Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihihih, Amanda, dat zei de arts ook al, die na de punctie de terugplaatsing deed (en bijna al mijn follikelmetingen heeft gedaan, op 1 na, en ook de punctie heeft hij niet gedaan).

Maar, als er een zwangerschap tegenover staat, draag ik dit graag hoor!!!

Groetjessssssssssssssss

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja dat klopt, als je dan zwanger bent, is het het allemaal dubbel en dik waard geweest!!

Geplaatst

Mijn man zei ook al... er ging in het voortraject zo veel net even anders, dan moet het nu wel goed komen. En daar hopen we maar op!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Nou potverdikke hildever, wat vervelend voor je zeg om nu ook nog een schimmelinfectie erbij te krijgen.

Maar als je zwanger bent is het idd niet voor niets geweest.

Veel beterschap en succes met het wachten.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Hilde,

Ik moet vanavond een spuit Pregnyl laten zetten van 10.000 E bij de eerste hulp in het ziekenhuis. Ik heb bij jou nergens gelezen dat jij ook de Pregnyl moest zetten. Ik wil namelijk weten of die pijn doet of dat je er nog bijwerking van hebt gehad. Ik heb vernomen dat ze die in een spier moeten spuiten.

Nou ik hoop dat dit berichtje jou nog bereikt voor dat ik hem moet laten zetten.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Eh, sorry, dat heeft ie dus niet... M'n schoonouders waren er vanavond!

Ik heb geen pregnyl gehad maar Ovitrelle. Die kon ik zelf onderhuids zetten, net als de andere spuiten.

Met de IUI bijna 5 jaar geleden heb ik inderdaad wel pregnyl gezet. Maar dat mocht ik ook zelf thuis doen (oplossen van een poeder in een vloeistof, opzuigen in een spuit, andere naald erop zetten en onderhuids zetten). Maar ik weet niet of het verschil maakt met IUI en IVF/ICSI. En dat was natuurlijk ook bijna 5 jaar geleden. Wie weet hebben ze al weer andere dingen uitgevonden!

Maar.... ik hoop dat het je is meegevallen!!!

En nu wachten tot de punctie! De volgende stap in het proces!!!!

Hoe laat moet je dinsdag?

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Nou, ik ben net terug van het ziekenhuis en het viel wel mee. Hij moest dus wel in mijn spier en dus in mijn bilspier. Het voelt nu wel stijfjes aan. Raar idee dat ik nu HCG in mijn lichaam heb. Ben benieuwd of ik daar nog wat van ga voelen. Ik kreeg 10.000 E en ik heb nog 5.000 E over en die krijg ik denk ik na de punctie. Ik moet om 7.45 uur in het ziekenhuis zijn. Ik ben best zenuwachtig maar dat ben ik ook al voor een spuit of zo dus ik ben gewoon een angsthaasje.

Voel jij al wat Hilde? De innesteling zou nu bij jou in gang kunnen zijn. Ik blijf voor je duimen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Ha die hilde,

Wat heerlijk je hebt de TP gehad.

Nu de lange wachtweken.......kus en een dikke knuffel meis!

Geplaatst

he jak, wat vervelend! Kan dat door de antibiotica komen? (ik krijg dat namelijk altijd na de punctie ivm endometriose). En vooral dat je er niks tegen mag nemen lijkt me heeeel naar. kan t ook zomaar over gaan of moet je gewoon wachten met wat je ervoor kan nemen?

brr, sterkte meissie.

Ik begreep dat je pas 18 dagen na de punctie mag testen he? is dat in t ziekenhuis? ik weet niet of ik al verteld had dat t in ons ziekenhuis 15 dagen na de punctie is, dus dat vinden ze daar ook verantwoord. maar je moet t natuurlijk zelf weten. het is altijd het fijnste om gewoon het protocol van je eigen ziekenhuis aan te houden, dan weet iedereen waar die aan toe is... ik wilde t even vertellen, als je nou straks heel graag wil testen dan weet je wanneer het al een beetje kan...

heel veel sterkte met deze week!

lis

Geplaatst

Nou Yvonne, ben blij dat het meeviel. Ik heb toen best last gehad van de pregnyl: m'n borsten knalden zo ongeveer van mijn lijf af, moest ze vasthouden als ik de trap op liep, en ik was enorm moe. Maar ik weet niet meer in wat voor hoeveelheden ik toen gespoten heb.

Nu voel ik weinig. Ik schommel steeds met m'n gewicht, en mijn man heeft ook de indruk dat ik de laatste dagen overal wat ronder begin te worden. Maar ik eet niet anders/meer of weet ik wat....

Lief Lis, dat je me alvast een escape-mogelijkheid geeft! Ik mag gewoon thuis een zwangerschapstest gaan doen. Dus... wie weet, als ik het straks echt niet meer houd, leen ik effe het protocol van jou ziekenhuis, hihihihi!

En wat die schimmelinfectie betreft... Het kan inderdaad vanzelf over gaan, en ik geloof dat dat nu langzamerhand aan het gebeuren is. De medicatie die je normaal gesproken krijgt voor een schimmelinfectie mag je tijdens zwangerschap niet gebruiken. Je hebt wel alternatieven geloof ik, maar ik merkte dat ze liever niets voor schreven. Prima, want zo heeeeeel erg heftig was het ook niet. Wilde alleen dat het voor de terugplaatsing zo goed mogelijk geregeld werd: als de schimmelinfectie schadelijk zou zijn geweest, zou het goed zijn om gelijk medicatie te gebruiken... Dat was mijn insteek. Ben van mezelf niet zo'n hele erge medicatie gebruiker!

Een tijdje geleden had ik ook een schimmelinfectie. Ben toen o.a. met dat naar de huisarts geweest, en zij vertelde dat dat een gevolg kon zijn van de anti biotica, dat gebeurde wel vaker... Het is dus niet gegarandeert dat dat zo is, maar het kan......

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Er wordt wat afgeschreven in jouw dagboek! Nog bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik voel me alweer stukken beter. De dagen gaan toch rap voorbij...

Hoe voel jij je? Morgen is het alweer een week geleden! Het wordt nu toch wel erg spannend! Bij mijn ziekenhuis mag je ook 14 dagen na de punctie testen, dus mocht je je niet in kunnen houden. ...Toen ik zwanger was (twee keer, en helaas twee keer fout afgelopen) voelde ik het eigenlijk gewoon. Niet alleen omdat mijn borsten zo gevoelig waren, het was ook gewoon een gevoel. Maar ja, zo'n IVF behandeling husselt al je gevoelens voor lange tijd door elkaar. Anyway, heel veel succes, sterkte en hopelijk is het raak!!!!

groeten, Nora.

Geplaatst

Hey Nora,

Ik merk dat ik erg rustig ben onder het hele gebeuren. En ik kijk uit naar de datum dat ik mag testen... Hoewel het van mij op dit moment ook nog niet eerder hoeft. Maar aan mijn lijf, behalve mijn darmen, merk ik gewoon niets.

We wachten rustig verder, morgen over een week mag ik testen.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Wat heerlijk dat je er zo relaxed onder bent. Ik hoop dat ik dat straks ook ben. Het lijkt me namelijk ook zeer gunstig voor de emmy's! Toen ik zwanger was, merkte ik het een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden. Maar ja, er zijn vrouwen die helemaal niets voelen. Blijven wachten dus maar. Het wordt vanzelf volgende week.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Nou, precies Nora... en door de tijd sneller te laten gaan (als ik dat al kon), verander je toch niets aan de situatie. Je weet het dan alleen eerder.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

spannnend... het komt steeds dichter bij!!

Ik voelde helemaal niets, geen zwangerschapsverschijnselen, pas met een week of 5-6 begon het bij mij. (en toen hield het ook niet meer op.. ;( )

Ik had wel beide keren bloed verlies, de eerste keer "voelde" ik dat het fout zat, de tweede keer wist ik gewoon dat het goed zat, dus lichamelijk voelde ik niks, maar mijn gevoel, instinctief, was wel goed.

Nog even meis...

Geplaatst

Na 2/3e van de wachttijd er op te hebben zitten, was het gisteren toch effies moeilijk....

Tja, heb nog steeds wel wat last van de schimmelinfectie. Geen jeuk meer, maar alles is schraal. Dus naar het toilet gaan is niet echt een pretje.

Bij een toiletgang zag ik een keer wat rozigs in de pot en op het toiletpapier. In combinatie met mijn zoete trek de dag er voor en de wat moeilijkere stoelgang was ik toch effe bang voor een menstruatie. Het kon natuurlijk ook gewoon zijn dat van die schrale zooi van onderen een ietsie rozigheid mee was gekomen.

Maar... bij het inbrengen van de bolletjes zag ik ook geen roze of rode kleurtjes meer.... Gisteravond had ik weer een enorm bol buikje....

Kortom, ik heb er weer vertrouwen in.

Nu nog maar 5 dagen te gaan, en het is bijna weekend. Na het weekend mag ik al zo ongeveer testen. Het gaat goed komen!

Wat wel leuk is, is dat we woensdagmiddag gaan vertrekken naar Wit Rusland. Kan nog effies thuis testen... en mensen inlichten... en dan lekker weg!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Het is volgens mij onvermijdelijk dat je in zo'n moeilijk wachttijd een dippie krijgt. Die schimmelinfectie werkt natuurlijk ook niet echt mee.......Gelukkig is het alweer voorbij, en is het vertrouwen weer terug. Heel belangrijk! En tsja dat roze, kan van alles zijn. Fijn weekend! Leuk vooruitzicht trouwens, Wit-Rusland. Vakantie?

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hilde, nog maar vijf daagjes! Logisch dat je nu een beetje zenuwwachtig begint te worden. Ik zou dan ook de kriebels krijgen.Tot nu toe gaat alles perfect met jou, ik hoop dat het zal voortduren.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Het is al weer 2 weken na de punctie, hoewel dat al veeeeeeeeeeeel langer geleden lijkt. En... nog steeds geen spoor van wat dan ook.

Lis heeft me verteld dat zij op dag 14 na de punctie mocht testen. Ik doe dat nog niet. Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik mijn billen steeds dieper in het kussentje van het wachtbankje begin te draaien. Het vertrouwen in een goede afloop begint steeds meer te groeien.

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

He Hilde,

Zoooo, wordt echt spannend voor je!!! Bij ons in het zh word je ook terug verwacht op dag 14 voor de bloedtest.... ik zou gek worden, hahaha, als ik nu in jouw schoenen zou staan. Toch echt geen urine testje?? ;-)

Heel veel succes nog de komende dagen!

:bye:

Geplaatst

Hihiih, neej, echt niet!

Normaal heb ik een hele korte cyclus... na een dag of 23 is het wel weer raak. Dus eh....

Ik weet dat mijn lijf nu wordt gestuurd door de hormonen, maar heb er wel aardig vertrouwen in. Hhiihhi, de grijns op mijn gezicht wordt steeds groter ben ik bang.

Groetjesssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden