Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is goed nieuws, nu echt doorduimen dat die twee goed door delen .

Laat je er 1 of 2 terugplaatsen ?

Spannend weer en na woensdag helemaal. Dan ga je op het wachtbankje, spannende tijd.

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Nicolas,

Het ligt aan de kwaliteit van de embryo's hoeveel we er terug laten plaatsen.

Als er een topembryo bijzit 1, en anders 2.

Dat zullen we waarschijnlijk woensdag horen bij de terugplaatsing.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Ik vond het afwachten op het bericht of er bevruchting had plaats gevonden toch wel één van de spannendste momenten.

Stel dat je net die punctie achter de rug hebt en er is geen bevruchting, dan kan je dus gewoon niet de hele procedure afmaken. Maar zover ben je nu lekker al, de bevruchting is er! En dan heb je er inderdaad maar 1 nodig om zwanger te raken.

Over die antibiotica zou ik me ook maar niet al te druk maken. Ik geloof dat de meeste invloed van medicijnen, alcohol etc. toch met name is op het moment dat er een verbinding is tussen het bloed van de baby en de moeder en dat is voorlopig nog niet.

En nu op naar de terugplaatsing!! Spannend joh!

Groetjes, Mari

Geplaatst

Hoi Hilde,

Goed nieuws hoor en inderdaad je hebt er maar een nodig om zwanger te worden. Woensdag komt echt dichtbij en dan zit ie in je buik. Ik zie er ook naar uit om een emmy in mijn buik te hebben.

Ik hoor woensdag wel hoe het is gegaan. Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor mijn 1e fm.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

goed hoor, toch 2 bevruchtingen!

op naar de volgende mijlpaal, de TP, geniet daarvan!!

Geplaatst

Ik betrap me er ook al op dat ik voorzichtig een stapje verder ga denken. Al vast kijken op sites over zwangerschap.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik zelfs al heb gekeken naar de uitgerekende datum, als ik zwanger mag worden. Dat zou dan 2 februari zijn....

Jammer genoeg is dat allemaal nog niet zover.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

ja logisch, deed ik ook. Ik hoop dat het echt de uitgerekende datum wordt!

ik duim voor je.

Geplaatst

Hahahah, fijn, Amanda!

In de papieren staat trouwens dat ik 18 dagen na de punctie mag testen, dus dat zal dan 28 mei worden. Wat klinkt dat een eind weg zeg!

Groetjessssssssss

Geplaatst

oh hilde, morgen al tp!

heerlijk zeg!

ik hoop een toppertje.

bij ons in t ziekenhuis mag je 15 dagen na de punctie testen, dus 18 vind ik ook wel veel hoor.

krijg je progestanbolletjes of pregnyl?

groetjes en een mooie dag morgen.

lis

Geplaatst

Ik heb bolletjes... alleen heten die tegenwoordig utrogestan. Dus ik sta 3x daags te 'proppen'. Hahahah, noem het ook wel kuttabletjes... excusez le mot.

Het is wel weer bijzonder... 28 mei zal ik dan mogen testen. Dan vertrekken we voor de Gichon-run naar Wit Rusland en komen in etappes terug. Als het dan niet is gelukt (maar daar hoop ik niet op), heb ik lekker afleiding.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Succes vandaag, geniet van dat bijzondere moment!

Geplaatst

Nou, het embryootje ( stadium cavitatie) is binnen!

Er waren er 2, maar de ene leek bij de bevruchting maar 1 puntje te hebben, i.p.v. de 2 die er nodig waren. De cel is zich wel gaan delen... Maar omdat er 1 goede embryo bij is, plaatsen ze degene met de ietwat twijfelachtige deling niet terug. Geen cryo dus voor ons.

We hopen dat deze het plezierig genoeg vind in mijn baarmoeder.

28 Mei mag ik testen.

Tjonge, wat moest ik plassen zeg... Moest met volle blaas komen. Toen de arts de echokop op mijn buik wilde zetten, heb ik wel gevraagd of hij niet te hard wilde duwen.... Pfffffffffft

En toen nog 10 minuutjes blijven liggen....en rennen naar de wc.

Vandaag officieel doorgeschoven naar het wachtbankje!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

:happydance: Eindelijk op de wachtbank, Hilde!! :clap2:

Super, meid, hoop dat je embryootje goed innestelt! Heel veel succes de komende spannende weken!

groetjes,

Marieke

Geplaatst

Hee Hildever, Gefeliciteerd met de terugplaatsing.

Nu lekker koesteren en hopen dat ze blijven plakken.

We zullen heel hard voor je duimen en dat het maar gauw 28 mei is.

18 dagen is wel heel lang maar dat ga jij wel volhouden denk ik

Veel succes

Geplaatst

Hihihi, Nicolas, het was 18 dagen na de punctie, dus de eerste 2 zitten er al op. Nu nog 2 weekjes. Zo benoemde de arts het ook vanmiddag: over 2 weken mag je testen.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

eh, er zijn al 4 dagen om bedoel ik!

We schieten dus al mooi op... al bijna een vierde van de tijd geweest!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Gefeliciteerd met je emmy in je buik. Ik hoop ook dat ie lekker bij je blijft zitten. Niet teveel piekeren en lekker rustig blijven nu. Erg spannend meid. Ik blijf duimen voor je.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Hildever, Ik vind het wel spannend voor je zeg. Ik heb even je hele dagboek gelezen (nou ja even!!hihi) Wat een gedoe zeg. Ik denk dat ik ook alvast een dagboek ga maken. Ben wel Benieuwd hoe het met je afloopt, hoop het beste voor je.

groetjes Cindy

Geplaatst

erg hé, met volle blaas... bij mijn tweede tp liep het spreekuur ook nog uit... ooo wat erg!!

Maar het zit veilig in je buik!!

Spannend hoor... wanneer is je testdatum? Moet je urine of bloedtest laten doen?

Geplaatst

Hoi Amanda,

Bij mij waren ze ook iets later vanwege overleg. De arts kwam aanlopen en zei al, en nu zit ze te wachten met een hele volle blaas.....

Ik mag 28 mei een urinetest doen thuis.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Vanmorgen nog effe gebeld met het ziekenhuis, want.... ja....

Door die anti biotica kuur heb ik nu dus lekker een vaginale schimmelinfectie. Effe gebeld of ik daar wel wat voor mag gebruiken, en of het niet slecht is voor de terugplaatsing enzo...

Nou, dat was het (gelukkig) niet. Maar ze raadde me af nu al wat te gebruiken. Ze hadden liever dat het zonder medicatie over ging. Mocht ik toch hele erge last krijgen (dat valt nog wel mee), dan moest ik morgen of maandag maar bellen. Dan was de arts er die me had behandeld.

Ik had expres al niet naar de huisartsenpost gebeld.

Het was voor mij ook meer geruststellend bedoeld. Had zoiets van: vagina en baarmoeder zijn wel niet hetzelfde... maar ik moet wel die bolletjes er elke keer in duwen... helpt dat dan nog wel?

En hoe werkt dat op mijn baarmoeder? Is dat dan nog wel een veilig plekkie?

En ja, het is lastig: jeuk, maar dat valt gelukkig nog mee.

Ik bijt me er wel doorheen.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He bah, wat vervelend zeg. Nooit leuk, zo'n schimmelinfectie. En dat in combinatie met de bolletjes. Hoop dat het snel weg gaat!

Geplaatst

ooow, wat vervelend, jouw blijft ook niets bespaard..

succes ermee...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden