Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijnne Gefeliciteerd, ook twins!!!!

ik ben ook zoooo benieuwd of ze allebei zijn blijven zitten. Maandag weten we het!!!!

Wat ik jullie niet wil onthouden een leuk boekje waarin je ziet per dag wat er met de beeb(s) gebeurd.

Elke dag dichterbij de bevalling dagboek

auteur: Julie B. Carr

te bestellen bij bol.com voor 9,95

• Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen,

Bedankt voor de tip van het boekje! Alle boekjes zijn welkom haahha kan niet stoppen met lezen.

Het is idd nog even wennen het idee dat het er 2 zijn! Maar natuurlijk erg gelukkig!

Het kriebelt al......babykamers kijken,kinderwagens etc....

xxx

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goede berichten hier en nieuwe mensen!

Welkom ivf vader, leuk een man erbij!!

en Marlijne welkom en gefeliciteerd 2x!!

Gefeliciteerd iedereen met de mooie echo's, super!

Morgen hebben wij de echo, erg spannend hoor... wordt vervolgd uiteraard!

Geplaatst

Hallo,

@Imar spannend 1e echo!

@Marlijne bijzonder een 2-ling gefeliciteerd!

@Toobee hoe is 't ermee, mooie reis gehad?

Liefs Amel

Geplaatst

He Toobee, ook spanningen voor de echo? Hoe laat moet jij?

Ik vanmiddag om half 3. Ik vetrek wel op tid met al die regen en files.

Denk niet of ik tijd heb jullie later te vertellen hoe het was, dat wordt morgen (Het is restaurantweek en we gaan bij 1* Restaurant Callas in Den Haag eten)

OOhh ik ben best wel zenuwachtig, ik hoop zo op een hartje en gezonde groei etc..

Geplaatst

Hi Meiden & heer,

Hier ben ik ook weer terug van ons weekendje Schotland toothy10.gif We hebben het heerlijk gehad! En vandaag echt een super spannende dag maar het is heel goed gegaan. We hebben de kleine gezien en het hartje klopte er lustig op los! Wat bijzonder om te zien zeg!! We zijn helemaal gelukkig hello2.gif Ik ben 1 dagje teruggezet omdat ik verkeerd geteld had maar de kleine doet het helemaal volgens schema toothy4.gif Over 2 wkn mag ik weer even kijken!!

Morgen gaan we weer 5 dgn weg maar dit keer lekker dichtbij (Limburg) maar dit wilde ik jullie toch ff vertellen!

@ IVF vader en Marlijnne WELKOM!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en op naar de mooie echo's!!

@ Celine Hoe was het??? Ik ben zooo benieuwd!

@ Imar Veel succes morgen. Ik hoop dat je net zo'n mooi knipperend hartje ziet als wij vandaag!

@ Sassie: Leuk zeg dat boek! Ik ga snel eens bij Bol kijken want heb nog bonnen liggen yeswink-1.gif

@ Amel en Mallie Gefeliciteerd met jullie mooie echo! Wat leuk h�m te zien.. Echt super voor jullie!

1e Echo

Celine: 11 augustus 2010 (5 wkn, 3dgn)

Mallie: 17 augustus 2010

Yara: 17 augustus (6 wkn, 4 dgn)

Dreutel: 18 augustus 2010

Amel: 23 augustus 2010

Toobee: 26 augustus 2010 (7 wkn, 5 dgn)

Imar: 27 augustus 2010

Sassie: 30 augustus 2010

IVF vader: 30 augustus 2010 (5 wkn, 6 dgn)

2e echo

Celine : 26 augustus 2010 (7 wkn,4dgn)

Toobee: 9 september 2010 (9 wkn, 5 dgn)

Uitgerekend:

Mallie: 2 april 2011

Dreutel: 4 april 2011

Imar: 7 april 2011

Yara: 8 april 2011

Toobee: 9 april 2011

Celine: 10 april 2011

IVF vader:

Marlijnne:

Sassie: 18 april 2011

Geplaatst

He Ladies,

Nou hier ook goed nieuws!! Wauw wat is dat een bijzondere tranentrekker het zo snel zien kloppen van een hartje wat van een mensje is wat van mij en richard is en dat in mijn buik zit. Het wordt dan ineens wel echt!!

Ik zat ook goed op schema , 1,37cm (gelijk aan 7,5 dgn) dus ben volgens echo 1 dag verder, maar de arts zij dat dat kan verschillen per keer en niet bindend is dus laat lekker zo staan. 10 april vind ik mooi! en bevallen op de uitgerekende datum is volgens mijn weten ook een kunst.

Over 3 weken mag ik weer, (10 wkn en 4 dgn) dat is donderdag 16 september.

Deze weken zal ik waarschijnlijk iets relaxer doorbrengen denk en hoop ik. Al ben ik nog wel steeds erg misselijk wat zich nu voornamelijk beperkt tot de ochtenden gelukkig.

Ik duim voor alle andere mooie echo's van jullie!

Imar laat je vandaag weten, ben benieuwd!

Geplaatst

@celine: dat lijkt me zeker heel bijzonder het hartje horen. Dan wordt je zwangerschap echt bevestigd!! Geniet ervan!

Ik probeer zo n tikker eronder te zetten,maar lukt me nog niet. ff verder kijken.

Is wel leuk dat je kan zien hoever iedereen is.

Verder voel ik me wel redelijk,alleen erg moe!

xx

Geplaatst

Hoi allemaal!

Mooi Celine dat alles goed is bij jullie, gefeliciteerd!! Mooi dat je wat minder last hebt van misselijkheid.

Toobee: fijne dagen in Limburg, lekker genieten. Hopelijk regent het niet al teveel...

Marlijne: ticker kun je volgens mij overnemen bij iemand anders vandaan, maar ik heb hem van de site van babybites...

Even laten weten dat wij ook goed nieuws hebben! We hebben een kindje gezien met een kloppend hartje, een hoofdje, armpjes en beentjes!!! Echt heel bijzonder hoor. Zag er prachtig uit, kon niet beter volgens de gyn. Echt hoopgevend hoor! De lengte was ook precies goed: 16,6 mm en het lag met hoofdje naar boven. We hebben foto's meegekregen en opnamen gemaakt met de telefoon van het hartje ;-) Kunnen we mooi terugluisteren ;-)

Iedereen op naar de tweede echo!! Die hebben wij donderdag 16 september.

Succes allemaal! Genieten maar nu ;-)

O, ja, ben van plan om (weer) te gaan beginnen met sporten. Zijn er meiden hier die dat ook doen en hoe gaat dat?

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@celine: dat lijkt me zeker heel bijzonder het hartje horen. Dan wordt je zwangerschap echt bevestigd!! Geniet ervan!

Ik probeer zo n tikker eronder te zetten,maar lukt me nog niet. ff verder kijken.

Is wel leuk dat je kan zien hoever iedereen is.

Verder voel ik me wel redelijk,alleen erg moe!

xx

Even voordat er hoop cq misverstanden komen. Het hartje hebben we niet gehoord alleen zien kloppen. Ik weet niet waarom niet gehoord, misschien goede vraag aan ervaren meiden? En wanneer hoor je het wel?als het uitwendige echo is?bij hoeveel weken?

Groet,

Geplaatst

Hey ladies,

Hier alles super weekend gehad met goede nare misselijkheid symptomen,blijheid nog van het zien van een kloppend hartje. Ga ik vanochtend naar toilet, ineens bruin bloedverlies. Ik schrok enorm!

Ik heb net gebeld met CVV, komt regelmatig voor. Ik heb geen krampen. Mocht het aanhouden of naar lichte kleur veranderen mag ik bellen voor een echo.Ik wacht tot morgen want dit is echt niet grappig. Het was gelukkig echt heel donker bruin, maar niet heel weinig maar goed was ook 1ste plasje na slapen. Vannacht nog helemaal niets, gek he het lichaam. iemand ervaring mee?

Yara bij hoeveel wkn begn het bij jou?en is het al gestopt?

Celine

Geplaatst

Vandaag onze echo gehad en wat denk je..........een tweeling!!!!!!!!!!!!!!

we zijn zo blij, echt helemaal super, 2 hartjes die heel hard aan het kloppen waren.

Ik zit op mijn roze wolk nu

Geplaatst

dank je wel babeth

ik ben zooo benieuwd naar ivf vader, want die had vandaag ook zijn echo. Zou wel heel bizar zijn al hij een drieling zou krijgen.

we wachten in spanning af

Geplaatst

Toobee, geweldig dat de echo goed was! Maar een dag teruggezet?? Dat is niet leuk hoor, ik had me zo verheugd op ons synchroonbevallen :toothy9: Hoe was Limburg? Hebben jullie het naar je zin gehad?

Sassie, wat heerlijk, dubbel gefeliciteerd, geniet er lekker verder van!

En IVF-vader??? Al nieuws?

Celine, dat is zeker schrikken! Bloedverlies is zo balen, ik begin er een beetje aan te wennen inmiddels maar de eerste x toen ik bloed zag was ik helemaal in paniek. Bij mij is het begonnen in de 5de week en ik heb er nog dagelijks last van, de ene dag wel wat meer dan de andere dag, varierend van bruin tot helderrood zelfs met stolsels. Hopelijk is het bij jou eenmalig, maar als je erg ongerust bent zou ik gewoon om een echo vragen. Ik werd daar wel wat door gerustgesteld en dat is uiteindelijk ook veel beter voor je, stress kunnen we nu niet gebruiken ;)

Hey Lot, hoe is het met jou? Vind je het niet moeilijk om hier mee te lezen? Ik zie dat je begonnen bent met een nieuwe poging, heel veel succes meis, ik zal voor je duimen! Hoop zo dat het gaat lukken!!

x Yara

Geplaatst

Yoehoe vandaag 6 weken en had echo!!

2 hartjes zien kloppen!!!

Over 2 weken terugkomen.

Volgens mij had ik bij wachtbankje augustus van ivf-vader wat gelezen. Als ik het goed heb ook 2 uks!! Superrr!!

Liefs,

Geplaatst

Ha die allen!

Terug van de radiostilte... Net als bijna iedereen hier (!), zijn wij zwanger van een tweeling. Maar in tegenstelling tot de rest, waren wij niet direct laaiend enthousiast. Natuurlijk wisten we dat die mogelijkheid er was, maar de realiteit ervaart anders dan de voorstelling er van. Ik maak me vooral enorm veel zorgen om de medische complicaties van een geforceerde IVF-tweeling zwangerschap. maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien!

We hebben dinsdag al de 2e echo, een week na de 1e. De 1e hadden we bij 5+6, maar is terug gezet naar 5+4, en eentje had er al een hartslag. Spannende tijden dus!!

Geniet allemaal van de wondertjes!!

Geplaatst

Pfff potjandikkie zeg wat ben ik misselijk!! Gadsie! En vieze smaak in mn mond.

Nog meer die daar zo n last van hebben?

Vanmiddag schrok ik even, wat bruinig slijm....maar maak me maar niet gelijk zorgen. Lees dat het wel vrij normaal is.

lfs

Geplaatst

Marlijnne ik ben ook zo beetje heel de dag door misselijk, als ik dan wat eet gaat het beter.

En die vieze smaak in mijn mond heb ik ook, bah!

Ik heb ook veel hoofdpijn, maar misschien komt dat wel van de spanning, dat we een tweeling krijgen, mijn hersenen draaien op volle toeren, haha!

Ik slaap ook hele dagen. We hebben nu vakantie, dus dat komt goed uit. We wilden eerst nog weg gaan, maar dat slaan we nu maar over, zonde van het geld, als ik toch lig te slapen.

Wel heel bijzonder dat er zoveel tweelingen zijn deze maand.

Geplaatst

Dames en heer,

Hier ook nog steeds misselijk gelukkig voornamelijk tot de middag en die vieze smaak herken ik ook niet echt kissable . Omdat het zo erg is ga ik van 13-17 werken en heb dus door mijn ochtendziekte mijn werkgever moeten vertellen van mijn zwangerschap.

Ik had ma ochtend en di middag ook wat bloedverlies maar gelukkig niet meer sindsdien (gebruik pistooltje voor utrogestan niet meer denk dat dat schraapte langs bm mond) maar wat is dat schrikken. Besef me steeds meer dat zwanger zijn niet alleen een kindje in je buik is maar veeeel meer ooh die hormonen (onzekerheden,kwaaltjes, vragen, werk, toekomst, moeder worden/zijn..)

Mijn echo is van 16-9 voor mijn gemoedstoestand vanwege bloedverlies naar woensdag 8 verplaatst.

Spannend allemaal hoor. Maar ondanks dat ben ik alweer bijna 9 weken!

Geniet ervan met zijn allen!!

X celine

Geplaatst

Hi Allemaal!

Ik ben weer helemaal terug van vakantie. Hebben het heerlijk gehad alleen wel heeeeeeel veel regen helaas..

Hier gaat verder alles goed (denk ik hihi) Had op vakantie echt even een paar lastige dagen omdat ik me helemaal niet lekker voelde maar nu gaat het weer wat beter gelukkig. As donderdag onze 2e echo en als alles goed is zijn we klaar in het ziekenhuis en mag ik naar de verloskundige! We hebben ons dus al aangemeld na de vorige echo en ook de kraamzorg al geregeld. Echt zo'n raar idee dat je dan niet meer in het ziekenhuis komt na al die tijd.. Maar ook we weer heel fijn dat je dan als "normaal" zwangere verder kan.

Ik ga zo nog eens even lezen hoe het hier allemaal gaat en laat snel weer wat van me horen!

Liefs Toobee

Geplaatst

Ha Toobee en anderen,

Dat is snel dat je de kraamzorg al hebt geregeld, meestal toch pas vanaf week 12?

Fijn dat het goed met je gaat.

Ik ben wel een beetje jaloers op jullie 9 weken echo hoor ;-)

Ik moet nog eventjes wachten.Ga wel a.s donderdag naar de verloskundige.

Hier alles goed.

Liefs Amel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden