Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Djanne,

Jouw verhaal komt redelijk overeen met die van mij. Ook ik leerde mijn vriend 4 jaar geleden kennen en zwanger worden lukte niet. Via Amersfoort naar UMC verwezen. Daar kwamen we niet voor icsi in aanmerking omdat ik te weinig eicellen had. We zijn uitgeweken naar Dusseldorf. Daar 3 pogingen gedaan. Ik had steeds maar 1 goede eicel. Zaad van mijn vriend was ook slecht. Dus hebben we in Duitsland een TESE gedaan. Nu hebben we 7 rietjes met goed zaad in de vriezer. Gezien mijn leeftijd is het niet reeel nog te verwachten dat we zwanger worden met eigen eicellen. Voor mij was ECD al veel langer een optie,maar voor mijn vriend lag dat moeilijker. Hij heeft nu gezegd akkoord te gaan met ECD. Ip gaan wij ook naar Spanje. Ben nu ook aan het kijken naar Cyprus. Hoe ging de intake in zijn werk? Kun je daar wat meer over vertellen?

Het klint wel heel spannend dat jullie al zo snel kunnen starten. En herkenbaar hoor om positief te blijven. Het is ook zo verrekt moeilijk traject. Maar gelukkig zijn de wonderen nog niet de wereld uit, zoals je kunt lezen op het forum. Ik schrijf ook mee in het 40+ topic en daar zijn ook een paar succesverhalen! En Mees is trouwens ook een succesverhaal!

Groetjes

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

De intake bestond vooral uit het doornemen van het dossier. We hebben de ICSI-pogingen doorgenomen met een arts. Zij deed ook een inwendige echo. We hebben in Nederland ook een onderzoek van het sperma gehad van een klinisch geneticus. Dat onderzoek hebben we ook met haar doorgenomen. Mijn vriend moest sperma inleveren. Twee dagen later hoorden we dat dit waarschijnlijk niet geschikt is. We krijgen nog bericht over de te volgen procedure

De arts heeft verder uitgelegd hoe de procedure in zijn werk gaat. Ze heeft ook uitgelegd dat anonieme donatie in Spanje ook altijd anoniem zal blijven. Van de donor kom je alleen te weten wat haar leeftijd is.

Ik heb weinig gelezen over Cyprus. Hebben jullie al enig idee waar je naartoe wil?

Djanne

Geplaatst

Klopt helemaal Sas (en Djanne)! Ons 'succes' heeft net gedronken en n boertje gedaan en wordt nu plat geknuffeld door mij :-)

Het tikt wat moeilijk, zo op de mobiel met ukkie aan de knuffel, duz houd het ff kort.

Ik duim voor ook zulke succesverhalen bij jullie!

Xxx, mees

Geplaatst

Hey Joske,

Een licht streepje klinkt in mijn oren toch heel positief en bruine afscheiding is ook ok zolang het niet rood is.

Ik had ook nog een roze veeg de dag na mijn bloedtest en schrok mij een hoedje, voglende dag een paar hele kleine sliertjes (sorry voor dit) en daarna niets meer.

Heb net de uitslad van de 2e bloedtest van de 15e dec gehad en het was van 446 op de 13e naar 1188 gestegen dus dat geeft mij een ontzettend positief gevoel.

Nou Joske hup kom bij mij op de onwerkelijke wolk zitten!!!

Trouwens de eerste echo heb ik op 6 januari dus dan weet ik pas meer.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat is er al bijgeschreven zeg, leuk!

Mees, wat fijn dat het goed gaat! Groeit je zoon lekker? Doet ie het verder goed? Nu hopelijk jij nog helemaal goed genezen en herstellen ;-)

Djanne, welkom hier. Ik lees en leef met je mee hoor, ben erg benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden Wij gaan ons ook komend jaar oriënteren op het buitenland.

Sas, geldt ook voor jou! Welkom en ook in ben benieuwd naar jullie belevenissen en hoe alles gaat verlopen.

Hopelijk wordt 2012 helemaal jullie jaar.

----

Zoals gezegd, ik ben al in het lezen over anonieme donatie. Ik lees weinig over AVA Peter in St Petersburg. Jammer, want dat lijkt me ook een optie.

Ook ik vind het lastig, die keuze tussen de klinieken in Spanje. manlief wil er nu nog niet echt over nadenken, die laat het komend jaar over zich heenkomen en gaat het dan uitpluizen. We hadden ook afgesproken dit jaar niets meer te doen of te bekijken. Maar ja, ben toch wel benieuwd hoor!

liefs

Geplaatst

Mineut, super! dat is een ruime verdubbeling. Klinkt mij als muziek in de oren!!!! Gefelici hoor, toch weer een mijlpaal erbij ;-)

Geplaatst

Mineut, Dat zou mooi zijn, maar ik heb geen hoop.

Ik verlies nu echt helder bloed, en ik denk zelf dat er misschien wel een bevruchting is geweest, maar het is gewoon niet goed. Het streepje was echt heel licht, dus jammer maar helaas.

Wat fijn dat er een goede stijging in de hcg zit!! komt helemaal goed.

Sas wat mooi dat jullie er nu voor gaan!! ik wil je bijna feliciteren...., hi hi. Goed hoor dat je mannetje om is.

Djanne, jullie hebben dus al een intake gehad. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd positief bent, maar ik geloof echt dat je met ecd een reële kans hebt om zwanger te worden.

Ik wordt op zich wel zwanger, maar het blijft niet hangen, waarschijnlijk ook de verouderde eicellen. Het is een moeilijk proces waar je doorheen gaat.

Mees, meis wat geniet je van je mannetje!!! als ik jou verhalen lees, zie ik het zo voor me, gezellig. Fijn dat het zo goed gaat.

Corine, jullie doen het ecd traject in nederland, hoeveel emmy's hadden jullie per behandeling?

liefs joske

Geplaatst

@ Joske, meis wat balen. Heb je een pb gestuurd.

@ Mees, wat klinkt dat allemaal lekker en gezellig bij jou!

@ Djanna, tja Cyprus had ik ook niet aangedacht, wist wel van hun bestaan maar niet dat ze ook ECD doen. Tja hoe kies je? Geen idee. Op de website van Cyprus staat veel info, eigenlijk komt het overeen met hoe ecd in spanje gaat. Ik wacht nu op een mail met de kosten. Mogelijk zit daar een verschil in. Hun succesrate ligt op 74% bij ECD, maar ja hoe eerlijk zijn deze cijfers?

@ Freggel, ik heb ook gekeken naar AVA,maar je vindt weinig info. Website ziet er wel goed uit,maar ja bij Rusland krijg ik toch een bepaald beeld, minder positief dan van Spanje of Cyprus. Maar ik lees dat jullie mogelijk ook bekende donor hebben?

Groet,

Sas

Geplaatst

Hallo allemaal,

74% lijkt me geen reëel zwangerschapcijfer. In Barcelona vertelden ze dat ongeveer 60% van de behandelde vrouwen positief test en dat er uiteindelijk 49.9% doorgaande zwangerschappen zijn per poging. Volgens onze Nederlandse gynaecoloog zijn dat cijfers die ook in Nederland behaald worden bij ECD. Ik heb zelf weinig met een ECD in Rusland, maar dat berust waarschijnlijk vooral op vooroordelen. Daarbij komt dat wij beiden vrij donker haar en bruine ogen hebben.

En ja, het blijft toch gewoon een gok. Je kunt als leek moeilijk beoordelen of cijfers gebaseerd zijn op werkelijke cijfers. Loslaten dus, ook weer een goede levensles!!

Johanneke

Geplaatst

@ Joske: Wat verschrikkelijk balen voor je dat je nou helderbloedverlies heb. Ondanks je het zelf had gedacht vanuit hier een hele dikke knuffel. Bij beide IVf behandelingen had ik drie emmy's (dus 6 in totaal) maar in totaal maar 3 terugplaatsingen gehad.

@ Djanne: Van harte welkom op deze topic, en ik wens je heel veel succes met alles. Ook wil ik je laten weten dat we er altijd voor je zijn voor vragen en steun.

@ Freggel: Goed om te lezen dat het zo goed met je gaat dat je je weer in wil verdiepen. TOP.

Meiden fijne avond ik ga nog ff een beetje chillen voordat ik vannacht weer moet gaan werken.

XXX

Geplaatst

he meiden, ben al een tijdje niet meer geweest.

wel meegelezen, maar even hier iets teruggetrokken omdat ik me niet lekker genoeg voelde om mee te kletsen.

Maya, wat een mooi dik bedje!!! goed zo!!!

joske, heel rot om te lezen van je bloedverlies. sterkte meid!!!

Corina, lees dat jullie waarschijnlijk volgend jaar weer gaan opstarten. mooi. goed dat jullie het een plekje kunnen geven. hoop dat de wachtlijst niet al te lang is en dat jullie dus niet zo lang hoeven te wachten op een match.

Freggel, las snel iets over petersburg bij jullie. weet hier helaas niets over, maar ben benieuwd naar verhalen! zou mooi zijn toch als het via deze kliniek zou lukken. denk aan jullie!!!

voor de rest van de meiden. ik lees en leef met jullie mee, ben niet altijd hier om te schrijven, maar puur omdat wij nog niet echt in het ecd-traject zitten en we zelfs nog niet weten of we wel verder gaan na onze 4e mislukte ivf/icsi. onze embryo's woden steeds afgestoten door mijn lichaam omdat mijn immuunsysteem te geactiveerd is en lichaamsvreemde zaken dus niet accepteert.

ik hou jullie in de gaten en wil jullie alvast via de weg een heel fijn kerstfeest wensen. mocht je het niet vieren, geen probleem, geniet dan lekker van het gezelschap met je geliefde.

En natuurlijk alles wat wenselijk is voor het nieuwe jaar met veel geluk, gezondheid en liefde, en ook plezier uiteraard!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Meiden, hierbij allemaal een hele fijne feestdagen toegewenst, en een top 2012 waarbij ik hoop dat iedereen zijn/haar wensen uit mag komen!!

We gaan ervoor!!!

liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb de info binnen uit Cyprus. Hun slaginskans ligt op 76% bij 44 jaar en 67% bij 45 jaar( dus ik ga maar uit van 67%). Komt dus redelijk overeen met Spanje. De kosten zijn alleen de helft minder dan in Spanje. Maar uiteindelijk gaat het bij het kiezen van een kliniek om je gevoel wat je erbij hebt. Wij zijn er nog niet uit,maar willen wel snel een beslissing nemen.

@ Tool, gezellig jij ook hier??

Voor allemaal alvast fijne dagen!!

Geplaatst

Hoi Sas,

Deze week heb ik ook rondgekeken op internet naar slagingspercentages, maar ik blijf de percentages op Cyprus erg onwaarschijnlijk vinden. De slagingspercentages die vrijwel overal genoemd worden (ook de slagingspercentages in Nederlandse ziekenhuizen) zijn tussen de 50 en 60 procent na een eerste test en rond de 50 procent doorgaande zwangerschappen. In Spanje vertelden ze ons dat de leeftijd van de ontvangende vrouw in principe geen invloed heeft op het slagingspercentage. Dat lijkt mij ook logisch. De eicellen zijn immers in ons beider geval een stuk jonger en dan maakt het niet uit of je 38 of 45 bent.

Qua kosten klinkt het wel weer interessant. Ik heb overigens nog nooit iets gelezen van iemand die daar behandeld is. Lijkt me voor jou wel de moeite waard om op zoek te gaan naar een "voorganger". Ik ben benieuwd.

Djanne

Geplaatst

Hi Sas en Freggel,

Ik ben zelf bij Ava Clinic geweest in Riga is van Ava Peter en is echt geweldig. Ligt net onder zweden dus ook prima te doen qua vlucht etc. Kosten zijn daar ook beter dan spanje. Je betaald 6500 in totaal met alles voor donor erin. Enige extra waar je voor betaald als je blasto's wilt of acupunctuur of assisted hatching. Zij doen alles om het zo goed mogelijk voor je te maken en ik geloof zelfs dat de percentage 90% is na 3 terugplaatstingen. Zij hebben ook een hoog slagingspercentage.

Dus Freggel als je iets wilt weten of Sas laat maar weten, deze "oma" van 44 is daar geweest en inderdaad nu zwanger :) had wel wat bloedverlies/roze vandaag dat is super a-relaxt word ik wel wat nerveus van en onrustig maar goed ik kan er weinig mee dus probeer maar te denken dat het allemaal goed komt en 6 januari de echo.

Bij mij heb ik de tp als volgt gedaan, 1x spanje, 1x riga, 1x spanje en nu Riga en zwanger dus eigenlijk mijn 4e keer.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Via deze weg wil ik jullie hele fijne kerstdagen toe wensen en een super goed 2012 waarin onze dromen hopelijk werkelijkheid mogen worden.

Ook wil ik jullie bedanken voor jullie steun de afgelopen jaar die ik heb mogen ontvangen, hopelijk doen we dat in 2012 weer in goede en slechte momenten met elkaar.

XXX

Geplaatst

Hai Mineut e.a.,

Geweldig dat je zwanger bent. Het blijft spannend daar kunnen wij helaas over meepraten.

Volgens mijn vriend (onze wiskundige :icon_smile:) betekent een 60 procent slagingspercentage, na drie pogingen een slagingspercentage van rond de 87 procent. Dat klinkt mij altijd als muziek in de oren, maar ik weet ook dat er uiteindelijk vrouwen zullen zijn die letterlijk en figuurlijk met lege handen zullen staan. Daar kan ik enorm van in paniek raken, maar niets ondernemen betekent in ons geval in ieder geval dat we kinderloos zullen blijven.

Wij zijn in Spanje volgens mij rond de 6500 euro kwijt (inclusief de medicatie voor de donor). Ik ga proberen om de medicatie in Nederland te bestellen. Dat betekent dat je 1500 euro korting krijgt.

Ook ik wens jullie alvast een geweldig 2012. Ik hoop dat we volgend jaar met een tevreden gevoel terug kunnen kijken op het jaar, hoe dat jaar dan ook is verlopen.

Djanne

Geplaatst

Hooooi meiden!

Als eerste; Corina wat lief. Ik heb ook steun aan je gehad afgelopen jaar, toen we net begonnen in het hele ECD circus. Ook jij: Bedankt wijffie!

We gaan er met z'n allen weer voor in 2012, ok? Het gaat ons allemaal lukken, echt waar.

Mineut, whaaa meid wat een goede info! Ik wist niet dat er ook 1 in Zweden zit, daar gaat echt mijn voorkeur naar uit!! Natuurlijk is de prijs heeeel mooi meegenomen, maar ook het land zelf trekt mij erg aan. Altijd al gedaan. Ik ga wat info verzamelen.

Als je mij je verhaal wilt vertellen, hoe je e.e.a. ervaren hebt en waar we op moeten letten, hoe alles gaat lopen, zou ik dat heel erg op prijs stellen. Mag via Pb als je wilt hoor, als het te privé is. Is wel flink wat werk, dat realiseer ik me. Doe maar rustig aan, maar ben razend benieuwd! En hoe fijn, jij zwanger!!! Fantastisch! Hoe voel je je nu na dat bloedverlies..lijkt em heeel eng...ik duim mee meid voor een prachtig echo 6 januari. Jij hebt je portie ook wel gehad zeg.

Djanne, ik herken je verhaal ook zo goed. "Wat als??" je zoveel duizenden euro's lichter bent en het is niet gelukt. Tja, inderdaad; wat dan?!

Heel herkenbaar. Ik heb wat verhalen op het forum van Freya gelezen en dat heeft me erg gesterkt in de keuze voor ECD. Ook al luk thet niet, is onorm zuur hoor, en ik moet er echt niet aan dénken, maar...we hebben dan wel alles gedaan en geprobeerd. Dat was wel een eye-opener.

Ken je het forum daar? Misschien helpt het jou ook.

Mijn vriendin is er ook nog mee bezig en over aan het denken, maar ik neig zelf heel erg naar het buitenland. Nu we 1 poging met gekende donor hebben gehad, weet ik nog niet zo zeker of ik dat nog eens zou willen.

Sas, ook jouw info is erg waardevol. Lastig ook hè. Is je gevoel er goed bij? Hoe ver zijn jullie met oriënteren?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik wens jullie allemaal heel veel liefde toe met de feestdagen. Omhels elkaar maar eens flink. En dat 2012 ons gaat brengen wat 2011 vergeten is :-)

Als ergens geluk voor het oprapen lag,

Dan zou ik daarheen gaan op Eerste Kerstdag.

Handen vol opgooien, hoog in de lucht,

dwarrelend met de wind in vogelvlucht.

Langs de sterren en de maan,

Zou het dan jullie kant opgaan.

Al was het een klein beetje maar,

Dan wordt het voor jullie een Gelukkig Nieuwjaar.

Geplaatst

Mooi Freggel!!! (ik stuur je pd mét ... :-)

Ik sluit me bij al jullie mooie wensen aan!

En geniet vd kerstdagen..!

Xxx, mees en Laurens

Geplaatst

Dankjewel Sas! Ja, t is super gezellig!!

Hi freggel, ja bijzonder, de 1e kerst met beeb. :-)

En spannend waar jullie naar toe gaan. Er zijn veel klinieken hè. T gaat lukken meid!

Mineut....yes!!! Zwanger!!

Xxxx

Geplaatst

Hallo meiden, sorry dat ik zo binnen kom vallen. Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten en hoop dat jullie mij kunnen helpen mijn vragen te beantwoorden.

Ik zal mezelf even in het kort voorstellen.

Mijn naam is Babette en ben 31 jaar, mijn partner is 33, we zijn 4 jaar onderweg voor een kindje. In die 4 jaar zijn wij twee keer zwanger geweest maar zijn beide miskramen geworden (11 weken en 9 weken), omdat ik moeilijk zwanger werd zijn we de MMM in gegaan, meedere IUI's gehad die nergens op uit liepen. Daarna meerdere onderzoeken, daar kwam uit dat ik een chromosoomafwijking heb. 70% kans op een miskraam, als ik al zwanger word. Dit weten we nu een jaar. We zijn gelijk een nieuw traject in gegaan; IVF met PGD, ook wel embryoselectie. Voordat de embryo teruggeplaatst wordt worden deze getest op mijn afwijking, kortom, embryo gezond, deze wordt teruggeplaatst, embryo ongezond, deze wordt niet teruggeplaatst. Ik heb 2 behandelingen gehad, 1e geen gezonde embryo's, 2e 1 gezond embryo (van de 10 embryo's!!), deze is helaas niet ingenesteld en is vandaag mijn menstruatie doorgebroken. Daar we 3 pogingen vergoedt krijgen waaronder ook ECD willen we nu gaan voor ECD. Bij IVF PGD is de slagingskans ook heel minimaal, we zijn bang dat we onze 3e poging dan vergooien als we het weer gaan doen. En hopen dat ECD ons verder kan brengen.

Nu staan we dus aan het begin van ECD en probeer hier veel informatie over in te winnen. Ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken met jullie ervaringen. Wat nu te doen? Wat is mogelijk en wat zijn de wachttijden?

Wij hadden een eventuele donateur (mijn beste vriendinnetje) echter zij is afgehaakt ivm haar partner die het op het laatste moment niet zag zitten. Verder hebben wij niemand in onze omgeving die ons kan helpen, dus we zijn afhankelijk van een anonieme donor.

We hebben ons al op de wachtlijst van de eicelbank Brussel laten plaatsen, maar wil daar niet al mijn hoop op vestigen.

Hoop dat jullie mij wat verder op weg kunnen helpen. Alvast onwijs bedankt!

Oh en hele fijne dagen! ;)

Groetjes Babette

Geplaatst

@Bab, welkom hier. Wij zitten ook aan het begin van ECD. Nu bezig met kiezen van een kliniek.

@ Freggel, moeilijk vindt ik het om te kiezen. Ik heb via freya een link gekregen van een engelse site oa over Cyprus. Ben die nu aan het doorspitten.

Hebben jullie meiden die al ervaring hebben met (anonieme) ECD nog tips? Mn over wat ik nog kan vragen aan de klinieken? Ik denk bijv aan garantie voor een x aantal eicellen/embryo's, egg sharing enz. Meer dus op het gebied van afspraken/contracten enz?

Ik hoor ze graag,mag via een pb als je dat liever doet.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hoe is het met iedereen?? Goed de kerst door gekomen?? Hier wel met een beetje heen er weer gevlieg van werk naar (schoon) familie.

@ Bab: Van harte welkom en ik hoop dat je voldoende info kan vinden en anders gewoon vragen hoor?

@ Renate: Meissie hoe is het met je?? Omdat je al een poos niet op het forum bent geweest vrees ik het ergste dat het niet goed is gegaan, maar hoop dat niet voor jullie natuurlijk.

Moch je eraan toe zijn laat je dan eventueel iets van je horen???

@ Chantal: hoe is het met je??

Meiden hier verder weinig te melden "sorry".

Fijne dag verder.

XXX

Geplaatst

Hoi dames,

Corina, hier goede kerstdagen gehad. Was heel gezellig, we hebben 2 dagen eters gehad en 1 dag zijn we zelf weggeweest. Was erg druk, ik was gisteren ook heel erg moe. Mijn ogen vielen om 19:00 uur al even dicht. Maar voor herhaling vatbaar volgend jaar!

Mees, ik wacht op je Pb! De kleine goed gedaan? Wat bijzonder, zijn eerste kerst! :-)

Sas, ik kan je er niet mee helpen, zoals je weet zitten we in hetzelfde schuitje als jij. Ben wel benieuwd naar eventuele antwoorden die je krijgt.

Bab, welkom hier!!!

Hier geen nieuws.

Tot snel allemaal.

xxx

Geplaatst

Hier wel nieuws, maar ik gooi het niet op de openbare site.

We hebben iig toch nog wel fijne kerstdagen gehad. Jullie ook zo te lezen.

Sas en Babette, welkom! Hopelijk brengt 2012 jullie geluk op ECD gebied.

Mineut, proficiat met je zwangerschap!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Gr Lizzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden