Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allemaal,

Enige maanden geleden heb ik me aangebeld bij deze site. Ik heb toen ook een oproepje geplaatst. Ik ben nl. op zoek naar vrouwen die ervaring hebben met de Doguskliniek in Cyprus. Geen reacties gekregen. Toen door allerlei omstandigheden even van het kindertjespad af moeten wijken, maar nu dus weer volop gericht op zoek naar een kliniek voor eiceldonatie. In de zoekbalk tikte ik " ervaringen Doguskliniek" in en kwam ik bij deze discussie terecht. Ik kom echter niets over de kliniek tegen. Kan een van jullie mij verder helpen? Ik heb nl. ook nogal moeite om met deze site over weg te gaan. Ik snap er geen bal van soms. Zal wel aan mij liggen. Hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Bedankt en sorry voor het inbreken in de discussie.

Groeten,

Angeline

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freggel: Ik las weer een keer op deze site. Wil toch weten hoe het jullie vergaat. Man wat schrik ik er van wat een leed, extra leed, jullie is aangedaan. Nog wel je zus. Heel knap en goed wat je hebt gedaan. Ik hoop dat het gaat voelen als een stukje wat je door je goede actie een beetje naast je neer kan leggen.

Het zal nog heel moeilijk worden als ze straks bevallen is. Alle sterkte voor jou.

Gelukkig hebben jullie goede kansen om straks lekker zwanger te zijn van jullie wondertje.

Ik duim voor jullie, heel heel hard. Meid wat zal ik blij voor jullie zijn.

Ik heb echt geen goed woord over voor jouw zus. Sowieso vind ik dat je geen voordeel probeert te halen uit het leed van andere. En wat zou je tegen je kind moeten zeggen dat het is onstaan voor winstbelang van donor. Bah bah.

Hoe erg ik ook in de schulden zou zitten ik zou nooit mijn eicellen voor geld verkopen. Dat doe je niet. Ik zou mezelf niet in de spiegel durven aan te kijken. Ik snap het echt niet. Het is in en in gemeen.

Je hebt heel sterk en top gehandeld. Ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen. Richt je energie op jullie toekomst. Ik zou willen dat je mijn zus was. Je bent een heel lief mens. En heel sterk mens. En volgend jaar een topper van een mama van een klein wondertje dat super veel geluk heeft bij jullie te mogen zijn.

Dikke knuffel.

Ceeke: Alle geluk voor jou. Als je terug leest zie je Chantal. Haar donor had maar 2 eicellen. 2 kinderen gekregen via deze donor. Het kan wijffie! Mogelijk een tip. Mag waarschijnlijk niet maar ach. Google voor medicatie. Kan onwijs schelen weet ik inmiddels uit ervaring :).

Heel veel geluk meis.

Sas: Je kent me niet maar heel veel geluk. En gefeliciteerd. De namen die al heel lang in gedachte waren met hoop, angst en verdriet mogen nu echt gebruikt gaan worden. GENIET ERVAN. En alleen nog maar geluk.

Alle andere nieuwe meiden heel veel geluk!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Er wordt veel geschreven. Helaas ook veel verdrietige dingen.

Freggel, het lijkt me erg moeilijk voor je om ermee om te gaan. Afstand nemen klinkt als de beste optie, maar daarmee zet je je eigen gevoelens nog niet zomaar opzij. Het probleem is dat er zoveel lijntjes 'lopen', waardoor je toch geconfronteerd wordt met al die verhalen. Voor je ouders ook heel erg moeilijk! Dat van die uitgerekende datum herken ik. Ik was vorig jaar 1 februari uitgerekend, en ik zag er erg tegenop. Uiteindelijk deed de dag zelf me weinig. Blijkbaar is het vooruitzicht erger dan de dag zelf.

Sas, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Ik was dan altijd een week gerustgesteld en dan begon de spanning weer op te lopen! Ik was zo blij toen de 20-wekenecho goed was. Wij hebben geen verder onderzoek laten doen omdat ik mezelf die spanning niet aan wilde doen. Daarbij komt dat de donor 23 is, dus we dan val je niet in een risicogroep. Ga jij een nekplooimeting etc. laten doen?

Voor veel van jullie is het dus weer afwachten. Het lijkt er soms op dat 90 procent van de tijd in dit traject bestaat uit wachten: zo frusterend... Ik hoop dat er snel weer actie wordt ondernomen.

Ik moet nog ruim vier weken en ga over een week met verlof. Alles verliep tot nu toe zonder problemen, maar ik moet volgende week naar de gynaecoloog omdat het kindje al weken in stuit ligt. Ik hoop dat ze het kunnen draaien, maar de verloskundige bereidde me er al op voor dat dat lastig wordt omdat ik maar een hele kleine buik heb. We wachten maar af.

Voor iedereen heel veel succes en ik zeg het vaker, maar het is echt zo: ik denk vaak aan jullie en ik duim voor veel vreugde in 2013!

Liefs,

Djanne

Geplaatst

@ Djanne, wauw al bijna met verlof. Jeetje wat gaat de tijd eigenlijk snel als ik er zo naar kijk. Jammer dat de kleine in stuit ligt. Is er nog een kans dat hij nog gaat draaien zelf?

Wij doen wel de combitest ondanks de donor van 22. De gyn acht de kans op een verhoogd risico ook niet groot en wij ook niet,maar we willen het toch graag. Heeft deels ook te maken met de leeftijd van ons en mn van mijn lief. Als er wel een kindje met een ernstige afwijking zou komen ( en ik weet dat de combitest geen garantie is dat dat niet kan gebeuren) dan is maar de vraag of wij en mn lief, lang goed voor hem kunnen zorgen. Mijn lief is bijna 55 en over 20 jaar 75. Kun je dan fysiek nog wel voor een ernstig gehandicapt kind zorgen.

Nou Djanne, geniet van je verlof en houd ons op de hoogte, wil je?

Geplaatst

Hey Angeline,

Tuurlijk mag je hier komen met je vraag hoor.

Een aantal meiden hier gaat of zijn al eerder naar die kliniek gegaan. Als je n paar blz terug leest, dan zie je hun verhalen. Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groetjes, mees

Geplaatst

Hoi Freggel,

Ik ben op zoek naar vrouwen die ervaring hebben met Dogus. Ik zie dat jullie 2 maart naar Cyprus gaan! Wat spannend.

Mag ik e.e.a. vragen. Hoe heb je de afspraken gemaakt, per email, of ook iemand gesproken? Wie is jullie contactpersoon? Het moet goed voor jullie voelen, anders heb je dit natuurlijk niet gepland. Hebben jullie mensen gevonden die ervaringen konden vertellen over Dogus?

Ik hoop van je te horen.

Bedankt alvast.

Lieve groet,

Angeline

Geplaatst

Bedankt Mees!

QUOTE=Mees;600247]Hey Angeline,

Tuurlijk mag je hier komen met je vraag hoor.

Een aantal meiden hier gaat of zijn al eerder naar die kliniek gegaan. Als je n paar blz terug leest, dan zie je hun verhalen. Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groetjes, mees

Geplaatst

Meiden,even snel. Ben verdrietig....

zal stukje kopieren. We hebben besloten onze kater in te laten slapen.

Dit schreef ik gisterenavond.

"Lieve, lieve .... Vanavond je laatste avond samen als gezin. Wat vonden we het verschrikkelijk toen we hoorden dat je een tumor in je koppie had. Wat een angst, onzekerheid. En paniek. Wat gaat er nu gebeuren? Ga je pijn hebben? Zul je jezelf nog wel zijn?

Je geeft aan dat het genoeg is geweest, je wilt niet meer. En jongen, wat begrijpen we dat goed. Wat een pijn moet je hebben. Eten en drinken wil je niet meer. Zelfs lekker even kroelen, of gek doen, is teveel voor je.

Morgen laten we je inslapen, zodat je je welverdiende rust kunt vinden. Je hebt ons bijna 11 hele mooie jaren gegeven, want wat ben jij bijzonder jongen. Wellicht had het ermee te maken dat we je zo jong kregen. Je kreeg nog een fles, omdat je moeder overleden was toen je geboren was. Zo eigen, zo slim, zo lief. Zo menselijk zelfs.

Lieve Bullie, grijze muis, iemmas, wat zullen we je ontzettend gaan missen. Ik wil je niet kwijt, maar moet je laten gaan. Dat heb je verdiend. Ik hou van je!!

En we zien elkaar weer bij de regenboogbrug."

"

Regenboogbrug

Er is een plaats aan deze kant van de hemel die Regenboogbrug heet.

Als een dier dat voor iemand hier veel betekende sterft, gaat het naar de Regenboogbrug.

Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en comfortabel.

Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren, worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergebleven is.

Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en de in verte kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn verlangende lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij van de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller.

Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriendje elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden. De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien het liefdevolle kopje, en je kijkt terug in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.

Dan steek je samen Regenboogbrug over"

---------

Vandaag

Om 9.55 is onze lieverd overleden. Thuis, in onze armen.

Helaas was hij zo sterk dat hij ruim 12 keer de fatale dosis nodig had, om te gaan. Wat het uitermate pijnlijk voor ons maakte.

Bedankt jongen, voorvalles wat je ons geheven hebt. En dat is meer dan jij weet.

"

Remember me with joy and laughter. For that is how I shall be remembering you. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all "

Geplaatst

lieve Freggel, wat een vreselijk nieuws. wij hebben zelf twee poezen en een hond, maar het zijn echt je kindjes en vreselijk om te moeten missen. Heel veel sterkte.

Deze is speciaal voor jou, heel veel sterkte.

liefs mireille

[ATTACH=CONFIG]4993[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve Freggel.

Vanuit hier een hele dikke knuffel .

Wij hebben ook 2 katten een broertje en een zusje en het zijn net kinderen van ons dus ik begrijp ook hoe jij/jullie nu moeten voelen.

Je heb het heel mooi beschreven.

Meis heel veel sterkte denk aan jullie.

Corina

Geplaatst

Wat een verdriet, sterkte.

Meiden,even snel. Ben verdrietig....

zal stukje kopieren. We hebben besloten onze kater in te laten slapen.

Dit schreef ik gisterenavond.

"Lieve, lieve .... Vanavond je laatste avond samen als gezin. Wat vonden we het verschrikkelijk toen we hoorden dat je een tumor in je koppie had. Wat een angst, onzekerheid. En paniek. Wat gaat er nu gebeuren? Ga je pijn hebben? Zul je jezelf nog wel zijn?

Je geeft aan dat het genoeg is geweest, je wilt niet meer. En jongen, wat begrijpen we dat goed. Wat een pijn moet je hebben. Eten en drinken wil je niet meer. Zelfs lekker even kroelen, of gek doen, is teveel voor je.

Morgen laten we je inslapen, zodat je je welverdiende rust kunt vinden. Je hebt ons bijna 11 hele mooie jaren gegeven, want wat ben jij bijzonder jongen. Wellicht had het ermee te maken dat we je zo jong kregen. Je kreeg nog een fles, omdat je moeder overleden was toen je geboren was. Zo eigen, zo slim, zo lief. Zo menselijk zelfs.

Lieve Bullie, grijze muis, iemmas, wat zullen we je ontzettend gaan missen. Ik wil je niet kwijt, maar moet je laten gaan. Dat heb je verdiend. Ik hou van je!!

En we zien elkaar weer bij de regenboogbrug."

"

Regenboogbrug

Er is een plaats aan deze kant van de hemel die Regenboogbrug heet.

Als een dier dat voor iemand hier veel betekende sterft, gaat het naar de Regenboogbrug.

Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en comfortabel.

Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren, worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergebleven is.

Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en de in verte kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn verlangende lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij van de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller.

Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriendje elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden. De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien het liefdevolle kopje, en je kijkt terug in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.

Dan steek je samen Regenboogbrug over"

---------

Vandaag

Om 9.55 is onze lieverd overleden. Thuis, in onze armen.

Helaas was hij zo sterk dat hij ruim 12 keer de fatale dosis nodig had, om te gaan. Wat het uitermate pijnlijk voor ons maakte.

Bedankt jongen, voorvalles wat je ons geheven hebt. En dat is meer dan jij weet.

"

Remember me with joy and laughter. For that is how I shall be remembering you. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all "

Geplaatst

Lieve Freggel,

Ik zit hier te huilen om wat je geschreven hebt. Zo mooi hoe je de brief voor Bullie, jullie lieve kater, hebt geschreven. En wat verschrikkelijk verdrietig.

Als ik al huil...moet het voor jullie helemaal erg zijn.

(ook heel erg dat het zo lang duurde; dat hij zo sterk was dat hij zoveel meds nodig had. Arme kater en arme jullie.)

Hele big hug lieverd en heel veel sterkte,

mees

Geplaatst

Meiden, even een oproep. Ik ben aan de pil en volgende week mag ik starten met deca. De week erop stop ik met de pil en word ik dan ongesteld. Maar nu krijg ik vanavond een doorbraakbloeding...(ben bezig aan mijn tweede strip zonder tussenpauze)

Doorgaan of stoppen met de pil? Ik kan wel ziekenhuis bellen maar dan krijg ik een of andere assistent gynaecologie die niks van ivf en al helemaal niks van ecd weet.

Mijn gevoel zegt dat als het niet te erg doorzet gewoon doorslikken nog twee weken.. Anders loopt hele schema in de war.. Weten jullie hier iets van?

Groetje Lizzy

Geplaatst

Lizzy.

Ik heb ook hier geen ervaring mee maar ik zou denk ik ook doorslikken, en morgen toch maar bellen om het door te geven, en dan hoor je vanzelf wel wat je moet doen verwacht ik.

Gr Corina.

Geplaatst

hoi lizzy, ik heb wel met de pil de pogingen gedaan, maar nooit een doorbraakbloeding gehad. misschien een stomme vraag,maar ik denk ook gewoon door slikken, kan je de kliniek niet bellen?

Geplaatst

Ik ga zo mijn pil idd maar nemen, zet iig niet heftig door ofzo. Probeer morgen tussen de bedrijven door maar het verpleegkundig spreekuur te bellen.

Ik hoop alleen niet dat ons bedachte schema helemaal in de knoop komt.

Dank voor jullie meedenken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden