Ga naar inhoud

Beroerd door Provera?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

ik heb even een vraagje. Ik was tot afgelopen woensdag al 11 dagen aan het stimuleren toen de poging is afgebroken omdat de follikels waren verdwenen. Die dag moest ik direct beginnen met een kuur Provera (7 dagen). Nu ben ik al 3 dagen onwijs beroerd, in alle opzichten. Ik voel me heel erg down, zal ook wel te maken hebben met de teleurstelling maar het is best heel erg nu. Het ene moment ben ik verdrietig, dan weer nijdig dan weer rustig... beetje labiel dus. En ik voel me lichamelijk beroerd: doodmoe, ook na het opstaan, katergevoel, duizelig, misselijk, hoofdpijn enz. Herkent iemand dit? word er niet vrolijk van.

ik hoor graag jullie ervaringen met dit middel... hoop niet dat het nog erger wordt

groetjes

Sen

Geplaatst

Nee, sorry... hoop dat er evengoed nog meiden zijn die er wel ervaring mee hebben.

Anders misschien de bijsluiter raadplegen? Daar staat het één en ander ook in. Misschien wordt buikpijn wel genoemd...

Als het begonnen is sinds het gebruik van Provera, kan dat de oorzaak zijn.

Anders toch even ziekenhuis bellen, zij hebben er waarschijnlijk wel ervaring mee.

Succes!!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Heej, ik heb gisteren mijn laatste pil Provera geslikt (10 mg, 10 dagen) omdat ik sinds april niet meer ongesteld was geweest en al drie weken buikpijn had... Het klopt dat het best invloed kan hebben om je humeur. Ik hou er ook veel vocht van vast trouwens, super opgeblazen, pijnlijke borsten...zelfde als wat ik van progestan/utrogestan kreeg. En idd een stuk labieler, gecombineerd met hoofdpijn dus vriendlief moet zich even bergen voor mijn korte lontje in alle opzichten :-s

Dit gaat allemaal gewoon weer over als je begint te vloeien. Hou er rekening mee dat je heel heftig kan menstrueren (zowel pijnlijker als meer bloedverlies) de eerste dag. Niet schrikken dus ;-)

Geplaatst

bedankt voor jullie reakties. Ik had de bijsluiter gelezen (doe ik altijd) maar wilde toch graag even de ervaring van anderen weten, dat zegt toch meer vind ik. Er staat inderdaad in dat het ernstige neerslachtigheid kan veroorzaken. Gelukkig zegt sorpresa (leuke nick! ben je italiaans?) dat dat overgaat zodra je begint te vloeien. Dat dat heftig kan zijn dat had ik al ergens gelezen ja.. dus dat wordt dus maandverband inslaan en een zwarte broek aantrekken :ohmy:

Geplaatst

@ Sen1972 : Nee niet Italiaans, die nick is ooit eens ontstaan toen ik 13 was en mijn moeder een cursus Italiaans volgde. Ik had haar woordenboek gepakt op zoek naar een woord dat op een naam leek en tadaa mijn Nick was geboren. Gebruik hem dus al 12 jaar ;-)

Sterkte met de neerslachtigheid in ieder geval. Misschien scheelt het dat je weet waar het vandaan komt. Volgens mij is dit nog het beste te scharen onder PMS in het kwadraat :dry:

Geplaatst

pfff nou dat kan je wel zeggen ja, pms in het kwadraat.. of nee tot-de-macht-tien ofzo hehehe. Kan er nu wel weer een beetje om lachen (je moet toch wat) maar het weekend was echt dramatisch... wat een klerezooi is dat toch eigenlijk dan die Provera, ik heb van het spuiten helemaal geen last qua humeur, daar wordt ik alleen maar moe van maar die Provera, bah wat een zooi. Gelukkig morgen het laatste pilletje.

je nick betekent trouwens "verrassing" maar dat wist je denk ik al. Ik vind hem wel apart :)

Geplaatst

Ik heb nu ook al 2x provera gebruikt voor een onttrekkingsbloedding omdat ik geen eigen cyclus heb.

Maar ik heb er niet zoveel last van zoals je het beschrijft maar bij mij was de onttrekiingsbloedingen wel echt heel erg ik heb daar toen een topic van gemaakt zie Help ik vloei heel erg!!

Wel heb ik last van stemmingswisselingen soms moet mijn man het erg ontgelden die schat ik denk dat dat door de estradiol 2mg komt!!! Maar zeker weten doe ik het niet.

Het kan misschien ook komen door het hele traject waar we nu inzitten in combi met med.

Meis ik wil je heel veel sterkte wensen.

Geplaatst

hoi corina, ook jij bedankt voor je reaktie.

Ik heb nog een vraagje: de dokter zei dat je na de kuur binnen 5 dagen ongesteld wordt. Nu moet ik vanavond de laatste pil nemen maar bespeur nu al soort van voortekens van bloedverlies. Nog zeker geen vloeien of helderrood (sorry voor de details) maar dat het eraan zit te komen zegmaar. Is dat normaal dat je dat al hebt terwijl de kuur nog niet helemaal af is?

Geplaatst

Hoi Sen1972,

Ja dat kan wel kloppen, alleen ik red de 5dgn niet bij mij begint het z'n beetje 3dgn nadat ik met provera gestopt ben en dan na 2dgn breekt het echt goed door.

Maar goed dat is bij mij en ik weet natuurlijk niet hoe jou lichaam reageerd want immers niet ieder lichaam is hetzelfde.

Gr. Corina.

Geplaatst

hai Corina, je hebt helemaal gelijk, ieder lichaam is anders. Inmiddels is het doorgezet en is het nu toch echt helderrood. Heb toch voor de zekerheid maar even de assistente gebeld. Ze zei dat het goed mogelijk is dat je menstruatie voor het eindigen van de kuur al optreedt. Dan hoef je de kuur ook niet af te maken, thank God.. wat een pestbui krijg ik van die troep. Dus per vandaag is cyclusdag 1 en vrijdag weer een uitgangsecho, hopelijk niet met heel veel vloeien door de Provera.. yuk :tongue2: schaam me dood

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb vorige week mijn laatste provera pil geslikt en ben tot op heden nog niet ongesteld geworden. Ik baal als een stekker, want eigenlijk zou ik maandag alweer moeten beginnen met de opbouw van het BMS. Ik vraag me af of dit misschien toch te maken heeft met de vervroegde overgang?? Normaal gesproken ben ik met de tussentijdse bloedingen, er met 2 dagen vanaf, en stelt het weinig voor.

De vorige keer na de mislukte TP had ik ook al buikpijn toen ik nog aan het slikken was maar dat was toen echt vreselijk. Ben toen eerder naar huis gegaan van mijn werk omdat ik dacht dat ik flauw ging vallen van de pijn.

En die klachten Sen waar jij over schrijft die heb ik ook. Nu met de provera is het eens zo erg, vreselijk vind ik dat. Maar ik denk dat de estradiol daar ook een rol bij speelt. Vind het wel fijn om te lezen dat andere die klachten ook herkennen.

Liefs Maya

Geplaatst

hoi Maya, wat vreemd dat je dan nog niet ongesteld bent geworden. Voor mij was dit de eerste (en hopelijk laatste keer) dat ik Provera moest gebruiken. Ik was bij de zesde dag al ongesteld. Schrok er wel een beetje van want de arts had gezegd dat je ongeveer binnen 5 dagen na de laatste pil ongesteld wordt. Gelijk de assistente gebeld maar die zei dat dat inderdaad kan en dat je dan gelijk mag stoppen met de kuur. Heb jij al vaker zo'n kuur gedaan, en duurde het toen ook zo lang totdat je ongesteld werd? Misschien moet je anders toch maar even bellen maandag? of even googlen naar ervaringen van anderen. Sterkte ermee en ik hoop dat het niet lang meer op zich laat wachten want zo'n kuur daar wordt je echt niet vrolijk van. Was jij ook zo vreselijk neerslachtig? ik had nieteens zin om mn bed nog uit te komen.

Geplaatst

De eerste keer dat ik provera gebruikte werd ik ook tijdens de kuur al ongesteld. De keer (voor deze keer) dat ik voor het laatst provera gebruikte kwam de menstruatie ook niet op gang. De gyn keek het toen nog een week aan (tot 14 dagen na de laatste pil) en zou me anders een dubbele kuur geven. Was toen gelukkig niet nodig, het kwam op dag 10 alsnog.

Hier beginnen de bijwerkingen gelukkig te verdwijnen, heb echt een dramatische werkweek gehad pfff... wil nu weer mezelf zijn graag :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden