Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Angeline:

We hebben contact via de e-mail met Dogus, Lyndsay is heel vriendelijk via de e-mail. Ze hebben hier ook een contactpersoon in Nl, die nog eens apart een vergoeding vraagt. Omdat wij de behandeling zelf moeten betalen heb ik deze vraag gepost hier. Lotgenoten hebben geadviseerd om dit niet te doen. Ga dit ook niet doen. Bij verder googlen kwam ik erachter dat deze meneer ook gelinkt is aan de genderkliniek...

Sas bedankt voor jouw tip.

Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap en dat de tweede echo goed was.

Vanwege de nieuwe strenge regels voor ivf behandelingen voor vrouwen boven 43, is het iemand hier toch gelukt om via de huisarts het een en ander gedaan te krijgen?

Freggel: Leef met je mee, zo lang gezelschap hebben en dan afscheid nemen...pfff niet makkelijk!!

Ik ben ook aan het bijkomen van ziekenbezoek van twee weken in het buitenland, vanwege zieke schoonmoeder.

Ik ben nu aan het bijlezen...

Liefs Jelly

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Jelly,

Fijn om van iemand te horen die ook met Dogus in contact is.

Wij zelf zijn nog aan het berekenen of we het financieel haalbaar is.... Heb goede hoop dat één keer wel moet lukken.

Heb jij ook contact gehad met de andere kliniek op Cyprus/

Zou ik jou een privebericht mogen sturen?

Groeten,

Angeline

Hai,

Angeline:

We hebben contact via de e-mail met Dogus, Lyndsay is heel vriendelijk via de e-mail. Ze hebben hier ook een contactpersoon in Nl, die nog eens apart een vergoeding vraagt. Omdat wij de behandeling zelf moeten betalen heb ik deze vraag gepost hier. Lotgenoten hebben geadviseerd om dit niet te doen. Ga dit ook niet doen. Bij verder googlen kwam ik erachter dat deze meneer ook gelinkt is aan de genderkliniek...

Sas bedankt voor jouw tip.

Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap en dat de tweede echo goed was.

Vanwege de nieuwe strenge regels voor ivf behandelingen voor vrouwen boven 43, is het iemand hier toch gelukt om via de huisarts het een en ander gedaan te krijgen?

Freggel: Leef met je mee, zo lang gezelschap hebben en dan afscheid nemen...pfff niet makkelijk!!

Ik ben ook aan het bijkomen van ziekenbezoek van twee weken in het buitenland, vanwege zieke schoonmoeder.

Ik ben nu aan het bijlezen...

Liefs Jelly

Geplaatst

Lieve freggel,

Jeetje wat lees ik nu.... Ik kreeg een brok in mijn keel toen ik las dat jullie kat is ingeslapen. Brrr wat vreselijk.

je hebt het heel mooi verwoord...

heel veel sterkte.

liefs bootje

Geplaatst

Lieve allemaal,

Paar dagen niet gelezen maar ben er weer...

we zijn maandag bij dr w geweest is toch echt een fijne man.

mijn Bms was 8.5 en hij vond het er mooi uit zien, dus a.s. Zaterdag een tp mits ontdooiing goed gaat natuurlijk.

Ik krijg minder estradiol als voorbereiding omdat mijn Bms al dik genoeg is. Vorige keer was mijn Bms al 12 voor de tp, of het daar van komt dat het misging weten ze gewoon weg niet.

We hebben besloten het deze keer alleen tegen mijn moeder en schoonouders te zeggen ( en jullie natuurlijk ;-)

liefs bootje

Geplaatst

Meiden, bedankt.

Ik hou me even wat afzijdig. Ben er echt kapot van.....

Bovendien heb ik ook weinig te vertellen, nog 6 weekjes en dan vliegen we.

Corina, jou stuur ik nog even een PB.

Liefs

Geplaatst

ach lieve Freggel, wat een pijnlijk en verdrietig besluit moet dit zijn geweest. Tranen in mijn ogen. veel sterkte meid!!! nooit leuk om je dierbare huisdier te moeten missen.

xx

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb de vpk de volgende dag gebeld en die zei dat het geen probleem was. Ik had ook gewoon doorgeslikt, dus schema ligt niet in de war gelukkig.

Bootje jij al bijna een tp, wat gaat dat rap. Slik jij net oestrogenen of al een langere tijd? Mooi bedje hoor!

Freggel, veel sterkte!

Geplaatst

Hai Angeline,

Volgens mij hebben we al eventjes contact gehad op het forum 'uitgerekend in januari 2013' dacht ik. Zoals je weet ben ik ook bij Dogus in Cyprus geweest en zie hier: inmiddels bevallen van een hele mooie en lieve dochter Indy. Wel 2,5 week te vroeg, ze is nog net in 2012 geboren. Als ik je kan helpen doe ik dat heel erg graag.

Hai Jelly,

Fijn om van iemand te horen die ook met Dogus in contact is.

Wij zelf zijn nog aan het berekenen of we het financieel haalbaar is.... Heb goede hoop dat één keer wel moet lukken.

Heb jij ook contact gehad met de andere kliniek op Cyprus/

Zou ik jou een privebericht mogen sturen?

Groeten,

Angeline

Geplaatst

Doorzettertje, geniet van de kleine! Wat heerlijk dat je eindelijk mag genieten van jouw kleine wondertje!!

Mag ik jouw een pb sturen over jouw ervaringen bij DOGUS. Ben nl. in contact en willen proberen om in maart, liever eerder die kant op te gaan.

:uecgVftZ91767265:

Gr. Malika

Geplaatst

Hallo,

@ Lizzy ja ik slikte vanaf halverwege december 1 estradiol per dag. Het is inderdaad een mooi bedje. Fijn dat hetze voor jou geen consequenties heeft, doel op doorbraakbloeding. Succes en dikke knuffel

@ doorzettertje, gefeliciteerd met jullie dochter Indy. Gaat alles goed met jou en Indy? Dikke knuffel

@ Jelly ik kan je helaas niet helpen. Ik ben niet bekent met ECD in het buitenland. Wens je heel veel succes.

liefs bootje

Geplaatst

Hai Bootje, dankjewel! Het gaat super met ons. Was een erg zware bevalling met lang herstel, eentje die je niemand toe wenst (spoed keizersnede met ruggenprik maar die werkte niet... maar Indy moest er op dat moment echt uit dus heb hele operatie gevoeld... AUWWWW!!!) Maar het is het allemaal zo waard geweest. Kijk maar eens naar dat mooie, lieve koppie: dan ben je alle ellende toch zo weer vergeten? Het is elke dag van de afgelopen 11 jaar waard geweest. Dat moeten jullie nooit vergeten meiden! Er komt een dag en dan is het zo ver. Hou moed!!!!

[ATTACH=CONFIG]4999[/ATTACH]

Mocht iemand info over Dogus willen hebben: ik help je graag hoor!

Geplaatst

@bootje, wauw mooi bm hoor,veel s6 met de TP. morgen toch?

@doorzettertje, nomaals gefeliciteerd met je kleine prinsesje. wat een plaatje is het. geniet er maar van.

Geplaatst

juist nu heb ik een probleem met posten...alles wat ik getypt had weg: bericht kon niet worden geplaatst omdat je ingelogd was tijdens het laden ?!?!?!?

kern van mijn bericht:

lieve freggel

ik snap heel goed hoe je je voelt, als katteneigenaar en liefhebben weet ik wat ze voor je betekenen.

Anderhalf jaar geleden is mijn lieve poes Tari ingeslapen en naar haar zusje gegaan die ze zo heeft gemist gedurende drie jaar. Ook een hersentumor was het dat mijn lieve poes heeft gegrepen, na maanden waarin ze langzaam slechter werd, doof, dement, evenwichtstoornis, kwam een dag waarop alles opeens anders was. Dit was het moment waarop ze aangaf klaar was om afscheid van ons te nemen en naar haar zusje te gaan. Ook bij haar, hoe klein ze ook was, had ze veel inslaapmiddel nodig want het lijf was nog zo sterk.

En ik mis haar nog steeds elk dag. En ik hoop voor jou dat je bij het gemis naast de tranen die er mogen zijn ook de warme gevoelens van de mooie herinneringen de revue laat passeren. Hun liefde was onvoorwaardelijk. Heel veel sterkte...

groetjes

Lalena

Geplaatst

Ah Lalena...wat lief. Krijg een brok in mijn keel van je berichtje. Het verdriet is inderdaad erg intens en voelt afschuwelijk.....

Ik kan zomaar ineens verschrikkelijk gaan huilen. Op zich ben ik wel blij dat het nu is gebeurd, en niet net voor de poging in maart....lijkt me niet goed, die eerste rouw in combi met een tp.

Ik heb onlangs op freya een heel berichtje over Dogus geschreven. Zal deze voor je kopiëren in een pb. Momenteel kom ik even niet zoveel. Nogmaals dank, je bericht en jouw verhaal over jouw lieve Tari.

Xx

Geplaatst

misschien een vreemde vraag hoor, maar omdat we zondag (euhm morgen dus) alweer beginnen met poging 2, wil ik graag weten wat de beste zwangerschapstest is, de meest betrouwbare. vorige keer had ik de test van t kruidvat 2 voor 5, maar hoor nu zulke vreemde verhalen over dat deze niet betrouwbaar zouden zijn. bloedtest doen ze niet in zkh en ook niet bij huisarts. wat zijn jullie ervaringen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden