Ga naar inhoud

Wie starten er ook in augustus 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grrr, ik zag dat ik mijn vorige post een verkeerde titel had gegeven en kon hem niet meer wijzigen. En ik vind het leuker om een gedeeld topic te hebben!

Nou, ik heb definitief het groene licht gekregen voor de start, dus morgen mag ik de eerste deca weer spuiten. Vanaf zaterdag puregon en dan volgende week donderdag de 1e echo. Ik ben erg benieuwd of het veel uitmaakt dat korte protocol.Toen ik het lange ptotocol volgde was de punctie volgens mij 14 dagen na start puregon, zou dat nu ook al eerder zijn??? In ieder geval vind ik het echt heerlijk dat ik niet zo lang hoef te wachten op alles.

Ik zie niet erg tegen de punctie op (hoewel 2e keer pijnlijker was dan de eerste), meer nog tegen het plaatsen van dat stomme infuus!

Het aller-allerergste vind ik het klaarmaken van de pregnyl, dat wil zeggen, het breken van die stomme glazen flesjes!!! Werkelijk tot twee keer toe brak me het zweet aan alle kanten uit!

groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Aafke,

Wat super dat je mag gaan beginnen. Dat voelt goed he!

Fijn dat je niet tegen de punctie op ziet. Dat infuusnaaldje is toch eigenlijk peulenschil in vergelijking met de punctienaald......

In ieder geval succes!

ps: er is al een topic gemaakt van wie er in augustus starten, toch?

Geplaatst

ps: er is al een topic gemaakt van wie er in augustus starten, toch?

Hey Wish,

Haha, ja dat zou je denken, maar ik geloof dat mijn eitjes makkelijker te vinden zijn dan mijn aders! Beide keren was het een heel gedoe met heel veel zoeken en pijnlijk geprik (bovenkant handpalm, AUAUW!!!), dus ik ga nu direct al roepen dat dat zinloos is en ze beter meteen voor binnenkant pols kunnen gaan...

Wat betreft topic augustus, ik heb nog even gecheckt maar volgens mij is die er nog steeds niet (wel juli en september). Misschien i.v.m. zomervakantie minder aanmeldingen/ starters?

Geplaatst

Hoi Aafke,

Mooi dat je een augustus topic geopend hebt! Wij starten 21 augustus met onze 2e icsi behandeling. Wij volgen wel het lange protocol dus gaan met de punctie in september uitkomen.

Ik begreep dat jij voorheen ook het lange protocol had. Waarom nu voor jou het korte?

Groetjes Mickey

Geplaatst

Hoi Mickey,

Ik heb bij het evaluatiegesprek aangegeven dat ik bij beide pogingen last had van zware hoofdpijnen. Paracetamol hielp niet meer en ik moest een aantal keer echt gaan liggen. Toen kwam de arts (een nieuwe) zelf met het voorstel om dit keer voor het korte protocol te gaan en daar zei ik natuurlijk geen nee tegen!

Jij ook heel veel succes!

Geplaatst

Hoi,

Ik zie inderdaad dat er twee topics zijn gestart maar deze is voor de ICSI en de andere staat onder de IVF.

Wij gaan voor ICSI starten a.s. maandag zijn er die dan hier nog mee blijven schrijven of sluit ik me aan bij de IVF club, of allebei :tongueP:

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hey Shanna.

Ik kijk eigenlijk alleen onder ICSI en wachtbankje (daar komt alles weer mooi samen), daarom had ik het andere topic ook niet gezien! Vind het op zich wel overzichtelijk om er hier ook een te houden, als er meer gegadigden voor ICSI augustus zijn?

Wat afschuwelijk dat je onlangs een miskraam had, zeg. Je was al een aardig eindje op weg als ik je handtekening lees. Ik had een hele vroege mk, dus was nog nauwelijks aan het idee van zwanger zijn gewend en vond het al zo verschrikkelijk. Bij mij was de timing vrij kut, precies op de dag voor kerst (met groot familiefeest met heel veel baby's en kleine kinderen...)

Elke poging opnieuw moeten we er maar gewoon het beste van hopen en uitgaan van de kracht van positief denken!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Icsi en ivf staan volgens mij altijd door elkaar in 1 topic.Ikzelf doe namelijk ook icsi en zit bij de andere topic en meer meiden doen het zelfde.Er zitten ook meiden bij die alleen een cryo terug plaatsing hebben.

Groetjes Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden