Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kruidvat test gaf bij mij 2x achter elkaar bij vroeg testen al positief aan hoor. Weet niet waar je woont, maar in t Bronovo ziekenhuis in Den Haag kan je gewoon een bloedtest doen iedere dag van de week en zelfs op dinsdagavond. Dus als je t begin volgende week echt zeker wilt weten: even formulier bij je huisarts vragen en dan kan hectare zomaar bloed prikken. Als je 's ochtends vroeg gaat (wij gingen om half 8) dan heb je rond 13.00 uur je hcg waarden en weet je heel zeker of je zwanger bent of niet. Succes!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sannemiek,

Spannend dat je morgen alweer gaat beginnen. Volgens mij is het bij de goedkope Kruidvattesten niet zo zeer een kwestie van wel of niet betrouwbaar zijn, maar wel van hoe snel geven ze een positieve resultaat. De goedkope testen geven bij een hCg van 25 een positief resultaat aan. Van een gynaecoloog heb ik ooit gehoord dat zij uitgaan van een zwangerschap wanneer het hCg boven de 150 is. Het kan dus zo zijn dat je al snel positief test met een relatief laag hCg, terwijl de zwangerschap zich prima ontwikkelt. De waarde verdubbelt immers binnen 48 tot 72 uur. Het kan ook zo zijn dat je positief test terwijl de waarde dus eigenlijk te laag is voor de duur van de zwangerschap.

Net zoals Doorzettertje heb ik twee keer via de huisarts een formulier gehaald om een bloedtest te laten doen bij ons plaatselijke ziekenhuis. Ik kreeg de uitslag altijd pas de volgende dag. Tijdens onze eerste ecd heb ik eerst thuis getest en moest ik daarna nog laten prikken. Dat voelde als behoorlijk nutteloos.

De tweede keer heb ik de volgende ochtend, dus na de bloedtest, zelf een thuistest gedaan omdat ik het nieuws absoluut niet van een assistente wilde horen. Toen de tweede keer de test positief was heb ik na vijf dagen nogmaals laten prikken om er zeker van te zijn dat de waarde steeg. Dit is zeker geen garantie op een succesvolle zwangerschap (dat hebben velen van ons helaas ondervonden), maar het geeft wel veel meer zekerheid dan een positieve thuistest.

Het ligt er ook heel erg aan hoe je er zelf instaat. Ik heb na alle terugplaatsingen nooit vroeg getest, omdat ik veel verhalen kende van vrouwen die positief testen en waar het na een paar dagen toch fout ging. Ik wilde mezelf geen vroege miskraam aanpraten. Ik was na mijn miskraam na 12 weken zo bang dat ik weer teleurgesteld zou zijn.

Je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Voor de een betekent dat vroeg testen en voor de ander,zoals bij mij, kop in het zand, en afwachten ;-)

Doorzettertje nog gefeliciteerd met je dochter. Wat fijn dat het zo goed gaat. Voor alle andere meiden weer veel succes!

Djanne

Geplaatst

@ Sannemieke, ik deed zelf altijd de KV testen en heb de bloedtest gewoon via de huisarts gedaan. Formulier gehaald, cito laten aankruizen( = spoed) en bij de huisarts laten prikken. Zit een priklab vh ziekenhuis bij onze huisarts in de praktijk. Zelfde middag al uitslag.

Ik heb bij de 2de ECD poging eerst zelf de thuistest gedaan ook al zei Spanje dat het nog een beetje vroeg was,maar ik wilde niet zoals bij de 1ste ECD toen ik geen thuistest deed, zo in spanning zitten over de uitslag van de bloedtest. wilde al voorbereid zijn op slecht nieuws, wat zoals inmiddels bekend goed nieuws bleek te zijn.

Succes meid!

Geplaatst

@ Bootje, heb je op FB al "gesproken" maar ook hier nog even; heel veel succes vandaag en laat je eskimootje maar lekker bij je blijven zitten!

Geplaatst

@Bootje, hoe is de TP gegaan?

Even vraag dames, hadden jullie een bijnaam voor jullie Embryo als hij teruggeplaatst was. Wij noemde bij de eerste keer de Embryo onze Emmy, maar zijn nu aan het verzinnen voor een andere naam. Iemand ideetjes.

Geplaatst

Hè hoi allemaal ,

De tp is goed gegaan. Volgens de embryoloog heb ik een toppertje aan boord maar goed nu maar afwachten. Het had zich voor de tp nog weer doorgedeeld naar drie cellig dus mooi op schema.

Ik heb af en toe wat krampjes en verder voel ik me goed.

sannmieke een naam komt vaak spontaan hoor... Nu heb ik nog helemaal geen naam bedacht wie weet komt het nog.

sas bedankt voor je berichtje...

liefs bootje

Geplaatst

Bootje: spannend meid! Ik duim voor je.

Een vraagje:

Weet iemand of Gonal peptyl depot injection hetzelfde is als de Gonal of is het meer decaptyl? Het staat in de medicatielijst van Dogus/Cyprus. Via google heb ik niets kunnen vinden. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Liefs Jelly

Geplaatst

Hallo dames, dank je wel voor de tips wat betreft de zw testen. We heeb inmiddels testen gekocht bij kv. Toch maar de twee voor 5euro. Zien we vanzelf of ie pos of neg is als we mogen testen, en dan kan ik alsnog een bloedtest laten doen of een andere test kopen bijv. De clear blue digital.

Inmiddels 2 dagen bezig met progynova. Sta er nu wel nuchterder in dan vorige keer, meer van we zien wel wat t wordt (althans nu nog ;)).

Ben ook helemaal nog niet bezig met de datums van evt de TP en evt test. Heb dat wel ongeveer in gedachten wat zou kunnen, maar ook dat zien we wel.

Wat betreft vertellen aan onze omgeving, dat hebben we bewust even niet gedaan, alleen aan mijn ouders en mijn beste vriendin, zelfs niet aan mijn man zijn ouders, die merken het vanzelf wel (kijken er toch wat anders naar dan de meesten onderons, ze reageren wat sceptisch en zijn bang voor complicaties bij het kind).

Verder gaat het hier allemaal zn gangetje, alles gaat gewoon door. Heerlijk zo.

Stuur dit bericht nu via mijn tablet met een nieuw programma dus weet niet of hij mijn handtekening plaatst. Daarom, liefs van Sannemiek.

Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk

Geplaatst

Jelly, dat is de Decapeptyl wat ze bedoelen. Geen Gonal F. (die heb je niet nodig als je eiceldonatie doet) In het buitenland worden sommige medicijnen anders genoemd, maar de werkzame stof is wel hetzelfde.

Ga je ook naar Dogus ? Zo te zien wel, als je je medicatielijst al gekregen hebt! Spannend!! Heb jij je donorlijst al gekregen?

Geplaatst

Bootje...hier duimen we ook hoor!!

Jelly, jij dus ook naar Dogus. Spannend ook!

Sannemiek, ja eens met de rest..kv 2 voor 5. En goed om het even 'rustig ' te houden. Dag voor dag kijken hoe en wat.

Freggel, gaat het n beetje. Wat verschrikkelijk he. Heb ik ook hoor; t zijn net kinderen van je. Zo voelt het ook voor mij.

Corina, hoop dat jullie snel weer kunnen.

Geplaatst

Wat zt betreft: slechte ervaringen heb ik met Romed-testen. Die heb ik voor het laatst rond 2008 gebruikt dus misschien zijn ze er niet meer. Ze bleken heel vaak vals positief te geven.

Goede ervaringen heb ik met clearblue, wel is deze erg gevoelig dus opletten bij ivf icm pregnyl, predictor (juist weinig gevoelig, hoewel ze nu ook een vroege gevoelige test hebben) en qua lage prijzentesten: de 2 voor 5 testen van kruidvat zijn juist prima, ze zijn goedkoop omdat het van die druppeltesten zijn ipv die sticks. Ze lijken erg op de testen van moeders voor moeders. Pharma heeft ook goede testen, qua prijs rond de 8 voor een en 12 voor twee. Kocht ik bij Dirx-drogisten.

Ik ben nu al een tijd aan het denken aan eiceldonatie en mijn gevoel om die kant niet op te gaan wordt steeds sterker. Waar ik meer over wil weten is welke klinieken een ivf-behandeling willen geven die in de overgang zijn/lage amh hebben? Ik heb het idee dat dat in NL moeilijk wordt omdat ze daar erg van de statistieken zijn en de kans dat het lukt bij mij is erg klein, maar die kleine kans wil ik wel grijpen. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld Gent of Dusseldorf?

En wie weet wat meer over behandeling met DHEA?

groetjes

Lalena

Geplaatst

Nogmaals bedankt dames, voor jullie reacties over de zw.test.

Ik zit hier een beetje met ongeloof al de hele dag.

Ik ben nu namelijk 3 dagen bezig met het slikken van de Progynova en de 1e voorspelling die het medium heeft gedaan is uitgekomen. Sinds gisteren

heb ik namelijk erg veel last van lage buikpijn en ochtendmisselijkheid ( dit had ik tijdens onze eerste IVF poging totaal niet) en ben ik vanmorgen een soort

van slijmprop verloren ( heel helder slijm). Sorry voor het vies praatje.

Het medium heeft dit voorspelt dat dit zou gebeuren, nu de rest maar afwachten, ga niet te veel verwachten.

Omdat ik schrok van de slijmprop heb ik toch maar even gebeld met het ziekenhuis, maar dit kon geen kwaad en ik kon gewoon door gaan met het slikken van de Progynova. Niets aan het handje dus. PFFT opgelucht.

Dus spannend weer en afwachten maar weer op de volgende stap.

Geplaatst

Lalena,

DD doet ook pogingen bij kleine kans. Fijne kliniek en kijkt naar ieder persoonlijk. Zou daar zeker contact mee opnemen en wat info vragen. Of een consult; kun je altijd kijken hoe het 'voelt' daar en kijken of ze je daar kunnen helpen.

Sannemiek, wat speciaal zeg, de voorspellingen die uit komen. Spannend....hopelijk komt alles uit en ga je op weg naar n beeb!

Geplaatst

Hallo meiden...

@ Bootje: Hoe voel je je nu??

@ Tiktak: Hoe gaat het met jou?

@ Sas67: Heerlijk aan het genieten?? Hoe voel je je??

@ Freggel: Dikke knuf voor jou.. Hoe is het nu met je??

@ Sannemieke: Jeetje wat bijzonder ik hoop zo voor jou dat de rest ook mag uitkomen wat ze voorspelt heeft..

@ Mees: Dank je wel hoe is het met jou en met kleine mees?? Weer helemaal opgeknapt??

Nou dr R heeft gebeld en we hebben gewoon 6 eicellen/cryo's in de vriezer pfff dit had ik niet verwacht en nog niet verwacht ben nu zo blij en verbaasd!!!!

Nu vanavond gelijk over op 3 tbl estradiol en volgende week de echo dit is zo snel omdat ik vorige week mijn doorbraak bloeding heb gehad.

Spannend allemaal weer nu maar hopen dat de echo volgende week goed is en het ontdooien goed wil gaan. Brrr ben gewoon nog aan het stuiteren hihihi. Sorry daarvoor.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Wauw corina!!!!!!!!! 6 cryo's! Das echt veel joh!!!

ooooh wat spannend! Hoef je toch geen sorry voor te zeggen joh, lekker stuiteren en genieten!!!!

De tp zal dus al snel zijn. En dan hup: zwanger worden! Xxxx

Geplaatst

Hi meiden,

Wat is er weer veel geschreven! Momenteel ben ik een beetje erg druk op werk ivm fusie dus weinig tijd voor forum;)

@sannemiek, wat bijzonder dat het uitkomt... Zet je toch aan het denken!

@corina, wat een super resultaat! Spannende weken worden het voor jullie!

@freggel, jij bent vast aan het aftellen;) 2 maart is het zo...

ik heb nog even een vraag aan jullie, als ervaringsdeskundigen. Wij (zusje, ik, partners) hebben 19 maart gesprekken in Gent en weten in april of we worden 'goedgekeurd'. Inmiddels heb ik begrepen dat we dan in mei een zgn. proefcyclus gaan doen om te kijken hoe onze cyclussen het best op elkaar afgestemd kunnen worden... Nu ben ik benieuwdvwat dat precies inhoudt? Welke medicatie, wanneer starten etc... Iemand ervaring?? Ik lees het graag!

Fijne avond allemaal en tot lees!

liefs,

Geplaatst

@ Corina, wauw dat is een mooi resultaat. Spannend weer meis.

@ Freggel, hoe is het met jou?

@ Ceeke, ik heb hier geen ervaring mee. Alleen heb ik aan het begin in Spanje 1 proefcyclus gedaan waarbij ik zowel de Decapaptyl spuit moest zetten en Progynova tabletten moest gaan slikken en 2x een BMS meting laten doen. Bedoeld om te zien hoe mijn BMS reageerde op de mediactie en of bij de echte poging de dosering anders moest.

Geplaatst

@ Lalena, ok ik ben in Dusseldorf geweest met een lage AMH. Helaas geen resultaat vandaar dat we voor ecd zijn gegaan. Zoals Mees al zegt gewoon info opvragen en/of een intake doen.

Geplaatst

Jeetje Corina wat een mooi aantal... Dit moet nu toch gaan lukken. Heel veel succes.

iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden.

ik voel me niet heel erg anders, sinds eergisteren veel vaker plassen en moe maar dat was ik ook al voor die tijd.

Durf er niets van te zeggen.

Kan niets anders dan afwachten.

liefs bootje

Geplaatst

Corina, wat een goed nieuws zeg. Op naar een mooie TP.

Ceeke voor mij hetzelfde als bij Sas, ook ivm de eiceldonatie dezelfde medicatie gehad om dezelfde rede.

Bootje had je al via fb gesproken, maar nog even geduls meis.

Hier even wat rustiger geweest, heb een hele druke week achter de rug, bij onze jongste poesje is een achterpoot afgezet, best heftig. We hebben 4 maanden alles geprobeerd om het pootje te behouden , maar het mocht niet baten. We hebben toen dus besloten om het pootje eraf te laten halen. Ik vond het echt vreselijk, maar ik ben deze week echt verbaasd door mijn kleine bikkel. Ongelooflijk wat ze allemaal al doet. De eerst 3/4 dagen had ze enorme pijn, maar hobbeld nu lekker door het huis. Achteraf was het een goede beslissing, ze hebben het pootje ontleed en we hadden het nooit goed voor elkaar gekregen.

Voor alle andere dames een warme groet in deze koude tijd.

liefs mireille

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden