Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Mijn vriend en ik proberen sinds een jaar zwanger te worden, wat niet is gelukt. Afgelopen week is het zaad van mijn vriend onderzocht en het blijkt dat hij i.p.v. de gemiddelde 16 tot 20 mln hij er maar 2 mln heeft. De huisarts heeft dit even via de telefoon meegedeeld en heeft een verwijzing gegeven voor de uroloog. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe dit verder gaat en hoe lang het gaat duren voordat men begint aan bijv iui? Dit is allemaal helemaal nieuw voor me en ik moet zeggen dat het me best wel beangstigd. Graag hoor ik meer verhalen van mensen die het zelf al hebben meegemaakt.

Gr boodschutter6

Geplaatst

Hallo boogschutter,

Aller eerst welkom hier op dit forum, ik hoop voor je dat je hier een beetje je ei kwijt kan en atwoorden kan krijgen op je vragen.

Ik kan je niet echt vertellen hoe het verder gaat eigenlijk, bij ons is het namelijk net iets anders gegaan.

Na 1,5 jaar proberen was ik nog niet zwanger maar had ook veel menstruatie problemen dus ben ik door de huisarts door gestuurd naar de gyneacologie, daar bleek dat ik pcos heb en werden we doorgestuurd naar de fertitliteitsarts, Eenmaal daar moest mijn man zijn sperma laten onderzoeken en bleek zijn zaad dus ook niet optimaal te zijn nogmaals het sperma laten controleren was wel iets beter maar nog niet optimaal.

Al met al zijn wij ong 6 maanden bezig geweest met onderzoeken en dergelijk vanaf de huisarts en zijn we in maart begonnen met onze eerste IUI.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo Boogschutter

welkom hier, ik heb geen idee hoe snel je door kunt met IUI maar toen wij na de semenanalyse de uitslag van de huisarts hadden zaten we binnen en week bij de gynaecoloog en de uroloog.

hier is wle een topic die specifiek over IUI gaat, wellicht kun je daar veel info vinden.

www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7011

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben 26 jaar en samen met mijn vriend een jaar bezig om zwanger te raken.

We hebben net deze week te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet goed is, dus wij zitten nog in de beginfase. Hij heeft een verwijzing gekregen naar de uroloog. Graag zou ik andermans verhalen willen horen, zodat ik een beetje weet wat me allemaal te wachten staat.

Ik vind het allemaal behoorlijk beangstigend.

Gr boogschutter6

Geplaatst

Hoi Boogschutter6,

Welkom hier en heel veel succes. Op dit forum kun je vele verhalen lezen van mensen die in de zelfde medische molen zitten, dus zit je hier op het goede adres.

Dat het beangstigend is, is logisch, maar met een open mind, goede begeleiding en de informatie op dit forum zal het jullie vast en zeker goed afgaan!

Geplaatst

Hoi Boogschutter6,

Welkom hier en heel veel succes. Op dit forum kun je vele verhalen lezen van mensen die in de zelfde medische molen zitten, dus zit je hier op het goede adres.

Dat het beangstigend is, is logisch, maar met een open mind, goede begeleiding en de informatie op dit forum zal het jullie vast en zeker goed afgaan!

Geplaatst

Hoi Boogschutter

welkom hier! erg vervelend dat jullie ook in de medische molen verzeild zijn geraakt.

wat snelheid betreft, an de slachte uitslag van mijn man zaten wij binnen een week bij de uroloog en gynaecoloog. Hoe het in jullie geval verder gaat, geen idee.

Er is hier ook een IUI hangplek, wellicht dat je bij hen veel informatie kan verkrijgen.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7011

in ieder geval heel veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal!

Zal me even voorstellen. Ben 36 jaar, heb 9 IUI's gehad en onlangs de derde ivf poging. We zitten ong. 2 jaar in medische molen. We hebben 2 miskramen gehad. Echter, vorige week positief getest. Maar genieten lukt nog niet echt omdat het al zo vaak een teleurstelling is geweest.

Groetjes Imar

Geplaatst

Hi boogschutter,

Het ligt er helemaal aan in welk ziekenhuis (zh) je loopt; de wachttijden kunnen verschillend zijn.

Wij hadden een combi: ik mijn leeftijd (maar goede -vruchtbare- waarden) en mijn vriend weinig en niet zo heel beweeglijk zaad. Er hebben 2 sementesten plaatsgevonden in het zh met een tussentijd van 3 maanden en konden daarna eigenlijk direct starten. Maar dat komt ook dat in juli (1e sementest) wij gelijk een datum hadden afgesproken voor de start van het 1e traject.

Bij ons was dat IVF.

Zoals al eerder aangegeven als antwoord: er zijn een aantal topics m.b.t. IUI. Gebruik vooral de zoekfunctie voor meer info en kijk ook eens in het sub-forum ziekenhuizen, wellicht dat jullie zh er ook tussen zit.

Het is beangstigend ja. Ik weet nog goed toen ik net hier op het forum terecht kwam dat ik ontzettend veel vragen had. Stel ze gewoon. We zijn er hier voor elkaar!

Suc6!

Geplaatst

beste boogschutter

ik heb je 2 topics nieuw en even voorstellen samen gevoegd

als je je namenlijk onder wie is wie al voorsteld dan is het niet logisch lezen als je het zelfde ook nog een keer onder iui zet

sluit gewoon aan bij een topic wat je wat lijkt waar al in geschreven wordt

men is hier niet eenkennig

en kijk als je een vraag hebt of daar niet al een topic over is

zoniet begin daar dan een nieuw topic over

zoja haal het weer boven en je krijgt wel weer reacties op de vraag

succes met alle behandelingen in de toekomst

dat ze maar snel resultaat mogen geven

groetjes pleun

Geplaatst

hallo boogschutter

wij hebben het zelfde mee gemaakt eerst iui en nu ivf met icsi en wij zijn via ivf zwanger geraakt de eerste x naar terugplaasting.

mijn man zijn zaad is ook heel slecht volgens mij ook ongeveer 2 ml.

welkom hier en ik hoop dat je hier antwoord op je vragen krijgt.

heel veel succes.

het licht aan het zieknehuis voor je mag beginnen wij konden bij iui heel snel terecht.

gr liefs jessica

Geplaatst

@Imar; Ik wens je het allerbeste. Ik hoop dat dit goed verloopt:)

@Boogschutter1; Ik wens je veel succes meid...

De zaad van mijn partner is ook niet goed. Wij mogen een icsi behandeling starten maar er is een wachttijd... Wij mogen in oktober beginnen.

Laat alles op je afkomen en lee sverder je wordt er wijzer van....

Geplaatst

Wat fijn, zo veel reacties in zo'n korte tijd.

Tis toch best lastig om tegen familie en vrienden niks te zeggen, hier kan ik in ieder geval mijn verhaal kwijt.

Is er wel eens iemand geweest waarbij de man tijdens 1e onderzoek slecht zaad had, maar dat dit toch een moment opname was en alsnog natuurlijk zwanger raakte?? Misschien een stomme vraag, maar op de een of andere manier probeer je je toch aan iets vast te klampen.

Wij hebben afgelopen week de uitslag gekregen en mijn vriend kan 2 sept terecht bij de uroloog. We wachten af.......ik hou jullie op de hoogte

Gr boogschutter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden