Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yes!!!Babeth en Surf!! Wat een super goed nieuws. En wat fijnd dat deze maand al n stuk Groener is dan de vorige!!

Jeanine; ik herken het wel hor!!HEb dat ook lang gehad, t gevoel dat je soms net nergens bij hoor, terwijl dat niet zo is, gewoon schrijven, meestal krijg je dan ook gewoon reactie terug. k vind dit forum zo onwijs fijn!! k reageer ook niet altijd, zeker als er van mijn kant niks te melden valt, maar k lees het iedere dag, k vind t zo spannend om met iedereen mee te leven hoe het ze vergaat.

Morgen hebben we de intake voor IVF, ben heel benieuws wanneer we kunnen beginnen.

k hoop gelijk bij m'n volgende cycles. Nu ff n maandje zonder hormonen, ook wel lekker!

liefs

Geplaatst

Babeth, gefeliciteerd! wat een super nieuws lees ik hier!!!

Surf, ook proficiat!

Ik hoop dat deze groene golf nog even doorzet naar het wachtbankje van oktober, november enz enz!!!

Liefs Jet

Geplaatst (aangepast)

:woohoo: Babeth geweldig!! van harte gefeliciteerd!!!!

Surf ook jij van harte gefelliciteerd!! Het is allemaal zoo gegund HEERLIJK AL DAT GROEN :positive vibes:

Alle dames die groen zijn:PROFICIAT. Voor de rode dames: sterkte.....

Hier ben ik ook nog steeds aan het afwachten.... Denk wel dat ik vrijdag of zaterdagochtend maar alvast ga testen. Dan zit ik op 14/15 dagen na de punctie.

Heeft hier trouwens iemand nog meer ervaring met het slikken van antistollingsmedicatie?? Ik ben vanaf de punctie bezig met ascal slikken. Ik heb nu 15 zakjes mee gehad voor tot de (hopelijk positieve)test. Maar het recept is voor tot 90 dagen. Moet je dan bij een zwangerschap dit tot 90 dagen doorslikken??

Ik ga daar anders nog wel even naar Geertgen voor bellen.

Ja ik heb ook antistollingsmiddelen.. ik gebruik Innohep dat zijn spuitjes.. en ja ik zal ze ook sowieso (als ik zwanger ben) het 1e trimester moeten gebruiken. Dit omdat dit middel niet schadelijk is voor de embryo.. Wel is dit een therapeutisch antistollingsmiddel want normaal gebruik ik fenprocoumon of acenocoumarol en daarvan is niet zeker of het schadelijk is in de 1e 3 maanden van een zwangerschap.. Hoe het met ascal zit weet ik niet precies.. waarom moet jij antistollingsmiddelen als ik vragen mag?

Hier nog steeds geen ongi.... vmiddag na het bezoek aan mn huisarts in het zhuis geweest voor een foto van mn enkel..niets gebroken blij toe ;) Kan het gewoon niet laten; :wav::wav:

Liefs

aangepast door Lafinah
vergat de :wav: ;)
Geplaatst

Lieve babeth,

Ik heb de afgelopen maand zoveel gelezen en op ecd forum geschreven en jouw verhaal had me zo ontroerd. Je hebt al zoveel meegemaakt en nu een positief bericht! Ik krijg er kippevel van! Ik duim voor je dat je deze week positief nieuws van de dokter krijgt

Kera

Geplaatst

Vanochtend vroeg weer getest na een licht blauw streepje afgelopen zaterdag nu wederom een licht streepje ??? Zou het dan toch ...........of had het streepje al feller van kleur moeten zijn ? Ik durf het eigenlijk niet te geloven ! Blijf ook lichte buikpijn houden maar anders dan als ik ongesteld moet worden. Nou donderdag nog maar een keer testen dan en het ziekenhuis bellen. Wordt hier zo onzeker van !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst
Vanochtend vroeg weer getest na een licht blauw streepje afgelopen zaterdag nu wederom een licht streepje ??? Zou het dan toch ...........of had het streepje al feller van kleur moeten zijn ? Ik durf het eigenlijk niet te geloven ! Blijf ook lichte buikpijn houden maar anders dan als ik ongesteld moet worden. Nou donderdag nog maar een keer testen dan en het ziekenhuis bellen. Wordt hier zo onzeker van !

Liefs,

Jeanine

Wat een onzekerheid, kun je vragen om een bloedtest?

Succes

Geplaatst

Ja jeanine...dat zou ik gewoon doen als ik jou was zo'n bloedtest.

Trijnie succes met je eerste IVF en met de intake...;-)

Geplaatst

Wow, wat een mooi groen bankje! Babeth, echt super voor jullie! En voor de rest natuurlijk ook!

Sterkte voor iedereen die nog wacht of bij wie het is mislukt.....

Geplaatst

Wauw Surf je bent GROEN, dat is een hele felicitatie waard zeg. Geniet ervan ! Wat zullen jullie blij zijn !

Ik lees nog veel met deze topic mee, ondanks dat ik erzelf vanaf ben gevallen begin deze maand. Het doet me goed om hier in goede en slechte tijden (helaas) mijn ei kwijt te kunnen. Het lucht mij op in elk geval. En ook anderen kan je tot steun zijn. Want dat hebben we allemaal in deze tijden enorm nodig. Of je nu wacht of van het wachtbankje af bent gevallen en natuurlijk om met iedereen mee te leven die het wel gelukt is om zwanger te worden. Want daar doen we het tenslotte allemaal voor.

Ik heb volgende week donderdag (30e) een evaluatiegesprek in Zwolle. Onze 3e ICSI is mislukt en dit was onze laatste poging. Dit kan ik eerlijk gezegd nog niet verkroppen en ik heb me er dan ook nog niet bij neergelegd. Ik weet niet wat ik moet verwachten van het gesprek, want ik heb zo'n gesprek nog niet eerder gehad. Ik voel me anders, want nadat ik ongesteld ben geworden (een dag voor mijn testdatum) heb ik 2,5 gevloeid zonder buikpijn/krampen/stolsels. Nadien was het over en heb ik tussendoor nog 1/2 keer een beetje gevloeid. Ondertussen blijf ik moe en heb ik zo nu en dan een last van weeig gevoel onder in mijn buik. Ik blijf emotioneel. Ik denk dat het toch een stuk vermoeidheid is van de afgelopen jaren. De emoties hakken er toch wel in hoor. Ik ben altijd zo'n "blijf maar met beide benen op de grond staan" type, maar nu herken ik mezelf even niet meer.

Nou, al met al weer een heel verhaal. We wachten volgende week gewoon af.

Meiden die GROEN hebben getest: Proficiat met dit grote wonder en geniet er zoveel als je kan van !

Meiden die ROOD hebben getest: Het is ongelooflijk balen. Houd moed hoor !

Meiden die nog in de BLAUWE wachtweken zitten: Sterkte en maak er allemaal een hele GROENE maand van. Ik duim met jullie mee !

Liefs Gerlinde

Geplaatst

@Babeth: wat een goed nieuws. Ik hoop dat resultaat positief blijft. Het zou zo mooi zijn.

@ Surf: gefeliciteerd! Geniet ervan!

@Jeanine: wat een onzekerheid. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

Met mij gaat het weer wat beter. Was gisteren vooral erg verdrietig en heb ik heel vaak op het forum gezeten. Ik merk dat dit me zo goed doet. Ook al loop ik er nog niet zolang rond en kennen jullie me nog niet echt, ik heb zoveel lieve berichtjes gekregen. Dat geeft me echt een goed gevoel. We gaan nu vol goede moed voor de volgende poging. De eerste afspraak staat alweer gepland. Volgende week dinsdag hebben we alweer de eerste FM.

liefs,

sissy

Geplaatst

@Sissy, Ik ben het helemaal met je eens dat dit forum zo fijn is! En wat fijn dat je gelijk door kan, SUCCES meid!

@Jeanine, wat een onzekerheid, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. En positief natuurlijk! Sterkte!

Liefs Guusje

Geplaatst

@lafinah; ik ben in de ruim 4 jaar dat we nu bezig zijn 3 keer spontaan zwanger geweest.(wat volgens de gyn al een statistisch wonder was met het feit dat ik nog maar 1 eileider heb en mijn man maar matige zaadjes) 1 keer dus een BBZ en 2 keer een miskraam. Daarom heb ik toen het stollingsonderzoek laten doen. Toen bleek dat ik dus een defect heb ik het prothrombine-gen. Oftewel de stolling werkt iets te sterk bij me. Ook factor 8 was iets verhoogd. Het lastige is dat ze niet kunnen zeggen dat een volgende zwangerschap wel goed zal gaan met antistolling omdat er niet veel bewijs gevonden is met onderzoeken dat het ook echt werkt.

Het blijft dus gewoon afwachten. Ik heb gelukkig totaal geen last van bijwerkingen of zoiets van de ascal. Maar ik ga zometeen toch maar even naar Geertgen bellen.

Geplaatst

Ik heb het lijstje naar boven gehaald. dit omdat het zo fijn is om te zien dat er zo veel groene regels zijn deze maand. Maar het kan goed zijn dat ik vergeten ben sommigen in te kleuren of erbij te zetten?

Laurensenilona, ik heb jullie erbij gezet maar ik weet niet of dat ok is en wanneer jullie mogen testen.

Gerlinde, Spannend, zo'n evaluatiegesprek. Ik snap dat jij nu heel veel armen nodig hebt! Neem je tijd om dit verdriet/teleurstelling een plekje te geven. Dikke omhelzing,:hug:

Lafinah: 5 September tp van 1 cryo, testen 19 september

Jeanine1970 : 9 september TP 1 topemmy testen 23 september

Jett: 11 september TP 2 topemmy's, testen 24 september

KrisKras: 11 september 2010 IUI(7), testen, 25 september 2010

Denise1979: 13 september tp 1 emmy, testen op 26 september

Nikkie: 13 september 1ste IUI, testen 30 september

Wannabemom: 13 september tp 1 topemmy, testen 26 september

Norwegian-sky: 19 september tp 1 Cryo, testen 28 september

Laurensenilona

positief getest;

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 12 september

Leeuw: 1 september TP van 1 cryo testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Henne: 2 september tp van 2 emmies, 14 september positieve thuistest, 16 september positieve bloedttest (hcg 291)

Surf

Babeth

negatief getest/ongi

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Sheenara: 30 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Isa: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Heidss: 31 augustus TP 2 cryo's testen: 13 sept

Yola: 30 aug tp van 1 emmy, testen 15 september

Willy : 3 september tp van 1 cryo testen 17 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Annemarie84: 8 september tp van 1 cryo, testen op 22 september

Anoek: 6 september tp van 2 emmie´s, testen op 17 september

Sissy81 : 5 september tp van 1 emmy, testen 20 september

Geplaatst

@ Sissy: sterkte meid en straks weer vol goede moed ertegen aan, succes dinsdag.

@ Babeth en Surf: wauw geweldig hoor, allebei SUPER gefeliciteerd!!

@ Jeanine: dit klinkt toch stiekem wel goed hoor, ik zou inderdaad vragen om een bloedtest en ik duim voor een mooie HCG score. Hé en ik zit ook pas net actief op het forum, dus voel je zeker niet de enige.

Hier een heel positief gevoel. Net als toen ik van mijn zoontje zwanger was, had ik ook rond wd9/wd10 het gevoel dat het goed zat. In de 2e ww allerlei vage pijntjes, zeurend, stekend, lage rugpijn. En ja ik hou mezelf ook voor dat het ook van de Utrogestan kan komen, maar bij iedere x dat het mis was, voelde ik nooit iets én was ik op de 12e dag na de punctie al ongesteld...en nu was gisteren die 12e dag!

Als ik lees dat jullie al vroeger testen, krijg ik ook wel de kriebels, maar ik durf 't toch niet aan. Ik probeer me aan dit gevoel vast te houden en tel de langzame uurtjes af tot vrijdag, de bloedtest.

Zou het wel bizar vinden hoor, ik heb me helemaal ingesteld op weer een lang traject, met teleurstellingen, verdriet, hoop, spanning...en het zou toch niet dat het dan nu de 1e x raak is? Pff, wordt vervolgd.

Jett

Geplaatst

Lieve mensen,

Net het ziekenhuis gebeld en daar wordt je ook geen steek wijzer van ! Ze zei, het lijkt er wel veel op ! Lijkt ? Ik wil het zeker weten. Advies: ga donderdag nog een keer testen. Vroeg ik , mag ik dan geen bloedtest ? , nee dat was niet nodig.....zucht..... 12 oktober stond er al een afspraak met de gynaecoloog en die blijft gewoon staan kan ze gelijk een echo maken.....maar dat duurt nog zolang....... Nou ik ga dus donderdag gewoon nog een keer testen maar volgens mij is een streepje een streepje en ben ik waarschijnlijk "gewoon" zwanger. Tja en dan zijn we er nog niet dan moet ik de internist ook weer bellen waar ik loop vanwege m'n auto imuunziekte en m'n bloedstollingsprobleem. Ik spuit nu fraxiparine maar weet dus niet hoelang en hoeveel nog ? Ben wel een beetje blij maar met mijn achtergrond ben ik toch een beetje gereserveerd blij.

Wil al 15 jaar kinderen en dan ineens is daar het streepje waar je al jaren op wacht......zo onwerkelijk !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Babeth! Wat fantastisch!! Ik krijg nog elke keer de rillingen als ik de foto van je twee lieve mannetjes in je handtekening zie, daarom hoop ik voor jou extra hard op een goede afloop. Geweldig als het nu allemaal in 1x goed gaat!!!!!! Het blijft erg spannend, maar zo'n vroege positieve test geeft je vast voldoende hoop om positief te blijven, en positieve vibes zijn hartstikke goed voor de kleine!

Liefs,

Barbara

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vorige week melde ik nog 1 eitje te hebben en dat ik waarschijnlijk een escape iui zou krijgen.

er is toen besloten om door te spuiten en te hopen op later meer eitjes.

Zoals het er nu uitZiet zijn er 4 eitjes nog steeds stijgende hormoonwaarde, dus ik zit nog in de race.

Morgen weer voor controle en ik hoop dat alles er goed uitziet en dan eind van de week de punctie.

word wel heen en weer geslingerd tussen allerlei gevoelens maar ik houd hoop.

Kom ook niet op wachtbankje september terecht maar moet nu verhuizen naar oktober.

Ik hou jullie op de hoogte, Groetjes Esther

Geplaatst

Wat een groen maand is dit!!!! van harte gefeliciteerd aan de groen meiden!

Babeth..., meis wat heerlijk nieuws. Op WD 10 positief is toch echt wel zwanger, volgens mij, want dat zit je eigenlijk op dag 13/14 met een cryo.

Ik heb zondag een TP van 1 cryo, helaas zijn er 2 niet goed ontdooit :sad: dus vandaar maar 1.

Nu hebben we nog maar 2 cryo's over. Gaat wel hard zo met de cryo's. Eerst denk je een maand of 3 vooruit te kunnen, en dan overleven ze het niet. Als deze niet blijft zitten hebben we nog maar voor 1 maand.

maar gelukkig heeft er één ijsbikkeltje het overleefd! + het eitje van deze cyclus..., toch nog iets meer kans op een ZW.

Ik zit nu dus op dag 2...., nog lang wachten, en mag op 3 oktober testen. Maar het is in mijn natuurlijke cycus teruggeplaatst, dus dat zou wel iets eerder kunnen. Het is namelijk 17 dagen na eisprong en WD 14.

liefs joske

Geplaatst

Jeanine, kan je niet proberen om het via je huisarts te spelen? bellen en uitleggen waarom het voor jou belangrijk is een bloedtest te krijgen? Ik zou het proberen als ik jou was. Succes! Ik hoop zo dat het nu eindelijk zo ver is voor jullie!

Geplaatst

Joehoe ! Volgens mij ga ik nu echt op GROEN !!!! Ik heb net een ClearBlue test gedaan en daar kwam duidelijk in beeld ZWANGER 1-2 weken !!!!! ( kon niet meer wachten tot donderdag !)

Ik twijfelde nog aan de 2 streepjestesten van Etos maar nu ik het duidelijk gelezen heb kan ik geloof ik wel zeggen : Hoera we zijn zwanger !!!! Het is nog zo pril maar er staat niet voor niets zwanger in beeld denk ik dan !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Dank je Babeth!Heel spannend voor je straks de eerste echo!:confettistars:

Guusje het klopt!Gister was de punctie,6 eitjes gevonden vanuit 7 folikels.Ik geloof mijzelf niet dat ik het zeg maar viel zoooo mee.Klein beetje pijn links gelukkig maar waren daar 2 en rechts was de pijn wel te doen.Ik was zo bang voor dus ik had het erger verwacht!

Ilona succes met wachten!

Ester wat leuk....je krijg toch de punctie!Veel succes!

Gerlinde sterkte donderdag(30e)!

Jett nog paar dagjes en dan mag je testen.Hou jij het vol!? ;)

Jeanine wat vreemd dat geen bloed mag testen!!!Sprakeloos! Ik ga voor je duimen voor donderdag!!!!

Hier zeggen ze een streep is een streep,licht of donker het is een streep! Blijf positief!

Groetjes,Violeta

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden