Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Voor veel mensen spannende tijden. Zoals ik al tegen Sas zei:"Ik krijg er al de kriebels van, terwijl ik alleen maar hoef mee te leven!".

Ik hoop dat iedereen met een goed gevoel het jaar kan afsluiten.

Bootje, ik hoop dat je met een goed gevoel afscheid hebt kunnen nemen van je vader. Ik weet uit ervaring dat dat het verdriet niet wegneemt, maar wel dat de goede herinneringen uiteindelijk zullen overheersen. Mijn vader overleed 16 jaar geleden, maar ik denk nog altijd met veel liefde aan hem terug. Dat gun ik jou ook van harte.

Ik denk aan jullie!

Sas, ik ben nu 27 weken en volgens mij ben ik maar een jaartje jonger dan jij. Tot nu toe verloopt de zwangerschap vlekkeloos. Ik heb in het hele ecd-traject nog geen gynaecololoog gezien, dus leeftijd speelt maar een zeer beperkte rol. Vlieg in gedachten een beetje met je mee richting de zon. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de leeftijd van de eicellen cruciaal is geweest, dus ik hoop van harte dat het bij jou nu ook lukt. Laat je niet uit het veld slaan door het aantal cellen van het embryo. Ik ben zwanger geworden van een vijf- of zesceligembryo terwijl mijn eigen embryo's altijd achtcellig of meer waren. De genetische kwaliteit is van belang en die kunnen artsen helaas nog steeds heel slecht beoordelen.

Tool en Maya, ik heb enorm veel bewondering voor jullie want met lege handen staan na zoveel inspanning, hoop en verdriet is echt vreselijk. Tijdens het hele traject ben ik ook door een aantal mensen enorm teleurgesteld, maar ik realiseerde me wel dat je ook niet kunt verwachten dat mensen echt kunnen begrijpen wat het is om steeds te moeten wachten en dan toch weer teleurgesteld te worden. Ik heb uiteindelijk met een van mijn twee beste vriendinnen gebroken ( na 24 jaar!), maar ik weet nu, een jaar later, dat dat niet alleen maar komt door haar botheid en onbegrip, maar ook doordat we stomweg uit elkaar gegroeid waren. Ik hoop dat er veel mensen om jullie heen staan die je misschien niet kunnen begrijpen, maar die wel met je mee willen leven.

Liefs,

Djanne

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach meiden wat een mooie, oprechte woorden van iedereen. Krijg daar altijd een erg warm gevoel van. Ondanks dat we elkaar niet persoonlijk kennen, wensen we elkaar het beste toe, leven we erg mee en geven we elkaar tips en tricks.

Ik vind ons stuk voor stuk toppers, al zeg ik het zelf ;-))!!!!

Sas, dank je wel! Idd lopen we ene heel eind samen op! OOh wat duim ik voor mooie eicellen, mooie emmy's en de tp...!

Als we een tp zouden krijgen, is dat de eerste met emmy's van mijn man en mij samen. Zover kwamen me namelijk nooit. Echt ontzettend spannend, het is voor ons nu of nooit.

Tool, hoe voel jij je meid, wat een lieve en wijze woorden voor Maya!

Knuf voor een ieder die het kan gebruiken.

xx

xxxx

Geplaatst

He Corina, dan valt het idd wel mee, als je zelf al veel later had gedacht. ik weet eigenlijk niet zo goed hoe snel het allemaal kan gaan en wat het betekent als je op een bepaalde plek staat, maar 15 is dus niet zo slecht dus?

hoe het met mij gaat? ach, een achtbaan nog steeds van emoties. Ik dacht dat we er langzaam naar aan het toegroeien waren om te stoppen met alles, maar het tegendeel is waar, we zijn, tenminste ik, veel aan het denken of we niet toch nog een keer gaan doen. Of dit nog een keer icsi wordt in DD of een poging zelf doen, maar dan wel met controle van de artsen en met prednisolon, of mss wel ecd, we weten het nog niet.

Loop nog steeds bij de hapto, al moet ik bekennen dat het alweer bijna 3 weken geleden is dat ik ben geweest. Heb een keer moeten afzeggen omdat ik ziek was. praat er regelmatig met anderen over en ja, we proberen te genieten van zoveel mogelijk dingen die in ons leven voorbij komen.

Djanne, tuurlijk is het moeilijk voor anderen om echt te begrijpen hoe jij je voelt als ze het zelf niet hebben meegemaakt, maar het viel me bij mij op, dat automatisch werd gedacht dat we dan wel adoptie zouden gaan doen. hebben hier ook wel over nagedacht, maar uieindelijk toch besloten om niet voor adoptie te gaan. Niet omdat we een adoptiekind geen mooie toekomst wensen, absoluut wel, maar meer vanuit financieel oogpunt en leeftijd van mijn man... ik merk ook dat het contact met mijn beste vriendin toch wel verwaterd is. we zijn ook min of meer uit elkaar aan het groeien en af en toe doet dat wel pijn, want ik kon echt met alles bij haar terecht.

ze leven wel allemaal met ons mee, maar merk ook dat sommigen het zielig vinden en dat wil ik juist niet, zielig gevonden worden.

Geplaatst

Sas, dank je wel! Idd lopen we ene heel eind samen op! OOh wat duim ik voor mooie eicellen, mooie emmy's en de tp...!

Als we een tp zouden krijgen, is dat de eerste met emmy's van mijn man en mij samen. Zover kwamen me namelijk nooit. Echt ontzettend spannend, het is voor ons nu of nooit.

Freggel, dat zou wel heel mooi zijn dan als het zou mogen lukken!!! ik duim voor jullie!!!! x

Succes straks met de 2e fm!!!

Geplaatst

Hi meiden, de donor had vandaag de punctie> 15 eicellen gevonden dus dat is erg mooi! Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn.

Freggel, succes straks!

Geplaatst

@Corina 15e plaats is toch zo gek nog niet. Hopelijk heb je over 4 weken goed bericht.

@Mees, Wauw wat mooi geschreven. Tijd gaat snel hé.

@Bootje, blij te horen de de TP goed is gegaan. Duim met je mee op een goed resultaat. Succes in de WW

@Lizzy, fijn te horen dat jullie er samen met de donor nog een keer voor gaan

@Sas, mooi resultaat hoor, 15 eicellen. Hoop met je mee dat er veel bevrucht zijn.

@Freggel, wat een prachtige BMS.

Geplaatst

Lieve Maya,

Ik herken je gevoel heel erg. Voordat mijn man en ik besloten hadden om met ECD te gaan beginnen, leefde ik ook op de automatische piloot.

Het besef kwam bij mij toen niet vanzelf en ik heb er toen professionele hulp bij gezocht. Gelukkig trof ik toen iemand die wist waar hij over praatte, omdat hij zelf

ook geen kinderen had met zijn vrouw. Na de 4 keer dat ik met hem heb gesproken, kwam er bij mij toen langzaam het besef dat er meer is, dan alleen kinderen.

Het lijkt misschien nu erg raar dat ik dit schrijf, maar ik geloof nog steeds dat er meer is dan het hebben van kinderen, ook al gaan wij nu voor de tweede poging.

Of dit zal lukken, dat weten we niet en we houden in ons achterhoofd dat we misschien ook voor het zelfde komen te staan, en dat we zonder kinderen door het leven zullen gaan.

Probeer je emoties te laten gaan, laat het gaan wanneer jij dat wilt. Ook al komt het er op een moment uit, dat je het liever niet wilt.

Ook hier is de confrontatie erg moeilijk. Lampionnenoptocht, Sinterklaas, straks weer de kerstdagen en oud en nieuw. Meis laat het gaan die tranen.

Je verdriet en boosheid mag er wezen.

De tip die ik kreeg van de deskundige was, toen ik zei maar wat nu, nu word ik nooit moeder:"hij zij meis je bent een prachtvrouw en er zijn zoveel kinderen om je heen, die ook liefde nodig hebben, neefjes, nichtjes, kinderen van vrienden, etc etc. Geef hen de liefde die je bewaard heb voor je eigen kindje. Zijn neefje kwam zo nu en dan slapen bij hen en hij ging dan leuke dingen met hen doen. Bijv. naar het circus, dierentuin, pretpark etc etc.

Hij zei:"het zal nooit het kindje vervangen wat je graag wilt, maar je kan hem of haar wel alle liefde geven die je kwijt wilt.

Dat mensen om je heen kl.te reageren is waar, ik weet niet wat dat is. Mensen kunnen zo hard zijn. Sommige bedoelen het misschien goed, maar het komt dan zo rot hun strot uit. Onbedoelde goede adviezen waar je nu idd niet op zit te wachten.

En jee wat klote van je werk, hopelijk zit jij niet bij de 25 die er uit moeten en mag je gewoon blijven.

Ik wens je veel sterkte toe.

Dikke knuffel voor jou en je man.

Geplaatst

Hi dames,

Gisteren zijn we naar het ziekenhuis geweest en we gaan weer door met de 2e poging. We beginnen eind januari, eerst de feestdagen even doorkomen en volgend jaar met frisse moed er weer tegen aan.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Even een snelle vanaf iPad,

echo was goed. Wel krijgen we (helaas) geen verse tp, maar wordt alles meteen ingevroren. Er zitten namelijk 30-32 follikels!!

omdat ik een antagonisten schema volg met een agonist trigger (geeeeen hcg dus) is het een veilig schema voor meiden die zoals ik heftig reageren. Om geen ohss te ontwikkelen mag ik nu niet zwanger raken.

We schrokken wel hoor.....wordt een heftige punctie.....die niet maandag zal plaatsvinden maar waarschijnlijk woensdag. Maandagmiddag fm3.

sas, heel goed zeg die 15eicellen!!!op naar mooie bevruchting!!

Geplaatst

@Freggel jeetje wat een hoop follikels!! Daar moeten toch mooie eicellen in zitten zou je denken.

Net gebeld door Spanje met supernieuws, van de 15 eicellen zijn en 14 bevrucht!! Dat is meer dan 2x zoveel als vorige keer. Nu afwachten hoe ze zich verder ontwikkelen. Maandagochtend heel vroeg vliegen en gelijk door naar de kliniek. Afhankelijk van hoe de embryos het doen is de tp maandag, dinsdag of woensdag.

Geplaatst

@ Sas67: Meis wat een geweldig nieuws zeg 14 bevrucht ik hoop zo dat ze allemaal goed blijven en dat er bij teruggeplaats kunnen worden en de rest de vriezer in mogen. Meis ik duim heel hard voor jullie moet nou goed komen hoor.@ Sannemiek: de 15de plek is zeker niet verkeerd hoor ik had zelf in mijn hoofd dat we pas maart/april aan de beurt zouden zijn dus dit valt me echt mee. Ik moet niet te vroeg juichen natuurlijk maar dit heb ik alvast. Wie weet lopen we gelijk op zou leuk zijn.@ Maya en Tool: vanuit hier een dikke knuffel en positieve energie voor jullie. Geef helemaal niets en het heeft gewoon zijn tijd nodig voor een plekje en dit doet ieder op zijn eigen manier/ tempo, en weet je wat het is de MMM is gewoon niet niks doet gewoon heel veel met je.@ Freggel: Heb je een pbtje gestuurt.Fijn weekend allemaal.Liefs Corina

Geplaatst

wow Freggel, 30-32 follikels!!! Wat moet je nog lang wachten. Hoe groot zijn ze nu dan? Veel succes de laatste dagen voor de punctie!!!

Sas, jij ook al zo'n mooi nieuws!!! wat een mooi aantal bevruchtingen meid!!! veel succes bij de tp!!!

Geplaatst

THX corina, sas en tool!

Tool, ja het duurt idd nog best even. Als t woensdag wordt zit ik op cd16. Met 15dagen stimulatie. Ik vind ze nog klein. Tussen de 12 en 15mm. De grootsten 2 waren 17mm.

Ik zit op 150ie.

Ben erg benieuwd morgen.

Corina, heb m gelezen, je krijgt snel BP terug!

Xx

Geplaatst

Het zal eens een keer in een keer goed gaan.....

vandaag dus andere arts met de fm, en die zag een paar (4 ofzo) grote (20 en 17 mm) en de rest was heel klein.

Ze kon het maar lastig zien allemaal......

Ze wilde me woensdag pas weer voor nieuwe fm zien en dan misschien volgende week (!!) pas de punctie.

Nou, dit voelt dus helemaal niet goed. Natuurlijk vallen er follikels af, maar de helft dat kan er niet in bij me. Ik heb t tijdens de autorit lopen herdenken en bij thuiskomst direct de afspraak van woensdag afgezegd en morgen een afspraak bij ( een van de) vaste artsen gemaakt. Mag hij nog een keer kijken.

We zullen zien.

Geplaatst

freggel. heb je goed gedaan! dit kan ik me ook niet voorstellen. en zoiets kun je in dit traject ook niet gebruiken. nog meer onzekerheid...sterkte en succes meid!!

Geplaatst

Hey thx Tool. Dat is echt een groot nadeel. Elke keer een andere arts.

We zullen het zien straks. Mocht er idd weingi veranderd zijn en klopt het beeld van vandaag hopelijk niet met gisteren, dan wil ik dat ze in ons dossier vermelden dat we enkel de 2 artsen willen die we aanwijzen, verder niemand.

We betalen zelf voor de behandeling, lijkt me dat je dat ook mag aangeven.

Was er echt even ontdaan van....

Daarbij komt ook gezeik op mijn werk, niemand weet ervan...moet alles alleen regelen, en dat is klote, want ik werk ook nog eens alleen. Niemand kan me zomaar overnemen....legt de druk best hoog.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb al heel wat pagina's hier gelezen om te begrijpen wat er kan gaan komen. Ik zal me voorstellen met een stukje voorgeschiedenis:

Ik ben 38 en 10 jaar getrouwd. Direct na ons huwelijk ben ik in november 2002 gestopt met de pil omdat we graag kinderen wilden. Na tien cycli waarin ik met ovulatietests mijn eisprong bepaalde werd ik zwanger. Kort erna begon ik te bloeden en uiteindelijk bleek ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Tijdens de laporoscopie om de vrucht weg te halen werd ook gezien dat ik veel verklevingen had en een hydrosalpinx (eileider met vocht gevuld) en de andere eileider zat de vrucht in.

Hierdoor waren onze natuurlijke kansen nihil werd verteld. In oktober 2003 kreeg ik een hsg om de toegankelijkheid van de eileiders te bekijken en dat was niet goed. Toen zijn we doorverwezen voor ivf. In november 2004 konden we eindelijk beginnen. Met een lang schema en 150 iE puregon bleek ik tijdens de punctie maar twee follikels te hebben, de rest bleken cysten. Er was maar 1 eitje. Ze zeiden al dat we de volgende keer de hormonen flink moesten verhogen. Wij waren doorgelukkig toen dit ei bevrucht bleek, door te delen en in te nestelen. September 2005 werd onze zoon geboren.

In 2006 wilden we graag verder met ivf voor een tweede kindje. In mijn gedachte moest dit geen probleem opleveren, we hadden tenslotte drie kansen en vorige keer was het al in 1 keer gelukt. Little did we know....

Na een paar keer uitstellen ivm cysten en mindere zaadkwaliteit van mijn man deden we in 2007 eindelijk een 1e brusjes ivf. Dit ging best goed, 6 eitjes, allen bevrucht al waren er twee dubbelbevrucht en dus onbruikbaar. 1 werd teruggeplaatst en twee goed genoeg voor cryo. Helaas geen innestelling en bij het ontdooien was alleen de tweede bruikbaar. Ook die nestelde niet in. Met goede moed aan poging 2 begonnen. Weer moeite met de stimulatie, niet meer dan vier follikels en door mijn overgewicht gingen de follikelecho's niet goed en tijdens de punctie konden ze niet bij de eierstok komen. Dag poging twee. Ik mocht pas verder als ik afgevallen was dus 2008 heb ik gebruikt om 25 kilo af te vallen. Ivf poging drie was een ontgoocheling. In januari kreeg mijn man griep en ik belde de ivf-poli of dit kwaad kon. Nee was het antwoord. Dus toen ik in februari 2008 de punctie had gehad van vier eicellen bleek er geen bevruchting te hebben plaatsgevonden. De laborante vertelde dat dit waarschijnlijk aan het slechte zaad lag. Ik ben heel boos geweest op het ziekenhuis en zij hebben hun fout erkend. Ze hebben mij nog een behandeling aangeboden op hun kosten. Dit was poging 4. Dit maar was ik nog slechter te stimuleren ondanks de maximale dosering van 300ie puregon. De laatste echo op donderdag liet vier follikels zien. Maar toen vertelden ze me pas dat ze geen puncties doen in het weekend dus dat ik pas maandag mocht komen. En toen had ik er nog maar twee over. En die twee waren van slechte kwaliteit. Ze werden met ICSI behandeld en waren beiden doorgedeeld, al was de kwaliteit niet best. Beiden zijn op mijn aandringen teruggeplaatst en helaas werd ik gewoon ongesteld. In dit ziekenhuis was ik uitbehandeld. We zijn nu in april 2009 beland, net de vierde ivf achter de rug en toen overleed mijn oma die zo met ons had meegeleefd. We hadden even tijd nodig om na te denken en uit te rusten.

Daarna ben ik naar kliniek Voorburg gegaan en daar zagen ze nog wel behandelmogelijkheden maar dan moest ik toch weer afvallen. Ik was namelijk bijna alles weer aangekomen. Nu ben ik wer 20 kilo kwijt en ben ik naar het ziekenhuis gegaan om het traject weer af te trappen.

Na weer een anamnese moest ik beginnen met een temperatuurcurve van mijn cyclus en bloedprikken op dag 3 8 en 3 dagen na ovulatie. Ook gingen ze prikken op AMH omdat mijn moeder jong in de overgang kwam en was veranderingen bij mijn cyclus argwaan wekte.

En toen ging ik pas echt nadenken: ik sloeg af en toe een clyclus over, had het laatste jaar opeens heel veel pijn aan mijn borsten voor een menstruatie, had veel opvliegers die ik weet aan mijn gewicht ed. En nu blijft mijn menstruatie weer weg. En een FSH-thuistest wijst een hoog fsh gehalte aan. Ik moet me dus voorbereiden op de mededeling dat ik al een jaar in de overgang zit. En wat dit mogelijk betekent voor onze kinderwens. En als ik geen eicellen meer heb of ik dan ECD een optie vind.

Er komt veel op me af qua informatie en emotie. Vandaar dat ik hier aan het lezen ben geslagen in de hoop goed beslagen ten ijs te komen voor onze afspraak van 19 december.

groeten

Lalena

Geplaatst

he Freggel, ach, vandaag een dipje...

Hoe is de fm gegaan? Of heb je die altijd wat later op de dag? Ben reuze benieuwd. Nu zat ik te denken dat het misschien wel mogelijk is dat er maar een paar meer dominant worden, dus meer en harder groeien dan de rest naarmate de cyclus vordert, maar van de andere kant denk ik dan, en hoe zit het dan met de stimulerende hormonen, de fosti/mon? zou je eens moeten vragen, of het ook net als in een natuurlijke cyclus is.

Klinkt wel logisch, maar wie weet zit ik helemaal verkeerd...

Geplaatst

Freggel, wat goed dat je zo assertief bent geweest. Maar snap dat je er teleurgesteld onder bent. Ik hoop dat de FM vandaag iets anders laat zien. Duim voor je.

Lalena, welkom hier. Wat heb je al een heel traject meegemaakt. Veel te verwerken zeg. Heel goed dat je je inleest over de mogelijkheden.

Tool. hoe bevalt het leven als getrouwde vrouw? En hoe staan jullie er nu in mbt tot stoppen of doorgaan?

Geplaatst

Tool, THX mop.

Mijn gevoel was juist. Deze fm was gewoon goed, er zaten 18 grote follikels van 18 mm of meer en ongeveer 10 kleineren. Veel meer dus dan wat de (flop) arts gisteren zag. We zijn blij. Donderdagochtend om 9.15 uur de punctie!!

Weten jullie al waar jullie gevoel naar uit gaat?

Lizzy, lief meid. Hoe gaat het met jullie?

Lalea, wat een verhaal ook. Welkom en heel veel succes voor nu. Er is hier veel info te vinden.

Xx

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@Lalea: Welkom hier en als je vragen heb stel ze gerust meis wij zijn er voor je als je daar behoefte aan heb.

@ Lizzy: Hoe is het met jou???

@ Freggel: Dat noem ik nog eens " GIRLPOWERRRR" meis wat goed dat je het er niet bij heb laten zitten en zie het resulstaat donderdag de punctie. Meis ik denk aan je en zeker donderdag toi toi toi duim voor je.

Meiden fijne avond.

Gr Corina.

Geplaatst

Freggel, meid, spannend zeg!! En goed van je dat je voor die extra echo hebt gevraagd. Wat zei de arts daarover?? En donderdag de punctie. Dus vanavond de pregnyl en dan morgen spuitvrij, toch? Lekker! Oja, is de punctie in DD of bij GG?

mijn gevoel wil nog een keer, maar mijn verstand zegt dat we t niet kunnen betalen en dus niet moeten doen.

Geplaatst

Hey Freggel, dankjewel ook hier. Ja, heerlijk geslapen. Had de hele dag niet geslapen en alleen maar vrolijk rond gehupst. Dus daarna 'out' en 13 uur geslapen. Zzzzzz

Wel lekker trouwens al die leuke kado's. Hij is er zo zoet mee, alles uitproberen en lekker spelen.

En jij dan....zoveel follikels. Mega veel. Goed hoor. Maar ook best pittig natuurlijk, om die allemaal aangeprikt te krijgen. En inderdaad, geen overstimulatie krijgen hoor. We zijn veel te zuinig op je. In ieder geval moeten er toch zeker toppertjes bij zitten. Dus morgen de punctie. Ik duim voor je meid! Gaat helemaal goed komen.

Corina, graag gedaan ;-) En goed dat jullie zelf al beetje rekenen op weer ff wachten. Beter dan dat je steeds denkt dat het zover is en dan toch weer niet. En...hoewel wachten moeilijk is...als er eenmaal een kleintje is, gaat het vreselijk snel.

Sannemiek, dankjewel. Ja, zo snel he! Kan het soms niet bevatten; het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik ook bezig was.

Ik ga nog even je verhaal rustig lezen. In ieder geval fijn dat jullie weer door (kunnen) gaan. Op naar n beebje.

Geplaatst

Freggel, las ff door en wat had je weer n gedoe. Gelukkig dat je zo assertief was:clap2: en deze fm had. En bij de goede arts. Je zou er toch wat van krijgen. De ene zegt 4 grote en de andere 18. Kan toch niet. Maar ja, in ieder geval top dat het zoveel grote zijn. En dus donderdag de punctie. Super meid. Gaat de goede kant op. Weer n stapje dichterbij.:toppie:

Sas, ook op het andere topic al, heel veel succes. :ygg:Heb je al meer nieuws gehad? 14 bevruchtingen is super! Ik duim hoor....

Lalena, welkom hier. Wat n verhaal.

Tool, wat moeilijk voor jullie. En knap dat je zo positief bent voor anderen. :hugs2:

Maya, ook big hug voor jou.:hugs2:

xxx, mees:goodluck:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden