Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Over het stoppen...ik herken het steeds meer. Ik moet zeggen dat de druk bij ons al jaaaaren weg is. Maar dat komt omdat ik door het oog van de naald gekropen ben tijdens de 2e ICSI, en zodoende alles relativeer.

Bij ons is het moment van kinderloos blijven ook dichterbij dan ooit. Ik weet niet of ik het buitenland wel trek.....onbekende donor. Eerst stond ik gewon open voor, maar inmiddels stuit me dat wat tegen de borst, geen idee waarom. Ik wil toch liever geen anonieme donor.

We hebben in het meest gunstige geval nog 1 ECD te gaan in NL. Daarna is het op. (mist we geen andere donor hebben)

En..ik denk dat ik me erin kan berusten. Na bijna 9 jaar ben ik gewoon moe.....zo erg moe van het wachten, elke keer de teleurstelling en weer euforie..de spanning en de teugels uit handen moeten geven.

Dat kan iemand die bijvoorbeeld zelf ICSI doet zich niet indenken, vind ik. Dat is toch een stuk minder complex.

Samen blijven heeft dan ook wel weer veel voordelen.

Tja...blijft erg moeilijk dit. Als ik nu garanties zou krijgen....

Maar merk wel dat ik het alles zo zat begin te worden en serieus nadenk over een leven samen. In ons geval wil mijn man juist nog even doorgaan. Als het aan mij zou liggen, weet ik het niet hoor...

Geplaatst

ik word zo boos en bedroefd als ik al die treurige verhalen lees. ik begrijp jullie pijn en verdriet zo goed. Ik vind het heel lastig om hier te reageren, omdat ik bang ben jullie te veel met mijn onderschrift te confronteren.

ik wil zo graag dat het anders was, voor jullie allemaal.

Ik gun het jullie zo verschrikkelijk veel!!!

Mireille, wat vreselijk zuur dat jullie geen cryo´s hebben.

dikke knuffel freggel

dikke knuffel voor jullie allemaal.

Geplaatst

Hallo allemaal!

Mijn man en ik zijn nu bezig een vergelijking te maken van de verschillende ECD klinieken in Spanje.

We willen een goed overzicht maken waarin de klinieken goed te vergelijken zijn (voor- en nadelen), ook qua kosten.

Nu vroegen wij ons af of andere dit ook al niet gedaan hebben. Zo ja, mogen wij deze ontvangen dan kunnen we dit meenemen in ons belangrijke besluit. We hopen een goed compleet overzicht te maken welke we ook hier kunnen posten waar andere lotgenoten mee kunnen helpen.

Alvast bedankt!!

Ps. zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met BCN IVF Barcelona? Tot nu toe zijn we erg geïnteresseerd in deze kliniek.

Geplaatst

Miranda, ik ben alleen maar blij hoor, dat het gelukkig bij andere vrouwen ook nog WEL lukt. Anders zouden we helemaal geen hoop meer houden.

Maar we zitten met zijn alleen al zo lang te hopen en het lijkt wel of iedereen nu even niet meer zoveel puf heeft...Maar ook daarvoor is dit forum toch? De onbevangenheid van het begin is er gewoon vanaf...

Freggel, vind t zo naar voor je dat jij je ook zo voelt. En alle andere ook veel sterkte.

Hier ongesteld geworden vandaag dus bevestiging van witte testen...

Geplaatst

Beste Sannemiek en Mireille,

Bedankt voor jullie aandacht! Ik heb wel de uitlag, hCG 0.1, dus officieel niet zwanger. Vandaag mijn arts gebeld, kon hem niet meer bereiken ivm de tijdsverschil. Morgen ga ik weer bellen om de volgende cryo TP af te stemmen.

Beste Mireille en Freggel, het moet zo'n ontzettend moeilijke stap zijn om te kiezen hie verder, maar ik hoop van harte dat jullie nog niet opgeven en dat er nog een extra poging zou emotioneel en financieel mogelijk zijn!

Beste Lizzy, wat heel jammer dat het niet gelukt is. Heb jij nog cryo's over?

Ik heb nog een vraag. Worden de meeste optijd ongesteld na de mislukte poging of is er een vertraging als gevolg van progesteron en estradiol? Ik moet na het buitenland voor mijn werk in oktober maar ik wil het zo inplannen dat ik nog een TP kan doen... Ik kan me voorstellen dat het verschillend kan zijn maar wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt! Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Hallo Allemaal,

IK heb een tijdje niet gelezen, ik wilde even afstand nemen. Ligt niet aan jullie maar aan mij zelf.....

Aller eerst wat een trieste berichten allemaal..

IK wens iedereen heel veel sterkte met de nare berichten en de moeilijke beslissingen.

Het is gewoon elke keer een domper als je niet zwanger wordt na een behandeling.

Hoe verwerk je dat allemaal...

Ik word vrijdag weer gebeld door Geertgen hoe we ervoor staan.

Sorry voor de korte reactie, kom later weer.

Liefs Bootje en een dikke knuffel

Geplaatst

hoi miranda,

nee hoor ik ben het met lizzy eens, gewoon reageren.

we moeten toch op een of andere manier hoop houden, en de bevestiging hebben dat het ook goed kan gaan.

en wat lizzy zegt, we mogen ook best verdrietig zijn of boos, ook dat moet je kunnen delen toch?

iedereen hoopt op goed nieuws en misschien komt dat voor een groot deel van ons ook nog wel.

en djanne, ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ben toch benieuwd hoe het verder met je gaat dus niet weg blijven hier hoor!

freggel ik kan alleen zeggen neem je tijd en wat je ook beslist wees er dan zeker van dat het wel is wat jullie allebei willen. ik snap je verhaal met een anonieme donor, ook ik vond dat toen moeilijk maar heb me er op een gegeven moment wel overheen kunnen zetten.

lizzy heel veel sterkte ook, wet weten allemaal zo goed wat je doormaakt.

liefs voor jullie allemaal, mireille

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Djanne ik hoop dat je wel blijft schrijven hoor! Vindt het leuk om je verhalen te lezen.

Hier nog weinig nieuws dus..

Nogmaals ik wens iedereen heel veel sterkte..

LIefs bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben even weinig op het forum geweest na de vakantie. Gewoon druk met weer werken en nog een leuk weekend londen met manlief zijn werk.

Maar wat een nare berichten hier. Voor een ieder die het nodig heeft een dikke knuffel

Hier nog steeds geen menstruatie, zal wel door de decapaptyl komen, Heb net een mail naar de kliniek gestuurd met vraag hierover. Kan nu dus nog helemaal niets zeggen over wanneer het feest weer gaat beginnen. Manlief is vlgd week weer weg voor zijn werk, dit keer maar 1 week naar Eemshaven. Daarna is nog onbekend. We zullen zien.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Hier ben ik weer, heerlijk uit gerust en bij getankt.

Jeetje wat is er veel geschreven in de periode dat ik afstand heb genomen.

Veel te veel om op iedereen te reageren sorry daarvoor.

Voor iedereen met triest nieuws wat ik graag anders had gelezen vanuit hier een hele dikke knuffel, denk aan jullie.

Vanuit hier hebben we te melden dat wij afgelopen woensdag bij GG zijn geweest en een gesprek hebben gehad met dr.Ruis en hebben besloten om voor poging 4 tegaan.

We staan nu weer op de wachtlijst op nr30 van de 40. Half november mogen we weer bellen om te vragen hoe het ervoor staat. Ben benieuwd het is weer een poos geduld hebben maar ik/wij hebben het ervoor over.

@ Bootje: Weet je al iets?? Je zou gisteravond toch gebeld worden??

@ Hoe is het verder met iedereen..

xxx Corina,

Geplaatst

Hallo,

@ Corina fijn dat je weer uitgerust bent en dat de vakantie je goed heeft gedaan. Jeetje plaats 30... aan de andere kant geeft het je nog wel extra tijd om alles te bezinken.

Klopt dr Ruijs heeft ons gebeld inmiddels staan we op plaats 16... over een maand worden we weer gebeld. Er zit nu weer vaart in geloof ik.

Afwachten maar.

Verder voel ik mij de laatste tijd erg moe en ben vaak misselijk, ook emotioneel enz... Hormonaal zal ik wel van slag zijn.

IK slik nog een estradiol per dag. Herkent iemand deze klachten die ook estradiol gebruikt. Wordt er zo onzeker van...

Hoe gaat het met de anderen?

@ Sas leuk dat je er weer bent.. Gaat altijd snel voorbij die vakantie's.

LIefs Bootje

Geplaatst

Afgelopen zaterdag zijn de donor en ik weer naar het zkh geweest, beiden voor een echo bij mij voor de BMS check en bij haar voor de check of de follikels goed groeien.

De BMS was op dat moment 6 mm en prachtig van opbouw en bij de donor waren op dat moment al 7 follikels te zien van 15 mm en groter.

Vandaag is zij weer terug geweest voor een echo om te bepalen wanneer de punctie gaat plaats vinden. 8 prachtige follikels gezien van bijna 20 mm en as woensdag de punctie.

Vanavond de laatste spuit even gaan zetten bij haar en ik lekker door slikken van progynova. Woensdag met z'n allen naar het zkh voor de punctie en bij mij voor een laatste BM check. En dan zoals het er nu naar uit ziet as zaterdag de TP.

Meiden ik ben helemaal hyper en best emo nu... het gaat allemaal zo snel nu....

Hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

@sannemieke, spannend wordt het. Ik ga voor jullie duimen!!

@ Bootje, voor jou ook nog wachten dus...

Ik heb net de arts gesproken. Moet wachten tot 4-10 als dan nog de menstruatie er niet is dan wil hij dat ik een echo laat maken om mijn baarmoeder en eierstokken te laten bekijken en mijn FSH en estradiol laten prikken. Het kan zijn dat de menstruatie gewoon even weg is of dat er wat aan de hand is. Nou we duimen dus maar dat de menstruatie alsnog komt....

@ Corina, fijn dat je vakantie lekker was. Jeetje plaats 30 van de 40....dat duurt dus nog wel even

Alle andere meiden, veel succes

Geplaatst

he sas, heb even terug gekeken naar mijn eigen schema.

ik werd meestal 10 dagen na de deca ongesteld. hoop dat je al wat weet.

liefs mireille

Geplaatst

Vandaag heeft de donor de puntie gehad.

ondanks dat er 8 follikels waren, waren er helaas maar 3 goede eicellen. Zowel de donor als wijzelf vonden dat wel jammer en hopen nu maar dat ze alledrie goed bevrucht worden.

Zaterdag zal ik in de ochtend gebeld gaan worden of de TP gaat plaats vinden.

Zit momenteel wel in een enorme hormonale achtbaan. Het ene moment denk ik alles komt goed, het volgende moment loop ik te janken.

Zit nu aan de progynova en de utrogestan en mijn BMS was vandaag 7 mm wat erg goed was volgens de arts.

Nu maar hopen dat we zaterdag de TP hebben en dat alles goed blijft gaan.:gekruiste vingers 2

Hoeveel eicellen hadden jullie donoren en hoeveel bleven er over na de bevruchting en evt. voor het invriezen???

@corina, hopelijk schiet de wachtlijst een beetje op en kunnen jullie snel met poging 4 beginnen

@bootje, ook voor jullie ben ik aan het duimen dat het maar op mag schieten met de wachtlijst.

Ik houdt jullie op de hoogte van wat komen gaat.

Als het zaterdag door gaat mogen we in ieder geval 11 okt testen

Geplaatst

@ Sannemiek, jeetje wat spannend zeg.. Hopelijk krijg je zaterdag een TP. Blijft altijd spannend he...

Onze donor had 3 eicellen waarvan er 2 goed bevrucht waren dus dat was ook krap maar aan de andere kant waren we blij met twee..

Inderdaad ons geduld wordt wel op de proef gesteld maar is niet anders..

@ Wimmir, hoe gaat het met je? Dikke knuffel van mij

@ Sas, wat raar allemaal. Hopelijk komt je menstruatie op gang...

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Sannemieke, bijna zaterdag, spannend. 3 is niet super veel maar kan genoeg zijn hoor. Wij hadden er maar 2, dus niet wanhopen hoor.

Vandaag 45 geworden....ik vindt het vreselijk. Ik weet wel dat er niets anders is dan gisteren maar toch..het is wel een afschuwelijk getal. Zeker in dit traject.

Maar goed het is zoals het is en ik ga gewoon lekker een hele oude mama worden:-))

Als ik 4 okt nog geen menstruatie heb dan moet ik een echo maken en bloed prikken op hormonen. Kan er ook nog wel bij dat mijn cyclus nu echt in de war is...ook leeftijd natuurlijk. Lijf denkt ook 45 geworden dus hup beginnen met de overgang:-))

Geplaatst

Hoi Sas,

Hoop dat je ondanks de gemengde gevoelens een fijne verjaardag hebt gehad. Ik herken je gevoel maar al te goed: verjaardagen en Oud en Nieuw zijn heel confronterend. Weer een jaar voorbij zonder dat je wens is uitgekomen.

Schrale troost, maar als je straks zwanger bent is het over ;-).

Ik dacht dat ik het moeilijk zou vinden wanneer mensen naar mijn leeftijd zouden vragen nu ik zwanger ben, maar ik heb blijkbaar geaccepteerd dat ik een oude moeder ga worden. Ik ga zelfs naar zwangerschapsyoga terwijl ik vantevoren dacht dat ik dat niet zou doen omdat ik bang was tussen allemaal van die meiden van 25 terecht te komen. Ik wens jullie met heel mijn hart dat je hetzelfde proces door gaat maken.

Ik neem aan dat ze je cyclus ook kunstmatig op gang kunnen houden. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten, maar het biedt je wel de mogelijkheid om straks weer een terugplaatsing te hebben.

Sannemiek, ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt. Het aantal eicellen/embryo's zegt echt weinig. Ik had tijdens onze eerste ICSI 30 follikels en daar werden 19 goede eicellen uit gehaald. Dit heeft uiteindelijk maar tot één terugplaatsing geleid van twee topembryo's. De gynaecoloog vertelde dat te veel eicellen vaak betekent dat de kwaliteit niet al te best is.

Met mij gaat het heel erg goed. Ik heb nog maar een heel bescheiden buikje, dus mensen die het niet weten zien het nog niet. We hebben de 20-wekenecho vorige week al gehad (ik ben morgen 20 weken) en alles zag er prima uit. Het blijft zo bizar om het kindje op het scherm te zien dat in mijn buik zit. We wilden niet weten wat het is. Ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven dat het echt goed zal komen. Na al die moeite en al dat verdriet ben je blijkbaar zo bezig met een volgende stap na een mislukte behandeling dat goed nieuws accepteren bijna nog moeilijker is. Het feit dat het kindje niet genetisch van mij is, speelt op dit moment bij mij geen enkele rol. Ik kan me voorstellen dat dat tegen de tijd dat ik moet bevallen wel weer spannend zal zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat het helemaal ons kindje zal zijn.

Voor al die meiden die zo lang moeten wachten: veel sterkte! Ik denk nog vaak aan jullie.

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne,

Ik heb toch een fijne verjaardag gehad:-))

Jij al weer zo ver. Wauw 20 wk is een echte mijplaal. Kan mij voorstellen dat je nog erg voorzichtig bent. Dat is ook niet erg als je ook maar geniet van wat je in je buik hebt! Fijn dat je geen twijfels hebt dat het genetisch niet van jou is. Jij draagt het, beschermt het en voedt het, dus het is gewoon ook jouw kindje.

Probeer te genieten en wees maar een voorbeeld voor ons zodat we je hopelijk allemaal mogen volgen.

Hoi Sas,

Hoop dat je ondanks de gemengde gevoelens een fijne verjaardag hebt gehad. Ik herken je gevoel maar al te goed: verjaardagen en Oud en Nieuw zijn heel confronterend. Weer een jaar voorbij zonder dat je wens is uitgekomen.

Schrale troost, maar als je straks zwanger bent is het over ;-).

Ik dacht dat ik het moeilijk zou vinden wanneer mensen naar mijn leeftijd zouden vragen nu ik zwanger ben, maar ik heb blijkbaar geaccepteerd dat ik een oude moeder ga worden. Ik ga zelfs naar zwangerschapsyoga terwijl ik vantevoren dacht dat ik dat niet zou doen omdat ik bang was tussen allemaal van die meiden van 25 terecht te komen. Ik wens jullie met heel mijn hart dat je hetzelfde proces door gaat maken.

Ik neem aan dat ze je cyclus ook kunstmatig op gang kunnen houden. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten, maar het biedt je wel de mogelijkheid om straks weer een terugplaatsing te hebben.

Sannemiek, ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt. Het aantal eicellen/embryo's zegt echt weinig. Ik had tijdens onze eerste ICSI 30 follikels en daar werden 19 goede eicellen uit gehaald. Dit heeft uiteindelijk maar tot één terugplaatsing geleid van twee topembryo's. De gynaecoloog vertelde dat te veel eicellen vaak betekent dat de kwaliteit niet al te best is.

Met mij gaat het heel erg goed. Ik heb nog maar een heel bescheiden buikje, dus mensen die het niet weten zien het nog niet. We hebben de 20-wekenecho vorige week al gehad (ik ben morgen 20 weken) en alles zag er prima uit. Het blijft zo bizar om het kindje op het scherm te zien dat in mijn buik zit. We wilden niet weten wat het is. Ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven dat het echt goed zal komen. Na al die moeite en al dat verdriet ben je blijkbaar zo bezig met een volgende stap na een mislukte behandeling dat goed nieuws accepteren bijna nog moeilijker is. Het feit dat het kindje niet genetisch van mij is, speelt op dit moment bij mij geen enkele rol. Ik kan me voorstellen dat dat tegen de tijd dat ik moet bevallen wel weer spannend zal zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat het helemaal ons kindje zal zijn.

Voor al die meiden die zo lang moeten wachten: veel sterkte! Ik denk nog vaak aan jullie.

Djanne

Geplaatst

Hallo Dames,

Bedankt voor de lieve woorden en aanmoedigingen. 3 eicellen was idd genoeg. Gisteren om half 10 tel. gehad van het ziekenhuis dat we konden komen voor de TP.

Ons kruimeltje zit dus in mijn baarmoeder ( of zoals mijn man het zegt ons embryotje ;-)).

Na de TP wel een wat opgeblazen gevoel in mijn buik en sinds vanochtend ontzettend veel last van mijn borsten en toen ik opstond misselijk. Nu is de misselijkheid weer over. Maar mijn man zei wel dat hij kon zien dat mijn buik wat opgeblazen was.

We moeten afwachten. Zoals ik hier al zo vaak heb gelezen symptomen zeggen niets.

We hopen alleen maar dat ons kruimeltje in zijn nestje blijft zitten.

@Sas, nog van harte met je verjaardag, ook jij word mama daar ben ik van overtuigd, en wat maakt leeftijd uit, laat anderen maar lekker kletsen.

Hopelijk komt je menstruatie snel op gang. Dikke knuffel van mij.

@bootje, zijn jullie al weer wat opgeschoten op de wachtlijst??

Geplaatst

Zo, weer terug vanuit een zonnig Sicilie! Heerlijk gehad.We hebben elke dag wijn gedronken en het er maar lekker van genomen.

Sannemiek, proficiat met je terugplaatsing! Waren ze alledrie trouwens goed doorgedeeld? Broed ze en succes in de komende wachtweken!

Sas, proficiat met je verjaardag!

Bootje, waarom moet jij oestrogenen blijven slikken? Moet je altijd 'startklaar' zijn ofzo? Ik heb zelf helemaal geen last van de progynova gehad, maar ik hoor wel vrouwen die er wel degelijk last van hebben. Als je voorlopig toch nog moet wachten, kun je dan niet effe stoppen?

Wij slaan deze maand even over. Dit weekend waarschijnlijk mijn eisprong (volgens mij gisteren zo te voelen) maar toen waren we nog op vakantie, dus nu maar effe niks, want ze willen in zh per se echo. Zijn er ook cryo tp op basis van ovulatietesten? We hebben nog 2 cryos dus hopelijk begin november een tp.

Corina, voorlopig weer in de wachtstand dus?? Trek je t een beetje?

Freggel, knuffel!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

He Lizzy,

Ik vind het ook raar, de vorige keer mocht ik gewoon stoppen.. Heb het gevoel dat ik vol zit met slijmvlies .. (klinkt raar maar zo voelt het soms wel).

Vorige week paar dagen iets slijmverlies en wat licht bloedverlies, de moeite niet. Apart.. Blijf zo vreselijk moe!

De arts gesproken moest er gewoon mee door gaan. MIjn BMS groeit heel snel dus inderdaad ik vind het ook vreemd.

@ Sannemiek wij staan nu op plaats 16 op de wachtlijst. Dus over 5 weken weer bellen en als het goed is staan we dan in de top 2. Als alles mee zit dan misschien een TP in begin december?

Jij heel veel succes en geniet ervan....

@ Sas nog gefeliciteerd met je verjaardag, leefttijd zegt niet alles natuurlijk maar ik kan je wel goed snappen.

Morgen ben ik jarig en wat Djanne schrijft is zo herkenbaar weer een jaar voorbij zonder dat je wens uit komt. Als het in februari niet mis gegaan was, was ik nu hoogzwanger geweest op mijn verjaardag. Daar denk je stiekem toch aan..

Nu met gemengde gevoelens mijn verjaardag voorbereiden..

Wens jullie allen een fijne dag.

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Lizzy, alle drie de emmy waren goed doorgedeeld. Nu is het afwachten op schriftelijk bericht of de overige 2 ook ingevroren blijven. Strenge procedure volgens het zkh.

@ Bootje, hopelijk krijg je over 5 weken goed nieuws en kan de TP plaats vinden.

Wat betreft hier.

Gisteren een paar keer wat lichte steekjes onder in mijn buik gehad aan de rechterkant, met wat uitstraling naar mijn lies. Denk dat het de innesteling geweest is. Maar kan ook wat anders zijn natuurlijk.

We moeten nog geduld hebben tot de 11e, want dan mogen we testen. Ik heb er zelf een goed gevoel over, voel me anders dan anders, echt zo'n zwanger gevoel. Toch wil dat natuurlijk niets zeggen, het kan ook door de hormonen komen. We moeten het dus gewoon even afwachten.

Toen ik net met mijn progynova en utrogestan begon, stond ik helemaal vol met pukkels in mijn gezicht en nu 2 dagen na de TP helemaal niets meer, als verdwenen voor de zon. Ook met vlagen misselijk en net moest ik bijna overgeven ( lekker praatje, sorry dames). Maar verder voel ik me goed.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden