Kon hij niet meer onderuit komen helaas... Ik vind het bijna nog moeilijker dan de wachtweken..

Maar ja wat zeur ik.. ik ben gewoon zwanger.. Twijfelen helpt niet...

Ik ga nog even verder slapen...

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Sorry dat ik mij ff van stek heb laten gaan afgelopen week maar het was hier ff hectisch en druk dus echt geen tijd gehad om ff bij te kletsen.

Ik heb ff alles bij gelezen en ff proberen op iedereen te reageren.

@ Freggel: Meid meid meid wat een toestanden allemaal zeg PFF petje af hoe je hier mee bent om gegaan en je niet in een hoekje heb laten douwen maar gezegd heb wat je er van vond.

Ben blij om te lezen dat het weer beter met je gaat en er weer positief tegen aan kijkt met een super resultaat helemaal TOP.

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat je BMS straks goed is en de emmy('s) goed mogen ontdooien en dat het tot een mooie TP mag komen want het is jullie van harte gegund.

Bedankt voor de super duidelijk info. heb hier zeker wat aan

Meis vanuit hier een hele dikke :knuf:voor jullie.

@ Lizzy: Wat vind ik het verschrikkelijk balen voor jullie dat het mislukt is heel veel sterkte.

vanuit hier voor jullie ook een dikke :knuf:.

Nee ik heb GG niet gebeld wij gaan volgende week terug naar GG voor een BMS check en dan zal ik wel het een en ander vragen. Moet ook ff de papieren opzoeken die wij ingevuld hebben en dan gelijk vragen hoe het daar dan mee zit.

@ Terry: Fijn om weer iets van je te lezen. Goed dat je ff de tijd neemt om het te verwerken want het is allemaal niet niks, heel veel sterkte en ik denk aan je. Vanuit hier een hele dikke :hug:.

@ Mees: Oh het lijkt mij ook idd heel bijzonder en emotioneel om het nu zichtbaar te zien dat je ZWANGER bent. Helemaal top. Hoe voel je je nu?? Ik hoop beterder.

@ Maya: Ben blij weer iets van je te lezen. Neem heel goed je rust en tijd om dit allemaal te verwerken want jeetje mina wat hebben jullie het voor de kiezen gehad zeg.

:hug: voor jullie en heel veel sterkte ik denk aan jullie.

@ Nofje: Oh wat ben ik blij voor jullie dat het gelukt is. Hoe voel je je ?? Kan me voorstellen dat je het land vind duren eer dat het 30juni is voor jullie eerste echo.

Leuke tickter heb je met kleine nofje haha geweldig.

@ Nico: Hoe is het nu met je?? Wanneer krijgen jullie precies de volgende uitslagen??

@ Maureen: Wat reageerde jullie omgeving super zeg op het goede nieuws helemaal top.

Hoe voel je je nu?? Heel veel succes met de aankomende echo van de week. Ik duim en hoop op een hele mooie echo.

Zo ik geloof dat ik iedereen heb gehad en anders mij excusses.

Een hele fijne avond verder.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hellow meiden,

Iedereen zal vast en zeker van het lange weekend genoten hebben, of niet?

Corina Dank je wel. Hoe gaat het met jou? Er gebeurd momenteel weinig hè? Even in de weken waabij we moeten wachten. Nog 6 daagjes....!!

Nofje, ik snap heel goed hoor dat je zo twijfelt, bang bent etc. Je wilt zo graag eens een echo! Stom dat ze je niet 'even' tussendoor plannen zeg....Maar ja. Misschien zijn we daarom ook geen assistentes daar.:laugh:

Hoe voel je je? Heb je ergens last van?

Lizzy dus weer aan de pil. Bah dat zal niet makkelijk zijn geweest, die strip wederom in je handen. Voelt vast heel leeg...knuf hoor meid. Maar.....er zijn nieuwe kansen, de volgende ga je gewoon pakken, let maar op!!

Terry zit nu lekker in La France, heerlijk meid. Geniet ervan!! En ja dat op- en afbouwen van BMS...niet zo fijn nee, maar wel het beste. En dat willen we toch hè. Tot na je vakantie meid!

Mees; hoe gaat het met jou en je beeb??

En met de rest?

--

Hier gaat het wel goed hoor. Vandaag start ik met de Primolut kuur van 10 dagen.

Ik voelde me afgelopen dagen niet zó super. Hoofdpijn, zere boobs en toch wat spierspanning zo nu en dan. Tja, het moet er toch een keer uit hè. Bovendien slik ik al een tijdje 5 Estradiol per dag, das ook best wat. Ben blij als ik dat heel snel af mag bouwen, want voor mijn gevoel slik ik dat voor nop.

Borsten doen mega zeer...hoofdpijn..hoort erbij.

1 juli pas weer terug naar GG, voor de eerste BMS meting. Kleine 2 weekjes nog maar!

Fijne dag meiden.

xxx

Geplaatst

Vandaag dan toch veel eerder een echo gehad.. Jammer genoeg was de aanleiding even flink wat bloedverlies.. Maar alles is in orde. Er zat nog steeds een vruchtzakje en een iniminie vruchtje. Ik moet nu veel rust houden en maandag terug komen. Dan zou de bloeding waarschijnlijk weg zijn en konden we misschien ook al een hartje zien knipperen..

Pffff. wat een ochtend. Heb het mijn baas moeten vertellen aangezien ik op mijn werk was toen ik belde en dus meteen terecht kon bij de gyneacoloog. Hij zei letterlijk: Je moet eerst nu aan jezelf denken. Ik neem je afspraken deze week wel over. Hop en nu wegwezen...

Echt wel lief van hem.... Zo en nu ga ik lekker hankhangen met manlief.... Trusten allemaal voor straks

Geplaatst

Phoe Nofje, dat was schrikken! Gelukkig dat alles er goed uitzag op de echo! (maar het is er dus wel eentje en geen twee??)

Lief van je baas. Neem je rust maar goed.

Hoe is het met de rest?

Ik heb gisteren nog een keer hcg laten bepalen en het was nu uit mijn bloed gelukkig. Tel afspraak met onze arts gisteren en we kunnen door zodra we weten wanneer onze donor ongesteld wordt. Punctie kan niet voor 9 aug, omdat tot die tijd het lab dicht is. Voorlopig een maandje rust dus.

Lizzy

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na lange tijd weer bericht van 'een van de Spanje-meiden'!! Het begint nu allemaal 'echt' te worden. Volgens mij had ik verteld dat ik zaterdag 4 juni de Decapeptyl had toegediend gekregen door een vriendin (is IC verpleegkundige dus daar had ik wel vertrouwen in, op zaterdag is er nl. geen huisarts, ziekenhuis ook allemaal lastig en om nou met je spuit onder je arm naar de HAP te gaan is ook zo wat...). Vervolgens 8 juni laatste pil genomen en toen wachten op een spontane menstruatie. Had niet verwacht dat die zou komen (ben in de overgang en laatste keer was afgelopen januari..). Maar gister was het zover. Heb staan springen en joelen toen ik het ontdekte haha! En mocht gelijk beginnen met de Estradiol hormoonpleisters. Iedere 3 dagen moet ik een nieuwe plakken en vanaf a.s. maandag zelfs 2! En dan kan er tussen de 15e en 60e "pleister-plak-dag" een terugplaatsing zijn in Barcelona in de kliniek. Hoop natuurlijk dat ik bij een van de gelukkigen hoor dat er al een donor is en dat mijn BMS in orde is en dat ik binnen een dag of 20 aan de beurt ben. Woh... allemaal zo onwerkelijk dat het nu toch allemaal gaat beginnen. Durf er nog niet op te hopen dat het allemaal lukt maar ga wel (op advies van Mees via een ander Topic 'eettips') aan de Tarwekiemolie, Omega 3 en Granaatappelsap. Onder het mom baadt het niet, schaadt het niet wil ik er alles aan hebben gedaan om dit tot een mooi resultaat te brengen.

Heeft iemand nog tips voor me voor deze periode?

@Itsus: Hoelang heb jij aan de Estradiol gezeten voordat de punctie van je donor + TP bij jou was?

Meiden, heel veel succes en sterkte allemaal!!!

Geplaatst

oh Nofje....das effe schrikken meid...gelukkig dat het in orde is! op naar maandag!!! en rustig aan doen!!!!

Lizzy...fijn dat je hcg uit je bloed verdwenen is en nu dus een maandje rust. misschien ook niet verkeerd. toch even tot rust komen. het is allemaal best intens wat we meemaken.

Doorzettertje...spannend meid...zie het al helemaal voor me dat je springend en juichend was door je ongi! en sinds gisteren de estradot hormoonpleister...duim voor je dat je over niet al te lange tijd goed bericht vanuit spanje krijgt!

Wij hebben besloten om in DD verder te gaan. We hebben de uitslag van het zaadonderzoek binnen en dat was in principe goed. Niets zou dus eigenlijk een zwangerschap in de weg staan (behalve mss verklevingen???)...omdat er toch meer opties zijn in DD voor ons om te doen, hebben we hiertoe besloten...maar dat wil niet zeggen dat ik hier niet meer kom kletsen...ik wil jullie allemaal zwanger zien worden!!!!

30 juni hebben we weer een afspraak met dr. S. over de uitslagen en krijgen we ook te horen hoe en wat, welk schema precies, welke medicijnen, etc.

voelt wel rustig aan in mijn hoofd nu....en dan in oktober hopelijk beginnen...denk niet dat dit een probleem gaat worden...kunnen we op ons gemak de medicijnen bij elkaar sprokkelen of bestellen en dan een paar maanden echt helemaal niets, nog lekker op vakantie gaan en helemaal vol goeie moed weer ertegen aan!

liefs,

nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden