Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ben sinds mn laatste post pas nu weer op t forum. Nog steeds druk met de verbouwing en alle andere tijd genieten van mn kleine mannetje. Geen tijd voor compuut.

Nu speelt ie lekker in de box en was zo benieuwd naar iedereen dat ik ff snel de compuut pak. Ff snel wat bij gelezen en wat een super nieuws Sannemiek!!! Zwanger!!!!!!!!!!!! Geweldig! Genieten meid!! Ik duim voor een mooie echo.

En Maya, heel veel geluk met broeden voor jullie laatste toppertje. Dan moet m gaan worden..!

Ik stop weer....de kleine man wil er heel graag uit en weer gaan rondkruipen en lopen. Dus compuut weer in de kast. Tot later.

xxxxxxxxxx,

Mees

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sannemiek, proficiat! Wat je voelde was dus wel echt!!

Maya, heel veel succes!! Ik duim voor je!

Leuk om de 'oude bekenden' ook weer hier te zien!

Freggel, lees dat je eigen ICSI gaat beginnen? Spannend!

Mees, volop aan het genieten van L? Fijn!

Corina, hoe is het met jou?

Ik ga morgen bellen voor echo over dag of 10-12 voor cryo TP.

Liefs Lizzy

Geplaatst

Hoi Lizzy,

Wens je veel succes bij de volgende TP, weer een spannende tijd..

@ Sas hoe gaat het met jou? IK lees dat je in november een TP krijgt?

LIefs Bootje

Geplaatst

@Bootje, mijn menstruatie is dan toch eindelijk gekomen. 30 oktober de decapeptyl en dan weer starten met de medicatie. Als alles goed gaat is er eind nov weer een tp.

Geplaatst

@Mees fijn om te horen en lezen dat het goed met je gaat.

@Sas, Suc6 he meid, lees dat je eind nov waarschijnlijk een terugplaatsing hebt, hoop dat alles goed gaat, ga voor je duimen.

@bootje, en al weer wat opgeschoten op de Wachtlijst?

@Lizzy, weet je al wanneer je de echo hebt en TP?

@Maya, hoe voel je je nu, nog een paar dagen en dan mag je testen. Spannend hoor, hopelijk voor jou net zo'n mooi nieuws als bij mij.

Moet jij met een bloedtest of gewone zwangerschapstest testen? Ik moest gewoon zw. test en mag 29 oktober voor de eerste Echo, maar dat had ik al gezegd geloof ik.

Het lijkt wel of ik eerder een buikje krijg dan je normaal krijgt, omdat ik nu al moeite heb om mijn spijkerbroeken dicht te krijgen. Op aanraden van manlief gisteren dus toch maar een zw.broek gekocht, en dat zit echt verrukkelijk. Ik weet wel dat het veel lucht is en natuurlijk spelen de hormonen mee, maar het voelt wel vreemd hoor. Kwa kwaaltjes, ik krijg meer vreetbuien, op de gekste tijden wil ik iets zoets, en dan weer iets hartigs. Soms wat kleine steekjes onderin mijn buik en in mijn onderrug en oprispingen van maagzuur en misselijkheid. Gelukkig tussendoor tijd genoeg om te genieten van alles om me heen en me te orienteren van wat en hoe.

Wat de echo gaat worden dat weten we natuurlijk niet, we hopen op een mooie echo.

Ik ga weer stoppen meiden, ik ga lekker mijn bedje opzoeken, ben hartstikke moe.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tja hoe voel ik mij vraagt zich iedereen af. Nou eigenlijk voel ik mij heel erg goed.

We hebben er beiden een goed gevoel bij. Vorige week maandag had ik nog zoiets van, nou dat worden 2 helse weken.

Maar tot nu toe valt het wel mee dat wachten. Al begin ik nu langzaamaan wel de kriebeltjes te krijgen. Normaal denk je nog och er komt nog een volgende keer, maar nu is het definitief!! Nog 4 nachten slapen en dan weten we waar we aan toe zijn. En dat ik mij goed voel, ik realiseer mij dat dat niets zegt. We hebben al vaker een heel goed gevoel gehad, ervan overtuigd dat ik zwanger was!! Dus we zullen het wel zien, vrijdagmorgen.

Sannemiek ik kan ook gewoon een zwangerschapstest doen. In overleg met dr. Wissman is afgesproken dat als de test positief is dat ik dan met 5, 6 weken mag komen voor een echo. Om er zeker van te zijn dat er ook iets groeit in het vruchtzakje. In maart 2011 had ik ook een positieve test, maar bij de echo bleek dat het vruchtzakje leeg was. Vandaar.

Geplaatst

He Maya,

Mooi dat je je goed voelt en dat je de twee wachtweken rustig doorkomt. Denk vaak aan je.

Hoop zo op een positieve test voor jullie...

Fijn dat je eerder een echo kan krijgen.

Veel succes en wens je sterkte deze laatste wachtdagen..

Sannemieke, nee wij weten nog steeds niets meer, de arts belt ons volgende woensdag weer..

Liefs Bootje

Geplaatst

@Maya, wat ongelofelijk spannend voor jullie. Ik duim en hoop op een mooie test!

@ Bootje, decapeptyl onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes.

Geplaatst

Leuk om weer terug te zijn...warm bad :-)

Lizzy, haha, heel goed onthouden. Ja, echt genieten! Heb je al gehoord wanneer de tp is. Het schiet al op hoor.

Wat heb je trouwens jouw naam leuk gedaan. Valt me nu pas op.

Sas, ja, alles top. Dankjewel! En jij gelukkig ongesteld en bijna deca. Krijg jij ook een deca depot? En heb je de pil eerst geslikt? Ik weet niet meer precies hoe het ging bij jou, de afgelopen keer. Volgens mij iets anders dan bij mij omdat ik het via DD deed. Ik wilde ff terug lezen, maar kan het zo snel niet vnden.

Spannend weer he. Het gaat opschieten nu.

Dankjewel Sannemiek! En jij lekker zwanger zijn en genieten. Dus je hebt al kwaaltjes. Wel gerustellend (vond ik) want dan weet je toch dat de hormonen bezig zijn/van slag zijn. Haha, al aan de zwangerschapsbroek. Slim hoor van je vriend; beter iets aan doen wat lekker zit. En ook wel een speciaal gevoel toch.

Maya, fijn dat je n goed gevoel hebt en lekker relaxed bent. Nog maar 4 dagen. Schiet zeker op. We duimen hier er op los..

Bootje, hoop dat je snel goed nieuws krijgt van de arts.

Freggel, spannend hoor, nu icsi. Toch wel weer heel anders he. In ieder geval fijn dat je nu niet afhankelijk bent van een donor.

Nou, slaap lekker allemaal,

mees

Geplaatst

@ Mees,

ik spuit 1x een aardige hoeveelheid deca, dus een depot. Gebruik geen pil. Ga na de deca starten met de progynova en dan maar weer hopen en bidden en hopelijk heel veel stuiteren:-))

Geplaatst

Hoi allemaal,

Maya, heb je je nog in kunnen houden? Morgen de grote dag! We horen het graag en hopen natuurlijk op goed nieuws.

Sas, jij ook weer in de race. Fijn!

Mireille, hoe gaat het met jou?

Bootje, word je het wachten al beu? Hopelijk schiet de wachtlijst bij GG een beetje op!

Ik heb maandag 22-10 een uitgangsecho op cyclusdag 10. Vorige keer was mijn follikel toen net 16 mm en Lh nog laag (uiteraard) en toen heb ik s avonds ovitrelle gespoten. Als het nu ook zo loopt, dan zal het 28 okt TP worden, anders iets later.

Gr Lizzy

Geplaatst

Hoi Dames,

Nog even een berichtje van mij, de spanningen lopen hier momenteel hoog op.

13 dagen lang heb ik het vooruit geschoven, maar nu zal ik er toch aan moeten geloven.

Geloof me, ik voel me goed. Heb last van mijn borsten, pijn in mijn rug en snel vermoeid, maar ik ben al vaker op de koffie gekomen. En nu begint de onzekerheid toch toe te slaan.

Afgelopen week heb ik positieve dagdromen gehad, alle datums zijn voorbij gekomen,

ach iedereen herkent dat wel............

Ik hoop dat ik vannacht een beetje doorslaap tot een uur of 6,7. Uiteraard laat ik jullie morgen wat weten, ongeacht de uitslag.

Iedereen bedankt voor het duimen de afgelopen weken!!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Vanmorgen om 5.45 uur wakker en maar besloten om de test te doen.

We waren er wederom van overtuigd, maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.  

Waarom

Alles gebeurt met een reden...

Dat is wat ik altijd heb gedacht

Niks geen wonder of toeval

wat het leven je ook bracht...

Het zal wel ergens goed voor zijn

Het zal wel zo moeten gaan...

Iets moet ik hiervan leren,

Iets moet hier uit ontstaan

Maar nu twijfel ik aan mijn eigen woorden

want ik kan gewoon niet zien

waarom zoiets moet gebeuren

waarom ik zoiets verdien...

Hopelijk kom ik toch ooit te weten

Wat voor nut dit alles nu heeft

Waarom dit op mijn pad komt

Dit wat ik liever niet had beleefd..

Geplaatst

Lieve Maya,

Vol ongeloof staar ik naar je berichtje. Wat een ontzettend moeilijke dag zal dit voor jullie zijn. Ik weet dat er geen troostende woorden zijn, geen dingen waar je op dit moment troost uit put.

Ik hoop dat de toekomst jullie heel erg veel goede dingen zal brengen.

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

Lieve, lieve Maya...

Ik zit hier met een brok in de keel, ook wel wat boos! Wat super oneerlijk!!!!!!!!!!!!!! Gatverdamme......

Ik stuur je een dikke virtuele knuffel, en veel kracht! Ik ben blij dat jullie samen zo sterk zijn. Neem de tijd, als jullie stoppen, neem je afscheid van een wens. Afscheid nemen en loslaten, betekend rouwen. Ik neem mijn pet voor jullie af; omdat jullie de dapperste, en de moeilijkste beslissing genomen hebben die er in de MMM bestaat.

Veel liefs....

Geplaatst

Lieve Maya, de tranen staan in mijn ogen. Om jullie enorme verdriet en om de oneerlijkheid van dit. Er zijn nu geen woorden die je zullen troosten of helpen. Hoe ongelofelijk moeilijk is het om deze beslissing te (moeten) nemen en verder te gaan met elkaar. Het drukt in elk geval mij weer met mijn neus op de feiten en het besef dat je niet alles in de hand hebt hamert er weer even extra in. Ik hoop zo voor juillie dat dat er in de toekomst mogelijk een antwoord is op je laatste stukje in je gedicht.

Een hele dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Lieve Maya,

Ik lees net je berichtje en heb de tranen in mijn ogen. Wat verschrikkelijk is dit voor jullie.

Weet dat ik aan jullie denk en ik een hele dikke knuffel voor jullie allebei.

Het is zo verdrietig.....

Heel veel sterkte.

Dikke knuffel van Bootje

Geplaatst

Lieve Maya,

het laatste stukje hoop verloren...o, wat erg om te lezen! Soms heb je zo in gedachten dat de laatste strohalm dan wel misschien het punt van ommekeer is. Maar wat een domper als dat dan niet zo is. Ik weet hoe moe je van de mmm je eigenlijk al was voor deze laatste behandeling, dus ik hoop dat jullie samen de kracht vinden om door te gaan. Het is idd een rouwproces waar je doorheen zal gaan. Of waar je misschien al een beetje inzat. Bah, zo oneerlijk! Sterkte...

lizzy

Geplaatst

oh maya wat een slecht nieuws. wat kan je eigen lichaam je toch in de maling nemen. Voel met jullie mee. Meer kunnen we niet doen.

Heel veel sterkte en heel veel liefs. En wat een mooi en zo waar gedicht. Ik schrijf het ook altijd van me af, niet dat dat de pijn wegneemt maar het geeft wel je gevoel op dat moment aan, en dat moet je dan gewoon even kwijt.

Blijf samen sterk.

liefs mireille

Geplaatst

Lieve Maya,

Ik reageer vrijwel nooit meer maar nu wil ik zeggen dat ik aan je denk en het verschrikkelijk voor jou en je man vind.

Ik 'ken' je nu ruim 1,5 jaar en ik had zo voor je gehoopt dat je grootste wens waarheid zou worden.

Het is waarschijnlijk cliché gelul waar je helemaal niets mee kunt maar ik denk aan je en vind het echt onwijs verdrietig.

Wat een schitterend gedicht. Zo waar.

Heel veel sterkte, lieve vrouw.

Liefs,

Pulletje

Geplaatst

Maya.

Meis woorden schieten te kort.

Heel veel sterkte denk aan jullie.

En weet wat ik op fb heb gezegd en dat meen ik.

xxx Corina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden