Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Pulletje!

Dankjewel zeg! En het is idd zo dat er niet maar al 2 babys geboren zijn in dot topic. Ik moest ook ff terug denken... Maar Pulletjes hersens werken volgens mij veel beter dan die van mij. Maareh lang niets meer van je gelezen! Hoe is het met je?

En ja hoor dames Pulletje heeft gelijk. Ik ben zelf ook in totaal bijna 5 jaar bezig geweest voor dat kleine wondertje. Nu weet ikw el dat er hier ook mensen zijn die nog veeel langer bezig zijn. Maar ik heb verlangd, gedroomd, gehoopt en uiteindelijk.. Toen ik het het minst verwachtte kwam ie ineens!

Ik hoop ook echt dat jullie die droom waar kunnen maken!

Knuffels,

Nofje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Nofje,

Grappig dat is exact hoe het bij mij is gegaan ik was er ook meer dan 4 jaar mee bezig en eigenlijk wegens leeftijd moest ik van mijzelf stoppen en zag het ook als mijn laaste poging en waarempel die was raak. Ik was er ook weinig mee bezig dus denk wel dat het dus ergens helpt omdat je minder gestresst en gefocussed bent.

Morgen alweer 14 weken maar ik tel echt de dagen hoor omdat ik pas 6 maart een echo heb die ik zelf heb ingeboekt omdat ik vond de rit tot 30 maart vanaf 30 januari wel heel lang om niets te zien :)

Liefs en geniet van je zoontje!!

Mineut

Geplaatst

Nofje van harte met je zoon, zo super dat hij er nu is na 4 jaar!!!

ook zo mooi dat je beschreef dat hij helemaal van jou voelt! nou hij is ook helemaal van jou!!

prachtig toch, genier ervan.

Mineut, ik zou ook tussentijds een echo gepland hebben hoor. En alweer 14 weken, top hoor.

Er zijn idd al veel babys geboren in dit toppic...., en die zijn super gewenst!! Er komen vast nog een heleboel bij.

liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat is er gezellig veel geschreven weer, leuk!

Nofje, van harte gefeliciteerd meid met je prachtige Joshua!! Ik ben blij dat alles goed is gegaan, en dat het persen je uiteindelijk meeviel. Maar persweeen ophouden, knap van je hoor. Het is zeker een prachtkerel! Wat een lieffie. Wees er maar trots op, en geniet van hem. :-))

Corina Jullie nog steeds in de wacht-stand. Wat rot hè, dat er weer niets lijkt te gebeuren. En jeetje, in 2 jaar tijd 3 TP's gehad. Waarvan volgens mij 2 cryo's ook nog. Jullie moeten pas geduld hebben zeg. Die brief is zo gek nog niet...anders keertje aangeven aan de assistente ofzo, jullie zijn vast niet de enigen die zich ergeren aan de wachttijden en vooral; noncommunicatie.

Maya; ik kan op deze pagina beperkt reacties teruglezen. Hoe gaat het nu bij jullie? Ook op de wachtlijst weer hè. Wanneer kun jij weer bellen?

Mees; leuk jou hier te zien wijffie!!! Groeit je kereltje goed?? Hoe voel jij je, last van nazwangeren of valt dat wel mee?

Tool; wanneer starten jullie weer? Ook rond April toch? Wie weet lopen we nu samen op..:-)

Lizzy, als je meeleest, ik denk aan je. Hopelijk snel goed nieuws voor jullie.

Chantal, hoe gaat het met je zwangerschap?? Hoe voel je je?

Claudia, hoe doet Noa het?

Hier alles ok. vanmiddag dus de eerste afspraak weer na bijna 6 maanden. Ik ben benieuwd. Er is in de tussentijd een nieuwe arts komen werken daar. Drs M. Omdat we die dus niet kennen toch wel wat nerveus.

Ik laat het weten hoe het gegaan is.

Liefs mij

Geplaatst

Goedemorgen iedereen,

Even een snelle, moet zo weg.

Het is goed gegaan gisteren. We waren warempel aan de beurt zonder echt te moeten wachten. Ook na de afspraak meteen door naar de assistente voor afspraken.

We hebben het over emmy's gehad. Ook over de vraag of ze dag 5 emmy's Tp'en. In overleg kan dat dus.

Ik begin meteen al met een proefcyclus om te kijken waar mijn BMS het best op reageerd. Ook omdat het de vorige keren zo snel zo dik was, gaan we het nu anders doen. Te snel gegroeid bms is ook niet goed immers. Ik begin vandaag dus met een 12 daagse Duphaston kuur. Daarna op 1 tabl Estradiol.

Ik geloof op 14 maart dan terug bij de arts voor echo groei bms en bespreken.

Maar, op 28 februari hebben we al alle gesprekken (!) Hoe 'langzaam' het eerder ging, hoe snel gaat het nu. :-O

Die ochtend hebben we met 4en de gesprekken arts en psych. Nog maar 10 dagen (!!)

Als dat allemaal goed gaat, worden we de week erna door de METC gehaald en kunnen we starten, afhankelijk van cyclus donor.

We zullen dan rond maart zitten. Rond mijn echo dus voor BMS. Ongelooflijk.....

Als dit een voorbode mag zijn voor de totale behandeling én het resultaat. Nog maar niet te vroeg juichen, eerst maar eens zien of alles zoals gehoopt gaat...

Liefs

Geplaatst

Freggel

Wat een fijn en goed nieuws allemaal. wat je zegt als dit een voorbode is van de behandeling dan is dat heel erg positief allemaal.

Geweldig!

Hopelijk blijft de positieve golf jullie volgen!

Met Noa gaat het harstikke goed

Liefs Claudia

Ze rent de kamers rond en klimt en klautert bank en bed op en af

Ze is speels, ondernemend en nieuwsgierig en al erg bijdehand

Ze zegt mama, papa, oma en opa, ja nee, bah, hap, die

Dus dat is al aardig wat.

Ik hoop dat jullie dit ook allemaal snel mee gaan maken, het is jullie allemaal zo gegund!

Super dat je een nieuwe donor hebt gevonden!

Corina,

23ste op wachtlijst dat is teleurstellend, hoe snel zal dat gaan, doen ze er 10 in een week of 10 per maand of zelf per 3 maanden pfff.

slopend hoor dit wachten, het duurt eindeloos allemaal.

Ik bewonder jullie voor je geduld serieus!

Maar je kan ook niet anders de regie ligt bij geertgen, je hebt het niet in de hand helaas.

Allohwel, misschien is het niet eens een slecht idee als de volgende TP niet aanslaat of om wat dan ook niet doorgaat uit te wijken naar de nieuwe eiceldonorbank.

Misschien bied dat mogelijkheden. Het zou al heel wat zijn als het allemaal wat sneller ging en jullie anders benadert werden niet zo klungelig!

Nofje

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, geniet ervan met volle teugen het is en blijft een wonder.

Geplaatst

Haha, ja, gelukkig veel baby's geboren hier. Ik bedoelde de 2e baby van 'ons' groepje op het forum.

Freggel, alles top hier. Nergens last van en heerlijk genieten. Hij lacht veel en is heel lief.

En wat gaat het idd snel bij jou! Ik ben alweer ah duimen.

:-) mees

Geplaatst

Corina, ja wat gaat het snel hé?! Vind ik ook. Hij is echt n geweldig mannetje. Zo leuk!!

Maar als je moet wachten zoals jullie , duurt het lang. Ik hoop zo dat je hoger op de lijst komt. Ik duim er voor !!

Doorzettertje, dankjewel! En jullie gaan vlot.

En leuk dat Sas en jij allebei naar Cyprus gaan. Benieuwd naar jullie ervaringen. Klinkt goed!!

Sas, ja fijn dat het toen gelukt is met de Tese. (had je vriend toen niet veel en lang pijn?)Dan hoef je alleen voor de tp er heen. En dus de echo 's in Ned. Fijn dat ze meewerken hier. Soms is dat lastig, hoorde ik.

Heel veel succes alvast!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Bedankt voor jullie lieve reactie echt lief.

@ Freggel: meis wat fijn dat het gisteren zo goed ging, en dat het allemaal snel gaat HEERLIJK ik ga heel hard voor jullie duimen ik gun het jullie zo.

@ Maya: Hoe is het afgelopen?? Ik hoop positief.

@ Mees: Heerlijk om te lezen dat het goef gaat en dat jullie zo heerlijk genieten. Blijf dat schrijven hoor hier. AUB.

@Claudiaatje: Leuk weer iets van je te lezen, en te lezen dat het zo goed gaat met noa. Geniet er heerlijk van hoor.

@ Hoe is het verder met iedereen??

Hier verder geen nieuwe beetje een dip dag vandaag en last van mij buik dus ik denk dat de provera zijn werk doet.

Meiden fijn weekend.

XXX Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Als ik zo alle reacties lees dan kan ik niet anders dan concluderen dat ons aller leven vooral lijkt te bestaan uit wachten: vaak en lang wachten. Wij zijn inmiddels weer beland in de beruchte wachtweken. We konden vanaf vorige week zondag gebeld worden uit Barcelona. Ik ging ervan uit dat het nog wel even kon duren, maar zondagpchtend werden we al gebeld: de punctie van de donor was 14 februari! Van schrik liet ik de telefoon uit mijn handen vallen.

Omdat mijn vriend die dag moest doneren moesten we dus direct op zoek naar een vlucht voor hem. 's Ochtends werd ik gebeld dat de punctie goed was verlopen en ook het sperma was gelukkig goed genoeg voor de ICSI. De volgende dag werden we gebeld dat er zeven eicellen waren, waarvan er vijf goed bevrucht waren. De volgende dag zou de terugplaatsing plaatsvinden. Weer als een haas op zoek naar een vlucht! Ik ben toen alleen naar Barcelona gevlogen (ik vond mezelf behoorlijk stoer dat ik dat durfde).

Er zijn twee embryo's teruggeplaatst: een viercellig en een zescellig embryo. Een Vlaamse arts deed de terugplaatsing. In Nederland hebben we altijd acht- of tiencellige embryo's teruggeplaatst gekregen op de derde dag dus ik schrok van het aantal cellen, maar volgens de arts waren dit goede embryo's. Omdat de embryo's per dag in cellen verdubbelen en deze op dag twee zijn teruggeplaatst, was er volgens haar niets aan de hand. Ik kan weinig anders dan vertrouwen op deze informatie.

Ik vind het weer heel erg spannend. Na alle teleurstellingen van de afgelopen jaren kan ik me nauwelijks voorstellen dat het ook goed kan gaan, maar ik zag allerlei lijstjes voorbijkomen met baby's. Laten we hopen dat met z'n allen die lijst nog veel langer gaan maken.

Djanne

Geplaatst

Hallo

Ik ben me aan het orienteren op eiceldonatie, mijn eicelvoorraad is een stuk slechter geworden en daarmee ook de kwaliteit. De laatst poging had ik met moeite 2 eicel die geschikt leken voor icsi, maar helaas is er niks bevrucht.

Nu las ik dat maar liefst de helft van alle eiceldonatiezwangerschappen te kampen krijgt met zwangerschapsvergiftiging.

Hier ben ik natuurlijk zeer van geschrokken.

Ik ben op zoek naar ervaringen hierover en hoop dat jullie me kunnen helpen. Zijn er bv ziekenhuizen die prednisolon voorschrijven, of kan dit een zwangerschapsvergiftiging niet tegenhouden?

Djanne, heel veel sterkte deze wachtweken, ik hoop op een mooi resultaat!

Geplaatst

@ Mees,

Ja zeker fijn dat alles in NL kan. Dusseldorf was nog te doen maar naar cyprus....

Ja die Tese was echt een ramp voor hem. Heel veel pijn, nabloedingen. Maar uiteindelijk wel heel veel rietjes!!!

Corina, ja wat gaat het snel hé?! Vind ik ook. Hij is echt n geweldig mannetje. Zo leuk!!

Maar als je moet wachten zoals jullie , duurt het lang. Ik hoop zo dat je hoger op de lijst komt. Ik duim er voor !!

Doorzettertje, dankjewel! En jullie gaan vlot.

En leuk dat Sas en jij allebei naar Cyprus gaan. Benieuwd naar jullie ervaringen. Klinkt goed!!

Sas, ja fijn dat het toen gelukt is met de Tese. (had je vriend toen niet veel en lang pijn?)Dan hoef je alleen voor de tp er heen. En dus de echo 's in Ned. Fijn dat ze meewerken hier. Soms is dat lastig, hoorde ik.

Heel veel succes alvast!

Geplaatst

@Freggel, fijn dat het nu snel gaat!!

@ Djanne, wauw spannende tijd weer voor je. Ja die killing wachttijd is echt vreselijk! Stoer ook dat je alleen bent gegaan. Als ik alleen moet als mijn vriend er niet is dan neem ik mijn moeder mee hoor.

@ Miranda, moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gehoord heb. Ga toch eens googlen daarop.

Geplaatst

Hallo meiden,

Djanne wat super dat je een tp achter de rug hebt :-)

Spannende weken ga je tegemoet!! Ik duim voor een knalpositieve test!

Miranda, welkom hier. Prednisolon wordt met name in buitenlandse klinieken gegeven, dit om het eigen innuumsysteem te blokkeren/langzamer te laten werken, zodat een embryo de kans krijgt om in te kunnen nestelen. Van nature gaat een lichaam lichaamsvreemde indringers te lijf. Dat is al zo met een eigen ICSI. Dat bestaat uit 50% lichaamsvreemde cellen. Maar met ECD is dat 100% lichaamsvreemd. Echter heeft Prednisolon ook wel nadelen. Kans op infecties bijvoorbeeld. Elke 2 weken zal je bloed moeten prikken en controleren of zodoende een AB kuurtje slikken ter preventie. Maar ik denk niet dat je het in Nederland zo snel zult krijgen....ik ga er nl ook een balletje over opgooien binnenkort. Ben benieuwd.

Zwangerschapsvergiftiging, kun je niets aan doen. Ook niet om te voorkomen. vaak treedt dat op na de 22e week. De ene krijgt het wel, de andere niet.

Corina, al beter met buikje? Of zelfs al ongi geworden?

Claudia, nou wat goed en knap zeg van Noa!! Jeetje die is wel snel, de meeste kindjes beginnen later met deze woordjes. Fijn zeg :-)

Willen jullie zelf nog een keer door voor een 2e kindje of zijn jullie compleet nu met Noa?

Hier gaat het wel ok. Wat hoofdpijn sinds ik die Duphaston gebruik, maar hoort erbij hè. Ik ben ook weer met de nodige vitamines begonnen. Manlief trouwens ook voor het zaad.

En verder de dagen inmiddels aan het afstrepen, tis zo de 28e :-)

Liefs

Geplaatst

Miranda, ik heb wel eens gehoord dat je een verhoogde kans hebt op een zwangerschapsvergiftiging, maar volgens mij geldt dat niet voor vijftig procent van de gevallen. Het lijkt me altijd wel verstandig om bij een verloskundige/gynaecoloog aan te geven dat je zwanger bent geworden door een eiceldonatie. Zij kunnen daar dan alerter op reageren.

Sas, alleen mijn beste vriendin weet dat ik deze week naar Barcelona ben geweest. Ik vond het wel spannend maar was uiteindelijk ook wel trots op mezelf dat ik gewoon gegaan ben. Zo verleg je weer eens grenzen! Is zo'n traject ook weer ergens goed voor.

Onze zussen en drie goede vriendinnen weten dat we bezig zijn met ECD, maar die wisten dus ook niet dat we al aan de beurt waren (hoewel ik wel een heel slim zusje heb, die mij op mijn werk gebeld had en daar iemand anders getroffen heeft. Zij is erg snel in dingen combineren en daar een conclusie uit trekken). Mocht ik zwanger raken dan zullen we dat verder ook niet aan andere mensen in onze omgeving vertellen. Ik vind dat een kind recht heeft op deze informatie, maar wat ons betreft hoeft verder niemand het te weten. De mensen die weten dat we bezig zijn met ECD hebben we ook uitdrukkelijk gevraagd om het tegen niemand te vertellen. Ik ga er wel vanuit dat ik hen kan vertrouwen. Ook mijn moeder en mijn schoonvader zullen we het niet vertellen. Hoe gaan andere mensen daarmee om?

Hoop dat de rest ook snel weer in de wachtweken mag belanden. Hoewel, de tijd net voor de behandeling vind ik altijd het lekkerst! Kun je nog grenzeloos optimistich zijn en dromen... Geniet nog maar even van het onbezorgde leven... :-)

Geplaatst

Bedankt voor de reacties dames!

Djanne, wat spannend zeg! Is dit je 1e poging in het buitenland?

Als jullie het goed vinden wil ik hier meelezen/schrijven. Wij zitten nu in het Geertgen en de klap van geen enkele bevruchting is nog heel vers. Vanmiddag hebben we een evaluatiegesprek, maar heb weinig hoop.

We zitten nu in de fase dat we nog moeten besluiten; Als het eiceldonatie wordt gaat dit dan hier gebeuren of in Spanje.

Wij verkeren in de luxepositie dat 2 superlieve vrouwen zich hebben aangeboden als donor.

Maar Spanje trekt ook. Ik ben zelf half Spaanse en voel heel sterk dat ik op zn minst die Spaanse genen wil doorgeven.

Het idee dat er iemand gezocht gaat worden die qua uiterlijk aan mij gematched gaat worden is ook heel prettig.

Ik vind het echt superlief van die 2 vrouwen, maar merk dat ik er toch moeite mee heb.

Ik ben bang dat het toch complicaties met zich mee kan brengen, hoe goed we dan ook afspraken zouden maken.

Ben bang voor het gevoel altijd bij iemand in het krijt te moeten staan, snappen jullie me??

Ik vind het heel dubbel, want we willen absoluut open zijn naar het kind. Maar als het een Spaanse donor wordt zal het kind nooit erachter komen hoe de donor eruit ziet.

Ik geloof dat ik mezelf hier helemaal gek mee maak, ik droom al dagen erover. Ik zal blij zijn als de knoop wordt doorgehakt.

Maar we neigen heel sterk naar het buitenland, ook omdat de slagingskansen er hoog zijn.

Djanne, in welke kliniek zit jij? Had goede verhalen gelezen over Eugin. Minder vond ik er dat ze aan eggsharing doen..Vroeg me af of je bij hun ook een donor voor jezelf kunt krijgen.

Geplaatst

Miranda, Eugin doet alleen maar aan egg-sharing, dus niet een eigen donor. Je zal vaak max 6 a 7 eicellen krijgen. Ik heb er zelf een ECD-tp en een cryo tp gehad. Eerlijk gezegd wist ik op dat moment niet eens dat het egg-sharing was. Succes met je keuze!

Geplaatst

@ Djanne, wij hebben het mijn ouders verteld,mijn zus en een bevriend stel. Mede ook om risico te verkleinen dat iemand zijn mond voorbijpraat voordat wij hetzelf aan een evetueel kindje kunnen vertellen. Vindt het wel goed zo.

Miranda, ik heb wel eens gehoord dat je een verhoogde kans hebt op een zwangerschapsvergiftiging, maar volgens mij geldt dat niet voor vijftig procent van de gevallen. Het lijkt me altijd wel verstandig om bij een verloskundige/gynaecoloog aan te geven dat je zwanger bent geworden door een eiceldonatie. Zij kunnen daar dan alerter op reageren.

Sas, alleen mijn beste vriendin weet dat ik deze week naar Barcelona ben geweest. Ik vond het wel spannend maar was uiteindelijk ook wel trots op mezelf dat ik gewoon gegaan ben. Zo verleg je weer eens grenzen! Is zo'n traject ook weer ergens goed voor.

Onze zussen en drie goede vriendinnen weten dat we bezig zijn met ECD, maar die wisten dus ook niet dat we al aan de beurt waren (hoewel ik wel een heel slim zusje heb, die mij op mijn werk gebeld had en daar iemand anders getroffen heeft. Zij is erg snel in dingen combineren en daar een conclusie uit trekken). Mocht ik zwanger raken dan zullen we dat verder ook niet aan andere mensen in onze omgeving vertellen. Ik vind dat een kind recht heeft op deze informatie, maar wat ons betreft hoeft verder niemand het te weten. De mensen die weten dat we bezig zijn met ECD hebben we ook uitdrukkelijk gevraagd om het tegen niemand te vertellen. Ik ga er wel vanuit dat ik hen kan vertrouwen. Ook mijn moeder en mijn schoonvader zullen we het niet vertellen. Hoe gaan andere mensen daarmee om?

Hoop dat de rest ook snel weer in de wachtweken mag belanden. Hoewel, de tijd net voor de behandeling vind ik altijd het lekkerst! Kun je nog grenzeloos optimistich zijn en dromen... Geniet nog maar even van het onbezorgde leven... :-)

Geplaatst

@Miranda, voor ons was eggsharing een van de redenen om niet voor eugin te kiezen, we hebben bewust gekozen voor een kliniek die dat niet doet.

Geplaatst

Djanne: Super goed van je! Nu hopen op een goede zwangerschap.

Egg-sharing, als je dan 2 embryo's terug geplaatst krijg en zwanger bent van een tweeling kan het zijn dat het halfbroertjes/zusjes, broertje/zusje zijn? Of zorgen ze dat de tp van embryo's van een zelfde donor zijn?

Geplaatst

Hier vertel ik mijn kinderen niet dat ik gedoneerd heb, ga doneren.

Als het kind, als het lukt, contact op wil nemen zal dat vanuit het kind moeten komen en niet vanuit mijn kinderen.

Daarom hebben ze nu niks aan deze info.

Al heeft mijn oudste wel het een en ander opgevangen. Maar heeft het interesseert haar niets.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eggsharing betekent dat de eicellen van een donor onder verschillende ontvangende vrouwen (kunnen) worden verdeeld. Wij zien dat niet als een nadeel. De kans dat je zwanger wordt van een cryo is kleiner dan van een verse embryo, dus veel cryo's zie ik niet als een groot voordeel. Wij hadden vorige week 7 eicellen, waarvan er 5 goed zijn bevrucht. Vandaag hebben we een mail gehad dat er van de 3 niet teruggeplaatste embryo's 2 zijn ingevroren. Eugin is een relatief goedkope kliniek. Mocht deze poging niet lukken dan kunnen we zonder probleem meerdere pogingen ondernemen. Daarbij komt dat de slagingspercentages van de verschillende klinieken in Spanje allemaal rond de 50 procent liggen (doorgaande zwangerschappen). Een Nederlandse gynaecoloog gaf aan dat dat volgens haar een betrouwbaar getal is. Ik wantrouw de klinieken die schermen met slagingspercentages van boven de 70 procent.

Ik ben ook redelijk nuchter over het matchen met de donor. Niemand kan controleren hoe de donor en de wensouder worden gematcht. We zijn beiden vrij donker dus Spanje was voor ons een vrij logische keuze. Daarbij komt dat mijn vriend een voorkeur had voor een onbekende donor. In onze omgeving waren er een aantal mensen die ons wilden helpen, maar zij kwamen niet in aanmerking als donor gezien hun leeftijd.

Eiceldonatie blijft een gok en daar hoort ook een grote mate van vertrouwen bij. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar daar hoef ik jullie niets over te vertellen!!

Johanneke

Geplaatst

Als je rood of hoogblond bent hebben ze dan ook een match?

Is wel handig als je al donker bent dan lijkt het matchen mij makkelijker.

Heel veel geluk. Ik wens je een topper van een baby toe!

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

even een reactie op mijn eerdere bericht, het lijkt nu of we alleen voor cyprus hebben gekozen vanwege niet egg sharing,maar dat was maar 1 onderdeeltje. En je hebt gelijk, alles draait om vertrouwen!!

Geplaatst

Djanne, dat is ook mijn beweegreden om eventueel voor Eugin te kiezen. Ik heb nooit veel vertrouwen in cryo's en vaak zijn het nog dure pogingen.

Om nog eventjes verder in te gaan op Eugin.

In hoeverre kan de donor aan jou gematched worden?Ik las op de site dat ze zoveel mogelijk proberen te matchen aan het uiterlijk, maar hoe kan dat als je de eicellen moet delen met nog 1 of 2 acceptoren?

En wat is de prijs van een cryopoging, mocht de verse niet lukken?

En nog 1 vraag; Een eventuele 2e verse poging, hoeveel moet je daarvoor betalen? Is dat dan weer 6500,-.had begrepen dat dit het bedrag is dat je betaald voor de 1e poging...

Eugin staat hoog op mn lijstje en wil graag meer weten..

Ps Djanne, wanneer mag je testen?Is dit je 1e poging daar?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden