Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Terry, mooie score tot nu toe een follikels bij je zus en jouw BMS!

Ik moet morgen een depot Gonapeptyl spuiten en dan wachten tot de menstruatie komt.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Terry, heel veel succes! Ligt die ene eierstok van je zus zo verstopt? Doen ze de punctie bij haar dan onder narcose? Anders is het toch niet te doen, qua pijn?

Geplaatst

Sas,

nee (!) GonalPeptyl is heel wat anders dan Gonal F.

Het is hetzelfde als decapeptyl.

Ik heb voor de zekerheid opgezocht het het klopt. Wel een beetje dom van die Apotheek, ik werk zelf ook in de farmacie en kon het zo vinden. Konden zij toch ook? (ff googlen kan ook)

Liefs Freggel

EDIT: huh? Ik plaats dit bericht en ineens zie ik dat meer reacties staan, sorry. Wat raar zeg? Ik kon die net niet zien, ik zag alleen jouiw vraag, Sas.

Inmiddels ben je er dus ook achter. Ik heb mijn post maar even aangepast hihi.

Terry wat goed zeg!! Naar van die andere eierstok. Maar het is zeker een mooi aantal al zeg!!!duimduim!!

IK lees eerst even bij.

tot later!

xx

Geplaatst

Freggel,

dank je!

ja ik had zelf ook even op internet gekeken en kwam gelijk uit bij decapeptyl. Heb dus de apotheek gebeld en gezegd dat ik het een beetje dom vond van hun.... de apotherker had gezocht maar kon het niet vinden....waarschijnlijk teveel van zijn eigen pillen gebruikt:-)

Geplaatst

hahaa ja wie weet.....soms zijn ze vaak liever lui dan moe hoor, die Apothekers. Een volk apart hihi

Terry ik zag dat ook je BMS mooi is, super meid! dat beloofd wat, we gaan ervoor hè!!

WIj vanmiddag gesprekken en een echo BMS. Ik ben benieuwd!!

Geplaatst

Hey Sas wat spannend dat je al gaat spuiten. Ik mag de decapeptyl 4 april laten spuiten (Moet eigenlijk door een arts maar heb een vriendin die IC verpleegkundige is, die mag het ook doen) en we zitten 20 april in het vliegtuig richting Cyprus. Ik heb het van de Decapeptyl even bij Julie nagevraagd. Apotheek dacht dat die het was maar ik wilde het zeker weten, weet nog van Spanje dat het een dure was, vandaar :-). Komende zondag ga ik beginnen aan hoop ik mijn allerlaatste pil ooit en dan gaat het hele spektakel weer beginnen. Raar he dat je een donor kiest.

Ben vandaag druk met zoeken van tickets maar dat is een ramp omdat er geen directe vluchten zijn.

Zo ga is even lezen hoever alle andere 'oud-bekenden' zijn.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Miranda,

Wij moesten na onze mislukte poging bij Eugin in Spanje ook allerlei onderzoeken doen, maar onze arts in Bronovo was hier ook geen voorstander van, hebben het uiteindelijk niet gedaan. Daarnaast schijnt Karyotype ook nog is duur onderzoek te zijn en is het lang wachten op de uitslag. Waar ga je ECD doen?

Geplaatst

hallo dames,, wij een jong stel van vrouw (24) en man (27) zijn ook bezig met ivf. ik heb nu zelf al 2 ivf pogingen gehad maar helaas zonder resultaat.

ik heb namelijk een erge versie van endometriose en mijn eierstok doet helaas zijn werk niet goed.

daarom willen wij graag een eiceldonor zoeken die ons wil helpen.

dit is onze enige kans dat we ooit kinderen kunnen krijgen.

Geplaatst

Doorzettertje!!!

Ja morgen de deca prikken, heb het net gehaald bij de apotheek( 136 euro zegt de verpakking). Ik prik zelf hoor. En dan wachten op de eerste ongi dag,zo gauw die er is Julie bellen en dan gaat de donor stimuleren. En dan de 16de dag op Cyprus zijn. Dus ik kan nog geen tickets boeken, moet eerste menstruatie afwachten. Heb al wel zitten zoeken op data die in aamerking komen, moeilijk vluchten te vinden, die betaalbaar zijn. Denk dat het vanuit Weeze of Brussel wordt en eventueel met een tussenstop in Turkije als het niet anders kan. En desnoods ga ik zwemmen maar naarCyprus ga ik!!

Hebben jullie al een donor gekozen? Wij kregen er vier om uit te kiezen.

Zo spannend allemaal. Jammer dat ik al weg ben als jij op Cyprus bent...zal een berichtje op de muur achterlaten voor je....

Geplaatst

Sas, wat spannend zeg!!! Kun je nog wel slapen?? Ik heb daar altijd erg veel moeite mee tijdens een poging.

Mandyke, welkom hier. Ontzettend jammer dat jullie afhankelijk zijn van ecd, maar aan de andere kant is het erg fijn dat deze methode er is.

Ik adviseer je om eens op Freya te kijken, hier bieden soms vrouwen hun eicellen aan.Ook kun je bij het Geertgen terecht, maar als j zelf geen donor meebrengt kom je op een lange wachtlijst te staan. Dan is er nog het buitenland, maar dan is het vaak anoniem.

Doorzettertje, wij gaan naar Imfer in Murcia.

Mijn man gaat maandag via de huisarts alsnog proberen om dat onderzoek voor elkaar te krijgen. Als het niet lukt houdt het op, we kunnen moeilijk met een geweer dwingen dat ze dat onderzoek doen haha.

Vreemde is dat dat onderzoek meestal pas gedaan wordt na een mislukt ecdpoging. En wij moeten het nu al doen. Denk dat het te maken heeft met het refundprogramma dat ze aanbieden. Ze willen natuurlijk geen risico lopen...

Geplaatst

He Mandyke,

Welkom hier... wat jammer dat jullie ivf pogingen niet gelukt zijn.

Ik ben zelf onder behandeling bij Geertgen, dit bevalt ons heel goed.

Mocht je hier vragen over hebben, dan hoor ik het graag.

Heel veel sterkte,

Liefs Bootje

Geplaatst

heey bootje75,,

dus jullie zijn ook onder behandeling bij stichting geertgen??

willen jullie ook zwanger worden met een donorei of gewoon van jullie zelf want dat kan ook allemaal daar toch??

moet je perse een donor hebben of kan je ook vanuit hun een donor krijgen?

groetjes

Geplaatst

He mandyke,

IK zit zelf al in de vervroegde overgang.... heb zelf dus geen eicellen. Ben afhankelijk van een donor.

Heb afgelopen januari een terugplaatsing gehad en helaas is dit op 24 februari misgegaan. Een vroege miskraam na 5,5 week.!! Erg verdrietig.

Je hebt meerder mogelijkheden bij Geertgen, je kunt je eigen donor meenemen of je ontvangt eicel (len) van een donor. Daar gaat natuurlijk wel een traject aan voor af.

Je kunt altijd een afspraak daar maken en dan inlichtingen krijgen.

Succes en tot horens.

LIefs Bootje

Geplaatst

Wat lekker veel gepost! Hihi, weet niet of ik alles nog weet nu.

Mandy, welkom hier.

Sas, jij al zwemmend op weg naar Cyprus.:laughing9: En jij gaat dus zelf de deca depot spuit zetten? Ik wist niet eens dat dat mocht. Dat moest de dokter doen bij ons. Toen helemaal naar DD gereden ervoor. Ik had trouwens helemaal geen last van bijwerkingen. Dus hopelijk bij jou ook niet.

Uhh, ff denken.

Miranda, dat onderzoek zegt mij ook niets dus kan helaas niet helpen.

Wat stom inderdaad vd apotheek om die 2 medicijnen door elkaar te halen.

Doorzettertje, echt leuk dat je Sas achterna zwemt :laughing9:(of vliegt ;-) naar Cyprus. Ja, ben benieud of jullie ook mogen kiezen.

Vond ik toch zo apart bij jou, Sas, dat jij zelf mocht kiezen. Want bijna altijd moet je foto's opsturen van jezelf en zoeken zij er een donor bij die zoveel mogelijk op je lijkt. En jij kan die donors niet zien, dus lastig kiezen. Haha, misschien lijken er wel 4 op jou en heb je daarom die riante keuze:-)

Ik post dit ff en lees nog even terug. Ben alweer van alles vergeten...:blowkisses:

Geplaatst
Hallo,

Fm meting was goed 5 aan de ene kant en de andere kant konden ze niet vinden. Dit was de vorige keer ook zo en uiteindelijk 13 eicellen. Het was niet zo fijn voor zuslief dus ook niet verder gezocht vrijdag weer!

Mijn bms was 7 hier super blij mee want meestal blijf ik steken op 7 nu wel opgehoogd naar 4 e dus ben vrijdag benieuwd!

Bloed en sperma was ook goed dus weer een stapje verder!

Groetjes

Super Terry!!!

Geplaatst

:goodluck1:

hahaa ja wie weet.....soms zijn ze vaak liever lui dan moe hoor, die Apothekers. Een volk apart hihi

Terry ik zag dat ook je BMS mooi is, super meid! dat beloofd wat, we gaan ervoor hè!!

WIj vanmiddag gesprekken en een echo BMS. Ik ben benieuwd!!

Hey Freggel, hoe is het gegaan vandaag? Lekker he, niet meer ongi en lekker op weg naar n warm en zacht bedje voor je emmies. De vorige x ging jouw bms toch een beetje te snel/te dik? Was jij dat? Zo ja, dan nu op naar n mooi en ook weer niet te dik bedje. Gaat helemaal lukken!!!:goodluck1:

Hier gaat het helemaal super. Hij groeit al goed (snik) en de kleinste pakjes kunnen niet meer aan. Hij schatert en kletst er op los. Een heerlijk mannetje.

xxxx

Geplaatst

Hey Corina,

Bevalt goed hoor. Ik werk een paar middagen en kan de kleine meenemen. Heel gezellig. En doe alles heerlijk relaxed met de kleine. Dus het blijft genieten. En, valt me mee, geen gehaast en gestress enzo.

Nou, ik hoop dat je inmiddels veel hoger staat op de lijst. Nummer 1 of zo. xxxx

Geplaatst

Mees: (2x ivf, 4x icsi, 1x ecd) bevallen van zoon november 2011

Nofje: (.. poging ...) bevallen van zoon ..

Loesje: (1e ivf, 1e cryo) tp: 24-02-2012 ( 2 cryo's ) testdatum 9-03-2012

Freggel: Start 2e ECD bij GG met andere, bekende donor. 1e ECD mislukt, bms meting 14 maart...

Corina: 2 mislukte ivf pogingen met ECD ( 3 tp's gehad 1 verse 2 cryo's) nu op de wachtlijst bij GG voor poging 3.

Sas: 1ste ECD wrs in April Dogus kliniek Cyprus, deca depot spuit...

Djanne:

Bootje:

Mineut: na iui, ivf en 4e poging ecd zwanger en uitgerekende datum 14 aug

Maya: 4e poging ECD

Miranda:

Geplaatst

Hoi dames,

Ik reageer even kort, zit op het werk.

Gisteren ging wel goed. Nog een stel papieren die van een Zh naar de kliniek moeten komen, daarna starten! Dus groen licht, heel fijn!!

Toen mijn echo. BMS was op cyclusdag 10 al 14 mm dik (!) Dat is dus te dik en veel te snel zo dik. Kan dus zo zijn dat ik gen extra Estradiol nodig heb omdat ik zelf genoeg Oestrogenen heb, of dat mijn baarmoeder tijdens een onttrekkingsbloeding niet de hele BMS afstoot. Hij wil dus nu gaat kijken of dat zo is. Dus over paar dagen weer kuur Duphaston voor bloeding en dan op dag 3 (tijdens ongi) een echo. Indien hij dan nog dik is, moet ik naar een ziekenhuis zodat ze een kijkje nemen in mijn BM. Hij kon geen poliepen op de echo zien, maar je weet nooit.

11 april dus de echo en dan zien we verder. Als alles goed zou zijn, in mei starten bij aanvang ongi donor.

Liefs Freggel

Geplaatst

@Mees: leuk weer wat van je te horen! Ja ook ik heb een donor uitgekozen. Voorafgaand daaraan stuur je foto's van jezelf en geef je je bloedgroep, gewicht, lengte, etc. aan bij de kliniek. Aan de hand daarvan zoeken ze 4 donoren uit met eigenlijk allemaal dezelfde uiterlijke kenmerken. Enige verschillen waren nationaliteiten en beroepen. Dus echt gevoelswerk die keuze. Wij hadden m in 5 minuten gemaakt :-). Omdat het voor ons inmiddels bekend terrein is staan we er vrij nuchter tegenover allemaal. We vliegen 18 april en maken er gelijk een vakantie van. Lekker 13 dagen zonnig Cyprus en tussendoor moeten we 3x naar de kliniek. Lekker relaxed om nu al alles te hebben geregeld en niet meer zo'n stress situatie als bij Eugin in Spanje. Alleen die stress die ik niet meer heb kan al positieve uitwerking hebben. We gaan het zien! Zin in!

@Miranda: Je zou Bronovo kunnen proberen. Als je meer info wilt hebben stuur me dan even een PB.

@Sas: Weet je zeker dat je decapeptyl zelf gaat spuiten? Zoals Mees ook al zei mag die alleen door een arts worden toegediend, tenzij je zelf verpleegkundige oid bent natuurlijk. Hij moet nl. in je bovenveen/bil in een spier worden gespoten, komt best nauw allemaal. Losse vluchten boeken was allemaal een heel gedoe en best kostbaar. aangezien wij er gelijk een 13-daagse vakantie van gaan maken hebben we gisteravond een complete vakantie geboekt, dus vlucht + hotel. Kiezen dus niet voor het hotel dat Dogus aanbeveelt. En we zijn nu zowat goedkoper uit en zitten in een mooi luxe all in resort :-) En we vliegen nu direct en zijn dus niet een hele dag onderweg met 1 of 2 tussenstops. Super. Voordeel van dat ik aan de pil ben is dat alles al precies staat gepland. We vliegen 18 april, moeten pas 20 april in Cyprus zijn. De dag erna krijg ik een echo voor de BMS meting. Denk dat 1 a 2 dagen daarna onze donor de punctie heeft en dan gaat t beginnen. We gaan voor een 5-day blastocyst transfer. Er worden dus embryos teruggeplaatst die al verder ontwikkelt zijn (5 dagen) en dus meer kans. Hoeveel laten jullie er terugplaatsen? Wij (als er genoeg goed zijn natuurlijk!) in ieder geval 3 en waarschijnlijk zelfs 4. Al 2 behandelingen hadden we uit 2 embryos helemaal niks dus hopen er nu 1 a 2 over te houden.

Geplaatst

Hoi doorzettertje, ik ben zelf verpleegkundige dus dat scheelt en je kunt het ook in je buik spuiten en het hoeft niet perse in een spier. Hij zit er nu in. Dus wachten op de ongi. Heb ook al gekeken naar vlucht incl hotel als dat beter uitkomt qua vluchten doen we dat. Maar kan pas wat regelen als ik ongesteld ben geworden. Ach uiteindelijk komt het wel goed. Heel misschien kan mijn vriend toch mee, mogelijk is zijn werkproject vertraagd en gast hij later weg naar rusland. Maar ook dat is niet zeker. Story of my live. Fijn dat jullie alles rond hebben. Jammer dat we elkaar niet treffen op cyprus.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sas67: Ik wens jullie heel veel succes in Cyprus en ga heel hard voor jullie duimen.

@ Loesje21: Heel veel sterkte met deze hele grote domper. Hoe gaat het nu met je??

@ Freggel: Ik ga voor je duimen dat het zonder Estradiol het ook goed gaat en dat het in mei gewoon goed mag gaan. Na 3 tabl. Provera was de bloeding gestopt en na de kuur provera heb ik een onttrekkingsbloedding gehad en tot nu toe geen bloed.

@ Terrybrouwer: Meis heel veel succes, ga voor jullie duimen, klinkt wel positief.

@ Mandyke: Welkom en ik wens je heel veel succes. Als je vragen heb stel ze gerust.

@ Mees: Ik hoop het ook, over 2wkn hoop ik meer te weten mss wel eerder wie weet.

@ Doorzettertje: Heel veel succes in Cyprus ik ga voor jullie duimen.

@ Maya: Hoe is het nu met je?? Spannend hoor ik hoop zo dat het door mag gaan..

Hier verder geen nieuws eigenlijk we wachten rustig verder af.

Meiden fijne avond.

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden