Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doorzettertje, Van Harte Gefeliciteerd met de kleine. Hier word ik nou echt blij van en krijg er .:positive energie:.

Liefs Jelly

Geplaatst

Sas: Allereerst Gefeliciteerd met jouw zwangerschap.

Freggel spannend hoor, maart staat zo voor de deur...

Via Dogus heb ik een naam van de contactpersoon door gekregen. Hij vraagt ook een behoorlijk bedrag voor zijn bemiddeling/diensten. Hij organiseert de afspraken met de artsen hier... Ik denk dat kan ik ook doen. Maar aangezien ik niet weet wat er allemaal nog bijkomt kijken durf ik nog niet definitief nee te zeggen.

In 2013 mogen artsen niet meewerken aan ivf bij vrouwen vanaf 43 jaar. Kan iemand mij tips geven wat ik in dit geval moet doen???? een PB vind ik ook prima!

Freggel: Jij doet het via GG? Mag ik jullie een pb sturen, ik heb nl. wat vragen over het contact met Dogus.

Fijne jaarwisseling en hopelijk wordt 2013 ons (alle lotgenoten) jaar!!

Liefs Jelly

Geplaatst

Hoi Jelly,

Toen wij startten met de ecd hebben we van het UMC Utrecht de toezegging gekregen dat zij mee wilden werken. Als het nodig was, kon ik daar echo's laten maken. Het zou wel kunnen zijn dat we deze echo's zelf moesten betalen. Zij gaven wel uitdrukkelijk aan dat ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor de behandeling en zullen ook nooit contact opnemen met de behandelende kliniek. Zij gaven wel aan dat zij zelf een sterke voorkeur hebben voor Spaanse klinieken omdat daar de regels duidelijk zijn. Zij hebben ons gewaarschuwd voor klinieken waar 3 of meer embryo's worden teruggeplaatst.

Wij hebben uiteindelijk geen gebruik gemaakt van hun diensten omdat ik voor de terugplaatsing geen echo heb laten maken, omdat mijn bms altijd goed was. Toen ik zwanger was, ben ik direct naar de verloskundige gegaan.

Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo'n tussenpersoon is. Mijn huisarts was bereid om Spaanse recepten over te schrijven en een injectie te zetten. Op de site van Freya vind je op het ecd-forum een lijst met klinieken die in Nederland bereid zijn mee te werken. Misschien heb je daar iets aan!

Veel succes.

Djanne

Geplaatst

@ Jelly,ik zou geen gebruik maken van die tussenpersoon. Je kunt prima alles zelf regelen. Als je ziekenhuis niet mee wil werken heb ik in amsterdam nog een adres van een gynaecoloog in ruste die samen met zijn vrouw een praktijk heeft en de medische echos voor de BMS meting enzo voor mij heeft gedaan. Moet je wel zelf betalen. Mijn huisarts tekent de spaanse recepten en de apotheek levert en mijn verzekering heeft alles vergoed vd medicijnen. De prik zette ik zelf omdat ik verpleegkundige ben,maar een huisarts kan dat ook doen.

Succes!

Geplaatst

@ Bootje, met mij gaat het goed! Begin nu sochtend wat misselijk te worden en heb het idee dat mijn spijkerbroek strakker zit....9 januari weer echo, ben zo benieuwd.

Geplaatst

lieve dames, nog een paar uurtjes te gaan dan is het zover.

ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling we hebben het waarschijnlijk allemaal gezegd vorig jaar..... 2012 wordt ons jaar....

voor enkele van ons is die droom uitgekomen.

maar voor al jullie kanjers zeggen we ook gewoon dit jaar.... 2013 wordt ons jaar!!!

liefs mireille

Geplaatst

Lieve meiden,

nog 45 minuten en dan laten we een jaar met vreugde, verdriet, hoop en moed achter ons.

ik wens iedereen een jaar van liefde, geluk en babygeluk toe!! Blijf elkaar liefhebben en koester elk mooi moment, het leven is zo kort; de kleinsten zijn het mooist!!

Liefs freggel

[ATTACH=CONFIG]4950[/ATTACH]

Geplaatst

Meiden, hier is de vakantie geboekt hoor. We vertrekken 2 m.aart, voor 10 dagen. Ik heb deze dagen al doorgegeven aan de kliniek en het was prima. We hebben een luxe hotel geboekt, all incl. We zijn 8 jaar niet op vakantie geweest dus we gaan het er lekker van nemen een keer. ( ik durfde niet meer naar buitenland na huwelijksreis, had daar in ziekenhuis gelegen, erg ziek)

de beste wensen meiden!

Xxx

Geplaatst

Freggel, 2 maart al dat is een goed vooruitzicht. Voor je het weet is het zover, tijd gaat zo snel. is het hotel geregeld via het totaalpakket van de kliniek?

ik heb ook wel eens contact met ze gehad en volgens mij hadden ze een pakket met alles erin?

liefs mireille

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wens jullie allemaal een heel mooi 2013 waarin onze dromen mogen uitkomen.

@ Freggel , goed geregeld!! Op naar Dogus!!

Hier oudjaarsdag even goed geschrokken. Bracht met de aplicator de bollen in en dat deed pijn, bij eruit halen kwam er een heel klein beetje rood bloed mee. Echt hooguit een druppel maar schrok mij kapot. Daarna een beetje bruine afscheiding maar geen bloed meer en verder ook geen afscheiding meer. Denk echt dat het door de applicator komt maar het voelde niet goed. Probeer niet meteen het ergste te denken maar ben er toch nog ongerust over. Ga morgen voor de zekerheid de gyn bellen, voor mijn eigen gemoedsrust.

Geplaatst

lieve sas sterkte morgen, is vast goed. heb ook altijd die applicator gehad voor de bollen, kan best een beetje scherp zijn tijdens het inbrengen. laat je het even weten morgen?xx

Geplaatst

Sas, meid, het zal vast en zeker je goed doorbloedde baarmoedermond zijn. Zeker ook omdat het wat pijn deed. Kun je vandaag terecht? Tsi nog vroeg dus je zal straks wel bellen. Succes meid, ik denk echt dat het gewoon goed zit daarbinnen!! (maar kan me je gevoel zoooo voorstellen, zo eng!!)

Mireille, omdat we er een vakantie van maken, hebben we zelf een (luxe) hotel uitgekozen. Je krijgt dan wel een klein beetje korting op je behandeling. Transfer naar hotel en kliniek zit er dan niet bij, maar voor die 3 keer dat we er heen moeten, regelen we zelf wel een taxi. Geen probleem. En via onze resiorganisatie worden we naar hotel gebracht en ook weer naar vliegveld.

Het probleem is dat losse (retour)tickets erg duur zijn. Vaak nog met een overstap. Samen met je extra verblijf (als je blasto's wilt moet je er langer zijn) komt dat bedrag nog hoger uit dan een complete vakantie. Vandaar onze keuze.

En jaaaaaa het komt al dichtbij, we hebben we echt zo'n zin in! Ook in de vakantie zelf natuurlijk!!

Geplaatst

Wimmir en Freggel, net gyn gebeld. Ik moest mij geen zorgen maken, zal wrs de goed doorbloedde baarmoedermond geweest zijn. Ben wel wat gerustgesteld. Op naar de echo vd 9de.

Geplaatst

Hè sas, gelukkig zeg... Is inderdaad even schrikken maar ik gebruik ook die applicator en soms is dat ook gevoelig en kun je wat raken. Volgende week echo schiet ook al weer op.

freggel wat fijn dat je alles geboekt hebt. Voor je het weet is het al zover.

hoe zijn de feestdagen bij jou verlopen? Beetje rustig?

hier weinig nieuws te meldden.

Ene kant wil ik heel graag een tp maar aan de andere kant is het nog te vroeg denk ik. De teleurstelling dat het weer mis zou gaan is slopend..

liefs bootje

Geplaatst

@ Freggel, Wauw dat komt al dichtbij. Hoop zo dat we ongeveer gelijk op zullen gaan straks. We gaan uit van het beste... Geniet alvast van de voorpret van de fijne vakantie. Wij zijn afgelopen September op vakantie geweest in Cyprus en dat was echt super... ( gewoon echt een vakantie hoor ;-)).

@ Sas, ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakte. Zelf moet ik de bollen gewoon zo inbrengen, geen applicator erbij gekregen. Ben blij voor je dat je nu weer wat gerust gesteld bent.

Verder gisteren weer even met de neus op de feiten gedrukt dat we geen kids hebben. PFFFT wat is het moeilijk. Een vriend van ons belde op om te vertellen dat zijn vrouw zwanger is ( nu 9 weken), ze heeft al een aantal miskramen achter de rug en liep ook in het ziekenhuis, ze had een chromosoomafwijking waardoor het vruchtje afstootte, nu dus zwanger. Tja dan ga je wel even denken. Het optelsommetje is dus als volgt. Wij zijn nu nog de enige die over zijn die niet zwanger zijn en straks geen kinderen zullen hebben in de hele vriendengroep.

Op het moment dat die vriend van ons belde zaten we bij mijn moeder, ik kon me niet inhouden om niet te gaan huilen en weer boos te worden op alles en iedereen en dat alles zo oneerlijk was. Mijn (stief)vader zei dat ik het allemaal niet zo negatief moet zien en dat onze tijd nu echt wel gaat komen. Vervolgens gaat hij met mijn man drinken op het aankomend vaderschap ( hallo, ik ben niet zwanger hoor, en wie weet lukt het wel nooit). Ik durfde er niets van te zeggen, maar ben heel de dag verder van slag geweest en nu nog een beetje. Pffffft, waarom is het zo moelijk, ik weet het soms niet meer hoor. Ik porbeer positief te zijn en niet met te veel stress onze volgende behandeling in te gaan op 20 september, maar het is op dit moment even zo moeilijk.

Sorry voor mijn geklaag op dit moment, maar moest het even kwijt.

Geplaatst
Verder gisteren weer even met de neus op de feiten gedrukt dat we geen kids hebben. PFFFT wat is het moeilijk. Een vriend van ons belde op om te vertellen dat zijn vrouw zwanger is ( nu 9 weken). Het optelsommetje is dus als volgt. Wij zijn nu nog de enige die over zijn die niet zwanger zijn en straks geen kinderen zullen hebben in de hele vriendengroep.

Op het moment dat die vriend van ons belde zaten we bij mijn moeder, ik kon me niet inhouden om niet te gaan huilen en weer boos te worden op alles en iedereen en dat alles zo oneerlijk was. Mijn (stief)vader zei dat ik het allemaal niet zo negatief moet zien en dat onze tijd nu echt wel gaat komen. Vervolgens gaat hij met mijn man drinken op het aankomend vaderschap ( hallo, ik ben niet zwanger hoor, en wie weet lukt het wel nooit). Ik durfde er niets van te zeggen, maar ben heel de dag verder van slag geweest en nu nog een beetje. Pffffft, waarom is het zo moelijk, ik weet het soms niet meer hoor. Ik porbeer positief te zijn en niet met te veel stress onze volgende behandeling in te gaan op 20 september, maar het is op dit moment even zo moeilijk.

Ik had dit weekend ook weer een hele discussie met anderen over hoe ongewenst kinderloze vrouwen omgaan met iemand die wel een kindje heeft. Ze zeggen steeds dat ze het begrijpen. Maar aan de reactie merk ik vooral dat ze er geen last van moeten hebben en dat je toch echt wel veel belangstelling moet tonen richting de moeder en natuurlijk ook richting het kindje. Nou, ik kan rustig zeggen dat ik dat niet voor elkaar krijg. Het liefst loop ik er met een grote boog omheen. Maar dan ben je asociaal. Hoe kun je je in vredesnaam zo afstandelijk gedragen tegen een zooooo lief en aandoenlijk babytje. Die kan er toch ook niks aan doen! Neehheeee....maar ik denk ook niet dat dat babytje er al zo veel van merkt. Er zijn toch zat anderen die lekker willen knuffelen. Nou, laat die dan lekker. Ik ben echt wel klaar met het feit dat ze mij dan asociaal vinden. En of ik mij dan even anders op wil stellen. NEEEEEE DAT WIL IK NIET!!!! Word daar echt zoooooo agressief van.

Persoonlijk zou ik er wel wat van zeggen. Gewoon door dat domme gedrag heen schreeuwen!

Geplaatst

Sannemieke en Tiktak, idd heel herkenbaar en zo irritant en erg!! Ik word ook egoïstisch genoemd.....door mijn zusje die notabene voor ons gedoneerd heeft in 2011. Echt zo erg...ik maak me er niet meer druk om hoor, en ga nu inderdaad écht eens egoïstisch doen en aan mezelf denken..ze doen maar.

Geplaatst

heel dom van mij. maar ik dacht dat ik de enige ws die dit ervaarde. gelukkig niet aan de ene kant, maar ook erg triest dat mensen zo hard en zo gemeen zijn. wij kunnen het wel aan meiden, en we moeten idd zoals freggel zegt maar aan onszelf denken en ook lekker egoistisch doen. wat een ander kan kunnen wij ook.

Op naar een mooi nieuw jaar, waarin onze wensen gaan uitkomen :gekruiste vingers 1

Geplaatst

Hè hoi,

Hoe gaat het met iedereen? Geen nieuwtjes ? Er is weinig gepost de laatste dagen.

Hier ook weinig te meldden...

@sas morgen echo toch? Heel veel succes op naar een mooi kloppende echo.

iIedereeen een fijne dag gewenst..

liefs bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden