Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel allemaal voor jullie lieve woorden.

Nofje, jee we hebben gewoon al de primeur met de naam. Leuk! (daarvoor vroeg ik het niet hoor, maar hier ben je lekker anoniem, dus kan geen kwaad hier) Fijn dat je je wat beter voelt.

Freggel, als ik jou zo hoor, heeft het dan ook misschien niet zo moeten zijn met je zusje als donor. Maar ik gun het je zo enorm. Net als iedereen hier. Niemand is 'zo maar even' zwanger. Het kost een hoop kracht en kruim.

Fijn sinterklaasweekend!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Wat een topic stilte hier????????? Ben ik niet gewend dat er al een week niet geschreven is!!!

Iedereen een leuke Sint gehad?? Hier wel goed bedeeld alleen jammer dat ik een beetje ziekjes was maar desondanks toch genoten.

Hoe is het verder met iedereen???

XXX

Geplaatst

Ja je kunt wel zien dat niemand in behandeling is...er is minder spanning!

Hoe is het met de zwangere dames onder ons? En de rest?

Geplaatst

Hier alles oke....wel nu s'avonds na het eten misselijk.....dus niet teveel eten en meer verdelen. Overdag nergens last van. Wel moe maar het hoort erbij , toch:-) Dinsdag weer een echo...spannend hoor!

Kerstboom opgezet vandaag. NU lekker aan het opruimen,computeren etc.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Corine het is hier idd rustig. Iedereen zal het wel te druk hebben in deze maand.

ik hoop dat je gauw weer kan beginnen, in feb ongeveer, dacht ik gelezen te hebben.

groetjes joske

Geplaatst

Spannend Iris!! Succes dinsdag!

Hier alles geweldig. Kleine man ligt uit te buiken, na de fles. Heerlijk in m'n armen...

Xxx

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden,

@ Lizzy: Dat is ook zo ook wel logisch. Hoe is het verder met jou?? Hoe loopt de behandeling??

@ Iris: Spannend heel veel succes morgen!! Heb je nog bloedverlies door de poliep?? Of is dat over gegaan? Wat kunnen ze er evt aan doen?

@ Mees: Heerlijk hoor. Hoe voel je je verder ben je al weer een beetje op krachten?? Genietse.

@ Renate: Meis ik maak me een beetje zorgen hoe is het nu met je??

@ Chantal: Hoe is het met je?? Hopelijk alles goed.

Tja hier is idd weinig te vertellen we moeten idd tot eind febr. wachten als we dan nog niet hebben gehoort dan telefonisch afspraak maken met dr.Ruis om te vragen hoe het er voor staat ben benieuwd. Ik ga er zelf van uit dat het april mei wordt kan het altijd nog meevalllen denk ik dan maar.

Hier hebben we saampies er goed over gepraat en we gaan er voor 100% weer voor, we hebben het een plekje kunnnen geven.

XXX

Geplaatst

Fijn Corina, dat jullie het n plekje hebben gegeven. En natuurlijk weer positief verder. Goed hoor!

Ja, gaat heel goed met me. Voel me top en ben zo gelukkig! Alleen van onderen nog last maar ook dat wordt minder. Lang staan is ook nog zwaar; voel dat ook erg van onderen. Soort hele zware druk.

Hen eindelijk n kinderwagen met alles erop en eraan gekocht.( had al wel n mooie ouderwetse) Dit is wel handig en comfi om mee te nemen; easy clicks en licht enzo.

Dus nu nog mooi weer en dan kunnen we er op uit :-)))

Xxx

Geplaatst

hey meiden even snel vanuit de auto, wij hebben net ee

echo gehad en alles is goed ons guppie loopt zelfs 2 dagen voor en bewoog alle kanten op volgende week vrijdag voor het laatst naar het UMCU en dan weer lekker naar mijn eigen gyn.

Meiden kom snel even op jullie reageren!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even snel een berichtje van mij, kom van de week ff terug om uitgebreider te reageren.

Vandaag terug geweest naar het Geertgen om het BMS te laten meten.

Ik wist niet wat ik hoorde 7.1. In al die jaren ben ik nog nooit zo hoog gekomen.

Het voelt echt als een mijlpaal, waarschijnlijk met dank aan de askal en de tarwekiemolie.

Thanx meiden voor de tip!!!

Dr. Wissman belt vrijdagmiddag om door te geven of er dit jaar nog een TP gaat plaatsvinden.

Hij moest dit regelen met Dr. Ruis. Maar hij zou proberen er alles aan te doen.

Hij zei dat zou toch wel mooi zijn of niet?? Nou zeker weten dan kunnen we dit "rotjaar" toch nog met een lichtpuntje afsluiten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

WOW Maya wat en geweldig nieuws zeg SUPER. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat Dr.W een vrijdag goed bericht heb het is jullie zo gegund na idd dit vreselijk rotjaar voor jullie. Oh meis spannend hou je ons op de hoogte??

XXX

Geplaatst

Wat fijn Maya! Lang leve de tarwekiemolie! Het jaar positief afsluiten zou geweldig zijn.

Chantal, proficiat met de goede echo!

Bij ons schiet het allemaal niet op. Mck wacht nog op de medische gegevens van de donor en ondertussen wordt er niet gecommuniceerd. Ze doen echt totaal hun best niet om moeite te doen voor ons om de vertraging zo min mogelijk te maken. Dr H althans niet.....

Geplaatst

Hi Maya,

Wat super ik volg jullie allemaal al heel lang maar ben op een gegeven moment even zelf gestopt met schrijven. Lees wel altijd met jullie mee maar bij mij was het elke keer negatief en na 4 jaar was ik er ook zo goed als klaar mee.

Maya wat goed van je bms op naar een tp en een innesteling (vergeet niet de aspirine te nemen!).

Hier eindelijk na 4 jaar heb ik gisteren terwijl ik alle ongi gevoelens had en onderrug pijn etc. ineens een tweede streepje. Ik wist niet wat ik zag om 04.50, heb toen direct mijn man gebeld die zit in casablanca om hem met trillende stem te vertellen dat er een tweede streepje was....echt ongelooflijk!!

Gisteren bloed geprikt op dag 13 en vanmiddag eindelijk kreeg ik de uitslag Hcg 446 dat klonk toch best goed dus ik moet morgen weer prikken om even verschil te bekjijken.

Echt wouw dus voor iedereen die de hoop een beetje kwijt is ik doe al 4 jaar mee met schrijven op verschillende forums en heb iedereen bijna zwanger zien worden en ondertussen al aan nummer 2 of 3 maar eindelijk na alle iui, ivf, ecd (4e poging) en het is eindelijk raak, ondertussen ben ik ook nog eens 44.

Liefs en heel veel sterkte hier!!

Mineut

Geplaatst

Mineut, Van harte gefeliciteerd!!! wat heerlijk meid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. volgens mij ken ik je wel op di verschillende forums ha ha.

liefs joske

Geplaatst

@Mineut: Wat geweldig goed nieuws van harte gefeliciteerd en probeer en van te genieten. Geef mijn in ieder geval een klein beetje moed dat het KAN>

@ Joske: Hoe is het met jou??

Fijne avond allemaal. Ik zit op dit moment te genieten op de bank van mijn kerstboom kaarsjes aan en zit tussen mijn 2 katten.

XXX

Geplaatst

Waaaaaaahhh! Mineut!!!!

Super de super!!! Wat geweldig!!!

Ik stuiter hier ff de kamer door!!

Maya, top die 7.1!! Op naar n tp!

Corina, heerlijk met de katjes en de kerstboom.

Hier gezellig met de katjes op bed, de kleine man in m'n armen, boekje en thee.

Xxxx

Geplaatst

Hey meiden,

Mineut, ik las het op het forum van Freya! Van harte zeg!!! Super nieuws!!!

Lizzy, hmmmm zo niet fijn dat het niet vlot. Zitten julllie bij hetzelfde ziekenhuis of een andere?

Maya, 7.1!!! Wow das inderdaad super goed voor jou zeg! Wat zul je opgelucht en blij zijn! Op naar een hele mooie TP meid!

Hoe gaat het met de rest? Sorry, ik kan hier niet teruglezen. Ben even kwijt of er nog meer meiden geschreven hebben.

-------------

Hier gaat het wel ok! Mijn rug is bijna beter, maar heb nu keelontsteking.

Mijn beste vriendin heeft van haar gyn groen licht gekregen, van hem mag ze doneren. Whaa wat fijn zeg! Niet zozeer voor ons, maar dat wil zeggen dat het lichamelijk ook steeds beter met haar gaat! In januari moet ze naar de Cardio en vraagt ze wat die ervan denkt.

Wij gaan straks in 2012 zelf nadenken wat we zouden willen. Ik wil onder geen beding een risicofactor creëren voor onze vriendschap, daar is ie mij te dierbaar voor. Dat ze er met haar man over nadenkt is sowieso al helemaal te gek, daar zijn we al blij mee.

Het wordt óf een anonieme donor via buitenlandse kliniek of mijn vriendin.

We hebben geld tot onz ebeschikking om te starten, dus dat kan geen obstakel vormen.

Bijkomend voordeel is dat je meteen kunt starten.

Tot snel meiden!!

xxxxxx

Geplaatst

He meiden,

Vanmiddag rond 17.40 uur telefoontje gekregen van Geertgen. Er vind dit jaar GEEN terugplaatsing meer plaats.

Ik moet nu weer gaan afbreken en opnieuw gaan opbouwen. En nog maar 1 tablet estradiol slikken.

Verder moet ik ook stoppen met de tarwekiemolie en de askal. Vervolgens moet ik wachten op een oproep van het geertgen en mij dan melden. Vanaf het telefoontje moet ik dan weer beginnen met 1 maal daags 5 tabletten, de tarwekiemolie en de askal. Ze denken nu te weten om het snel op de juiste dikte te krijgen. Echter ik zie dat niet zo. Normaal gesproken begin ik op de 1e dag van de bloeding met die hoeveelheid pillen te slikken. Dus zelf denk ik dat ik tussentijds nog wel eens zal moeten opbouwen en afbreken. Maar ja we zullen wel zien. Voorlopig gebeurt en niets.

Mineut wat een geweldig nieuws. Proficiat.

Freggel, meid wat een gekwakkel met je gezondheid. Beterschap ermee!!

Fijn weekend allemaal, liefs Maya

Geplaatst

Goedenmidag meiden,

@ Chantal: Geweldig dat jullie een goeie echo hebben gehad nu heerlijk genieten hoor. Blijf je ons evt op de hoogte houden??

@ Freggel: Fijn weer iets van je te lezen. Fijn dat je vriendin van haar gyn groen licht heb gekregen nu de cardioloog nog. Kan je gedachten goed begrijpen ik zelf zou een vriendschap niet op het spel zetten maar wel super tof dat ze er over nadenken.

@ Maya: Ach meissie das nou net niet het telefoontje wat je had verwacht balen zeg. Ik denk aan je. Ik kan je gedachten wel begrijpen hoor, Dikke knuffel voor jou.

Hier weinig te melden, Op mijn werk een knoop door gehakt wat mij meer rust moet geven en mijn energie beter kan verdelen tussen werk en de behandeling. Want het ging eigenlijk een klein beetje boven mijn hoofd uitstijgen. Gelukkig heb ik op tijd aan de rem kunnen trekken hoop ik.

Ik kreeg gelukkig van mijn manager alle begrip.

Meiden fijn weekend allemaal.

XXX

Geplaatst

ff snel, Gorine goed dat je het wat rustiger aan kan doen!.

Hier was ik een week overtijd, getest en een heeeeel licht streepje te zien. Tja wat moet je dan denken.

Maar nu heb ik bruine afscheiding, dus als er wat is, dan zit het niet goed. raak er haast aan gewend, pff een beetje galgen humor.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik wil mij graag bij jullie aansluiten als dat mag. Wij hebben besloten om voor ECD te gaan in Spanje. Dit na 3x ICSI in Dusseldorf. We moeten nu besluiten welke kliniek het gaat worden. Ons streven is om in januari al voor een intakegesprek te gaan. Gezien mijn leeftijd van 44 wil ik niet te lang wachten.

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen. Zijn er meiden die ook in Spanje lopen of gelopen hebben? (Mees van jou weet ik het).

Groetjes

Geplaatst

@ Sas67: Tuurlijk mag dat je bent wat mij betreft van harte welkom. Helaas heb ik geen ervaring met buitenland, wij doen ecd in nederland bij Geertgen.

Maar vraag hier maar raak allicht wel iemand die een antwoord weet.

@ Joske: Jeetje wat spannend ik ga heel hard voor jullie duimen dat het misschien toch goed zit en je toch zwanger bent. Ik snap je wel hoor na al die teleustellingen. Meis

voor jou een dikke knuffel. Als je het zelf wil hou je dan ons eventueel op de hoogte??

Meiden fijne avond.

XXX

Geplaatst

Hi Joske, hoop zo dat het toch goed zit! Ik duim....!

En Sas, welkom meid!! Fijn dat je vriend ook 'om' is!!

Hier gezellig op met klein mannetje; ff drinkjes...

Xxx, mees

Geplaatst

Hallo Sas en alle anderen,

Al een tijdje lees ik mee op jullie forum. Ook wij hebben al een "fertiliteitsverleden". We leerden elkaar ruim drie jaar geleden kennen en sinds drie jaar proberen we zwanger te worden. Na een jaar bleek dat de kwaliteit van het sperma zeer slecht was. Dat betekende dat ICSI onze enige optie was. Omdat ik 40 was geweest, moest ik eerst in het UMC een aantal onderzoeken ondergaan. Daaruit bleek dat de eicelvoorraad nog voldoende was. De drie ICSI-behandelingen verliepen eigenlijk vlekkeloos. Er werden de eerste keer 19 eicellen geoogst en er onstonden steeds, op het oog, zeer goede embryo's. De eerst twee behandelingen waren niet succesvol, maar na poging drie was ik zwanger en toen hadden we voor ook voor het eerst een cryo.

Na negen weken bleek het hartje niet meer te kloppen. Ik wilde liever niet gecuretteerd worden en heb uiteindelijk drie keer pillen gebruikt nadat de miskraam niet op gang kwam. Dat betekende ook uren weeën en vaak heen en weer naar het ziekenhuis. Ook onze cryoterugplaatsing mislukte.

Dat betekende dat we in Nederland uitbehandeld waren. Na een gesprek met een gynaecoloog zijn we er wel van overtuigd dat de leeftijd van mijn eicellen waarschijnlijk de oorzaak zijn van het mislukken van de behandeling. We hebben toen besloten om ons te richten op eiceldonatie. In onze omgeving zijn er wel een aantal mensen die zouden willen doneren, maar zij zijn gezien hun leeftijd niet geschikt als donor.

De keuze voor een Spaanse kliniek vonden we lastig. Over elke kliniek staan er goede en slechte verhalen op internet. Ik realiseer me dat het lastig is om positief over je behandelaar te zijn wanneer de pogingen mislukken. Raak je snel zwanger dan bekijk je het hele proces al snel een stuk positiever. Volgens de Nederlandse gynaecoloog staan de Spaanse klinieken goed bekend en de succespercentages waren volgens haar ook reële cijfers.

Vorige week zijn we voor de intake naar Eugin in Barcelona geweest. Tot nu toe verloopt de communicatie zeer soepel. We krijgen steeds snel reactie op vragen. Inmiddels weten we dat de kwaliteit van het sperma niet goed genoeg is om ontdooid te gebruiken. Dat betekent dat er gedoneerd moet worden op de dag van de punctie van de donor. Ik was daardoor wel weer van slag. Vijftig procent kans op een doorgaande zwangerschap is natuurlijk een mooie score, maar naarmate de behandeling dichterbij komt, realiseer ik me ook dat het ook weer kan mislukken.

In principe duurt het een week of drie voordat ons dossier compleet is. Daarna kunnen we aangeven wanneer we willen starten met de behandeling. Ik vind het soms moeilijk om positief te blijven na alle teleurstellingen. Dat zullen een aantal van jullie misschien wel herkennen.

Ik ben blij dat ik al zo veel heb kunnen leren van jullie verhalen.

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden