Ga naar inhoud

Partner wil toch geen kinderen. Wat nu??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Lisan,

Dat moet een heel zwaar en heftig gesprek zijn geweest. Ik hoop voor jou dat jullie er toch samen uit kunnen komen. Laat het idd even bezinken, en denk goed na wat je wilt. Het is allemaal zo moeilijk...

Hier staat alles op zijn kop sinds een paar uur. We hebben vanmiddag de pesa gehad. 7 keer geprikt en allen negatief. Erg pijnlijke was het ook voor m'n man. Wij zijn dus uitbehandeld voordat we zijn begonnen. En nu zit ik hier met mijn grote mond te typen... Die moed en lef zijn nu ver weg... Weet niet wat te doen... Ik dacht als we een paar behandelingen hebben gehad, dan weet ik of onze relatie hier onder lijdt of juist sterker door wordt. DAN misschien toch nadenken over een donor. En als het echt niet lukt en de relatie blijkt niet sterk genoeg te zijn voor dit proces, dan kies ik mijn eigen pad. Ik wil ook zo graag moeder worden, dat niet alleen. Gewoon een gezin (waarvan je er miljoenen op straat ziet), ik wil niet genoegen nemen met een 'goede band' met de kinderen van mijn man. Ik wil een gezin met kinderen die mij ook knuffelen en niet alleen mijn man. Maar wat is dit K.U.T. zeg!!! En aan een donor (waar iedereen over begint alsof het niks is), moet ik nu gewoon echt niet denken. Dan heeft hij zijn kinderen en ik mijne, leuk hoor... not! Maar bijna 30 zijn en weten dat je nooit een eigen kindje krijgt, is ook erg lelijk hoor... Ik ga dus ook maar eens alles laten bezinken. En goed nadenken...

Nou lieve mensen ik trek me terug van deze site, ik wordt geen IVF-moeder meer. Veel sterkte en succes met alles, met de keuzes die jullie moeten gaan maken. En met alle behandelingen.

Liefs van Anouk

Geplaatst

Ach Anouk wat een verdriet! Dit wil je niet. Ik hoop dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar en na verloop van tijd weloverwogen over jullie toekomst na kunnen gaan denken. Ik denk aan jullie! Dikke knuffel

Geplaatst

Hier is gelukkig de rust iets terug; vriendlief zit niet goed in zijn vel en het feit dat we al 8 maanden stilstaan en wachten op gesprekken en intakes helpt ook niet. Hij heeft me net verzekerd dat hij heel graag kinderen wil, maar dat hij de manier waarop we die zouden moeten krijgen hem af en toe de keel uithangt. Gelukkig gaan we over 3 weken op vakantie, zijn we hard aan toe...

@ Lisan, wat sta je voor een moeilijk besluit meid. Ik snap je gevoelens heel goed, en van de gedachte dat ik nooit moeder zal worden breekt ook bij mij het zweet uit. En nog even dit: ik vind niet dat je je man enkel als vader ziet, ik vind het juist heel knap dat je durft te kiezen voor je eigen geluk, ondanks het feit dat je waarschijnlijk gebroken zult zijn als je deze keuze inderdaad moet maken. De prijs is hoog...

Veel sterkte en wijsheid!

Geplaatst

@Anouk, ik heb je ook een pb-tje gestuurd

@Fren, gelukkig!!!! jullie staan al 8 maanden stil, dat is zwaar belabberd maar het einde is nu in zicht, volgende maand is het gelukkig al zover, heel veel succes!!!

@Lisan, jeetje zeg, je maakt het min of meer voor de 2de maal mee.. ik kan me voorstellen dat je voor jezelf kiest bikkelhard maar dan hebben jullie beide kansen op jullie geluk en als je voor je man kiest, en hij dus voor de kinderloosheid dan is er zeer zeker 1 iemand ongelukkig, en stel je voor de relatie redt het niet....dan ben jij mogelijk op een leeftijd waarop het helemaal moeilijk wordt....persoonlijk begrijp ik het niet dat je een drukke baan boven kinderen stelt (als je eenmaal in de molen zit)

De kinderwens moet wijken, de katten worden niet geduld, en daarna? sorry ik klink misschien nu wat negatief maar ik kan er met mijn pet niet bij.

Welke keuze je ook maakt, ik hoop dat je er geen spijt van krijgt!!!

veel liefs

Babeth

Geplaatst

@Lisan: wat ontzettend jammer dat hij bij zijn verhaal blijft. Ik blijf het ook een beetje cru vinden dat hij daar nu opeens mee komt. Je hebt samen al zoveel gedaan om je kinderwens te verwezelijken. Ik denk dat ik me ook een beetje bedonderd zou voelen. Ik hoop dat je de komende 2 dagen echt de tijd kan nemen om er goed over na te denken.

@Anouk: jeetje meid wat heftig zeg!! Wat zullen jullie ontzettend verdrietig zijn. Het is zo oneerlijk dat jullie niet eens een eerlijke kans hebben gehad. Ik wil jullie alle kracht toewensen om dit te vverwerken en ik hoop voor jullie dat er een beslissing komt die voor jullie beide goed voelt! Dikke knuffel!

Geplaatst

Beste Lisan,

Ik kreeg op mijn 18 een relatie. Die heeft 16 jaar geduurd. Ik wilde nooit kinderen, hij ook niet. Tot mijn 30e heb ik dit volgehouden. Toen begon het te kriebelen. Aangezien we meer en meer als broer en zus gingen leven, hebben wij uiteindelijk in 2004 de knoop om te scheiden doorgehakt.

Eind 2004 kwam ik mijn nieuwe liefde tegen. Hij wilde wel kinderen. Na een jaar proberen en nog niet zwanger zijn, zijn we in het IVF-traject beland. Ons meisje in vandaag alweer 12 weken.

Misschien dat mijn vorige relatie wel stand had gehouden als hij het in ieder geval geprobeerd had om op de natuurlijke weg zwanger te worden. Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik zo ontzettend gelukkig ben met mijn kleine meisje (en met mijn lieve vent).

Succes, dat kan je wel gebruiken.

Liefs

Natas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden