Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nora,

We gaan pas morgen de koffer pakken, omdat we pas rond 4 uur 's middags vertrekken.

Ik ga in de dorpen in Wit Rusland van allerlei dingen uit lopen delen aan de kinderen, kleding wassen, en allerlei andere hand en spandiensten.

Misschien (hopelijk) volg ik niet het hele traject... Ze gaan nl. ook het besmette gebied door. En als ik zwanger ben ga ik natuurlijk niet mee daar naar toe.

En eh of jullie me morgen kunnen feliciteren Dees.... ik hoop het... Maar stom is dat he? Hoe dichter het bij komt, hoe meer ik zoiets heb van... het zal wel nee zijn!

Groetjessssssssssss

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmorgen vroeg ik nog even aan mijn mannetje of hij, als hij had mogen testen, ook nog had gewacht. Hij maakte me nl. een compliment dat ik zo geduldig wacht tot het woensdag is. Nou, dat dacht hij niet!

Ik had zoiets van: maar je hebt mij nooit gevraagd of ik niet eerder wil testen.

Volgens hem was het gewoon heel goed van mij dat ik het protocol van het ziekenhuis aanhield, en dat hij het daarom nog niet had gevraagd. Maar hij vind het dus ook allemaal hartstikke spannend!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hill,

nog een paar uurtjes, je hebt het nu zolang volgehouden die paar uur lukt ook nog wel.

Heel veel succes morgen, zet 'm op

Geplaatst

succes de laatste loodjes..

laat je ons wel nog iets weten?

Geplaatst

Hilde,

Je bent echt geduldig!

Maarre... toen ik zwanger was had ik ook een beetje obstipatie... ik wil je natuurlijk niet gek maken... sorry! maar ik kon niet laten je dit te laten weten. denk er maar niet te veel over na, morgen weet je t!

ik duim!

Lis

Geplaatst

Natuurlijk laat ik het weten! Jullie schijnen me zelfs via een weblog te kunnen volgen als we naar Wit Rusland gaan... Die moet dan weer te vinden zijn op http://www.gichon.nl (onder run, en dan weer onder dagboek ofzo).

En eh, cynthia, ik weet nog niets...

Alleen dat ik vanmiddag al moe was, goed had geslapen en niet veel bijzonders heb gedaan vandaag.....

En Lis, ik weet dat mijn moeder er ook last van had bij de zwangerschap van mijn jongste zusje (die is geboren als kadootje toen ik 17 was, dus ik heb die zwangerschap wel vrij bewust meegemaakt). Lief dat je het me even meld.

Binnen 12 uur weten jullie het dames (net als ik!)

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door mijn lieve mannetje om 7 minuten over 7. Na een onrustige nacht met een positieve en een negatieve test, werd het dan nu tijd om er achter te komen of ons ene goede embryootje het goed genoeg naar de zin had in mijn baarmoeder om te blijven plakken.

Stom is dat, hoe spannend ik het vond. Maar toch gewoon heeeeeeeeeeeeeeel relaxed doen he.... eerst in een potje plassen... Daarna de utrogestan doen... De bijsluiter van de test lezend....

Effe het staafje 20 tellen in de urine gehouden, dopje erop en een sprintje weer naar bed om samen te kijken wat er ging gebeuren....

Na zo'n nacht vol allerlei rare dromen kon het wat mij betreft alle kanten op.

Heel langzaam werd de uitslag zichtbaar. En eh, het waren 2 streepjes.

Als alles goed mag blijven gaan verwachten wij rond 2 februari een nieuwe kleine wereldburger.

We hebben eerst God maar eens bedankt en gevraagd of hij ons wil helpen met alles wat dit met zich mee gaat brengen.

Toen opa en oma gebeld, die op dit moment in Griekenland zijn.

Ik realiseer me terdege dat wij enorme mazzelkonten zijn dat het in 1 keer is gelukt. Ik schaam me er hier bijna voor.

Maar aan de andere kant zijn we heel blij, en is het nog zo onwerkelijk......

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Wat een geweldig nieuws, jeetje je bent echt zwanger. Je gevoel was al positief, maar nu heb je bewijs. GEFELICITEERD!!!!!

Geniet er maar lekker van in Rusland en tot gauw.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

JIPPIEEEEEEEIEIEIEIIEIEIEIEIIEEEEE Gefeliciteerd!!!!

En je hoeft je zeker niet te schamen!! Ik vind het persoonlijk juist hartstikke fijn om te lezen dat het bij sommigen wel gewoon in 1 keer lukt. Gewoon dat het lukt is al super fijn. :good1:

Geniet er maar lekker van!!

Groetjes, Mari

Geplaatst

Hilde, gefeliciteerd! Harstikke goed! Wat heerlijk voor je (jullie). Nu lekker genieten en bijkomen in Rusland!

groeten, Nora.

Geplaatst

GEFELICITEERD!

Ik heb de hele nacht wakker gelegen, kan elk moment telefoon krijgen of we een terug plaatsing krijgen of niet. en zo ja hoe laat.

dacht ga maar lekker achter de pc zitten om te kijken of hilde al getest heeft en jawel hoor! super super super!

heel erg gefeliciteerd! en heel veel plezier op vakantie!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Wow, Hilde!! Super, meid, GEFELICITEERD!!!!!!

En heel veel succes in Wit Rusland! Hoop dat je niet al te veel last hebt/zult krijgen van de zwangerschapskwaaltjes ;-)

Geplaatst

Wauw Hill,

Gefeliciteerd zeg. Echt te gek :sunny:, zijn we misschien wel samen zwanger, ondanks het bloedverlies toch vanmorgen pos getest. Vrijdag heb ik nog een bloedtest om te kijken of de waarde gestegen zijn, is dat zo dan ben ik echt def zwanger. Als jij niet had gezegd dat ik moest testen had ik dat nooit gedaan, thanks

Succes

Geplaatst

Hihihi, wist niet eens meer dat ik dat gezegd had Suus, maar ben heel blij voor je!

Hier ook nu lichtbruine afscheiding.

De verpleegkundige die me vanmorgen terugbelde, had me al gezegd dat dat regelmatig nog gebeurd. Dat wanneer dit zou gebeuren (toen ik haar aan de telefoon had, had ik het bijmezelf nog niet geconstateerd),ik me niet meteen naar hoef te maken.

Bij buikpijn en wanneer ik me toch zorgen maak, mag ik altijd bellen. Nou, zover is het nog niet... Voel me nu licht duizelig en af en toe ietsie misselijk....

Het eerste kadootje heb ik ook al binnen, en een andere is al in bestelling.... Ik moest alvast alles maar op gaan schrijven, want ik krijg een 9maanden dagboek. Zo lief!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hilde........geweldig!!!!!!!!:icon_sunny:. Voor jou schijnt het zonnetje! Van harte gefeliciteerd met het positieve bericht!!! Ik vermoedde het al, echt waar. Was je vrij vandaag? Helemaal in de wolken?! Nou echt.....superrrrrrrr!!!

liefs Linda,

Geplaatst

Hilde!!

Wat goed meid, ZWANGER!!

Gefeliciteerd, en je moet je echt niet schamen hoor, het is je van harte gegund!

Lekker genieten van dit ongelofelijke mooie gevoel om zwanger te zijn..

liefs kim

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo mensen,

Weer thuis.... de kleine verstekeling heb ik ook weer mee genomen (gelukkig).

Vanaf de dag van de test tot 2 dagen na de laatste bolletjes utrogestan heb ik last gehad van het verlies van donkerbruine afscheiding. Ik heb me er, door het berichtje van de verpleegkundige maar niet al te druk om gemaakt. Ik voelde verder weinig, alleen vermoeidheid. En soms net onder het borstbeen wat trekken.

Verder ben ik tot nu toe nog steeds in de gelukkige omstandigheden dat ik geen last heb van misselijkheid, vaak moeten plassen of andere zaken.

Daar was ik wel blij mee, want niet overal in Wit Rusland heb je de beschikking over mooie wc potten. Hier en daar waren er ook nog gewoon gaten in de grond. Maar met mijn superblaas heb ik deze niet hoeven te gebruiken:toothy10:

Vandaag, de dag na thuiskomst, ben ik wel aardig brak. Mijn borsten beginnen nu stevig door te groeien. Verder ben ik moe, voel mijn buik, maak me daar zelfs af en toe licht zorgen over, om het vervolgens lekker weer weg te stoppen. Het gaat goed komen!

Niets gedaan dus vandaag.... hier bij gelezen, mail gecheckt, laatste was opgehangen ( gisteren nog effe 3 machines gedraaid toen we thuis waren) en natuurlijk onze hondebeestjes weer opgehaald en geknuffeld.

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

He Hilde,

Fijn dat je heelhuids en mét verstekeling weer terug bent. Zal een bijzondere trip zijn geweest. Wit Rusland en dan ook nog net weten dat je zwanger bent.

En nu meteen weer super actief op het forum! Haha, goed hoor, we hebben je gemist!

Een vriendin van mij is ook zwanger en heeft ook veel buikpijn gehad in het begin (nog steeds trouwens), dus blijkbaar hoort dat er toch een beetje bij... Zoals je al schrijft, het gaat goed komen!

Geplaatst

Vanavond belde de dame van Moeders voor Moeders. Morgenochtend komt ze langs. Moet zorgen dat ik wat urine heb opgevangen tegen die tijd.

Groetjesssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Nou, de dame van Moeders voor Moeders is net weg.

Ze heeft weer een test gedaan.... Stom hè, ik vond het toch weer reuze spannend! En ik was er ook wel blij mee dat de test nog een keer werd gedaan, want de positieve test die we hadden gedaan had zijn streepje laten vervagen. Had al wel eens gelezen en gehoord dat dat zo was. Maar we hadden er nog geen foto van gemaakt, omdat we die dag erg druk waren voor het vertrek naar Wit Rusland. Nu hebben we een nieuw bewijs dat ik echt zwanger ben.

Maar... er waren al heel rap 2 streepjes te zien. Volgens de mevrouw van Moeders voor Moeders was het wel een hele duidelijke en snelle uitslag voor zo'n prille zwangerschap:hussy:.

En nu kan ik flessen gaan vullen!

Nou, dat was ie effe voor vandaag.... geloof dat dat gammel voelen een beetje zo blijft.... Maar dat hebben we er natuurlijk allemaal graag voor over!

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden