Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@lafinah; ik ben in de ruim 4 jaar dat we nu bezig zijn 3 keer spontaan zwanger geweest.(wat volgens de gyn al een statistisch wonder was met het feit dat ik nog maar 1 eileider heb en mijn man maar matige zaadjes) 1 keer dus een BBZ en 2 keer een miskraam. Daarom heb ik toen het stollingsonderzoek laten doen. Toen bleek dat ik dus een defect heb ik het prothrombine-gen. Oftewel de stolling werkt iets te sterk bij me. Ook factor 8 was iets verhoogd. Het lastige is dat ze niet kunnen zeggen dat een volgende zwangerschap wel goed zal gaan met antistolling omdat er niet veel bewijs gevonden is met onderzoeken dat het ook echt werkt.

Het blijft dus gewoon afwachten. Ik heb gelukkig totaal geen last van bijwerkingen of zoiets van de ascal. Maar ik ga zometeen toch maar even naar Geertgen bellen.

Jemig ..is ook niet niks.. ook ik heb een stollingsafwijking Factor V (5) leiden verstoord 5e gen waardoor ook het bloed in mn lichaam stolt helaas.. daarom ben ik nu ook bang dat et mss niet goed kan gaan..maar heb nog STEEDS geen bloed dus we houden MOED :wav::wav:

Gerlinde voor jou even een hele dikke knuffel, kon gewoon ff niet stoppen met huilen toen ik je bericht las..kan me je ongeloof en verdriet zo goed voorstellen..veel liefs!

Jeanine, jemig idd zo'n reactie vind ik ook nogal onproffesioneel.. toen ik maandag belde n het ZH en ik graag zoiets had willen horen (in mijn geval) bleef ze maar zeggen; het kan alle kanten op.. verder niets.. ik hoop zoo dat je streepje dikker vankleur wordt!!!

Ook moet ik even zeggen dat ik zoooooo blij ben met jullie allemaal!!! Ondanks dat ik nog) niet iedereen (echt) ken..kan er zoveel steun en kracht uit halen!! en vandaar dus ook zo lieff en herkenbaar dames >> HARTELIJK DANK! :happy::aaaflowersmiley:

(ook Jheroen wil ik hiermee HARTELIJK bedanken voor het mogelijk maken van dit forum!!! (sorry maar dit moest ook ff gezegd worden..!)

Vandaag jarig en mn vriend heeft 'stiekum' vrij genomen zo lieff! Me mee genomen de stad in om een leuk kadoo uit te mogen kiezen (ik wou graag een spijkerjasje ;)) + een heerlijke taart :)) (ben nogal praktisch ingesteld..) Met me enkel al heel wat beter doordat ik braaf gerust heb en er Arnica (homeopatische olie) op heb gesmeerd (aanrader!) Na 2 uur was ik wel bekaf (en me vriend ook hihi) kreeg ook opeens 'last van mn rug en me buik..en dacht ojeee nu wordt ik ongi..maar eenmaal w thuis..niets aan de hand pfuuu ..ga maar ff lekker in het zonnetje zitten die er nét eindelijk toch doorkomt..:positive energie:

Liefs

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi allemaal,

Vorige week melde ik nog 1 eitje te hebben en dat ik waarschijnlijk een escape iui zou krijgen.

er is toen besloten om door te spuiten en te hopen op later meer eitjes.

Zoals het er nu uitZiet zijn er 4 eitjes nog steeds stijgende hormoonwaarde, dus ik zit nog in de race.

Morgen weer voor controle en ik hoop dat alles er goed uitziet en dan eind van de week de punctie.

word wel heen en weer geslingerd tussen allerlei gevoelens maar ik houd hoop.

Kom ook niet op wachtbankje september terecht maar moet nu verhuizen naar oktober.

Ik hou jullie op de hoogte, Groetjes Esther

Esther wat een goed nieuws zeg. Eerst een tegenvaller en nu een meevaller.

4 eicellen is niet slecht.

Wat spannend weer.

Succes.

Geplaatst

Hoi dames

wat is er weer veel geschreven!!!

@Jeanine, van harte meis, wat geweldig. nu staat het zwart op wit hihi, wel wazig die reactie van het ziekenhuis hoor. Maar het is zover, ik hoop dat je langzaam kunt en durft te gaan genieten.

@jetje, fijn te horen dat jij zo positief bent!!!! die lage rugpijn heb ik nog steeds, het gerommel onder in mijn buik ook (was bij de eerste zwangerschap wel wat scherper), darmen zijn ontregeld, maar we zijn er nog steeds ondersteboven van !

@Esther, wat fijn dat je uiteindelijk nog voor de behandeling in de race bent!! gelukkig zeg, heel veel succes!

@Lafinah, wat een engelengeduld heb je zeg, en van harte gefeliciteerd!!!!

@Joske, ik zit vandaag op dag 11 na tp, dag 14/15 na eisprong ,die was of 6-9 of 7-9 de cryo was wel 3 dagen oud.

Jammer dat er bij jullie 2 stuks gescneuveld zijn maar wie weer, je hebt er maar eentje nodig, houd goede hoop!

@Dense, hoe gaat het met je? "jeuken" de testen bij jou nog niet?

liefs

Babeth

Geplaatst

Lafinah: 5 September tp van 1 cryo, testen 19 september

Jeanine1970 : 9 september TP 1 topemmy testen 23 september

Jett: 11 september TP 2 topemmy's, testen 24 september

KrisKras: 11 september 2010 IUI(7), testen, 25 september 2010

Denise1979: 13 september tp 1 emmy, testen op 26 september

Nikkie: 13 september 1ste IUI, testen 30 september

Wannabemom: 13 september tp 1 topemmy, testen 26 september

Norwegian-sky: 19 september tp 1 Cryo, testen 28 september

Laurensenilona

positief getest;

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 12 september

Leeuw: 1 september TP van 1 cryo testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Henne: 2 september tp van 2 emmies, 14 september positieve thuistest, 16 september positieve bloedttest (hcg 291)

Surf

Babeth: 10 september tp van 1 cryo, 20 +21 september positieve thuistest, vrijdag 24-9 bloedtest.

negatief getest/ongi

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Sheenara: 30 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Isa: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Heidss: 31 augustus TP 2 cryo's testen: 13 sept

Yola: 30 aug tp van 1 emmy, testen 15 september

Willy : 3 september tp van 1 cryo testen 17 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Annemarie84: 8 september tp van 1 cryo, testen op 22 september

Anoek: 6 september tp van 2 emmie´s, testen op 17 september

Sissy81 : 5 september tp van 1 emmy, testen 20 september

zo dames, ik heb me toegevoegd hoor, Jeanine, durf je het ook aan?

Geplaatst

Jaaaaaaaaaa, Babeth GROEN !!!

Nogmaals gefeliciteerd

Liefs Guusje

Geplaatst (aangepast)

Allemaal bedankt voor jullie reacties ! Lief !

Ja Babeth ik durf het aan zet mij ook maar op groen ! Wat een groene maand zeg !

Liefs,

div september 2010 106jpg

Jeanine

P.s. ik wilde net een foto toevoegen van de test maar dat lukt niet, iemand tips ??? hoe het moet ?

aangepast door Jeanine1970
foto toevoegen
Geplaatst

Wow, Surf, Babeth en Jeanine! Wat heerlijk dat er weer wat groen bij is gekomen deze maand! Van harte gefeliciteerd!!!

@Violeta: wat is het uiteindelijk nu snel gegaan met je! Fijn te horen dat de punctie goed gegaan is en dat het je meeviel, bovendien een mooie score. Ik hoop dat je snel het bericht krijgt dat er wat mooie embryootjes ontstaan zijn!

@Gerlinde: veel succes donderdag. Wat je beschrijft lijkt me ook heel lastig om mee om te gaan, ook omdat het lijkt op de verschijnselen die wel bij een zwangerschap kunnen horen (heb je na die tijd nog eens getest?). Ik hoop dat je tijdens het gesprek je eigen verhaal goed kwijt kan en je er toch een goed gevoel aan overhoudt. Ik hoop dat het helpt om je gevoel een plekje te kunnen geven.

@Sissy, Anouk, Annemarie en Egeltje: ik vind het erg rot dat het voor jullie deze maand niet gelukt is en wens jullie sterkte bij het verwerken van de telurstelling en het verdriet.

@ alle wachtende dames: er kan nog veeeeeel meer groen bij hoor, deze maand... ik blijf voor jullie duimen!!!

Geplaatst

@Jeanine: ff snel vanaf mijn werk: hartstikke gefeliciteerd meid, 't is gewoon ècht RAAK!! En mag je inderdaad niet via je huisarts bloed laten prikken (heb even niet zo goed meegelezen of je dit al geprobeerd hebt)

@ Babeth: ja ik hou 't wel vol hoor, heb veel afleiding van mijn werk en ik durf nu stiekem heel stoer te zeggen dat het me zou verbazen als 't niet groen wordt vrijdag...Ps ik ben niet Jetje maar Jett.

Geplaatst

@ babeth, het word moeilijker, en heb ook maar besloten morgen 2 testen te gaan halen...

Wanneer ik ze dan doe, is nog maar de vraag, maar dan heb ik ze iig al vast in huis.

Fijn zeg dat er zoveel groene zijn deze maand. Het is mijn eerste ivf-eerste terugplaatsing en hoop zoooooo dat het meteen raak is. Denk dat na alle iui behandelingen en jaren negatief testen, ik toch pas de echte klap zal krijgen als deze poging mislukt is.

Maar ja, voorlopig is het nog niet zover dus nog even hoop houden.

xxxx

Denise

Geplaatst

Lafinah: 5 September tp van 1 cryo, testen 19 september

Jett: 11 september TP 2 topemmy's, testen 24 september

KrisKras: 11 september 2010 IUI(7), testen, 25 september 2010

Denise1979: 13 september tp 1 emmy, testen op 26 september

Nikkie: 13 september 1ste IUI, testen 30 september

Wannabemom: 13 september tp 1 topemmy, testen 26 september

Norwegian-sky: 19 september tp 1 Cryo, testen 28 september

Laurensenilona

positief getest;

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 12 september

Leeuw: 1 september TP van 1 cryo testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Henne: 2 september tp van 2 emmies, 14 september positieve thuistest, 16 september positieve bloedttest (hcg 291)

Surf

Jeanine1970 : 9 september TP 1 topemmy testen 23 september, 21 september positieve thuistest.

Babeth: 10 september tp van 1 cryo, 20 +21 september positieve thuistest, vrijdag 24-9 bloedtest.

negatief getest/ongi

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Sheenara: 30 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Isa: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Heidss: 31 augustus TP 2 cryo's testen: 13 sept

Yola: 30 aug tp van 1 emmy, testen 15 september

Willy : 3 september tp van 1 cryo testen 17 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Annemarie84: 8 september tp van 1 cryo, testen op 22 september

Anoek: 6 september tp van 2 emmie´s, testen op 17 september

Sissy81 : 5 september tp van 1 emmy, testen 20 september

Geplaatst

hoi dames

ik hoop echt dat er nog heel wat groen bijkomt!!!! ook in de volgedne maanden uiteraard!

Jett, sorry! hoe kom ik nou bij Jetje? fijn te lezen dat je ze positief bent, heerlijk!

Lafinah, voor jou blijft het ook spannend, hoe gaat het met de andere dames?

liefs

Babeth

Geplaatst

Het gaat hier wel heel goed hoor met al dat groen. Nog een aantal groene er bij en het stijgt boven het gemiddelde percentage van 30% uit!

YES!

Geplaatst

Ik ga morgen nog een keer bellen met Utrecht en gewoon zeggen dat ik graag wil dat er bloed wordt geprikt ! Op een of andere manier gaat het nooit zoals ik wil wat ziekenhuizen betreft en daar baal ik van. Ik heb normaal wel m'n woordje klaar. Maar goed niet teveel opwinden nu, is niet goed voor mijn bloeddruk ( slik ook bloeddrukverlagers). en anders idd ff de huisarts bellen. Bedankt mensen voor jullie meelevende woorden en meedenkendheid.

Jeanine

Geplaatst

Sylvie!!!! Gefeliciteerd!!! Jeanine.... Hoop dat het likt....volgens mij kan de huisarts ook een bloedtest afnemen en naar een lab sturen....

Als je ook in het lijstje wilt ...wat moet ik dan doen?

1e IVF behandeling morgen 2e fm...

Geplaatst

Nu het toch hier zo groen is, kom ik ook maar weer eens aansluiten.

Afgelopen zondag weer een cryo tp gehad, "mooie blastocyst" zoals ze dat dan zeggen.

vrijdag 1 oktober heb ik dan een bloedtest in het zh.

Daar dit de 1 na laatste of misschien wel laatste (wanneer volgende ontdooiing niet goed zou gaan) tp is, maakt het allemaal wel extra stressie.

In ons achterhoofd denken we nog wel aan eventueel een 3e punctie, maar dan moeten ze in het zh er van overtuigd zijn dat het nog nut heeft na in totaal 7 of 8 terugplaatsingen van allemaal zogenaamde toppers.

Maar op de een of andere manier is er ergens een gevoel aanwezig dat het deze keer wel goed gaat. Misschien is het alleen maar valse hoop, maar voor alsnog hou ik me daar maar aan vast.

Geplaatst

Hier gaat het wachten me nog redelijk goed af. Ik heb momenteel wel sterk het gevoel dat ik niet zwanger ben.

Bij mijn vorige z'schappen waren mijn borsten meteen al erg gegroeid. En nu dus nog niet echt veel. Maar soms wel weer....

Ik had ook nog naar Geertgen gebeld en ik moet straks ook de ascal doorslikken als ik positief zou testen. We hebben besloten om zaterdag te gaan testen..... Zou het zelf wel al vrijdag willen doen, maar dan moeten we allebei gaan werken na de test....

Geplaatst

Babeth wat gaaaaaaaf het is gelukt! joehoeeeee van harte gefeliciteerd!

En voor Surf en Jeanine ook gefeliciteerd! Geweldig, dat maar vle jullie mogen volgen

Voor de meiden waar het niet goed bij is gegaan, sterkte.

Voor de wachtenden, succes hopelijk een positieve uitslag.

Ik mag aankomende dinsdag (28 september) komen voor de eerste FM. Ben vandaag begonnen met de Clomid. Op naar de eennalaatste cryo-poging...

Over het forum en je plekje vinden op het forum; ik mag hier op het forum ook graag lezen en af en toe eens reageren maar voel me ook eigenlijk nergens thuis omdat -het lijkt of- de groepjes/topics zo hecht zijn met elkaar.

En daar komt bij dat ik me behoorlijk bezwaard voel om ergens mee te gaan schrijven...ik heb immers al het geluk van 2 kindjes. Maar helaas; ook ik heb er niet voor gekozen om afhankelijk te zijn van de mm. Een wens is een wens...

Liefs Disi

Geplaatst

helemaal mee eens >> we want groen!! groehoen (hihi)

Disi, niet nodig je bent hier harstikke welkom en alles mag en niets is te gek! Ik kom ook pas net los" hier.. begrijp je meer dan goed en dan ben ik niet de enige denk ik.... dikke knuffel van mij

net trug van de Mexicaan.. heerlijke afleiding gehad ;) idd babeth heb veel geduld maar..we hebben zoëven besloten toch donderdag te gaan testen want we hebben er een goed gevoel over én op de 1 of andere manier denk ik..dan kan ik nog iemand van het fertiliteitsteam bereiken (en op vrijdag niet..)

toch nog even the spirit; :wav::wav:

Liefs

Geplaatst
Nu het toch hier zo groen is, kom ik ook maar weer eens aansluiten.

Afgelopen zondag weer een cryo tp gehad, "mooie blastocyst" zoals ze dat dan zeggen.

vrijdag 1 oktober heb ik dan een bloedtest in het zh.

Daar dit de 1 na laatste of misschien wel laatste (wanneer volgende ontdooiing niet goed zou gaan) tp is, maakt het allemaal wel extra stressie.

In ons achterhoofd denken we nog wel aan eventueel een 3e punctie, maar dan moeten ze in het zh er van overtuigd zijn dat het nog nut heeft na in totaal 7 of 8 terugplaatsingen van allemaal zogenaamde toppers.

Maar op de een of andere manier is er ergens een gevoel aanwezig dat het deze keer wel goed gaat. Misschien is het alleen maar valse hoop, maar voor alsnog hou ik me daar maar aan vast.

Heel veel succes Jola!!!

Geplaatst
Sylvie!!!! Gefeliciteerd!!! Jeanine.... Hoop dat het likt....volgens mij kan de huisarts ook een bloedtest afnemen en naar een lab sturen....

Als je ook in het lijstje wilt ...wat moet ik dan doen?

1e IVF behandeling morgen 2e fm...

Nano, we hopen natuurlijk dat Sylvie groen is, maar ze bedoelde dit nu eerst als aanmoedigingskreet:-)

Geplaatst

@Babeth: Wat een geweldig nieuws. Van harte meid met je zwangerschap.

Fantastisch dat er deze maand zoveel zwanger zijn van een cryootje, dat geeft weer moed.

@Surf en Jeanine: Van harte met jullie zwangerschap en geniet ervan.

@Lafinah: Bij jou is het ook spannend. Ik duim voor je. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@Violeta: Mooi aantal 6 eicellen. Ik hoop op een aantal mooie bevruchtingen voor je en op naar de TP. Heel veel succes.

@Alle meiden die negatief getest hebben.............. heel veel sterkte gewenst.

@Alle meiden die binnenkort moeten testen........... heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden