Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Bootje, naast FB ook nog even zo. lastig he dat wachten en wel/niet dingen voelen. Je kunt er helemaal niets mee, behalve afwachten...en dat ik juist zo moeilijk.

@ Wimmir, ook jou gesproken via FB. Maar fijn dat de poes het goed doet.

Ik heb vandaag een extra echo laten maken. Ben al een paar dagen snotverkouden en hoesten en krampen in de buik, mijn lief weer ver weg en nog 2 weken te gaan tot de volgende echo, en maakte mij zorgen. Ik had dus duidelijk behoefte aan geruststelling. Dus vanochtend gyn gebeld en kon gelijk komen. Alles goed met Uk, was heel bewegelijk en met zijn armpjes en beentjes aan het zwaaien. Dus die heeft absoluut geen last van de verkoudheid van mij. Bloeddruk weer te hoog,maar dat is duidelijk strees, want als ik hem zelf meet is hij keurig. Gelijk bloed laten prikken voor de combinatietest.

Ben zo blij dat alles goed is. Moet gewoon wat meer vertrouwen in mijzelf en Uk krijgen.

En kreeg de opdracht mee liever voor mijzelf te zijn.....ja hoor ik vaker,maar hoe doe je dat he?

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden..

Ik wil jullie bedanken voor de lieve reactie's doet mij goed ik hou jullie op de hoogte..

Vanuit hier voor ons allemaal heel veel positieve vibes..............

Geplaatst

goeiemorgen dames!

corina, 6!! wow!!! spannend gewoon!!! ik ga voor je duimen!!

Bootje, veel succes in de ww...we slepen je er wel doorheen!!!

Sannemiek, spannend zeg, jij ook in de ww en dan ook al een deel uitgekomen van het medium. Ik hoop zo dat het gewoon helemaal klopt!!! succes meid! ook jou slepen we er wel doorheen!!!

Wimmir, oh, wat heftig van jullie poes! maar gelukkig dat ze er niet veel hinder van ondervindt en dat ze nu weer aan het rondhuppelen is!

Sas, jij weer gerustgesteld, gelukkig!!! lijkt me ook heel moeilijk als je zelf ziek bent en je weet niet of en hoe dit jouw kindje beïnvloedt.

Lalena, ik ben in DD geweest, mijn amh was net voldoende, maar ben een slow responder. Aan de hand van jouw gegevens en waardes wordt een individueel schema opgesteld. Ik zou zeker een gesprekje aanvragen met Dr. S. wel al je vragen noteren, want hij kan nogal chaotisch overkomen. Duidelijk gerichte vragen. Je zou ook eens in het topic van DD, het vervolg kunnen lezen.

mbt de D.HEA, ik slik dit momenteel nog steeds. Voor de 5e poging zat ik op 50 mg/dag. mijn waarde is toen maar licht gestegen. Nu zit ik na de mk in mei 2012 op 75 mg/dag en is mijn waarde in twee/drie maanden tijd gestegen van 4,5 naar 11,8. In NL wordt dit echter niet gebruikt, D.HEA, alleen in DD (en wellicht ook in België, maar dat weet ik niet). Ook dit kun je navragen bij dr. S. check ook eens de website van hun, gewoon intikken ivf en Düssel.dorf (zonder de punt :-)) en daar staat ook meer informatie. Er zijn nl-sprekende assistentes, dus dat is al een barrière minder wellicht. Succes meid!!

Voor de rest, een dikke knuffel! kanjers zijn jullie!!

Wij gaan waarschijnlijk nog een gesprek aan met DD. Mss ook de mogelijk over ecd bespreken, maar dat weten we nog niet. eerst kijken of dr. S. nog wel een mogelijkheid ziet in nog een poging of dergelijke.

Geplaatst

Lizzy, zie dat jullie voor poging 4 gaan!! spannend meid!!! veel succes!!! nu nog de komende weken goed gebruiken om nog meer rust te nemen en alles voor te bereiden!!

Geplaatst

Corina, ja, de kleine man is weer helemaal kwiek! Gelukkig hoor. Zelfs niet meer verkouden. Ole!

Sas, geweldig dat je echo weer goed was. n Lekker stuiterig ieniemienie beebje!

Mireille, wat fijn dat het goed is gegaan met jullie poes. Ja, ze passen zich makkelijk aan he. Op 3 pootjes...ff hobbelen en daarna gaat het vanzelf. n Moeilijke maar goede beslissing geweest!

Freggel, hoe gaat het met je? Knuf hoor.

Bootje en Sannemiek, steeds spannender! We duimen door!

Tool, hoop dat dr S toch nog n kans ziet! Hij weet en kan veel. En anders ecd. Veel succes bij t gesprek.

Lizzy, ook veel geluk!

Geplaatst

@Mees, fijn dat de minimees weer helemaal de oude is, houden zo

@Mireille, ach gossie, drie potige poes. Kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is geweest, maar zoals je zelf al zei, wel de goede.

@Tiktak, hoe gaat het nu met je? Jammer dat je zo weinig meer van je laat horen sinds je spontaan zwanger bent.

@Sas, Joepie, een dansende beeb in je buik, geniet er van. Ben blij voor je dat de echo goed was.

@Freggel, druk aan het aftellen tot 2 maart? Hoe gaat ie verder met je? Knuffel

@Bootje, ook voor jou aftellen nu. duim voor je!

@Lizzy, suc6 meid

@Tool, hopelijk nog een kans voor je, en anders evt. ECD. Succes hoor.

@Ceeke, op naar 19 maart, aftellen geblazen.

@Corina, 6 cryos geweldig meid, wanneer gaan jullie van start??

Hier al weer dag 6 van de hormonen. Donor is gisteren begonnen met spuiten Puregon. komt nu allemaal wel weer dicht bij, maandag afspraak maken voor BMS echo en echo voor Follikels van donor, waarschijnlijk zal dat 2 februari worden. Voel me nu heel anders dan de eerste poging, veel rustiger en minder kwaaltjes. Vind het moeilijk om positief er naar te kijken, denk nu alleen maar dat het niets gaat worden eigenlijk. Heel vreemd. Kennen jullie dat gevoel??

Geplaatst
@Tiktak, hoe gaat het nu met je? Jammer dat je zo weinig meer van je laat horen sinds je spontaan zwanger bent.

Hier al weer dag 6 van de hormonen. Donor is gisteren begonnen met spuiten Puregon. komt nu allemaal wel weer dicht bij, maandag afspraak maken voor BMS echo en echo voor Follikels van donor, waarschijnlijk zal dat 2 februari worden. Voel me nu heel anders dan de eerste poging, veel rustiger en minder kwaaltjes. Vind het moeilijk om positief er naar te kijken, denk nu alleen maar dat het niets gaat worden eigenlijk. Heel vreemd. Kennen jullie dat gevoel??

Hi Sannemiek, ik lees nog wel mee. Vind het alleen een beetje moeilijk om te posten. Met zwangerschapsverhalen, het zijn vooral zwangerschapskwalen ;-) Is mijn ding. Afgezien van de kwalen gaar het goed. Binnenkort nekplooimeting. Lastig. Ik wou het eigenlijk niet. Dan krijg je de discussie of elk kind welkom is. Tja. We zijn lang genoeg hiermee bezig geweest. Dus laat kindje maar komen...

Bij jou ook zeeeer spannend!! Heel veel succes!!!!!!!

Geplaatst

Hoi TikTak,

Wat ben je al weer ver! Wat me wel verbaast (en dat is me op dit IVF-forum al vaker opgevallen ook bij andere topics) is dat vrouwen soms doen alsof ze gedwongen worden om een nekplooimeting te doen en een bloedtest. Onze verloskundige heeft duidelijk aangegeven wat de voordelen en de nadelen van deze testen zijn. Wij hebben toen besloten om af te zien van de testen. We hebben wel de uitgebreide 20-wekenecho laten doen. Ik veroordeel overigens niemand die wel laat testen, maar laat je in ieder geval goed voorlichten en realiseer je ook voor welke dilemma's je kan komen te staan bij een onverwacht negatieve uitslag (die dus weer niet hoeft te betekenen dat je kindje daadwerkelijk een afwijking heeft; het gaat immers alleen om een kansberekening).

Ik wens je natuurlijk een geweldige zwangerschap toe!

Voor alle andere meiden die (weer) bezig zijn: heel veel succes!

Djanne

Geplaatst

Hoi allen,

Hier is de tweede wachtweek aangebroken.

ene kant wil je positief blijven maar aan de andere kant is het uit zelfbeschikking doem denken....

Zaterdag zullen we het zien...

Liefs bootje

Geplaatst
Hier is de tweede wachtweek aangebroken. Zaterdag zullen we het zien...Liefs bootje

Spannend!! En zenuwslopend!! Ik ging altijd domme klusjes doen in huis. Ramen lappen etc Doe ik normaal niet zo snel. ;-)

Alles om maar een beetje de tijd te doden.

:gekruiste vingers 2

Geplaatst
Wat ben je al weer ver! Wat me wel verbaast (en dat is me op dit IVF-forum al vaker opgevallen ook bij andere topics) is dat vrouwen soms doen alsof ze gedwongen worden om een nekplooimeting te doen en een bloedtest. Djanne

Ik heb goede voorlichting gehad. Ze vertelde inderdaad dat het om kansberekening ging. En dat de waardes waarschijnlijk toch al tegen zouden vallen gezien mijn leeftijd. Dat nemen ze naast het bloed en de nekplooimeting ook mee in de berekening. Mijn vriend zegt, dat als de kans 1 op 3 is (oid) hij het gewoon weten. Dan kunnen we altijd nog zien....Wordt dan wel moeilijk.

Geplaatst

@bootje, 2e wachtweek alweer, spannend hoor. duim voor je mee dat het een positieve test word.

@tiktak, hoeveel weken ben je nu zwanger, heb namelijk niet veel xzicht op wanneer zo'n nekplooimeting gedaan wordt? fijn te horen dat alles verder goed gaat op je kwaaltjes na, maar t is voor een goed doel he.

Geplaatst

Hoi!

Helemaal nieuw op dit forum...volgens mij is dit een plekje waar wij onder vallen.

Is het fijn om in dit topic mee te gaan of iets nieuws te starten?

In het geval dat het eerste handig is... ;)

Ik ben Adriana, 31 jaar oud en zit in de vervroegde overgang. Al sinds mijn 16e weet ik dat ik geen eierstokken heb...en dus geen eitjes. We hebben dus hulp nodig. We zijn gisteren bij een gynaecoloog in Arnhem geweest die ons naar het buitenland verwees. Zelf hebben we ook nog een afspraak staan bij de Geertgen Kliniek. We worden constant heen en weer geschud met alle mits en maren die aan de verschillende procedures hangen. In onze omgeving willen we er nog met niemand over praten dus ook niemand om mee te klankborden.

Hoop dat dat hier kan :)

Groetjes,

Adriana

Geplaatst
Hoi! Ik ben Adriana, 31 jaar oud en zit in de vervroegde overgang. We worden constant heen en weer geschud met alle mits en maren die aan de verschillende procedures hangen. In onze omgeving willen we er nog met niemand over praten dus ook niemand om mee te klankborden.

Hoop dat dat hier kan :) Groetjes, Adriana

Hallo Adriana, :welcomeani:

waar loop je het meest tegen aan met de mits en maren? Het zijn altijd lastige vragen en nog complexere antwoorden. Maar laat je niet uit het veld slaan.

Geplaatst
@tiktak, hoeveel weken ben je nu zwanger, heb namelijk niet veel xzicht op wanneer zo'n nekplooimeting gedaan wordt?
Bijna op week 12. Nekplooimeting gaat ook vanaf week 12. Voordeel daarvan is dat er weer een echo gemaakt wordt. Worden we misschien weer een beetje gerustgesteld. Blijft allemaal onwennig ;-)
Geplaatst

He Adriana,

Welkom op dit forum. Hopelijk vind je hier je klankbord.

ik ben ook onder behandeling bij Geert gen en dat bevalt ons goed.

inderdaad tegen welke mits en maren loop je aan?

liefs bootje

Geplaatst

Jeetje tiktak alweer 12 weken wat gaat het snel.

inderdaad ik probeer bezig te zijn maar gisteren kwam er niets uit mijn handen had werkelijk geen energie.

vandaag huis schoon gemaakt en ben alweer bek af...

was al gauw moe hoor..

bij vlagen beroert durf er niets van te zeggen, die ballen doen ook veel natuurlijk.

liefs bootje

Geplaatst

@Adriana, Welkom op dit forum. Dit is een forum waar je met al je vragen terecht kan.

Maar je had het over mits en maren, kun je misschien uitleggen waar je misschien tegen aan loopt, dan kunnen wij je misschien wel verder helpen.

Geplaatst

En weer een voorspelling van het medium die uit is gekomen.

Buiten de buikpijn waar ik hetde vorige keer al over had, is er weer een voorspelling uitgekomen.

Het medium had voorspelt dat het allemaal niet vanzelf zou gaan en dat er voor dat het zo ver was nog wel wat tegenslagen zouden komen, maar wel dingen die makkelijk op te lossen waren.

En ja hoor, zaterdag ging ik naar de donor om haar eerste spuit toe te dienen, zegt ze dat we nog maar twee naaldjes hebben voor de hormoonspuit. Euhm probleem, in het EMC moet je twee dagen van te voren een recept aan vragen. Ik dus zondag op goed geluk naar de apotheek in ons plaatselijk ziekenhuis. Daar aangekomen, een rij van 10 man voor me, pffft, niet erg als je de tijd hebt, maar niet als je weet dat je 2 uur later hormonen moet spuiten bij de donor ( zij durft dit namelijk niet zelf te doen). Heb anderhalf uur in de rij gewacht, en nog konden ze me niet aan naalden helpen. Dan maar mailtje richting zkh rdam met de bestelling en of we er maandag ( gisteren dus) om konden komen. Dit was geen probleem na ook nog gebeld te hebben gisteren. Ik dus om 12 uur richting rdam, waar ik om kwart voor 1 aan kwam. Naalden halen en afspraak maken voor eerste echo. Daarna terug naar auto, die wilde niet meer starten, heb ik daar anderhalf uur zitten wachten op de wegenwacht, tevergeefs, kwamen niet opdagen. gelukkig manlief wel, die de auto weer aan de praat kreeg. Kon ik weer met gerust hart naar huis.

We hadden verder gedacht zaterdag as de echo te krijgen voor dikte baarmoederslijm te meten en voor meting van follikels, afspraak ingepland zaterdag kwart voor 12, belt de assistent me op na een uur. "sorry mevrouw we hebben een fout gemaakt( en als het woord fout gezegd word, dan schiet ik al in de stress) de afspraak kan alleen op vrijdag, want dat is de 8e dag". Nu dus as vrijdag om half 8 afspraak in het EMC. Wat kunnen we nu nog meer verwachten? Ik heb geen idee. De donor vertelde gisteren dat ze nog wat bloed was verloren, terwijl we zaterdag al begonnen zijn met de Progynova. Ik schrok natuurlijk, en hoop maar dat dit geen kwaad kan voor de groei van de follikels. Iemand hier ervaring mee?????

Wel interessant dat er nu weer iets is uitgekomen wat voorspeld is, nu afwachten wat de rest van de voorspellingen gaat brengen. We shall see.

Geplaatst

@ Tiktak, we lopen gelijk op denk ik. Wij hebben de 6de weer een echo en de nekplooimeting en de 7de afspraak bij de gyn voor oa de uitslag. Blijft toch wel spannend hoor ook al telt mijn leeftijd gelukkig niet mee als factor maar die van onze piepjonge donor. Veel succes ook voor jou!

Geplaatst

@Adriane,

Welkom hier. Je kunt hier denk ik wel goed terecht met je vragen. Wij hebben gekozen voor het buitenland maar dat had alles te maken met mijn leeftijd. Mocht je daar meer over willen weten, dan hoor ik het wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden