Ga naar inhoud

pregnyl en uren ertussen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb toch nog een vraag.

Als ik iui heb (en had) moest ik 's avonds om 23.30 de spuit pregnyl halen en niet de dag erna, maar de dag dáárna kreeg ik de inseminatie. Vanavond (dinsdag) moet ik de spuit halen en donderdag om 11.30 's ochtends krijg ik de inseminatie. Dat zijn precies 36 uur. Ze gaan er vanuit dat tussen de 36 en 42 uur de eisprong is.

Nu lees ik op diverse fora vrouwen die de ene dag de spuit halen en de volgende dag de inseminatie hebben. Hoe kan dat? Dan heb je toch nooit 36 uur ertussen?

Ik vraag me af hoe dat zit. Misschien heeft iemand antwoord.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hai Jeanine,

Mijn arts heeft mij uitgelegd dat dat ligt aan de grootte van de follikels... Bij mijn eerste IUI had ik in de ochtend de pregnyl en de volgende ochtend al de inseminatie, bij de tweede IUI moest ik 's-avonds naar het ziekenhuis om pregnyl te laten zetten en 2 dagen later pas de inseminatie. En inderdaad, de grootte was verschillend.

Geen idee of je er wat mee kan.... succes in ieder geval met je behandelingen.

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Ik heb beide keren gehad dat ik bij de fm gelijk al de pregnyl moest spuiten en de volgende ochtendochtend de IUI, maar beide keren stond mn eitje al opspringen, volgens mij moet een follikel groter dan 15 mm zijn om mee te tellen en bij 20 mm staan ze opspringen, ik denk dus hoe dichter bij de 20 mm hoe korter de tijd tussen pregnyl en IUI

succes met de iui

Groetjes Renata

Geplaatst

hoi ik heb 10 iui's gehad en dan moest ik savonds 22.00 pregnyl en dan dag rust en dan iui

en ik heb 1 iui gehad toen was ik voor men fm en hij stond echt op springen en toen heb ik gelijk pregnyl in het zh gekregen en de volgende dag iui

ligt denk ook echt aan de grote

succes

liefsss

Geplaatst

Hallo Jeanine,

Ik heb twee keer iui gehad en moest om 19.00 pregnyl spuiten, een dag rust en dan de volgende dag om 11.30 iui. Nog langer dus: 40 en een half uur. De laatste echo heb ik dan 5 dagen voor de iui gehad. Dat vond ik wel een beetje gek, maar ik heb tot nu wel vertouwd op de vakkennis van mijn behandelaar.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dank jullie voor jullie reacties.

Ik vind het verhaal van Elly wel een beetje vreemd. Daar zou ik zelf de zenuwen van krijgen. erg bang dat mijn eisprong dan al geweest is...

groet,

jeanine

Geplaatst

Hoi Het was mijn vraag ook al een aantal maanden, maar echt duidelijk antwoord heb ike r nooit op gekregen. Ik spuit altijd de ochtend pregnyl, de volgende ochtend krijg ik dan IUI (meestal tussen de 24 en 30 uur erna) Ik vroeg me altijd al af of het niet te vroeg was.. maar deze antwoorden stellen me wel gerust!

Succes!

Geplaatst

Ik heb het vanmorgen nog ff voor de duidelijkheid aan de gyn gevraagd en het ligt echt aan de grote van de follikel, hoe groter de follikel hoe korter tussen pregnyl en iui

Geplaatst

Dan hoop ik maar dat alles goed gaat. Ik had 2 follikels op maandag, één van 14 en één van 16. Ik moest nog één dag doorspuiten en gisteren de pregnyl halen om 23.30. Morgenochtend om 9.30 bregen en om 11.30 de inseminatie. Spannend!!!!

Geplaatst

Hallo!

Bij mij is alles goed gegaan. Vanochtend komt mijn man beneden met echt maar een druppel (!) in het potje! Mijn eerste reactie: is dat alles!? Lekkere reactie van mij, maar ja, ik was echt in shock!

Nou, weggebracht, die man van het labaratorium gevraagd, maar die zei dat het niks zei zo weinig. Maar 'vroeger' had hij toch wel een bodempje vol en nu echt maar een druppel!

Zit ik twee uur later bij de gyn. Hij zegt: jij komt voor inseminatie. Maar waar is het zaad dan? Huh? Dat weet ik niet! Paniek sloeg om mijn hart, want ik dacht: het zal wel te weinig zijn geweest! Nu is er geen zaad en hij moet me zo vertellen dat het niet doorgaat.

Maar gelukkig was er wel zaad, maar in een andere kamer. Uiteindelijk was er 2,3 miljoen over gebleven, waarvan 61% beweeglijk.

Nu zit ik steeds te denken dat ik al iets voel. Een soort opgeblazen gevoel in de (volgens mij) eileiders. Net alsof ik soms steekjes voel. Maar ja, nu moet ik dus eens eerst twee weken gaan wachten!!!!

Pfff, duurt me veel te lang....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik wist niet dat de zichtbare produktie van de man zo kon afnemen.

Was dit jullie 1e IUI????

Dat gevoel komt door de inseminatie, maar zodra er ingenesteld is kan je wel wat voelen.

Nou heel spannend ga hard voor je duimen.

Geplaatst

Hoi Renata,

Dit was onze eerste iui na vorig jaar. We zijn eind 2008 begonnen met iui, daarvan waren we de vierde poging in juni zwanger. In maart is onze kleine Tuur geboren en nu was weer onze eerste poging in juli. Maar die andere vier keren had hij echt een bodompje 'vocht' zeg maar. Nu maar een druppel. Maar blijkbaar toch wel genoeg zaadjes en ook goeie beweeglijkheid. Gelukkig maar.

Gisteren nog best wel wat gevoeld in mijn buik. Nu lijkt het rustiger.

Spannend weer hoor! Wanneer moet jij ?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik ga morgen beginnen met spuiten en heb dan volgende week zaterdag of zondag de iui, maar ik denk zelf dat het zondag word.

Dit wordt mijn 2e IUI voor een brusje, ik heb bij de 1e poging een mk gehad

Als ik mijn iui heb kan jij al bijna gaan testen :-)

Heb jij ook steeds wat puregon over in je buisje als je alle aantal dagen gespoten heb???

Ik ben zo bang dat ik wat verspil of niet opmaak wat wel verbruikt kan worden.

Hoeveel puregon spuit jij???

Geplaatst

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met: hou je iets over in je buisje. Het ligt er bij mij aan welke hoeveelheid ik heb gekregen. bij ons in het ziekenhuis zijn ze niet moeilijk in het voorschrijven. Ik heb dus altijd eigenlijk wel ruim genoeg gehad.

Omdat dit weer de eerst keer was, begon ik met 75. Maar ik ben snel naar 100 gegaan en daarna nog sneller naar 125. Mijn eitjes groeien erg langzaam, dus ik heb nu pas op de 21ste dag mijn inseminatie gehad. Gelukkig nu dus wel twee eitjes. Dat heb ik eerder nooit gehad.

Maar hoezo ben je bang dat je niet genoeg hebt? Hoeveel spuit je en hoeveel krijg je mee in de ampullen?

Geplaatst

Ik spuit 75 maar mijn eitjes groeien heel hard daarmee, de vorige keer op dag 8 al 3 eitjes van 17 19 en 21 mm maar ik heb ampullen van 300 daar spuit ik dus 4 dagen mee maar er blijft altijd wat over in de ampul vind dat zo zonde maar het is ook niet genoeg voor 1 hele x spuiten denk ik dan want 4 x 75 is 300

hoe ging het in 2008 dan??? moest je ook zoveel dagen spuiten???

ik heb nu 2 ampullen van 300 meegekregen en een herhaalingsrecept

Geplaatst

oh, dus nu heb je ook wat extra. Gewoon het herhaalrecept halen en een nieuwe vragen hoor. Doen ze hier ook gewoon.

In 2008/2009 ging het eigenlijk wel hetzelfde. Zeker voor de cyclus waar Tuur uit geboren is. In die cyclus had ik een laparascopie en een hsg. Daarna wilde helemaal geen eitje meer groeien. Ik kreeg toen de inseminatie pas op de 24ste dag. Ik dacht toen helemaal niet dat ik zwanger zou worden. Ik dacht eigenlijk dat ik ongesteld aan het worden was. Toch maar getest omdat de 14de dag om was en toen was ik opeens zwanger!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Oh, het lijkt me wel heerlijk om 3 eitjes te hebben per keer. Dan voelt het toch alsof je kansen veel groter zijn. Heb jij dat niet?

groet,

JEanine

Geplaatst

Ja, het heeft wel een goed gevoel 3 eitjes maar toch geeft het geen zekerheid.

Ondanks dat ik beide keren zwanger ben geweest.

Ik ga er eigenlijk al wel vanuit dat deze poging mislukt, het was 2 x bij de eertse poging raak, ja dat drie keer achter elkaar zou wel een te groot wonder zijn ben dus al wel helemaal ingesteld op een negatieve test bij deze poging.

Maar we hebben dan nog 2 x komt vast wel goed.

Ooooooo dat wachten is zoooo vervelend vind het nu al lang na de iui toe en dan nog die ww verschrikkelijk.

Geplaatst

ja dan nog 2 keer voor ivf, maar ik ga er eigenlijk helemaal van uit dat wij geen ivf nodig zullen hebben.

Bij jullie komt ook vast wel goed

Geplaatst

Nou, ik moet je zeggen dat ik doodmoe ben. En dan zit ik natuurlijk gelijk te denken... zou het, zou het?

Maar ja, nog héél veel dagen wachten om te testen!

En jij aan het aftellen naar je iui zeker...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden