Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jee Sas!! Ik kom vandaag terug van vakantie en lees nu dit. Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Sam. Laten we dat vooral niet vergeten! En fijn dat hij het zonder ECMO heeft kunnen redden. Maar dus nog lang geen zekerheid. Ligt hij op de NICU of op pelikaan?

Wat verschrikkelijk dat je niet gewoon je kleine Hollands welvaren lekker in je armen kan sluiten. En alles zo moet overgeven aan de professionals. Ik duim dat hij er goed bovenop komt en dat er geen ernstige dingen uitkomen. Zodat jullie later alle schade in kunnen halen.

Heel veel sterkte en hou moed. Liefs Lizzy.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Janneke,

Ook wij hebben eerst een procedure gevolgd via een regulier zkh. het EMC.

na twee mislukt IVF pogingen met ecd zijn wij ook naar gg gegaan. voor ons ook 1 uur en 45 minuten rijden.

Je moet echt eerst door alle gesprekken heen. Gesprekken met psych. counseling etc etc. voor ze aan eiceldonatie gaan beginnen.

De arts rechtstreeks mailen is echt niet mogelijk. Ik heb zijn emailadres ook niet, maar misschien kun je vragen of je afspraken kan combineren ivm de reistijd. Dat is bij ons ook gelukt.

Suc6.

Geplaatst

ticker.png

Hi meiden,

Inmiddels heb ik beter nieuws te melden. Sam is van de beademing af en dat gaat goed! Hij is niet langer meer levensbedreigend ziek! De artsen denken dat hij goed zal herstellen maar weten niet of hij gezondheidsproblemen eraan overhoudt. Hij moet nu gaan herstellen en aansterken ook al is het een beer van een baby. Wel heeft hij nog problemen met zijn suikers goed te houden en heeft dus nog wel infusen en draadjes enz in zijn lijfje. Hij heeft nu heel veel last van afkickverschijnselen van alle medicijnen die hij kreeg. Zo zielig om te zien. Maar we hopen dat dat met een paar dagen weg is. Ik heb hem ook voor het eerst vast mogen houden. Nou wat er dan door je heen gaat...niet te beschrijven. Eindelijk dichtbij hem, hem voelen en aanraken. Super! Hij zal voorlopig nog in het ziekenhuis zijn. We hopen wel dat hij snel van de ic af kan en naar een lichtere afdeling mag.

Het ziet er dus allemaal een stuk beter uit. Onze sterke vechter heeft nog een weg te gaan ,maar we gaan de geode kant op!

Geplaatst

Sas, wat een goed nieuws! Dat afkicken is vreselijk, maar hierna wordt het alleen maar beter! Geniet van de momenten die je nu kan meepikken. Ben zo blij voor jullie!

Geplaatst

@ Lizzy Bedankt dat je ernaar vraagt idd het is doorgegaan na 1 dag extra beoordelen en assistend hatching was de emmy 8cellig dus heel spannend 16de testen.

@ Sas67: Meis heel goed nieuws idd heel sneu maar hij is een vechtertje dus hij komt erwel geef hem maar een dikke knuf.

@ Sannemiek: Ik zie je handtekening een hele dikke knuf voor jou.

Meiden ik hou het kort ben op vakantie en heb heel ff internet.

Tot na mijn vakantie.

gr Corina

Geplaatst

Sas, hoe gaat het nu inmiddels met Sam? En met jullie?

Sannemiek, begrijp dat je niet zwanger bent? Jammer joh. Altijd weer zo'n gigantische teleurstelling he? Sterkte. Gaan jullie meteen door?

Corina, stiekem al getest? Binnen nu en een paar dagen weten we het!! Ik duim nog even voor je!

En blue fairy, ik weet nog dat wij wel contact hebben gehad net voor je punctie. Wat gaaf dat het gelukt is. Ik hoop ook zo dat ik onze donor een keer goed nieuws kan vertellen.

Maya en Tool, lezen jullie nog wel eens mee? Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hallo Meiden,

Bedankt voor alle lieve woorden. Heel onbegrijpelijk vonden we het deze keer dat ik niet zwanger was. Ik had nu zoveel symptomen dat ik er stellig van overtuigd was dat het goed zat.

Sas, hoe gaat het met jullie en met kleine mannetje Sam. Hopelijk mag hij snel mee naar huis.

Corina, hopelijk hou je het een beetje uit in de wachtweken.

Freggel, leuk iets van je te horen hier Hoe gaat het met je zwangerschap. Hopelijk groeit kleine beebje goed.

Blue Fairy, wat een fijn nieuws, weet je in ieder geval dat het niet voor niets is geweest. mooi om zulk nieuws te mogen horen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Hier weer back in town na een lange reis maar ohoh wat hebben wij genoten.

Vandaag de testdag met veel tegenzin toch maar naar de etos gegaan en clearblue test gekocht waar er 2 in zaten.

Wij hadden eerst afgesproken om het morgenochtend te doen.

Maar eenmaal thuis gekomen kriebelde het toch en moest ik nodig plassen en aangezien ik vandaag weinig nog niks gedronken had dacht ik ik waag het erop.

Ik had er geen moed op maar wat schets mij verbazing er verscheen heel snel een duidelijke +

aaaaaahhhhh het is gewoon gelukt ik ben "zwanger"......

Ik hoop zo dat het goed gaat doorzetten en het het 8 1/2 maand mag blijven zitten meiden ik vind het doodeng en rete spannend..

Meiden alle positieve vibes gaan naar jullie toe...

Geplaatst

Oooooh Corina meis wat ge-wel-dig!!!! Oooh ben zo super blij!!!! En zo snel een plusje, én CB ook nog!!! (Meer hcg nodig!) Ooohhhh!!!

Om me heen regent het momenteel zwangeren (via Cyprus) en hoopte zo dat jij hier ook bij mocht horen!!

Van harte grfeliciteerd lieverd, het is jullie meer dan gegund! Nu op naar de volgende mijlpaal, een kloppend hartje!!! En ja, het is 1000x spannender als je een mk hebt gehad. De komende weken zijn hels....ik hoop dat je toch wat afleiding hebt. Ik trok deze 3 weken bijna niet...maar ooh wat mooi als je straks je frummeltje ziet!!

Liefs x

Geplaatst

:zwanger::toppie::happydance::happy7::angel13::bcbbboy2::bcbbgirl2::confettistars::myfignerscrossed::blowkisses::B-0020::coolthumb::icon_thumright::thumbsupup::thumbsup::thmbup::toot::love9::love7::hug::love4::love4::love5::smiley.php::jawdrop:Corina wilde even kijken hoe het met jou gaat en Sas haar toppertje Sam natuurlijk.

Corina ik zit hier met een grote smile op mijn gezicht. Meis ik ben zo blij voor je.

En je geeft hoop voor de nederland gangers.

Op naar een super topper!

Wanneer is je echo?

Probeer alvast te genieten van je zwangerschap. Je bent nu zwanger en dat ga je nog even ruim 7 maanden volhouden.

Go for it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Goedenmorgen lieve lieve meiden.

Bedankt bedankt voor jullie super lieve reactie's echt top.

en deze was iets duidelijker dan die van woensdagmiddag, gisteren ook Geertgen gebeld en een afspraak gemaakt voor de eerste echo deze staat gepland op 7oktober brrrr.

Ik voel mij verder prima af en toe merk ik wat meer ook niet wat mij weer onzeker maakt maar goed ik blijf positief.

Ik heb 2 clear blue digital besteld en 1 ervan ga ik gebruiken als ie binnen is en de ander maandag in de hoop dat hij de juiste indicatie aangeeft.

Meiden nogmaals super bedankt en ik hoop zo dat jullie mij mogen volgen.

Dikke knuffel....

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Even een ego bericht vanuit hier ( excusses daarvoor ) maar ff een update vanuit hier.

Vanaf zondagavond met de bolletjes in brengen zat er aan de aplicator een spoortje bloed en schrok mij rot want de vorige keer begon het ook zo.....

Naar bed gegaan en de andere ochtend met de bolletjes inbrengen was het iets meer geworden maar goed het was 6.00uur dus maar weer naar bed gegaan.

Toen ik om 8.00uur wakker werd was het nog meer geworden maar gelukkig nog niet zo heftig als de vorige keer, ,maar toch emotioneel GG gebeld en ik mog komen voor een echo ( gelukkig nog geen stolsels maar wel een maandverband nodig).

Tijdens de echo was na goed kijken was er gelukkig een holte te zien wat overeen komt met 5wkn maar helaas kon de arts mij niet gerust stellen en moet ik eind van de week weer een test doen is deze positief dan heb ik geluk en anders weer dikke dikke pech en mocht het weer niet zo zijn.

Gisteren thuis gekomen had ik verschrikkelijke migraine en moest ik flink spugen en kon ik ook weinig binnen houden. Ook ben ik 2x bij toilet bezoek iets stolsel verloren.

Na heel vroeg naar bed gegaan te zijn gaat het vandaag iets beter in ieder geval geen migraine meer.

Bloedverlies is minder maar nog niet weg ook geen stolsel meer gezien.

Meiden ik voel me zo onzeker en het duurt zo lang eer het weer vrijdag is voor een testje. Maar goed heeft nu toch geen zin mocht het fout zijn zit er toch nog hcg in mijn bloed.

Ik heb gelukkig deze week nog vakantie en doe ik rustig aan en hopen en bidden dat de test positief mag blijven, ik hou het ergste senario in mijn hoofd dan kan het vrijdag misschien nog meevallen.

Dinsdag 1 oktober weer een echo....

Meiden sorry voor deze ego bericht maar vond het ff fijn om het van mijn af te schrijven.

xxx Corina.

Geplaatst

Corina, wat een onzekerheid weer....bijna niet te doen dit...

als ik je een belangrijke tip mag geven; breng de bollen met je vinger in, niet met de aplicator! Deze is van boven niet rond genoeg om van binnen niets kapot te maken. Zodra je nl zwanger bent, s alles wat opgezwollen van binnen. Ik kreeg nl ook wat roze/bloed rond 5 weken aan de aplicator. Daarna met vingers niet meer gehad.

Voor je gevoel breng je de bollen dan minder diep in, maar de wand van de schede neemt de werkzame stof goed en snel (binnen 10 min) op. Echt; weggooien die aplicator! En, als ik jou was zou ik een extra bolletje gebruiken per dag. In NL wordt er niet geprikt, maar een wat laag Progesteron kan ook bloeding of mk veroorzaken.

ik ben na een bloeding op advies van Cyprus naar 3x3 bollen gegaan, ipv 3x2. Ook bij Ava peter en Spanje gaat dit advies uit. Na verloop van de weken bouw je af, totdat je met 12 weken gestopt bent.

succes meis en hou vol!!!!

Lfs

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Het vloeien is veel erger geworden dus ik weet eigenlijk het antwoordt dat het weer mis gegaan is.

Zal morgen voor de vorm een test doen maar weet eigenlijk het antwoord wel...

Ik zit er op het moment er helemaal door heen en weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet. ( terwijl ik dit schrijf rollen de tranen over mijn wangen)

Zit gewoon met een hele grootte vraag WAAROM!!!!! waarom gaat het precies op de zelfde manier fout als de vorige keer precies een week na de positieve test dat moet toch te verklaren zijn, maar ja hoe en ga ik daar uberhaupt een antwoordt op krijgen...

Meiden denk aan jullie..

xx Corina

Geplaatst

Hi meiden,

weer even een update aangaande Sam. Hij is van de ic af en ligt nu 2 weken op de medium care. Inmiddels zijn alle infusen en elektroden en apparaten verwijderd. Hij ademt helemaal zelf en normaal, drinkt inmiddels 20-35ml uit de fles en de rest gaat via de sonde. Het is een super lekker mannetje, heel rustig en tevreden. Heel alert en om zich heen kijkend. Hij is nu 5 weken en dat merk je. Is veel meer wakker, kijkt je aan en volgt je, reageert goed op ons. Zit elke dag even in de box in een wippertje! Het erge longprobleem is over en helemaal weg. Artsen weten nog steeds niet waar het door kwam, maar achten de kans heel klein dat hij dit terug krijgt. Ze verwachten een goed herstel, en dat doet hij al. Enige probleem is nog het zelf te weinig drinken en het goed houden van zijn bloedsuiker als de tijd tussen de voedingen wordt verruimd. dat is een paar keer geprobeerd en dan zakte zijn suiker weer te veel. Sinds maandag is het weer verruimd( elke 3 uur 100ml voeding) en tot op heden gaan zijn suikers goed. Verder is er nog een bloedstolseltje in zijn buik. Overgehouden aan de infuuslijnen in zijn navel. Daar voor heeft hij bloedverdunner. Zijn lichaam zou dit zelf moeten oplossen. Elke week maken ze een echo van de buik om te zien of stolsel kleiner wordt en in elk geval niet groter wordt. Wij zijn veel bij hem, verzorgen hem, hebben hem op schoot, knuffelen en spelen met hem. Hoelang hij nog in het ziekenhuis moet blijven weten we niet. Misschien gaat hij snel over naar het gewone ziekenhuis. We wachten af. Ik stuur een foto mee van onze kanjer vandaag genomen!

Meiden bedankt voor jullie belangstelling en lieve berichten!attachment.php?attachmentid=5431&d=1380118304&thumb=1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden