Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Terry,

Zo erg voor jullie dat het niet gelukt is! Meid meid, wat een rot nieuws om weer te moeten verwerken!

Heel veel sterkte en dikke knuffel!

xxx, mees

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars::confettistars:Maureen!!!!

Wauw, wat een geweldig nieuws!!! Super gefeliciteerd!!! Nu heerlijk genieten!!

xxxx, mees

Geplaatst

Pulletje, ja, is handig om ff van te voren uit de koelkast te halen. Dan is het spul niet meer zo koud en doet minder/geen pijn met spuiten. Had ik ook pas door bij de 2e poging, ahum. Klopt wel.

Nico, ja, idd handig om zn zaad te onderzoeken. Spannend wat eruit komt (qua resultaat ;-) morgen! En zeker uit gaan van het goede!! Houd moed meid!!

Lizzy, meid we blijven duimen hoor. En je hebt een mooie manier gevonden hoe ermee om te gaan (het iedere dag testen). Ik hoop zo voor je dat je heel snel een tweede lijntje gaat zien!! En wb je vraag; ja, ik denk ook dat het zo is zoals Freggel schreef in haar antwoord. Ik werd trouwens ook nooit ongesteld voor de testdatum. (Wel erna, maar ik heb nog een normale cyclus.) Dat kwam door de utrogestan. Die hield het steeds tegen.

Doorzettertje, ik had ook die decapeptyl depot spuit gekregen in DD en voelde er niets van. Ik hoop dat het ook voor jou zo is!

Hey Itsus, 22 weken alweer! Hoop dat het met je mams wat beter gaat!! Wat een zware tijd voor jullie!

Corina, nog ff een dikke knuffel voor je. Hoop dat je je wat beter gaat voelen!

Zo, ben geloof ik weer bij!

Allemaal positive%20energie.gif xxx, mees

Geplaatst

Die vent man van me is toch ook echt een schatje... Liggen er ineens 2 testjes voor mijn neus... Was ie ff gaan halen..

Dus ik zeg schat het is toch veel te vroeg.. Zegt hij; doe nou maar gewoon. Ik weet zeker dat het gelukt is...

Pffff..... ik weet het niet hoor... het begint nu wel te jeuken... Morgen zit ik op 9 dagen na de tp... Misschien zit er wel wat in wat Lizzy zegt.. Als het omslaat dan weten we ook meteen wanneer de omslag is geweest en zo niet dan ben ik er wel al een beetje op voorbereid...

Dillema!!! Ik wil het stiekum ook wel al weten.. maar is 9 dagen na tp niet een beetje te vroeg?

Knuffels,

Nofje

Geplaatst

Tuurlijk is het te vroeg, dus reken gewoon op negatief. Doe je t morgen weer! Heb je wat te doen om de wzchtdagen door te komen...

Geplaatst

Hey Nofje, je kunt het altijd proberen toch? En is niet zo vroeg hoor. Onze officiële testdag wás 9 dagen na de tp. (wel 4 dagen oude emmies)

Dus ik zou zeggen; go for it!!

Ik duimmmmm!!

Xxx, mees

Geplaatst

Deze vond ik bij het topic vroegtesters:

Dus Nofje, kijk even welke test je in huis hebt, dan weet je beetje wat je kan verwachten mbt je HCG.

En er zijn er zat die al wel rond dag 10 positief testen. (ikke niet helaas)

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

x Lizzy

Geplaatst

het Lizzy wat lief van je!

Ik heb de Kruidvat 2 voor 5 euro testjes.. Zo te zien zijn die best gevoelig.. Mooi!

Morgenvroeg gaan we voor t eerst testen..

ben zo benieuwd!!

:duimen draaien:

Geplaatst

Goeieavond lieve meiden,

@ Nico en Mees: Lieve meidenharstikke bedankt voor jullie knuffel/hug doet me echt heel goed ook al schrijf ik het niet altijd op maar mijn emotie's gaan de laatste tijd heel erg met me op de loop.

De ene moment denk ik kom allemaal wel goed eens is het onze beurt en op een ander moment heb ik echt een heel negatief gevoel en denk ik het komt nooit goed en kan ik om het minste geringste echt janken.

Maar nu heb ik zoiets van nu ga ik ws 20juni naar geertgen ( ga morgen een afspraak maken) voor een BMS check en gaan we met positeive moed de derde ronde in want met negatieve tijd bereik je het ook niet altijd. Dus tot die tijd ga ik leuke dingen doen en probeer ik er niet altijd aan te denken gedachten ff op iets anders zetten.

Maar ik wil jullie en natuurlijk ook de rest een hug/knuffel terug geven komt ie:hugs2:.

@ Nofje: Jeetje wat is je man idd een schat ( ook al ken ik jullie niet haha maar dat hij het gewoon doet is lief) ik duim zo voor jullie dat de test positief zal zijn. Succes morgenochtend spannend.!!!!!

@ Lizzy: Ff op jou vraag terug te komen. Ik heb helemaal geen cyclus omdat mijn eierstokken niet ontwikkeld zijn en dus zelf geen eicellen produceer. Maar na mijn twee TP's heb ik wel zonder provera flink gevloeid. Ik denk dat het is gekomen door de hormonen die je gebruikt om de innesteling te bevorderen ( estradiol+ utrogestan bollen). Ik weet natuurlijk niet of je nu ook de bollen gebruikt die kunnen de ongi ook tegen houden maar bij mij kwam de ongi gewoon door de bollen heen zonder dat ik een cyclus heb. Dus kan evt blijkbaar wel.

Ik hoop dat je als nog een positieve test mag hebben en dat je nu nog te vroeg heb getest ik duim heel hard voor jullie.

@ Nico: Heel veel succes/sterkte morgen met het krijgen van de uitslag ik denk aan jullie.

Meiden die ik vergeten ben sorry ik denk ook aan jullie.

Fijne avond allemaal

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Dankjewel Corina!! Lief!

Ja, lastig om positief te blijven maar....super dat je je op de positieve kant probeert te focussen! En...het gast goed komen meid. Er komt n match voor je!!

Succes lizzy en nofje met testen!!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Ff snel hoor. Sta nu boterham te maken voor manlief. Maareh... Ik kon mijn ogen niet geloven!!!!! 2 streepjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik sta nog te trillen.....

Geplaatst

Nofje en inimini Nof:bfn::positive energie::preggers::zwanger::happydance::uecgVftZ91767265::15_5_18::pregwalk::sexymama_1::blowkisses::uwoman::aaaflowersmiley::hugs2::new_shocked::binkybaby::hussy::B-0020::B-0009::headbanger::hello::blob3::occasion18::Baby1s::walk::toothy1::icon_smurfin::toothy4::bike::icon_thumright::spoton::thmbup::thumbsup::thumbsupup::thumbs_up::coolthumb::thumbup::icon_thumleft::toot::smilybird::lachu::hugg::36_1_13::juffie::circle2::36_16_17::cheesy::36_2_64::love3::love4::love5::love3::love7::hug::love8::knuf::love10::lovestory::love1::love2::partytime2::msn-wink::jawdrop::carols:

Voor jou. Speciaal voor jullie

Geplaatst

Owww.. Pulletje... je maakt me aan het blozen...:worthy:

Wat lief van jou!:knuf:

Manlief was eigenlijk heel erg droog en zei: zie je nou wel.. volgende keer gewoon naar mij luisteren he?

Nou dat dus nooit hihihi..

En dikke knuffel voor jullie allemaal

:aaaflowersmiley::aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hallo,

nofje gefeliciteerd echt super, ben blij voor je

freggel, wat een goed nieuws 12,5 zie je wel het komt allemaal goed.

lizzy, je moet wel hoop blijven houden hoor. Ik ben namelijk heel hard voor je aan het duimen. Ik heb zelf geen eigen cyclus dus weet niet hou dat zit. Het eneige wat ik weet is dat ik door de bollen geen bloeding krijg. ik blijf voor je duimen en probeer moed te houden. Ik weet hoe moelijk het is maar je kan het!!!! Wat een kut nieuws sorry voor taalgebruik dat er geen cryo's zijn.

corine, hoop dat dokter ruis deze keer wel een match vind ik kan me voorstellen dat het wachten killing is.

Nico, volgens mijn krijg jij vandaag de uitslag. Wat het ook is ik hoop dat je verder kunt met je wens.

voor alle anderen dank je wil voor jullie reactie jullie zijn schatten

Hier heb ik mijn leventje weer op gepakt. Tja wat moet je thuis zitten is ook geen optie. gelukkig weten de bewoners vn niks en daardoor heb ik ook geen tijd voor mijn verdriet.

Ik heb woensdag een evaluatie in geergen. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Ben er wel even klaar mee. Maar tja we hebben toch wel wat vragen. Wordt erg onzeker of het ooit nog gaat lukken en wil dit zeker voor leggen. Mijn zus kwam en die zij nou wanneer beginnen we weer. Dit is echt super lief en het ontroerde me echt. Het liefst zo ik dan in september weer beginnen, heb echt een paar maanden nodig om mezelf weer te worden. Balen is dat we nu moeten gaan doken. Dat betekend niet echt op vakantie in de zomer. We wilde naar italie. Dan maar een goedkoper oplossing bedenken. Gelukkig gaan we volgende week een weekje naar frankrijk. Nu is het wachten op mijn ongesteldheid. Ik vind het altijd zo oneerlijk dat dat zo lang duurt.

Geplaatst

Hellow meiden!

Nofje WAUWWWWWWWWWWWWWWW 2 streepjes!!! HOE goed moet dat voelen! Ben jaloers hahaha! Wauw zeg echt te gek! Van harte gefeliciteerd hoor!

Terry ooh zo logisch dat je even niets zoekt of geen zin hebt in al die gesprekken weer. Meid ik geef je een vitruele knuf hoor. Maar het lijkt me goed om het toch te bespreken voordat je vakantie hebt. Maar je gevoel blijft toch voorlopig zo, het is mislukt en dat hakt er heel erg in. Verdorie ook....Als ik een toverstokje had....

Corina Kop op meid!! We sleuren je wel door deze weken heen hoor, en als dat oplucht: lekker klagen. Hier kan het, hihhi. Dus, kom maar op!! Straks ga je weer een mooie bpxspring opbouwen, dus heb je weer je energie nodig. Ohja, ik merk wel iets van de Ibuprofen volgens mij. Ik neem er dan geen 3, maar 2 per dag. Van 400 mg. (kun je zo kopen, handverkoop) Maar desondanks hoop ik dat het snel helemaal stopt......vandaag 8e dag alweer.

Nico; heel veel succes vandaag meid.

Mees; nog steeds missy dus. Je zou denken dat je je vanaf nu beter moet gaan voelen, volgens de 'verhalen' ben blij te zien dat je je toch nog wat posi opstelt. Want zo voelt het niet denk ik. Knuf voor jou en minimees.

Ohja, ik had het aangegeven van mijn BMS. De arts zei me dat deze voorlopig nog goed is tot 17 mm. Ik vertelde haar van die 14 mm, te dik niet goed etc etc, maar ze zegt echt dat het er prima uitziet. Het probleem is, dat ik nu op 3 tabs Estradiol sta. Ik kan dat niet afbouwen, omdat ik anders meer ga vloeien of zelfs opnieuw ga afbreken. Dus er zit niets anders op dat door te gaan met 3 tabs...hopelijk bouwt het dus niet oneindig op maar stabiliseerd mijn BMS zich......Dit laat me zeker niet los hoor, ben er best benauwd van af en toe....:happy9:

Lizzy; ook jij nog een paar dagen! Tis al 1 juni!! DUIMDUIM!

------

Ongi wordt dus al een beetje minder, maar zo nu en dan vloei ik toch wel flink hoor. Gisterenavond dacht ik ineens "Hé, bijna geen bloed meer!! YESSSS" Maar toen had ik dus te vroeg gejuigd....:mad:

Opoe mag van mij weer in zijn rolstoelletje kruipen hoor......heheheh

Nog 2 dagen en dan de 2e FM....ben zo benieuwd...

Meiden fijne dag vandaag, beloofd heerlijk weerte gaan worden.

knuf

Geplaatst

:zwanger:Nofje: proficiat!!!! Je gevoel klopte dus wel!! Fijn dat je het nu al weet! Geniet ervan meid!!:clap2:

Ondertussen word ik wel steeds onzekerder...jij was tenslotte 2 dagen na mij voor terugplaasting. Vanmorgen was het weer negatief...

Terry, fijn om weer wat van je te horen. Wat een teleurstelling. Kan me voorstellen na zoveel pogingen en moeite dat de moed je in de schoenen zinkt. Gelukkig dat je zus door wil voor de volgende ronde! Ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten..allebei 2 emmy's, geen cryo's, negatieve test, maar wel geweldige donor die door wil.

Ik weet dat ik nog kans heb, maar ik ben me toch aan het voorbereiden op lege handen. De brief van gisteren heeft dat voornamleijk veroorzaakt. Als de drie andere emmy's al niet goed zijn doorgedeeld, dan kan dat met deze natuurlijk ook makkelijk zo zijn. Het waren pas 5 cellige, dus ook geen 'toppers', zoals dat hier genoemd wordt. Maar daar heb ik me al die tijd niks van aangetrokken, je hoort zoveel verschillende verhalen over kwaliteit en wel of geen zwangerschap.

Corina, voor jou hetzelfde gevoel natuurlijk. Steeds maar weer opladen, je lichaam voorbereiden en dan weer teleurstelling en afbouwen. Dat doet ook wat met je hoor! Het is emotioneel allemaal zo beladen. En nog ben je vaak zo ontzettend positief. De volgende poging gaat het worden hoor. Ronde drie is zo grote kans op match!

Freggel, fijn dat je ondanks het vloeien zo'n goed bms had. Toch wel erg vervelend dat het niet ophoudt. Ben benieuwd naar meting van vrijdag! Het gaat nu niet lang meer duren...

Pulletje, lukt het met spuiten? Gaat het beter nu je het eerst uit de koelkast haalt? Ik vind je sowieso een bikkel hoor dat je dit allemaal doet voor jouw op internet gevonden wensouders. Dat het maar een mooi resultaat mag geven!

Nico, de uitslag al gekregen? Ben benieuwd..

Maya, hoe is het met jou? Denk regelmatig aan je hoor.

Maureen, lekker zwanger??

Mees, tja het zal toch wel een meisje worden...daar zijn de moeders toch altijd het misselijkst? Of is dat zo'n broodje aap verhaal?? We zullen het zien over 26 weken! Succes meid met je misselijkheid. Gelukkig voor een mooi doel! een collegaatje van mij gebruikte primperan, dat mocht van de arts.

zie artikel:

Wat dit betreft, is het geval van vrouwen in het begin van hun zwangerschap een typisch voorbeeld. Metoclopramide (Primperan) maakte deel uit van de geneesmiddelen waarvan de onschadelijkheid niet volledig bewezen was. Omdat sommige vrouwen zoveel last hebben van misselijkheid bij het begin van hun zwangerschap, kan een arts hen het geneesmiddel voorschrijven, afhankelijk uiteraard van hun gezondheidstoestand. Het is ook nuttig te weten dat tot nu toe geen enkel ongeval werd geregistreerd nadat dit geneesmiddel door een zwangere vrouw werd ingenomen.

Toch ontbrak nog een bewijs, dat onlangs door een Israëlisch onderzoek geleverd werd. De onderzoekers hebben namelijk twee bestanden gekoppeld. Het eerste met de gegevens van zowat 82.000 in het ziekenhuis geboren kinderen, terwijl het tweede een overzicht gaf van de voorschriften van Metoclopramide aan vrouwen van 15 tot 49 jaar. De onderzoekers hebben zo kunnen vaststellen dat 3.400 kinderen (4,2%) blootgesteld werden aan Metoclopramide omdat hun moeder het geneesmiddel had gekregen tijdens de eerste drie maanden van haar zwangerschap.

In vergelijking met de kinderen die niet blootgesteld werden aan Primperan tijdens de zwangerschap van hun moeder, werd bij de kinderen geen enkel ongunstig symptoom vastgesteld.

Het risico op aangeboren afwijkingen of misvormingen, op een te laag geboortegewicht, op een vroeggeboorte en op perinataal overlijden was in beide groepen vergelijkbaar. Het risico op een therapeutische abortus werd eveneens ingeschat: er werd geen verhoging van het risico vastgesteld bij inname van Metoclopramide.

Besluit: Metoclopramide kan ingenomen worden in het begin van de zwangerschap. Spreek er uw arts over aan.

Misschien dat er dan wat meer vlees op Mees terugkomt!

Liefs voor iedereen van Lizzy

Geplaatst

dames....de amh-waarde voor mijn leeftijd was goed. dr. S. zei helaas geen getal...maar goed...het was in elk geval niet te laag en dus met een aangepaste stimulatie moeten we een goeie kans hebben.

Hij vroeg nog of we het dna-onderzoek al hadden laten doen van mijn vriends zaad...dat gaat nu vrijdag gebeuren...om 11 uur moeten we in DD zijn...denk dat we de uitslag snel binnenkrijgen...hoop ik dan...en dan kunnen we gaan beslissen hoe en wat en waar verder...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ach.. Lizzy.. Niet het hoofd laten hangen.. Ik begrijp wel dat je onzekerder wordt.. Maar het kan nog alle kanten uit.. Dat is dan ook het nadeel van zo vroeg al testen... Als het goed is zit je nu op dag 11 na de TP. Misschien dat je over 2 of 3 dagen ineens wel een positieve test in je handen mag houden..

Ik duim nog steeds voor je! Zeker weten!!

Nico: Wat fijn dat de waardes van jou goed zijn. Op naar een goed resultaat voor de zwemmers vrijdag! Ik hoop voor je dat je met een aangepaste stimulatie aan de slag kunt!

Freggel: Het is dan eindelijk gestopt met bloeden... Hele opluchting denk ik? Over het doorgroeien van het BMS.. Er is mij verteld dat het na ongeveer 12-14 dagen stabiel blijft en dus met dezelfde dosis Oestro niet nog verder opbouwt.

Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties... Het is nog zo ontzettend pril.. Het besef komt langzaam. Ik ben nu aan het werk (of ja nu ff niet dan he!), en ik merk gewoon dat ik daarin veel afleiding heb.. Alleen elke keer als ik dan weer een krampje voel dan is het wel ff schrikken... Op de WC kan ik dan even rustig worden..

Ik heb het verder nog niemand verteld.. Zelfs mijn moeder niet... Eerst maar eens aankomende zondag afwachten.....

Ik denk dat ik vrijdag en zondag nog eens test en daarna een bloedtest laat doen (maandag ofzo.) Zoals gezegd het is allemaal nog zo pril....

Geplaatst

Goedenmiddag lieve meiden,

Lekker weertje he?? Allemaal lekker aan het genieten.

Ik heb vanmorgen GG gebeld en een afspraak gemaakt voor 20 juni bij dr.C echt een lieve vrouw vind ik dat. Ben dan wel benieuwd.

@ Nofje: JOEHOE:woohoo:Super gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er heerlijk van het is jullie gegund.

@ Terry: Goed om weer iets van je te horen. Neem goed de tijd hoor om dit te verwerken en een plaatje te geven. Wel lief van je zus maar denk goed om je zelf niet overhaasten.

Heel veel sterkte meis.

@ Maya: Hoe is het nu met je?? Ik denk ook aan je hoor!! Ik heb er nog steeds geen woorden voor.

@ Nico: Mooi zo een goeie uitslag dus!!! Heerlijk. Nu ff vrijdag nog afwachten en dan de juiste beslissing nemen. Weet al misschien hoelang je op die uitslag moet wachten eventueel?? Maar deze goeie bericht heb je al.

@ Lizzy: Bedankt voor je lieve woorden. Jammer dat jullie geen cryo's heb en kan ik me best voorstellen dat je moed in je schoenen schuift. Succes/sterkte meis met de komende dagen die zullen nog slopend zijn denk ik.

Meiden allemaal een hele fijne dag en geniet er heerlijk van.

Vanit hier een dikke knuf voor jullie allemaal.:hugs2:

:positive energie:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil me even voorstellen.

Na 3x icsi t hebben gehad. Met de laatse een lege folikel heeft het VU gezegd dat ze enkelt met me verder willen door middel van EDC.

Een grote klap natuurlijk. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Misschien dan toch maar ongewild kinderloos blijven?

Wie kan ons helpen.

Liefs Rubster

Geplaatst

Waaaaaaaah Nofje!!!! Hieperdepiep!!!

Wat geweldig!!

Lig wakker en dacht na drukke dag: ff bijlezen en tadaaaaa: zwanger!!!!

1000 x gefeli!!!

Xxx, mees

En dankjewel Lizzy!! Heel handig, je artikel!! Hihi, jouw laatste zin klinkt zo grappig. Ja, wordt schriel meesje :-) Maar gisteren zei n vriendin: hè, ik zie nu n minibuikje. Voor t eerst! Errug leuk. Idd zou ik met huidig gewicht n platte/hol buikje hebben en nu niet. Al lig ik nu in bed te voelen of het wel beetje bol is en weet het niet zo goed. Maar...normaliter is ie als ik lig helemaal hol, dus moet nu wel goed zijn nu (ietsje bol).

Echo is pas weer 20/6 dus duurt best lang.

Nog steeds missy maar nu 3e dag niet overgegeven. Toch al mooi!

En lizzy , houdt moed hè. Kan dat je lager hcg hebt nog en dat de omslag vandaag of morgen is. Ik blijf duimen!!

(o ja, meisje klinkt leuk! (Jongen mag natuurlijk ook.)

Terry, sterkte meid! Blijft moeilijk, steeds 'door gaan' en positief blijven.

Freggel, komt helemaal goed met je bms. Blijft vast stabiel. Ik heb ook wat langer (2 weken voor tp) moeten slikken en is goed gekomen. En die ongi! Na tijden niét ongi, haal je nu 'de schade' in! En dankjewel hè! Komt goed met mij. En minimeesje. Hihi, klinkt lief.

Corina, fijn dat je snel gesprek hebt met aardige arts.

Nou, ga proberen weer te slapen....zzzzz

Xxxx, mees

Geplaatst

Nico, mooi dat de uitslag goed is.

Hoop dat je gesprek in DD goed gaat en jullie snel verder kunnen!

Rubster welkom. Ecd is niet einde vd wereld.

Lees maar op dit topic. Krijg je vanzelf weer moed/hoop!

Xxx, mees

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden

Hoe is het met iedereen?? Ik vind het echt super om te zien dat deze topic erg actief is. Toen wij ermee begonnen dacht ik dat het niet zo actief topic zou worden en nu moet je nu zien!!!

Echt super!!

@ Rubster: Welkom op deze topic en idd wat Mees zei lees maar en zal je zien dat het met ECD ook goed komt. Al kan ik het me voorstellen dat je dat nu nogniet denkt jullie hebben nog aardig wat te verwerken. Sterkte en als je vragen heb stel ze gerust allicht wel iemand die je antwoordt kan geven.

@ Mees: Goed om weer iets van je te horen. Ook blij om te lezen dat al drie dgn niet heb :throw_up: Hopelijk blijft het zo.

Hele fijne dag verder, en genieten van het zonnetje.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden