Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey meiden, het is even geleden.

Heb veel gewerkt en ben weer aan het sporten s avonds. Heerlijk!

Gister weer echo gehad omdat 2,5 week geleden nog steeds placenta in mijn baarmoeder zat.

Nou ik ben schoon, heb blijkbaar mijn menstruatie gehad (door al die weken bloedverlies, zag ik dat verschil niet meer). Hij zag ook een follikel van 18 mm, dus dat ziet er ook goed uit. Stel dat ik over ongeveer 2 weken ongesteld word, kunnen we weer gaan voor de 2e IVF poging.

Mart, ik zie dat jullie ook in nov voor de volgende ronde gaan. Moet je nu wachten op je volgende menstruatie?

Liefs

@ Wat fijn dat het weer goed gaat met je. Klinkt positief!

Ik ben inmiddels weer ongesteld geworden en start morgen al weer met de pil.

14 nov. gaat de eerste lucrin spuit er en 26 nov. de puregon.

Ik volg het lange protocol, dus zal qua testdatum ergens ron 1 januari uitkomen.

Bij mij zit er dus al weer schot in!

@ Minoes, wat vervelend dat je cyclus in de war is. Hopelijk is het van korte duur en mag je ook snel wer verder.

Ik heb popstars maar een keer gezien, maar is je neefje dat jonge jochie?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik mag maandag al weer beginnen spannend.

martha ja dat kleine ventje is casper.

ben blij dat het goed met je gaat en dat je weer mag beginnen

mik hij heet casper feddema met het liedje ben, als je naar de aflevering kijkt zie je mij ook haha blond met donker haar.

iedreen een fijn weekend

Geplaatst

@Mart, het lange protocol? Wat en waarom is dat?

@Minoes, spannend hoor morgen! Hoop voor je dat het deze ronde goed mag gaan. Zal eens via uitzending gemist naar Popstars kijken.

Hoe gaat het op je werk?

Heb vrijdag een ovu test gedaan en die kleurde al.

Denk dat ik gister eind van de dag mijn ei sprong heb gehad. We hebben vanaf vrijdag wel goed ons best gedaan hihi.

Weet wel dat de kans heel klein is maar ja toch ff proberen.

De gyn heeft wel alle medicatie meegegeven dan kan ik over ongeveer 2 weken gelijk beginnen. Heb nu gewoon de puregon en pregnyl.

Maar ipv synarel nu Decapeptyl, dat zijn dus ook injecties. Word een hoop spuiten de volgende ronde. Hopelijk niet voor niks.

Ga ff wat eten.

Liefs

Geplaatst

ja je weet nooit mik ga voor je duimen dat het zo kan

vind het wel spannend weer

fijne zondag

wij zijn vandaag 8 jaar bij elkaar we gaan wel wat leuks doen

liefs jessica

Geplaatst

@ Mik, met het lange protocol moet je eerst bijna een maand aan de pil en daarna 2 weken lucrin of deca spuiten om je cyclus helemaal stil te leggen.

Daarna begin je pas met stimuleren met het andere hormoon (in mijn geval dus puregon). De aantal stimulatiedagen is zowel bij het lange als het korte protocol vrijwel gelijk.

De aanloop in in het lange protocol is dus wat langer. Het is maar net waar je ziekenhuis voor kiest.

Maar ik lees dat je zelf ook al weer heel vlug mag beginnen. Het gaat weer spannend worden dus.

@ Minoes, oké dan weet ik even wie je neefje is. Ik zal uitzending gemist ook even kijken. Heb ik er een beetje een beeld bij.

Gefeliciteerd met vandaag en succes morgen met je nieuwe poging!

Fijne zondag!

Geplaatst

Wat ik me afvraag is hoelang je blijft vloeien na een miskraam en vanaf je wanneer je kan rekenen wanneer je eerste menstruatie weer is.

Het is nu goed 2 weken geleden dat ik de miskraam heb opgewekt. Ik vloei nog steeds, het is niet veel en niet meer rood maar toch...

Blijf je toch minimaal bloedverlies hebben tot aan de eerste menstruatie? En reken je vanaf de eerste dag van je miskraam voor de eerst menstruatie of vanaf wanneer je niet meer vloeit?

Ben er niet zeker van en ook niet helemaal gerust...

Iemand een antwoord????

Liefs Lianne

Geplaatst

Hoi Lianne, in eerste instantie wil ik je even een knuffel geven, want een mk is niet niks.

V.w.b. het vloeien. Dit is bij iedereen verschillend. Bij mij heeft het erg lang geduurd voor het eindelijk stopte.

Dat je lang bloed, kan ermee te maken hebben dat er nog een klein stukje weefsel achtergebleven is wat het lichaam probeert te verwijderen.

Het spoelt zich als het ware schoon tot het helemaal klaar is. En dit kán inderdaad ook wel duren tot aan je eerstvolgende menstruatie, maar het hoeft niet.

Maar je bloed nog maar minimaal schrijf je, dus hoef je er naar mijn idee geen zorgen over te maken. Het is alleen vervelend.

De dag dat je je miskraam hebt gehad (dus het vruchtje afkomt) kan je als eerste dag rekenen.

Maar je moet er rekening meehouden dat het wel 4 tot 6 weken kan duren voor je nieuwe menstruatie weer op gang komt.

Heel veel sterke meis!

Geplaatst

@Lianne, wat triest dat je dit ook mee moet maken. Ik heb op 25 aug cytotec ingebracht en uiteindelijk bloed ik pas 2 weken niet meer. Kan dus lang doorgaan. Inmiddels is gebleken dat mijn menstruatie daar ook in zat. Sterkte ermee! Neem de tijd.

@Minoes, gefeliciteerd 8 jaar bijelkaar.

Hoop voor je dat deze ronde succesvol is :-).

@Martha, ik heb ook alle medicatie in huis. Verschilt idd per ziekenhuis. Hoe voel je je?

Positief gevoel?

Ik heb er ook weer zin in hoor. Ga er echt voor.

Had maandag nog laatste gesprek met de bedrijfsarts en toen heb ik aangegeven waar we mee bezig zijn.

Zij gaf aan dat je voor de punctie vrij moet nemen maar voor de tp een dag vrij krijgt.

Maakt me op zich ook niet uit. Ik ga het wel aan mijn directeur vertellen omdat ik natuurlijk kort van tevoren door krijg wanneer de punctie is. En als ik dan net belangrijke meeting heb moet ik me wel af kunnen melden.

Minoes, ben trouwens weer Popstars vergeten. Ik zit helemaal in Greys...

ha ha sorry. Kijk echt via uitzending gemist.

Liefs

Geplaatst

Hey Mik,

Inderdaad wel een positief gevoel dat m'n groentela weer vol ligt, ook al ben ik er momenteel nog niet erg mee bezig.

Beetje teveel andere dingetjes aan m'n hoofd steeds.

Maar zodra ik begin te spuiten, zal ik er wel weer meer mee bezig zijn.

Verder probeer ik nu al m'n lichaam een beetje in het gareel te krijgen met vitamientjes, aangepast dieet, edelsteentjes en misschien nog Osteopatie (moet alleen nog even een afspraak maken).

Geplaatst

hey dames

lianne wil jou heel veel sterkte wensen

ik heb ook heel lang gebloed

martha lekker bezig met de vitamine succes

mik haha geeft niet hoor jij ook weer succes

ik mag deze maand nog niet beginnen heb nog een heeeeeeel klein stukje weefsel zitten omdat ik al zover heen was

was zo boos maar goed met mijn volgende menst zal het wel weg zijn dus daar maar op hopen grrrr

heb volgende week ook vrij gevraagt word me even allemaal te veel volgende week naar popstars en lekker een dagje sauna heerlijk elk nadeel heeft zijn voordeel haha popsitief blijven heb er alle vertrouwen in

liefs en een hele dikke knuffel

Geplaatst

@Minoes, oww balen dat er toch nog weefsel in zit. Zal vast met je volgende menstruatie meekomen. Wanneer verwacht je die?

@Martha, dat heb ik ook, alles ligt in de koelkast en we kunnen beginnen wanneer we er klaar voor zijn. Ben nu zo lekker aan het werk dat ik er ook niet echt mee bezig ben. Zal wel komen zodra ik ongesteld word, dan moeten we kiezen, gaan of nog wachten.

We blijven positief met z'n allen!!

Geplaatst

hey mik over ongeveer 3 week

heb al wel de medicijnen dus wachten op de 3 dag van mijn men moet ik bloed laten prikken we zien wel weer.

jij ook succes met je behandeling.

liefs jessica

Geplaatst

Wat fijn te lezen dat jullie allemaal al weer bijna mogen starten met een nieuwe poging. Hoop dat het voor jullie nu allemaal goed gaat!!

Ik heb gister toch maar even gebeld met zh. Voelde me toch niet erg lekker bij. Misschien maak ik me er ook wel heel druk om.

Mijn verhaal heb ik uitgelegd en de arts wil me toch graag even zien en een echo doen. Ik zou nu niet meer mogen vloeien... Dinsdag mag/moet ik weer komen voor een echo. Hopen dat het meevalt allemaal....

@Minoes, heb Popstars gezien deze week!! Je neefje was wel de jongste van het stel!!! Leuk hoor!

Liefs Lianne

Geplaatst

hey lianne

ik hoop voor je dat alles goed is jeetje het is toch allemaal wat.

heel veel sterkte.

ja mijn neefje is de jongste we mogen maandag weer heen spannend

iedreen een fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

Hey meiden,

ik zie dat iemand cycotec (of zoiets) heeft gebruikt, om de miskraam op te wekken. Krijg je dat als je lichaam het nog niet zelf afstoot? en je dus nog geen bloed verloren hebt?

Ik verlies wel bloed, maar het is maar een heel klein beetje. Dus de MK moet nog echt op gang komen. Ik heb bij mijn eerste MA een curretage gehad, wel heel goed beviel (Na 4 weken weer gewoon ongi). Ik wist toen alleen niet dat je van een curretage Asherman zou kunnen krijgen, en ben daarom nu wat afwachtend.

Mijn tweede MK begon ik te vloeien eind april, en ik dacht dat ik 3 mei mijn vruchtje verloor, maar dit gebeurde pas 1 juli bij de tweede gewone menstruatie's. Ik kon in die 2 maanden al geen eisprong vinden.

Nu weet ik niet wat ik nu bij deze moet doen..., gewoon afwachten en daarmee veel tijd verliezen. Ben al 42 1/2 dus heb niet alle tijd van de wereld.

Ik baal wel dat deze niet is blijven zitten, maar ben wel realistisch dat het veel te klein was. Wel een hartje zien kloppen maar het was niet goed.

En ook wel zwaar dat het nu voor de derde keer mis gaat.

liefs joske

Geplaatst

Joske ben geschokt om jou hier te zien. Ik wist niet dat het mis was bij je.

Wat verschrikkelijk zeg.

Was eigenlijk al blij dat ik de enige afvaller was van oktober maar helaas niet.

Kan je niet helpen met je vraag maar vanuit hier veel sterkte toegewenst.

Knuffel Sylvie

Geplaatst

Joske, ook ik vind het vreselijk voor je.

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag helaas omdat het bij iedereen weer anders gaat.

Bij mij hebben ze net zo lang bloedgeprikt tot m'n hcg onder de 0 zat. Zoals je in het eerste bericht in dit topic kunt zien, heeft het heel lang geduurd voordat dit klaar was.

M'n ziekenhuis kiest nl. niet zo snel voor cytotec is gebleken. Ze vonden dat het op een natuurlijke manier toch de beste is.

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je ziekenhuis, want misschien hebben zij daar wel een hele andere mening over.

Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Joske, wat erg voor jullie!! Hopelijk kunnen jullie dit een plekje geven om door te gaan.

Ik heb de miskraam opgewekt met myfigine(?) en cytotec. Wij konden zelf kiezen wat we wilden. Wij wilden geen risico lopen door een curettage te doen en afwachten duurde mij te lang. Vandaar dat wij voor het opwekken hebben gekozen. Ik was wel direct het vruchtje verloren, het nadeel bij mij is dat ik nu na goed 4 weken nog vloei. Maar dat ligt denk ik aan mijn lichaam.

Ik zou met het ziekenhuis bellen om te vragen wat ze adviseren.

Succes!

Liefs Lianne

Geplaatst

jeetje joske wat een verhaal zeg en gewoon drie x ik vond 1 x al heel erg maar wat jij moet mee maken.

woorden zijn er niet maar ik wens jou heel veel sterkte en dat het snel los mag komen

bij mij ging het van zelf dus kan je geen aantwoord op je vraag geven.

liefs jessic

Geplaatst

Als ik ooit weer een missed abortion krijg (hoop echt van niet) dan zou ik weer voor de cytotec gaan. Ik vind het echt heel goed te doen. IN ieder geval beter dan wachten of curretage.

@Minoes, hoe gaat het met je? Ben je al schoon?

Geplaatst

Hey Joske ik heb dit topic net gezien.

Ik heb vanochtend een MK gehad met behulp van cytotec,die heb ik zomar gekregen van mijn arts,hij vroeg of ik wil liever wachten of ik de pillen wil,ik zei dat als de pillen geen kwaad doen wil ik ze graag,toen heb ik maandag 4 cytotec ingebracht 3 uur later begon menstruatie met vreselijk pijn,maar ik heb wel ook naproxen gekregen dus als jij het inneemt is de pijn wel te doen....

helaas kwamen 3 van de pilletjes paar uur later er uit,dus de pijn stopte en de menstruatie ook bijna,ik heb dinsdag een echo gehad en het vrugtzakje zat er nog in,dus ik heb de pillen weer gehad ik mocht ze 2 keer nemen niet meer dan twee keer,zei mijn arts.Hij zei niet eerder dan woensdag avond,maar ik wou even wachten,dacht ik misschien komt het toch.....,nou gisteravond om 19.00 uur ongeveer heb ik ze ingebracht en vanochtend om 04.30uur kwam alles eruit. Heel veel bloed verloren daarna....nu is het vrij rustig,alleen mijn buik is wel groot en hard,maar geen pijn en menstruatie is weinig.

Maandag word ik gebeld door mijn arts,en dan hoop ik gelijk maandag of dinsdag een echo te krijgen om te zien of mijn baarmoeder schoon is.

Ik hoop dat je hier genoeg info hebt.Als je niet wilt wachten kan je voor de pillen vragen maar wel met pijnstillers erbij.

Liefs,Violeta

Geplaatst

Bedankt meiden, ik wens dit ook niemand toe. Drie keer is vooral mentaal zwaar.

Maar....,ik krabbel weer een beetje uit dat o zo diepe dal.

Afgelopen maandagavond is de MK doorgezet, met krampen (voelde als weeën) en al.

Het was best veel dus heb ik het idee dat alles weg is.

Donderdag zat er nog een klein beetje vocht op de echo,.

Een gesprek gehad met de gyn en dat het nu 3x gebeurt is, omdat het idd kans op 1 op 3 of misschien zelfs wel 1 op 2 op een MK.

ik heb pech dat het me drie keer overkomt. Ook zei ze dat het positief is dat ik vlot zwanger ben, dus de kans dat het nu eens een keer de goede kant op gaat is er wel.

De stimiulatie en bevruchtingen ging perfect en konden niet beter gaan volgens het ziekenhuis.

Ik voel me af en toe wel depri, maar gaat wel weer de goede kant op. Ook omdat ik besef dat het niet helpt om er in te blijven hangen, dus probeer weer mijn leven in het gareel te krijgen.

We mogen in de volgende cylus de laatste cryo's terug geplaatst krijgen. Maar dat kan ook nog in januari worden, omdat het ziekenhuis met de kerst dicht is.

En natuurlijk ligt het er aan wanneer mijn ongi weer komt. This heftig allemaal, maar het zal wel allemaal zijn nut hebben.

We gaan er weer voor, en hopen dat ik nog een keer zwanger mag worden en vooral blijven!

liefs joske

Geplaatst

Lieve Violeta en Joske,

Ik ben blij voor jullie dat het aan de kant is. Nu eerst maar herstellen zowel emotioneel als lichamelijk.

En natuurlijk moet je proberen er niet al te lang in te blijven hangen, maar als je gevoel aangeeft dat je even op bent, dan moet je daar zeer zeker niet overheen walsen.

Verwerking in deze is toch wel belangrijk.

Oh ja en Joske, je zegt zo "het zal wel zijn nut hebben", ... dan ben ik wel heel benieuwd welk nut dit heeft.

Zelf heb ik ook wel 's zo'n opmerking geplaatst, maar natuurlijk heeft het helemaal geen nut dat het op deze manier moet gaan en dat je keer op keer een dreun om je oren krijgt.

Meiden heel veel sterkte!!!

Ik denk aan jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden