Ga naar inhoud

Inleiding en hoelang erna kindje geboren?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe meiden

Ik word over 1 a 2 weken ingeleid!

Ik ben dan 37/38 weken!

Ik vroeg me af voor de dames die ook ingeleid zijn hoelang jullie kindje daarna geboren is?

En hoe hebben jullie de inleiding ervaren?

vertel maar......

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudientje,

Ik ben ook ingeleid, omdat Kaylen het wel best vond in mn buik. Na een controle bleek er verminderd vruchtwater, dus is hij de volgende dag meteen gehaald na 41wk en 1 dg. Ik vond het reuze meevallen hoor, alleen hadden ze de hormonen op een gegeven moment veel te hoog gezet. Waardoor er ineens in 5 min tijd om de 30sec heftige weeen kwamen. Zou je wel willen meegeven, geef op tijd aan als je een ruggeprik wilt hebben. Dan kunnen ze die nog zetten en ik vond het erg prettig. Ze deden ook helemaal niet moeilijk hoor. Verder is het bij mij in een keizersnee geeindigd. Vond het totaal niet erg hoor. En het herstel ervan vond ik ook reuze meevallen.

Veel sterkte nog met de laatste loodjes!!!

Geplaatst

weet niet of je er echt vrolijk van word;)

ik ben ingeleid na 42 weken zwangerschap..

Ik kreeg pilletjes ingebracht maar zat volledig dicht zodat de vliesen niet gebroken konden worden..Ik kreeg lichte weeen die heel goed te doen waren.

Maar het had weinig effect zodat ik via infuus extra weeenopwekkers kreeg..24 uur na de gel had ik 1 cm en konden de vliesen gebroken worden.Ik kon de weeen tot toen heel goed aan maar was vooral moe omdat ik al 2 dagen niet egslapen had.Hellaas was er in het vruchtwater gepoept..Na het breken van de vliesen werd het wel zwaar..4 uur later werd er een ruggenprik gezet die niet lukte...10 uur later was ik hellemaal kapot en viel het hartslagje weg bij elke wee..Ik zat toen op 5cm en er is besloten meteen een spoedkeizersnede uit te voeren onder gehele narcose..Met mijn dochter was alles goed!! Ik heb dus 38 uur gedaan over 5 cm jammergenoeg heb ik het niet af kunnen maken..Ik vond het wel goed te doen en heb het niet als vreselijk ervaren..De pech was dat ze bleek met haar achterhoofd ingedaald te zijn waardoor haar koppie geknikt was..

Mijn vriendin is 2 weken geleden ingeleid na 42 weken met gel.. Ze had al een opening dus haar vliesen werden meteen gebroken.. 8 uur later heeft ze een wolk van een dochter gekregen na anderhalf uur persween..Ze heeft het als goed ervaren

esther

Geplaatst

Hoi

Bedankt voor jullie verhaal!

Tammy een vraagje

Hoelang heb jij er uitendelijk over gedaan?

Liefs claudia

Geplaatst

Hoi Claudiaatje,

Over uiterlijk twee weken ben je dan eindelijk mama!

Ik ben met 37 weken ingeleid, omdat de baarmoedermond daardoor nog niet verstreken was heb ik pilletjes ingebracht gekregen. Dit duurde allemaal heel erg lang waardoor ze besloten hebben om mij een nacht te laten wachten, wel met rugwee̎n. Hiervoor heb ik een spuit gekregen waar ik heerlijk high van werd. De volgende ochtend zijn om kwart over zeven de vliezen gebroken (bah, dat voelde echt vies). 's Middags om half twee heb ik een ruggeprik gekregen (van te voren heb ik gezegd dat ik dat niet wilde maar ik vond het een verademing) en Bo is nog net op tijd om 21.02 geboren.

Net op tijd omdat er anders om 21.00 uur een keizersnede gedaan zou worden.

Ik heb de bevalling goed doorstaan, ondanks het verlies van ruim 2 liter bloed door een knip die net niet lekker gezet was. Ik heb zelfs in de kraamdagen niet op bed gelegen.....

We krijgen niet dezelfde kraamhulp (die komt er gewoon niet meer in) en ik ga heerlijk genieten van mijn kraamtijd. Ik laat mij lekker verwennen met vers fruit enzo.

Ik had er van te voren rekening mee gehouden dat Bo een dag later dan de geplande inleiding geboren kon worden, hierdoor viel dat stukje niet echt tegen. Alleen vond ik het jammer dat ze niet voor de avond geboren is want er stond hutspot op het menu en daar had ik zo'n zin in! Helaas......

Als je naar de bevallingfoto's terugkijkt dan zie je wel dat mijn man er heel erg slecht uitziet. Die was echt kapot. Terwijl ik 's nachts hem niet eens wakker gemaakt heb toen ik naar het toilet moest (ik mocht eigenlijk niet alleen). Hij lag net zo lekker te slapen op die stomme slaapbank in het zh dat ik hem niet wakker wou waken. En staan ging goed dus dan zou dat kleine stukje lopen ook wel gaan, en dat ging het ook.

Ik wens je alvast een voorspoedige bevalling toe en hoop op een mooie roze baby!

Heel, heel veel liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi, ik ben met 38 weken ingeleid, omdat ik zo'n zware zwangerschap heb gehad dat ik het niet meer trok.

Ik had zelf al 1 cm ontsluiting, ik kreeg op maandagochtend 1 pil in en smiddags weer 1, je merkt al dat het dan werkt lichte weeen, maar prima te doen, dinsdagochtend had ik 2 cm ontsluiting en hebben ze mn vliezen gebroken en aan het infuus gelegd voor de wee opwekkers.

Ik ging gelijk hard eigenlijk, tussen de maximaal om de 5 minuten de weeen eind van de middag nog maar 5 cm onstluiting kreeg een ruggeprik en om 20.00 stopte mijn weeen, dat hebben ze een poos aangekeken maar mn weeen kwamen niet terug waardoor ze om 0.30 met een keizersnee geboren is.

dus vanaf maandagochtend tot dinsdagnacht 0.30 geduurd.

maar ik heb het ook niet negatiefervaren en ja het cliche ik was wel kapot na de bevalling ( meer vanwege de zwangerschap ) maar je bent zoooo gelukkig zodra je je beeb bij je heb.

heel veel succes met je bevalling

Geplaatst

Wat spannend voor jullie!!!

Ik ben om 9 uur in de ochtend ingeleidt met gel, 1 uur later kreeg ik al weeen, maar deze schoten niet op. Om 13:00 uur bij onderzoek bleek ik nog maar 2 cm te hebben en konden ze de vliezen niet breken. om 15:00 zijn mijn vliezen alsnog spontaan gebroken en werd het allemaal heel heftig, maar de ontsluiting kwam maar niet gang. Om 17:00 kreeg ik een ruggenprik met opwekkers en toen ging het weer een beetje en kon ik ff bijtrekken. Pas rond 1 uur had ik 10 cm en mocht ik persen, maar dit lukte maar niet. Zijin hoofdje kwam wel, maar hij schoot elke keer terug en hij kon de spildraai niet maken. Uiteindelijk is de vacuum erbij gehaald en is om 2:38 in dan eindelijk Dion geboren. AL met al dus 17 uur erover gedaan.

Mijn inleiding kreeg ik met 41wk en 3dg...meneer zat dus veel te goed in mijn buikje en wilde er absoluut niet uit!

Heel veel succes!!!!!!!!!

xxxx

Geplaatst

hoi hoi,

hier wel een positief verhaal, mijn vliezen werden gebroken om 11 uur in de avond, 1 min daarna kreeg ik al flinke weeen van mezelf en hoefde ik dus geen extra middeltje ofzo om de weeen op te wekken.

om 4 uur had ik 3 cm en om kwart voor 5 volledige ontsluiting en mocht ik vanaf 5 voor 5 mee persen en julian is om 05.13 geboren.. dus al met al.. een super bevalling. Viel me zeer mee!!

enne vanessa, zwanger van twins of lees ik dat verkeerd? super.. zo heb je niks, en zo heb je er straks 3!! geniet ervan.

liefs

Desiree

Geplaatst

ik ben met 38 weken ingeleid maar ik had al 3 cm ontsluiting dus ze konden bij mij meteen het infuus aanbrengen en mijn vliezen breken dus het licht ook gewoon daaraan of je baarmoedermmond al aan het rijpen is. maar bij mij heeft het vijf uur geduurd waarvan de laatste twee uur een verschrikkelijke weeenstorm was van 2 min heftige wee en dan 20 sec rust en dan weer 2 min heftige weee. het was mijn derde bevalling en ik heb het als verschrikkelijk ervaren want als je lichaam het zelf doet wordt alles opgebouwd en met de hormonen wordt het allemaal versneld.

maar het is voor iedereen verschillend je moet het gewoon op je af laten komen en niet bang laten maken door andere verhalen hoe dan ook die kleine moet er toch uit

veel sterkte ermee.

liefs

Geplaatst

He, Claudia,

Spannend hoor!!!

Bij ons is de bevalling ook ingeleid. Ik had zwangerschapsvergiftiging en stond daarvoor onder controle in het ziekenhuis.Toen de eiwitten in de urine echt te hoog begonnen te worden, hebben ze mij gestript, en als de bevalling dan nog niet op gang zou komen, zou ik de volgende dag om 7 uur 's ochtends in het ziekenhuis moeten zijn.

Het kwam niet spontaan op gang... dus de volgende dag ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Ze hebben bij mij toen gel ingebracht zo rond een uurtje of 9 's morgens, nadat ik eerst een tijdje aan de ctg had gelegen. Een uurtje daarna werd ik weer aan de ctg gelegd. Daar reageerde ik gelijk goed op. Rond 12 uur ben ik met ongeveer 5 cm ontsluiting naar de verloskamer gegaan. Ze hebben de hartslag van ons meisje toen via een draadje op haar hoofd in de gaten gehouden.Daar ging alles ook voorspoedig en rond een uur of 2/half 3 had ik volledige ontsluiting, persweeën en hebben ze de vliezen doorgeprikt. Helaas lag het hoofdje van ons kleine meisje niet goed boven de uitgang, waardoor ik haar niet naar buiten kon persen. Hierdoor is het een keizersnede geworden. Ze is om 9 over 5 s middags geboren. Als ik haar zelf naar buiten had kunnen werken was ze er wrs. wel 1,5 uur eerder geweest.

Zelf heb ik de hele bevalling en het inleiden als prima te doen ervaren. Mijn man beweert naar aanleiding van de bevalling dat ik een hele hoge pijngrens heb. Maar daar durf ik zelf niets over te zeggen. Hihihi, ik heb niet liggen gillenen schreeuwen... maar ja, ik heb haar niet naar buiten hoeven persen.

Wat ik zelf wel plezierig vond is dat ik het pas kort van te voren wist. En... ik ben wat dat soort dingen ook altijd vrij nuchter: ik zie wel hoe het gaat. Voor iedereen is het anders, en ik weet pas hoe het voor mij was als ik het heb ondergaan. En... het is me allemaal mee gevallen!

Maar eh, succes strakkies!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

ik ben met 38w ingeleid had 1cm ontsluiting om half 10 vliezen gebroken 14.12 is onze dochter geboren.

Geplaatst

Ook hier een postief verhaal van de bevalling van onze oudste.

Ws 41 en 3 dagen.

Moest om 8 uur in het ziekenhuis zijn. Lag rond 11 uur aan het infuus en zijn mijn vliezen gebroken (had al 1 cm ontsluiting). Twee uur later 10 cm ontsluiting door vele weeen. Na twee uur persen is onze zoon met de vacuumpomp gehaald. Bleek een groot hoofd te hebben die de draai niet kon maken. Anders was ik nog veel sneller bevallen.

Achteraf erg positief over het verloop. 2 uur weeen en 2 uur persen.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

Hey Claudia,

Wat spannend zeg. Nog even en je bent mama!

Ook ik ben ingeleid na een zwangerschap van 37 weken. Omdat ik al 2 cm ontsluiting had werden meteen mn vliezen gebroken. Dit was rond half 10. In het begin schoot het helemaal niet op met de ontsluiting. De pomp werd steeds een tandje hoger gezet. Rond 16.00 mocht ik persen. Eva werd om 17.54 uur geboren en Finn om 18.17 uur. Al met al kijk ik best positief terug op mn bevalling. Het enige waar ik van baalde was dat mn placenta niet kwam. Deze moest uiteindelijk operatief verwijderd worden. Daardoor ben ik 2 liter bloed verloren, heb toen nog 4 zakjes bloed gekregen.

Laat het maar gebeuren meis. Toi,toi,toi!

Liefs, Jane

Geplaatst

Ik ben 's middags om 13.30 ingeleid met een gel. De tweede gel kreeg ik rond 17.30. Tussen 13.30 en 17.30 had ik niet de indruk dat er iets gebeurde, maar rond 18.00 lag ik vol in de weeen. Het begon met een menstruatie-achtige pijn die steeds erger werd. Uiteindelijk had ik weinig tijd tussen de weeen, maar als je je eraan overgeeft, dan is het goed te doen. Uiteindelijk ging ik tussen 20.00 en 23.15 van 4 naar 9 cm en een beetje en mocht ik rond 23.20 gaan persen. Helaas zakte de hartslag van mijn zoontje toen dramatisch, dus moest het alsnog een vacuumextractie worden. Dat was jammer, want het ging hartstikke goed. Uiteindelijk is mijn zoon 23.36 geboren, dus ik heb er 10 uur over gedaan van inleiding tot geboorte. Ook bij mij wilde de placenta niet komen en ik moest toen dus nog onder narcose (en ook ik heb een bloedtransfusie gehad omdat ik >2 liter bloed verloren was). Ik vond de inleiding echt heel erg meevallen. Ondanks dat de bevalling zwaar was, zou ik het zo weer doen.

Succes!!

Geplaatst

Hihihih, ik had mazzel dat het een keizersnee was geworden, omdat ze toen meteen placenta los konden peuteren. Anders hadden ze die bij mij ook operatief weg moeten halen. Hij zat volgens de gynaecoloog erg vast!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Mijn bevalling werd ingeleid na een zwangerschap van 40 weken en 1 dag. Op dinsdagochtend 08.00 begonnen met gel, omdat er totaal nog geen opening was ging het niet vlot. 's middags 13.00 weer gel, toen afwachten, volgende ochtend 09.00 pas 3 cm ontsluiting. Toen hebben ze de vliezen gebroken maar om 13.00 uur had ik nog maar 5cm. Dus toen aan het infuus met weeënopwekker. Dit is best heftig omdat de weeën sterk zijn en vlot achter elkaar komen. Ik heb ervoor gekozen om geen ruggeprik te nemen. Het was zwaar maar zeker te doen. Als je maar goed blijft puffen, en dat wordt moeizaam als je maar 30 seconden hebt om op adem te komen door de weeën heen. Uiteindelijk is na 32 uur bevallen, inclusief de 25 minuten persen, onze zoon veilig te werled gekomen op een woensdag 17.45 uur.

Het duurde erg lang maar als het eenmaal voorbij is ben je er ook zo overheen hoor!!!

Geplaatst

Ik kan je helaas ook niet erg goede verhalen over het inleiden vertellen.

Ik ben al met al 3 keer ingeleid, en tot 3 keer aan toe naar huis gestuurd omdat het niks deed, geen ontsluiting en geen verweking.

Gelukkig na de laatste keer bij thuiskomst wel ineens weeën, dus mochten we weer terug naar het zkh.

Daar vliezen gebroken, maar helaas geen vorderende uitsluiting. Ik had na 24 uur 5 cm en jamillah bleek een sterrekijkertje, dus het werd een KS.

Ik hoop dat het bij jou wel heel vlotjes gaat verlopen!! Heel erg veel succes.

Geplaatst

Bij onze oudste zoon werd ik met 38 weken en 1 dag ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen, ik had zelf 2 cm ontsluiting. Om 08.00 kreeg ik de weeopwekkers per infuus en hij is 's avonds om ongeveer 21.30 geboren.

Wel ruggeprik gehad, maar deze werkte helemaal niet. (schijnt soms voor te komen)

Bij onze jongste zoon werd ik met 39 weken en 1 dag ingeleid wegens ernstige rug en nekklachten. Ik had wel wat ontsluiting maar nog geen 1 cm. Om 09.00 kreeg ik de weeopwekkers per infuus en werden mijn vliezen gebroken.

En onze jongste werd om 18.00 geboren.

Ruggeprik gehad, werkte deze keer wel. Fantastisch!

Geplaatst

Meiden

Bedankt voor al jullie verhalen!

Bij de meeste is het dus idd wel meegevallen.

of anders er snel overheen gekomen als je kleine in je armen hebt!

Ik heb idd de instelling van iedere bevalling is anders dus maar over me heen laten komen en zien wat er gebeurd!

Het is dus eerst de gel als je nog geen ontsluiting heb

en zodra je iets onsluiting hebt kunnen ze de vliezen breken en het infuus aanbrengen.

En dat een ruggeprik als een verademing ervaren word!

Het enige waar ik wel iets tegenop zie is evt stormweeen en dat het alsnog na een paar heftige uren een KZ word

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi

Ik ben na 42 weken ingeleid.

Gelukkig had ik al 3 cm dus hebben ze om 7.30 de vliezen gebroken en om kwart voor 8 het infuus gekregen.

Maar om 13.00 uur had ik nog steeds 3 cm en hebben ze het infuus omhoog geschroefd.

Om kwart voor 4 had ik 7 cm en om half 5 volledige ontsluiting en om 16.52 is mijn dochter ter wereld gekomen dus al met al ben ik er een kleine 9 en half uur mee bezig geweest.

Geplaatst

even reageren op je eerst gel.. nou ik kreeg eerst een ballon katherter. deed mee aan een onderzoek. kon of een katherter krijgen of een zogeheten veter.. en daar kreeg ik dus 2 cm ontsluiting.

dus ligt eraan waar je gaat bevallen en of je mag kiezen.

ps: mijn placenta kwam heel vlot, nog geen 5 min na de geboorte van Julian. dus gelukkig niet blijven plakken:D Ik had echt een droom bevalling gelukkig..

veel suc6 met je bevalling!

liefs

Desiree

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden