Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve dames, jeetje wat een spanning hier allemaal op het forum. killing die wachtweken en sas... denk zo vaak aan je.

Mees ben benieuwd wat BB te melden heeft, zou mooi zijn toch en leuk dat jullie het toch hebben besloten te proberen weer, nou ja je bent in Alicant in goede handen.

Lees nog wel steeds mee, maar heb ook een aantal dames op facebook en dan vergeet ik door de drukt wel eens om hier te reageren.

Bij ons staat het wat behandelingen betreft even stil. we hebben wel contact gehad met dusseldorf, maar mijn ouders gaan verhuizen naar een bejaardenwoning en krijgen vrijdag de sleutel. Er moet echt zoveel gebeuren, dat ik het er enorm druk mee heb en we dus geen tijd hebben om even tussendoor naar Dusseldorf te gaan. En als alles nou goed zou gaan, maar er gaat van alles mis met de geplande verhuizing. Daar komt bij dat mijn vader aan het dementeren is, wat moeilijk en zielig is. En hij vind het allemaal maar niets, dus we proberen het voor hem zo rustig mogelijk te houden. na de verhuizing pikken we onze eigen dingen weer op. we wachten nu al zo lang op een klein wonder, dat die paar weken nu ook niet meer uit maken.

voor iedereen echt een hele dikke knuffel en heel veel liefs.

Geplaatst

Bootje bedankt!! heel veel succes de 22ste met je eerste echo!

Wimmir: Sterkte met de verhuizing van je ouders en alles wat er nog bij komt kijken. Emotioneel best zwaar lijkt me voor jou en een vruchtbaarheidsbehandeling kun je echt niet effe tussendoor doen.

Liefs Jelly

Geplaatst

Dankjewel Jelly! Ach, ziek. Niet goed meid. Welke vitamines raden ze daar aan trouwens?

Ja, spannend weer Winmir. Is waar, ben in goede handen daar. Maar...eerst stap 1...wil ze nog? Ik zeg: ja (haha).

Dus even heel druk voor jullie. Ja, slim om een paar weken te wachten. Dan heb je alle rust voor de behandeling. Veel beter.

Geplaatst

hoi Jelly, had er geloof ik overheen gelezen dat je ziek bent. Hoop dat het snel over gaat en geen effect heeft op je behandeling. Goed aan de vitaminen en lekker aansterken. Laat je maar even heerlijk verwennen.

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

@ Freggel: Mooi bedje. Nu heerlijk uitkijken om over 17dgn heerlijk naar Cyprus te gaan en met een mooi vol buikje terug te komen.

@ Sas: Meis heel veel sterkte de komende dgn wkn weet dat ik dagelijks aan jullie denk en ik hoooop zo verschrikkelijk dat de uitslagen daarvan meevallen. Dikke knuf..

@ Mees: Brrr spannend weer ik hoop zo voor je dat je gauw reactie krijg.

@ Wimmir: Verstandig besluit om je even te concentreren op de verhuizing en daarna hop hop gaan voor jullie droom. Succes met alles.

@ Sannemiek: Je niet uit het veld laten slaan hoor wat de andere al zeiden je bent te vroeg eigenlijk. Maar op naar mooi twee streepjes voor donderdag. Ik weet het is voor mij makkelijk gezegd dan voor jou gedaan maar probeer je koppie niet te laten hangen.

@ Bootje: Heel veel succes donderdag met de echo toi toi.

@ Jelly: Heel veel beterschap.

@ Roos: Hoe is ie nu met je???

@ hopelijk ben ik niemand vergeten anders mijn excuses. Voor jullie ook dikke knuffel en succes..

Nou meiden ik heb vanmorgen een test gedaan en helaas negatief ik heb 2testjes gedaan en bij de ene stond "niet zwanger" en bij de ander verscheen er geen tweede streepje en bleef het " omo wit "... Dus straks maar GG bellen.

Ik ben er op dit moment vrij rustig onder ik had dit wel verwacht maar ook weer niet bah wat kunnen die bollen je toch op een dwaal spoor brengen.

Meiden fijne dag tot gauw..

Liefs Corina.

Geplaatst

Ach corina, wat rot! Je hoopt toch, maar idd. die bollen kunnen je van de wijs brengen. Toch een knuffel voor jou meid!

wimmir, dank je wel voor je lieve berichtje! X

veel sterkte met de verhuizing. Niet niks allemaal en dan ook nog je vader die aan het dementeren is. Moeilijk moeilijk! Denk dat een goeie beslissing is om na de verhuizing verder te gaan. Wat zijn idd een paar weken(ahum). Ik begrijp je gevoel precies. Knuffel ook voor jou!

freggel, succes voor je man en zijn zaad! Hoop dat alles goed gaat! En dan over een dikke twee weken naar c.yprus. Spannend meid. En je bms is ook mooi aan het opbouwen. Meid, ik gun het je!

bootje, hoe voel je je? Binnenkort weer een echo zag ik? Toi toi toi!

jelly, beterschap!

mees, heb ik het nu goed begrepen dat jullie voor een brusje gaan? Wat leuk! Heel veel succes!

sas, meid,ik leef met jullie mee en denk aan jullie! Dikke knuffel meid! Ook voor je man!

Meiden, wij hebben gisteren besloten om te stoppen met de hele mmm. Ben hier begonnen met meeschrijven omdat we dachten ook ecd te gaan doen of in elk geval de optie open te houden. Dit zal nu niet gebeuren. Ik blijf jullie wel volgen meiden! E ik wens jullie alle gelukt toe!

p

Geplaatst

Corina, gatver wat zo niet eerlijk... Toch weer een teleurstelling die je een plekje moet geven. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Tool, wat een moeilijk besluit heb je genomen. Lijkt me geen makkelijke keuze. Heb heel veel respect voor je. Heel veel sterkte en een dikke knuffel . Je vroeg me hoe ik me voelde ben heel erg moe, bij vlagen erg misselijk en pijnlijke borsten maar goed ik klaag niet het is wel erg onwerkelijk . A.s. Vrijdag eerste echo, echt spannend.

Sannemieke, xxx

Wimmir, heel veel succes met de verhuizing, inderdaad een dubbel gevoel. Xx

Liefs bootje

Geplaatst

Hoi meiden!

Jelly, dat potje van manlief is om te testen hoe de zwemmers nu zijn, niet voor de behandeling. We hebben namelijk ook eind januari beiden flink de griep gehad. Voor mij niet zo erg, maar hoge koorts is voor zwemmers niet goed. Bij Dogus gaan we vers zaad gebruiken! Ook blijken de zwemmers niet goed te reageren op het invriezen, dus dat doen we sowieso niet. Bevruchtingspercentage is dan erg laag.

Jij beterschap met je griep! Mocht je je man aansteken, probeer dan zijn koorts te onderdrukken met Paracetamol! Na koorts is het zaad tot 3 maanden daara nog verminderd van kwaliteit. Beter voorkomen als dat kan. ;-)

Meessie, Ja stuiterrrrr! Nog steeds geen antwoord! WHAA! Dan duren die paar dagen wel erg lang hoor.....!

Tja...dat hCG.....Toen ik eens nega testte, had ik ook een waas over de test. Echt zo rot! Het was niet echt een streep, wel een waas. Ook heb ik dat eens gehad met een knaltest. Tussen de streepjes in, waas. Ik zou 2x getest hebben met de test die Sannemiekje liet zien.

Sannemiek, ik heb echt goede hoop hoor! Wat ik al eerder zei, jij voelt het altijd best goed. Je schrijft net zoals de laatste keer dat je zwanger werd. Ik wil je ook geen naar gevoel geven door mijn reacties op je test. Tis allemaal al zo verschrikkelijk spannend.....maar om je helemaal blij te maken als echt zou blijken dat het negatief is, is nog veel k*tter......Dat heb ik zelf namelijk eens gehad. En wat voelde ik me toen K zeg....ik was al helemaal opgetogen en blij. En dan de klap. Succes wijffie, die laatste dagen zijn het ergste! Knuf!

Winmir, wat heftig. Je ouders verhuizen. En dan nog je pa. Ik begrijp dat je de behandeling uit gaat stellen. Je moet daar wel in alle rust aan beginnen.

Heel veel succes en sterkte met overhuizen, en alles wat daarbij nog komt kijken qua regel-werk....

Bootje, meis ben ik plaatsvervangend nerveus voor je! Nog paar daagjes!! Wat duren die lang hè....Nog 3 dagen en dan is je echo-dag aangebroken.

Voel je je nog steeds zo op en top zwanger? Goed teken!!

Geplaatst

Tool, wijffie.....ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je klinkt best positief, en ik weet dat jullie al langer worstelden met deze beslissing.

Maar nu hij genomen is, kan ik alleen maar zeggen dat jullie beiden ontzettend dapper zijn. Dit beslissen is zoveel moeilijker dan doorgaan.

Heel erg jammer dat ECD niet gata gebeuren voor jullie. Het zal iig goed afgewogen zijn, jou kennende.

Petje af, en ik geef je een dikke knuf.

xxxxxx

Geplaatst

Corina, ik lees nu pas jouw bericht....wat K!!!!!!!!! Ik ben blij dat je je er redelijk onder voelt...al blijft het verschrikkelijk balen en is het toch een knauw...

Die bollen zijnn idd heel erg.....Rotsymptomen! Veel sterkte meis voor jullie beiden...xx

Geplaatst

He freggel, dank je wel voor je berichtje. Nou zeg dat normaal vliegen de weken voorbij maar nu.....

Ja ik voel me nog steeds zo anders als gewoon, zo verschrikkelijk moe, ik plas heel veel, borsten blijven pijnlijk. Bij vlagen erg misselijk en maagzuur. Ben vandaag lekker dagje vrij dus even bijtanken. Morgen en overmorgen werken, gelukkig wat afleiding.

wat djanne ook aangaf het is zo onwerkelijk en denk soms echt ik droom het is niet waar. We hebben hier zolang op gewacht en nu is het zover en denk je het kan niet. Zal grotendeels zelfbescherming zijn natuurlijk.

We hopen dat vrijdag alles goed is natuurlijk. Denk de laatste tijd heel veel aan mijn vader, zo jammer dat hij dat niet meer mee mag maken, als het goed blijft gaan. Hij zou zo vreselijk trots geweest zijn maar hij zei altijd jij krijgt nog kinderen en als je zwanger wordt krijg je een tweeling!!! Nou het laatste zal wel niet gebeuren maar ik mis hem nu gewoon heel erg.

sorry voor mijn emo verhaal....

Liefs bootje

Geplaatst

Corina,

Wat een ontzettend verdrietig bericht van jou. Het blijft confronterend om je straks weer te moeten opladen voor een nieuwe poging. De hormonen die je gebruikt, kunnen je ontzettend voor de gek houden. Ik geloof ook niet in al die kwalen en kwaaltjes waarvan iedereen dan weer roept dat dat echt goede voortekens zijn. Je kunt er stomweg helemaal niet van zeggen. Je bent gewoon zo vreselijk gefocust op alles rond je lichaam dat je niet meer objectief kunt beoordelen wat je voelt en wat dat betekent (tenminste zo werkte dat bij mij). Het is vreselijk lief dat iedereen elkaar wil oppeppen, maar soms is dat echt tegen beter in en ik probeerde de realiteit maar zoveel mogelijk onder ogen te zien.

Tool, ook jouw bericht greep me aan. Ik had je graag een ander einde gegund, maar ik zag dat op een ander topic dat je na zeven jaar uitgevochten bent. Ik vind het een ontzettend moedig besluit. Het vraagt enorm veel durf om dit besluit hardop uit te spreken. Ik hoop oprecht dat er nieuwe dingen op jullie pad zullen komen waar jullie je energie in kunnen steken. Nu ik het overlees, klinkt ook dit als zo'n foute peptalk. Misschien moeten we niet te veel willen zeggen en alleen tegen je zeggen dat we aan je denken!

Sas, ik las dat je gisteren het onderzoek hebt gehad. Dat moet een spannende dag voor jullie zijn geweest. Morgen dus al de uitslag, maar ik begreep uit je eerdere bericht dat de spanning dan nog niet geweken is.

Iedereen veel succes!

Djanne

Geplaatst

Nee toch Corina!!! Wat verschrikkelijk!!! Echt niet te geloven hoor; waarom nou niet? Mega:mad::mad:

En dan ben je nog zo lief om ons allemaal persoonlijk geluk te wensen. Dankjewel lieverd.

Heel veel sterkte meid. k Weet niet wat te zeggen wat je kan troosten.

Dikke knuf:hug:

mees

Geplaatst

Klopt Freggel, is helemaal waar. Lastig er wat van te zeggen. En idd met die vroege testen is het nog moeilijker. En..zoals je zelf helaas weet..kan het zelfs mis gaan met een knaltest! En ook weer goed met een vage test.

Ja, duurt lang he, wachten. Want wat als ze niet wil of kan. Nou ja, we gaan uit van positief toch?

xxx, mees

Geplaatst

Ahhh Corina, wat vervelend dat er geen tweede streepje was. Na twee weken van hoop altijd zo'n teleurstelling..

Sterkte meis.

Fm 1 was goed: stuk of 6 aan iedere kant te zien, maar allemaal nog klein tussen de 8-12 mm. Dus zo door en vrijdag weer.

Geplaatst

Pffft Corina, Ik lees nu je berichtje pas. Wat vervelend meid. Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze als de test negatief is dat je na twee dagen nog eens moet testen, want dat hij dan misschien wel pos. is. Is dat bij GG niet??

Ik wens je veel sterkte toe.

Dikke knuffel meis

Geplaatst

Mees: gewoon multivitamine, foliumzuur en aspirine 75mg, via dogus. Zelf neem ik omega en vitamines B200% adh. Bij mijn laatste poging deed ik ook granaatappelsap 100% en nog hee veel extra fruit. Het mocht helaas niet baten. Ik denk dat ik nu alleen ananas erbij doe, vind ik ook geen straf om te eten.

Freggel: helemaal duidelijk jouw uitleg, hoop op veel zwemmers op die dag. Trouwens wij gebruiken ook donorzaad.

Sannemieke: Heel veel geluk morgen! (smileys doen het niet gggrrr.)

Gisteren zag ik dit bericht en dacht plaats het voor geinteresseerden: http://www.nu.nl/gezondheid/3229921/ivf-vergroot-kans-kanker-niet.html

Geplaatst

Nou mees, het zijn niet mijn follikels die lekker groeien, maar van onze lieve donor! Mijn bedje was nog steeds 8,5 mm dus dat zal wel zo blijven. Helemaal tevreden mee.

Sannemiek, hoe was je test vandaag??

Geplaatst

Hoi meiden,

Sannemieke, nog geen nieuws van je. Vandaag testdag. Ik duim. Toitoitoi!

Jelly, lekker gezond leven, niets mis mee! Jullie doen dus ook donorzaad. Dat maakt het toch extra spannend! Mag je ook de zaaddonor kiezen? (zoals wij vrouwen de eiceldonor kiezen?)

Lizzy, dat gaat goehoed!!! Mooi blijven groeien, druifjes!!!! Ik vind het echt zo spannend voor jullie allen! Doe je P de groetjes van mij?

Zet 'm op!

Mees, al antwoord????? WHAAAA!

Corina, dikke knuf voor als je meeleest. xxxx

Uitslag zwemmers was op zich goed. Wel was het aantal zaadcellen significant minder dan normaal, maar de bewegelijkheid was hetzelfde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden